PDA

View Full Version : CMW bezoek, Plexi Plus getest



Lexvandoef
23 mei 2007, 16:51
Ik heb een paar weken geleden een topic gepost over mijn JMP 2203 die raar deed. Chris bood aan er naar te kijken en vandaag ben ik dus naar CMW toe gegaan. Na 3 kwartier in Vleuten rond te rijden :D kom ik dan aan en gooi mijn amp eruit.

Na wat testen van mijn JMP boodt ie ff aan mijn Les Paul in zijn net gebouwde Plezi Plus te stoppen. (Wat issie paars:D)

WOW, wat een geluid komt er uit dat ding. Chris had er een extra mastervolume ingebouwd die er voor zorgt dat je de klank krijgt van de amp op 10, maar dan op huiskamervolume. En dat werkt.

De versterker is niet hoger geweest dan een hard gespreksvolume maar het klinkt verdomd goed. Dynamisch, echt bruut. Bij het terug draaien van mijn volumeknoppen wordt hij cleaner, niet helemaal clean, daarvoor was hij te 'vies' ingesteld. Lekker definitie en helderheid, de viezige funky ritmes en riffje s komen er zo uit knallen. Je hoort de akkoorden goed, ook bij wat meer gain. Als je lage riffs met open snaren speelt en lage akkoorden klinktie heel rauw en schreeuwerig op een hele lekker manier. Kom je wat hoger op de hals gaatie meer zingen en vloeiender klinken, vooraal met de neck humbucker.

Met de kanalen gepatched komt er nog eens meer gain bij, Van Halen I achtig. Hij blijft strak en gedefinieerd klinken, ook op de neck pu van mijn les paul. Maar wat het meeste opviel was de hoeveelheid druk en ballen op zo'n laag volume. Blijkbaar doet die extra mv toch wat goeds. Echt heel maf, je speelt gewoon met de klank van een plexi op 10, en met het volume van een oefenampje. Ik stond te glimlachen, (Chris ook trouwens :P)

Nee, die versterker heeft mij echt verbaasd, zoveel tone, ballen en druk op laag volume. Ook de veelzijdigheid trouwens, je kan van semi-clean naar Van Halen sound met alleen de volume knop van je gitaar. Gepatched issie ook redelijk geschikt voor metal, lage drop-D stemming erbij en spelen. Maar hij volet zich toch meer thuis in de Classic/Hard Rock en Blues. Ik vind hem ook best veelzijdig voor een singel channel, ik kon er heel wat verschillende geluiden uit halen, ook door gewoon met mijn gitaar te pielen. Oh en die pinches knallen er ook zo heerlijk uit.

Ik probeerde hem trouwens over V30's, hij schijnt nog lekkerder te klinken over greenbacks ed.

Chris kan trouwens best een leuk potje gitaar spelen :P

Helaas issie niet voor mij, maar staat mijn eigen amp bij Chris voor reparatie, ik denk er nog over om ook zo'n mv er te laten zetten alsie toch bezig is. Het viel hem trouwens op dat mijn 2203 best warm klinkt, niet zo krasserig en fel als andere 2203's. Anyway, hij wordt er alleen maar beter op, kan niet wachten tot hij klaar is.

Hier Chris, heb je je review ;)

Mitch
23 mei 2007, 17:29
Nee hoor, dat kan echt niet, goed klinken op laag volume, je hebt echt een load box nodig, want die eindbuizen hè... dus 't spijt me voor je, maar je hebt het écht niet goed gehoord :D

Hoop van harte dat ding ook nog een keer aan de tand te kunnen voelen !

Chris Winsemius
24 mei 2007, 12:38
@lex

Thanks, 't was heel leuk je hier over de vloer te hebben, je gitaarspel was zeer aangenaam en je hebt 'n hele mooie Orville Les Paul. De amp was besteld in paars...

@mitch

Ga ff naar het peNdalen-forum! :D Geintje!

Ik ben ook best trots op deze amp en ga d'r zsm. weer 1tje bouwen. Erg toevallig: de initialen v/d nieuwe eigenaar zijn MV :)
Bert K en helterskelter hadden 'm ook geprobeerd op weg naar de meeting in Groningen.

Lexvandoef
25 mei 2007, 01:29
Hehe, je zei dattie hem int paars wilde :D Ut viel alleen zo op :P

Anyway, niemand nog love for CMW?

@Chris, ben best nieuwsgierig :D Haast je niet, maar vind mijn JMP het daar nog prettig?:D

Harry
25 mei 2007, 10:49
jawel hoor, ik ben gek op Chris.

Mitch
25 mei 2007, 11:26
De eerdere amps die ik gehoord heb als de Jersey Girl en de Nameless Wonder hadden ook een enorme dynamiek, al heb ik die toen niet op huiskamervolume gehoord, of wacht... nee, het was wel op volume én in een huiskamer, maar het was niet op gespreksvolume maar op lipleesvolume :D
Mijn eigen TweedyTwinChamp gaat met zijn lullige 15W nog steeds pas leven op hoger volume, ben benieuwd hoe die PlexiPLus scheurt op laag volume !

Chris Winsemius
25 mei 2007, 15:42
De "geluidservaring" op lagere volumes is vooral afhankelijk v/h circuit en ook v/d trafo's. Bij amps met niet zo veel gainstages (bijvoorbeeld 'n tweed Champ, tweed Deluxe, etc.) is 'n MV die ook op zéér laag volume "overtuigende sounds" levert +/- onmogelijk om eerlijk te zijn. Bij de laatste tweed Deluxe-achtige amp heb ik voor de eigenaar 'n soort powersoak moeten bouwen omdat 12 Watt + 'n Celestion Alnico Blue nog steeds zeer luid is.

@ Mitch

Eerst je Zeppo SE afronden en nog meer amps en dan de volgende Plexi + bouwen...

@ Lex

Ik kreeg al wat emails en telefoontjes nav. jouw review.

Lexvandoef
25 mei 2007, 23:38
Ah vet Chris :D Geen dank ;)