PDA

View Full Version : Engl Sovereign 100



Zenabi777
12 januari 2003, 02:05
hoi
ben van plan om een Engl sovereign 100 combo aan te schaffen.Hebwel een thunder thuis gehad. Ging behoorlijk hard en klonk gewoon goed.
Kan iemand me iets vertellen over de Sovereign....
Reactie, advies, commentaar....graag
thanx...

marc_o
27 januari 2003, 17:14
meer laag, meer toon, kost ook meer, haha

BLOK182
27 januari 2003, 17:51
hijs ook wat veelzijder, met 4 kanalen. En hijs midi-compatible ofzo? (weet geen fuck van midi, daarom)

signsofzodiac
27 januari 2003, 18:04
De Souvereign heeft 4 kanalen, 2 modes op de lead (smooth en rough), MIDI, meer gain dan de Thunder, etc... Is eigenlijk hetzelfde als de Savage, maar dan in een mooie combo!

ED BOB
28 maart 2003, 13:19
Hoi,
Ik heb zelf ook mijn thunder ingeruild voor een sovereign. 1 woord: fantastisch. Was het geld echt wel waard.
Sovereign klinkt toch vetter. Vooral bij het cleane kanaal heb je veel meer over. De thunder begon bij een beetje volume in het clean iets te vervormen, de sovereign heeft daar geen last van. Verder heeft de sovereing natuurlijk veel meer (bruikbare) mogelijkheden. 4 kanalen + 2 mastervolumes m.a.w. eigenlijk 8 kanalen. 2 verschillende equalizings, 1 voor clean en chrunch en de 1 voor softlead en heavylead.
Wat ook nog perfect is, is de de mogelijkheid om de versterker midi te schakelen. Ik heb zelf de midi-switcher (Z7) erbij gekocht (wel erg duur). De versterker- instellingen worden nu aangestuurd door mijn Roland GP100 die in de effectloop heb geplaatst. M.b.v. de FC100 foodcontroller kan ik met 1 druk op de knop het gewenste effect + de gewenste versterker schakeling oproepen: ideaal! Werkt trouwens ook heel simpel. M.a.w. het kost wel wat geld, maar dan heb je ook wat!!!