PDA

View Full Version : Highway Strat



Eko
12 januari 2003, 11:05
Ik heb deze week er een strat bijgekocht. De keus viel op een Highway Strat. Zijn er nog meer kopers?Ervaringen?

Lacrymosa
12 januari 2003, 11:07
Nee, maar ik hoor ze graag, zit er namelijk ook aan te denken

CheerS!!

Eko
12 januari 2003, 11:18
De gitaar bevalt,gezien het prijspeil zeker goed. Qua kwaliteit echter niet op het zelfde niveau als mijn USA hardtail( non tremelo).De lakafwerking is ( vind ik) minder.kan echter mooi uitpakken met de latere slijtageplekken.Afstelling heb ik zelf wat veranderd.De gebruikte elementen zijn minder dan de standaard op mijn andere strat.Echter goed genoeg.De Gigbag die er bij geleverd wordt is goed genoeg. Ik heb hem echter wel in een koffer zitten. Voor 800 Euro heb je toch een prachtig geluid erbij.
Ik gebruik hem in een band met muziek uit de periode 60/70.
De andere strat gebruik ik voor blues. Het karakter van deze gitaar is wezenlijk anders.
De gebruikte versterkers zijn : of een `75 MusicMan 210 65 Watt combo, of een Kitty Hawk 100 watt vol buizencombo.

iwan
14 januari 2003, 14:41
Er staat in het januarinummer van 'de gitarist' een goede recentie van de Highway 1.

De lakafwerking schijnt een betere sustain te geven dan de zware epoxylaag op de andere modellen (dunner) en geeft ook een lekker vintage uiterlijk. Echter wel kwetsbaarder. Hardware was dacht ik dezelfde als in de mexistrats.
Zeer positieve recentie verder wel.

savecracker85
14 januari 2003, 15:47
klinkt opzich wel interessant zo'n highway strat... maar je wilt toch het geluid van een echte strat en dan neem je toch geen genoegen met NET iets minder... kan je dan niet beter nog ff doorsparen voor een echte USA strat??

Moonchild
14 januari 2003, 16:37
Zou ik ook doen

vulvasonic
14 januari 2003, 16:47
Ik vind de specificaties van de Highwaystrat meer overeen komen met het originele ontwerp dan de American strat.

De hardware, de dunne lak en met name de hals-bodyverbinding.

Ik vind het een stoer ding. En op de een of andere manier heb ik er meer mee dan de American strat, hoewel die ook niet verkeerd is.

Ze moeten eigenlijk alleen nog uitgerust worden met die ouderwetse jaren 70 mechanieken (vind ik nog steeds het prettigst).

Nocki
14 januari 2003, 20:13
Zelf ben ik absoluut geen fender fan. maar heb deze vergeleken met een aantal andere strats en vond dit toch wel de strat voor mij.
ik wil er dus ook een hebben...
speelt lekker en er zit een leuk geluid in..

nocki

Barret Wallace
14 april 2003, 16:38
Scheurt ie een beetje lekker?

Nocki
14 april 2003, 16:47
tja na een beetje verder kijken dan mn neus lang was wil ik m toch niet hebben. kwalitied vershill tussen deze gitaar en een andere in de zelfde prijs is toch te groot. dus geen highway. er zitten een hoop rot highways tussen vind ik. ik heb er nu 7 beetgehad en eeen was maar leuk...

nocki

ieme
14 april 2003, 16:59
Ik zou zelf als ik de keuze had tussen een 2e hands USA of een nieuwe Highway strat voor de USA kiezen....
Iedereen moet doen waar ze zich zelf lekker bij voelen! ik vond de highway strats persoonlijk niet erg fijn aanvoelen, maar ik ben een dikkere 1981 koreaanse fenderstat hals gewend waar usa pickups in zitten!

ieme

RadiuS
14 april 2003, 17:02
Op 2003-01-14 14:41, schreef iwan:
Hardware was dacht ik dezelfde als in de mexistrats.


Zijn de pickups ook hetzelfde??

oliver538
27 mei 2003, 23:20
Heb zelf nu zo'n 3 maanden m'n highway strat. Ben er zeer over te spreken. Ik heb 'm vergeleken met een USA strat, en ik vond het verschil in geluid zo minimaal dat ik er echt geen honderden euro's meer aan ga uitgeven. In bespeelbaarheid vond ik al helemaal geen verschil zitten.
2e hands USA was tuurlijk ook een optie, maar het staat me toch een beetje tegen om zoveel geld uit te geven voor een plank van 10 - 20 jaar oud.

Neals
28 mei 2003, 00:54
Die highway strat heb ik ook aan zitten denken, maar kvind die pickups redelijk aardig, weinig ballen voor wat zwaardere muziek...

Matigjes afgesteld maar verder voor de centen heb je er een heel erg leuk gitaartje bij.. Exemplaar wat ik testte was een groen transparante, maar toch, een fat strat zou ik eerder kopen.... need humbuckers

Lacrymosa
28 mei 2003, 09:00
Dan is er altijd nog zoiets als een Hotrail, Tone Zone S of iets dergelijks,
Maar is er al iemand die em al vernaggeld heeft?
Hoe is die lak als je em een tijdje intensief gebruikt??

Ik zit er aan te denken 1 te kopen

CheerS!!

Nifter
28 mei 2003, 09:21
De lak houdt het niet goed. Ik heb haar een paar maandjes, en er komen redelijk snel putjes in, maar, belangrijker, nu begint de lak aan de bovenkant van de toets het te begeven. Ik denk dat ze er na een jaar flink podiumgebruik redelijk rauw (reliced?) uitziet. Personally, I couldn't care less: ik heb deze liever dan een standard. I'm in friggin' love, man

Ken trouwens wel iemand die de zijne na een dag het raam uit wilde flikkeren, dus het is denk ik een smaak-kwestie :satisfie:

Lacrymosa
28 mei 2003, 09:26
Ik vin et namelijk ook wel cool om een relic te hebben (als het een strat is dan, echt alleen strats, bij andere gitaren is et lelijk)

Maar ik wil et dan wel hebben gedaan door em veel te bespelen, en niet omdat ik er een schuurmachine op heb gezet

CheerS!!

marc_o
30 mei 2003, 13:44
Ik vind 'm stoer hoor, maar dan wel de "witte" met liefst een blanke hals, en aangezien de strat de meest verbouwde gitaar is, koop je toch gewoon leuke elementjes als je de originele beu bent, heb ermee in mijn handen gestaan, maar de keuze viel toch op het superieure Musicman, maar ik wacht al wel met smart op de Highway telecaster die net uit is of op het punt van uitkomen staat.....stoer!!!!

Lacrymosa
30 mei 2003, 14:57
Ik zou ook liever een MM hebben, maar ja, die koop je niet voor 800 euro..........

En ik stop in al mn gitaren nieuwe elementen, of ze moeten echt onwijs goed zijn, dus hopen dak van de zomen lekker wat knaken kan verdienen en een Highway kopen

CheerS!!

Neals
30 mei 2003, 15:18
Een MM, misschien zou je eens aan de wolfgang moeten denken, ook erg lekkere gitaar voor het geld....

Maar die highway tele heb ik net ook geprobeerd, maar ik vind de USA standard toch net ietsjes bruter, klinkt lekkerder, ziet er lekkerder uit, allemaal net ietsjes meer, maar daar is de prijs ook naar.

Concept van die highways is die relic look..

Lacrymosa
30 mei 2003, 16:44
Ja precies, en een Tele relic vin ik er totaal niet uit zien, en een strat dus wel...................

En was moet ik met een wolfgang? Ondingen, leuk voor de prijs, dat zeker, maar ik zoek toch naar een klasse hoger als het om mn Main gitaar gaat, die highway is maar een bijgitaartje

CheerS!!

Neals
30 mei 2003, 17:07
Ja precies, en een Tele relic vin ik er totaal niet uit zien, en een strat dus wel...................

En was moet ik met een wolfgang? Ondingen, leuk voor de prijs, dat zeker, maar ik zoek toch naar een klasse hoger als het om mn Main gitaar gaat, die highway is maar een bijgitaartje

CheerS!!

Tele relic is redelijk gewild op de vintagemarkt. Maar een tele moet er een beetje netjes uitzien...

Experience
30 mei 2003, 18:09
Ik heb zelf de witte Higway met maple toets. ik heb er persoonlijk ook meer mee dan met de Us standards. De specs zijn iets meer zoals de oude strats en ik vind de dunnere lak erg mooi. mooier dan zo'n laag plastic over je gitaar. Ook vind ik hem net iets rauwer klinken dan een US standaard en daar was ik net naar op zoek:)