PDA

View Full Version : Ben benieuwd; ken je de Velocity150



dkvisser
23 mei 2007, 15:25
Ik heb als poweramp de Rocktron Velocity150 (foto zie link hieronder), in combinatie met 2 S112 speaker cabs. Klinkt erg goed.
Kent iemand uberhaupt deze Velocity 150? ik kom her en der op het net alleen de Velocity 120 tegen? Is de Velo150 zo'n zeldzaam ding?

Ben benieuwd !

Foto Velocity150 (http://www.the-gate.nl/joomla/images/gateimg/rackedit.jpg)

Raffie
24 mei 2007, 07:10
Dit zijn de oude versies van de velocitys , vroeger had je de 150 en de 300 , dat zijn later de 120 en 250 geworden, de 500W versie bestond ook.ne hebben ze enkel nog de 120 ...

Raf

dkvisser
24 mei 2007, 10:41
Hoi Raff,

thanx, ja ik ken inderdaad die Velo300 versie ook. Maar het zullen inderdaad oude(re) versies zijn, die niet meer in produktie zijn...
Zijn hier meer mensen met dit apparaat misschien?

Groeten, Dirk

minoin
24 mei 2007, 19:18
Waar is ie eigenlijk mee te vergelijken? Klinkt ie koud?

Raffie
24 mei 2007, 20:25
Ben zeker dat ze super klinken, die reactance knoppen die zorgen echt voor een lekkere diepe sound. ik denk wel dat zelfs de 250 een beetje weinig is om bijvoorbeeld in een café of zo te kunnen spelen zonder PA. voor repeties en thuis is't voldoende. spreek niet uit ervaring maar de wattages zijn op 4 ohm dus met 8 ohm speakers verlies je wel heel wat power. speel zelf met een velocity valve 2x80 watt lampen , dit blaast loeihard maar zijn lampen en geen Solid State

Raf

dkvisser
25 mei 2007, 11:34
@minoin: de klank is zeker bruut te noemen, zelfs met mijn GX700 haal ik er vrij strakke sounds uit. Het is te omschrijven als strak, in-your-face, directe respons. En inderdaad, de reactance knoppen gebruik je om tube simulatie erin te draaien, en dat merk je. Helemaal uit is het geluid vrij droog, helemaal naar rechts wordt de sound warmer en voller.
Ik speel met name overdriven geluiden, over cleane ben ik nog niet zo te spreken, maar dat ligt denk ik meer aan de Boss (presets zijn altijd welkom...) Clean vind ik het nl. te iel, te dun, daar zoek ik meer een voller, scherpe, compressed sound (bijna Fender-like)...

Keep looking dan maar he... :satisfie:

minoin
25 mei 2007, 16:20
Ja, zo te horen is er weinig slechts over te zeggen. Wat jammer dat ze tegenwoordig alleen maar Velocity 120's verkopen!
Je zou toch verwachten van Rocktron, die de Prophesy, Gainiac, Pro-gap en nog een aantal andere pre-amps maakt of gemaakt heeft, dat ze wel een fatsoenlijke poweramp erbij kunnen leveren!
Wie weet wat de toekomst brengt...

Kaboemba
25 mei 2007, 18:23
Tja ik ben sowieso soms verbaast waarom bepaalde apparatuur uit produktie wordt gehaald, als er nu een opvolger komt is het anders.

Soms kom je voor en eindversterkers tegen waar veel mensen lovend over zijn er geen echte opvolger is en toch uit produktie.
enige wat ik kan bedenken is dat de produktie te duur wordt.

Mijn voorbeeld:
Huhges and Kettner access preamp.

dkvisser
13 juni 2007, 14:13
tja, vroegah was allus betugh....
:)