PDA

View Full Version : Alice in Chains op TOURNEEEEE



Valoosj
23 mei 2007, 19:12
Het beste nieuws sinds gesneden brood! Alice in Chains begint weer aan een tournee. deze herfst staan ze in Amerika op de planken. ik vermoed dus dat ze daarvoor nog wel even de grote plas oversteken. maar momenteel is het enige nieuws dus dat ze in amerika gaan touren!!





oja, Velvet Revolver komt hen vergezellen. een beetje een veredeld voorprogramma :D

jasper159
23 mei 2007, 19:28
Komt dat zien!

Neals
23 mei 2007, 20:52
Heb ze vorig jaar als support van GnR gezien (ex-band van het voorprogramma) en vond het erg matigjes.

Valoosj
23 mei 2007, 20:57
Velvet Revolver valt wel mee, maar Alice in Chains zal wel het hoofdprogramma worden. en allerminst matig!

Joey Handsome
23 mei 2007, 21:38
Van mij mogen ze thuisblijven. Sinds Staley dood is is AIC voor mij ook dood.

JeffChefke
23 mei 2007, 21:47
Vorig jaar heb ik ze ook gezien bij Guns N' Roses en ik vond het nogal tegenvallen. Goed, ik moet toegeven dat het geluid van de voorprogramma's bar slecht was (een wereld van verschil met GNR zelf :o ) maar gewoon het hele optreden was nou niet echt overtuigend te noemen.

Desondanks wel goed nieuws voor de fans natuurlijk.

Valoosj
23 mei 2007, 21:49
Guns n' roses was pas bar slecht. het geluid zat mss beter in jullie oren, maar de muziek, en het gevoel voor de muziek zat dan weer helemaal fout. en ik heb ook wel wat GNR cd's liggen.

en daarbij, die groepen waren daar niet als voorprogramma van GNR... het was een festival, geen zaalshow met 2 of 3 bands

JeffChefke
23 mei 2007, 21:59
Ik zei alleen dat het geluid van GNR een stuk beter was als dat van de andere bands, het optreden zelf was... wel aardig, maar natuurlijk niet zoals met de originele band. En die paar bands die voor GNR optraden voelden iig wel aan als een voorprogramma, mede door de geluidskwaliteit en de aankleding van het podium/optreden (spandoeken, lampen, vuurwerk etc.)

Joey Handsome
23 mei 2007, 22:05
Ga eens ergens anders over GnR lullen.

Zou AIC nou ook met een nieuwe plaat gaan komen?

Valoosj
23 mei 2007, 23:24
dat heb ik al gepost. ze zijn vollop bezig!

Joey Handsome
24 mei 2007, 10:21
hmmm... ik zie het niet staan. Dat wordt raar. Nieuwe AIC plaat. Waarom dan niet verder gaan onder een andere naam zou je denken...

Valoosj
24 mei 2007, 10:42
dat staat in de andere post over Alice in Chains hier ergens in dit forum.

Of ze een nieuwe naam gaan gebruiken weet ik ook niet. daar is niets van gezegd. en dat is nog altijd de keuze van Cantrell, Kinney en Inez wat ze doen met de naam

Daan_B
24 mei 2007, 11:48
Alice in chains vind ik 1 van s'werelds beste band, maar die nieuwe zanger :confused:

Slaar nergens op, die vent ziet er uit als of die in de 70ies is blijven hangen, hij past totaal niet bij de rest en kan niet zingen.

Ik vind dat ze moeten stoppen, ze hebben hun beste tijd gehad.

Joey Handsome
24 mei 2007, 15:06
Alice in chains vind ik 1 van s'werelds beste band, maar die nieuwe zanger :confused:

Slaar nergens op, die vent ziet er uit als of die in de 70ies is blijven hangen, hij past totaal niet bij de rest en kan niet zingen.

Ik vind dat ze moeten stoppen, ze hebben hun beste tijd gehad.

+123456789

Valoosj
24 mei 2007, 16:11
ze hebben hun beste tijd helemaal niet gehad. qua bekendheid dan zeker.
Alice in Chains is nog veel te onbekend. iedereen kent nirvana, pearl jam, soundgarden. maar de beste grunge , die qua niveau zeker nirvana overtreft is Alice in Chains. van mij mogen ze gerust blijven touren. het is hun goed recht

new deep
24 mei 2007, 19:48
Ik vond die andere zanger op Graspop allerminst slecht trouwens, dus ben wel benieuwd naar enig vervolg.
De solo platen van Jerry Cantrell kunnen me maar weinig bekoren dus een nieuwe AIC plaat met dubbele zangpartyen zou er van mij zeker mogen komen.

Valoosj
24 mei 2007, 19:57
Ik vond die andere zanger op Graspop allerminst slecht trouwens, dus ben wel benieuwd naar enig vervolg.
De solo platen van Jerry Cantrell kunnen me maar weinig bekoren dus een nieuwe AIC plaat met dubbele zangpartyen zou er van mij zeker mogen komen.


er zitten wel goeie nummers op zijn solo platen, maar Alice in Chains als groep is inderdaad beter. William Duvall blijft de zanger op de nieuwe tournee. dus ik vermoed ook op het nieuwe album

Joey Handsome
24 mei 2007, 21:56
Ik denk dat je het een beetje overdrijft Valoosj. Sowieso is het nogal raar om iets de beste grunge te noemen, aangezien bijna alle bands in dat genre een ander soort muziek spelen, maar toevallig onder dezelfde noemer vallen omdat ze uit dezelfde stad komen. Wat het beste is is verder een kwestie van smaak. Het zijn allemaal goede bands.
Daarnaast is het ook helemaal niet zo vreemd dat er mensen zijn die van mening zijn dat AIC beter kan stoppen, of beter gezegd, onder een andere naam verder kan gaan. Staley had een hele karakteristieke stem, die niet zo een twee drie te vervangen is.

Valoosj
24 mei 2007, 22:36
ok ok, ik geef toe dat het allemaal andere muziek is. maar die groepen vallen samen onder de naam Grunge, en zijn toch vaak in één adem genoemd. Ik vind het gewoon hels irritant als mensen beginnen over grunge, of seattle, en als je dan Alice in Chains vermeldt, dat ze je raar bekijken, terwijl ze wel elk nummer van nirvana kennen.

ik vind het goed dat ze terug touren, zodat meer mensen vertouwd geraken met de muziek, en met de platen waar Layne zong. Ik vind Layne ook onvervangbaar, net zoals Freddie Mercury onvervangbaar is. Maar toch kan ik het bij Alice in Chains beter verdragen. ik denk dat het eraan ligt omdat William Duvall al bij al zijn job toch niet slecht doet. Paul Rodgers daarentege :stop:

De reden dat ze als Alice in Chains verder blijven gaan is omdat ze toch nog zeer gehecht zijn aan hun verleden, en de nummers nog steeds graag spelen.

voor zover ik alles heb kunne volgen op de Alice in Chains site is het ook een enorm eerbetoon aan Layne (kijk bv even naar de drum, of de vele vermeldingen tussen nummers). deels is het natuurlijk ook niet mis voor hun portefeuille, want zo leren andere mensen de muziek ook kennen, die 10 jaar geleden nog aan moeder's borst hingen. Als ze nu hun naam veranderen, zullen die mensen de oude albums met Layne erbij niet zo snel leren kennen. Alsook de nummers daarvan dan niet.

marc_o
24 mei 2007, 22:54
Wat was het een heerlijke band en sowieso een heerlijke tijd, begin 90er jaren. Je wist gewoon niet meer wat je het eerst moest kopen!!


wat kwam er allemaal uit:

Alice in Chains en dan vooral Dirt
Smashing Pumpkins
Temple of the Dog
Pearl Jam
Nirvana
Rage Against the Machine
Soundgarden
Stone Temple Pilots

heerlijk allemaal

Metallica en Guns and Roses explodeerden echt tot de grootste rockacts van de wereld en Pink Floyd kwam er ook nog eventjes overheen, dam'n, wat heb ik toen veel concerten bezocht......

Ach, de nineties waren sowieso geweldig.......TOOL kwam ook in zicht...

new deep
24 mei 2007, 23:20
ja mooi was die tyd :)

Valoosj
25 mei 2007, 11:43
Wat was het een heerlijke band en sowieso een heerlijke tijd, begin 90er jaren. Je wist gewoon niet meer wat je het eerst moest kopen!!


wat kwam er allemaal uit:

Alice in Chains en dan vooral Dirt
Smashing Pumpkins
Temple of the Dog
Pearl Jam
Nirvana
Rage Against the Machine
Soundgarden
Stone Temple Pilots

heerlijk allemaal

Metallica en Guns and Roses explodeerden echt tot de grootste rockacts van de wereld en Pink Floyd kwam er ook nog eventjes overheen, dam'n, wat heb ik toen veel concerten bezocht......

Ach, de nineties waren sowieso geweldig.......TOOL kwam ook in zicht...


Volgens mij delen we dezelfde cd verzameling :D

Optipop
26 mei 2007, 19:13
dat heb ik al gepost. ze zijn vollop bezig!

Heey Valoosj! Ik ben Tessel van het Alice In Chains forum, die je nog een DVD zou sturen maar dat het toen niet lukte ;) (daarover; mocht het nog een keer lukken, ik heb de envelope al klaar liggen met postzegels!). Zeg, hoe weet je dat ze aan een nieuwe CD bezig zijn? Ik heb daarover niks gelezen in de nieuwsbrief, werd erover gepraat op het forum ofzo?

Het is een toorn in mijn oog, dat nieuwe Alice In Chains, het is oude koeien uit de sloot halen. Ik heb me goed vermaakt bij de twee optredens die ik heb bijgewoond en ik vond het allemaal heel mooi, maar een nieuwe CD... dat kan ik niet helemaal op prijs stellen. Ik ben altijd iemand geweest die William DuVall heeft gesteund, maar voor permanent member in de band vind ik het maar niks. Sowieso, wie kan de legendarische meneer Staley vervangen? Ze mogen best verder gaan, maar doe het dan lekker namens een andere naam.

'Alice In Chains' is een commerciële trekpleister geworden, het wordt van top tot teen uitgemolken. Elke week hebben ze weer nieuwe shirts. Wat ik juist zo leuk vond aan Alice in Chains, dat het zo weggevaagd was maar toch nèt niet vergeten, dat gaf het een soort charme die nu verdwenen is. Ik negeer het liever dan dat ik moeite ga doen om het leuk te vinden.

Valoosj
27 mei 2007, 00:43
ik moet deels met je akkoord gaan. die webwinkel melken ze inderdaad uit. hoewel ik nog een paar shirts ga bestellen, want ik zou niet weten waar ze anders te vinde.

Het doet mn hart meestal bloeden als van die zogezegde grunge lovers nog nooit van Alice in Chains gehoord hebbe, maar het is dan wel weer fijn als mensen die muziek dan voor de eerste keer horen en meteen fan worden.
onze zanger is zo na het horen van man in the box en nutshell meteen 3 cd's gaan kopen.

of ze verder gaan onder de naam Alice in Chains met de nieuwe plaat weet ik ook niet. dat stond niet bij Baldy zijn commentaar, enkel dat ze bezig waren met nieuw materiaal.
en uiteindelijk kan het me ook echt niet schelen of ze de naam houden of niet.
als ze het doen, dan gaan mensen ook automatisch naar oudere muziek luisteren, en Layne zijn stem horen, en ook meer leren over Alice in Chains. veranderen ze van naam, dan blijven de platen met Layne zijn goddelijke stem mss wel liggen.

beide opties hebben voor en nadelen, maar het draait uiteindelijk om de muziek. niet de zever rond de naam van de band. Met Layne touren zal niet meer gaan, maar de andere 3 hebben ook deel uitgemaakt van de originele bezetting (ok, op Mike dan na, die heeft ook niet alles meegemaakt, maar kom, we gaan niet mierenneuken). en daarom vind ik ook dat ze niet moeten blijve stilzitten. en de oude nummers gaan ze tenslotte nog wel blijve spelen, dus waarom zitten we te zagen over de stomme naam, en luisteren we niet meer naar de muziek? zoals ik nu dus doe terwijl ik hier WEER een half boek geschreven heb!

ben vanhoof
27 mei 2007, 14:54
Ik heb ze vorig jaar op graspop gezien en vond ze toch indrukwekkend. En de nieuwe zanger (william ..) zong ook goed en overtuigend. Is toch wel zeker een band die ik wil terug zien!

En idd, de '90 waren beestige jaren qua muziek en optredens. Maar er is toch niets mis mee om dit soort groepen nieuw leven in te pompen. Zo niet had ik dit soort groepen nooit live kunnen meemaken (ben 18 dusja)

Optipop
27 mei 2007, 15:02
Het doet mn hart meestal bloeden als van die zogezegde grunge lovers nog nooit van Alice in Chains gehoord hebbe, maar het is dan wel weer fijn als mensen die muziek dan voor de eerste keer horen en meteen fan worden.
onze zanger is zo na het horen van man in the box en nutshell meteen 3 cd's gaan kopen.

Ahjoh, daar moet je je niet zo druk om maken. ;) Dat zijn meestal kindjes van 14 die nog veel moeten leren.


of ze verder gaan onder de naam Alice in Chains met de nieuwe plaat weet ik ook niet. dat stond niet bij Baldy zijn commentaar, enkel dat ze bezig waren met nieuw materiaal.
en uiteindelijk kan het me ook echt niet schelen of ze de naam houden of niet.
als ze het doen, dan gaan mensen ook automatisch naar oudere muziek luisteren, en Layne zijn stem horen, en ook meer leren over Alice in Chains. veranderen ze van naam, dan blijven de platen met Layne zijn goddelijke stem mss wel liggen.

Mja, denk je echt dat die CD een succes gaat worden? Hij moet wel heel erg goed zijn, wil het mij overtuigen. Persoonlijk denk ik dat hun oude materiaal niet te overtreffen valt.

Valoosj
27 mei 2007, 16:43
of de cd een succes wordt of niet, dat kan niemand voorspellen. maar het is wel een feit dat Alice in Chains niet enkel uit Layne bestond he... ik ga hem in alle geval kopen als ie uitkomt

Optipop
27 mei 2007, 17:01
of de cd een succes wordt of niet, dat kan niemand voorspellen. maar het is wel een feit dat Alice in Chains niet enkel uit Layne bestond he... ik ga hem in alle geval kopen als ie uitkomt

Dat is zeker zo, zeker weten dat zonder Jerry Cantrell er geen Alice In Chains was. Sean en Mike, hoe goed ik ze ook vind, zijn vervangbaar. Maar die stem, die melancholieke stem van Layne die zo bepalend was voor de sound van Alice In Chains, was toch wel erg essentieel hoor.

Valoosj
27 mei 2007, 17:25
Mike is al een vervanger, maar zijn bas is toch pakken beter dan die van Starr. maar ik vind Inez toch niet zo vervangbaar hoor. en Sean al helemaal niet.
geen van hen is vervangbaar. het is gewoon makeshift weet je wel...