PDA

View Full Version : jekyll & hyde : tubescreamer kant



pol
23 mei 2007, 14:12
Klinkt de tubescreamer-kant van de jekyll & hyde ongeveer hetzelfde als een ts808 ?
Wie heeft deze al langs mekaar gezet en vergeleken ?

Jimwoud
23 mei 2007, 14:21
Klinkt de tubescreamer-kant van de jekyll & hyde ongeveer hetzelfde als een ts808 ?
Wie heeft deze al langs mekaar gezet en vergeleken ?
ik heb hem welleens naast een ts9 gehad. Volgens mij begint hij met meer gain en hij eindigt zeker weten met meer gain. toonregeling is identiek.

Mr.Bluesbreaker
23 mei 2007, 14:24
Heb eens een TS-808 reissue van Ibanez getest, voor ik mijn J&H kocht.

Gain kan ik me niet meer herinneren, maar bij de Ibanez had ik de tone op 0, en
bij de J&H heb ik hem ongeveer tussen de 4 en 6, afhankelijk van de tubes die gescreamd worden.

pol
23 mei 2007, 14:42
dan hoop ik dat die Jekyll & hide niet te dof klinkt, dit zal wel niet zo zijn als booster voor een jcm800 ?

guitartub
23 mei 2007, 14:46
Er zit nog een schakelaartje op waarmee je het hoog meer benadrukt. Dus dof klinken? Ik vind van niet.

Jimwoud
23 mei 2007, 14:57
dan hoop ik dat die Jekyll & hide niet te dof klinkt, dit zal wel niet zo zijn als booster voor een jcm800 ?
Ik denk dat hij niet te dof is hoor.

Maar ik weet niet of hij als booster goed klinkt. Ik heb hem zo al een paar keer geprobeerd, maar ik vind dat hij met gain dicht iets te veel gain heeft, waardoor de uiteindelijke gain niet lekker klinkt.

denk dat marc_odijk je ook wel een stuk kunt helpen die heeft ook een J&H.

dunnoaname
23 mei 2007, 15:15
Ik heb een route 66 en de overdrive kant is identiek aan die van de J&H. Hij werkt prima als booster. De switch is voor bass boost en die maakt hem een heel vette booster voor dikke solo's op het neck element terwijl bass boost uit een strakker geluid geeft. De toon control kan hem redelijk scherp maken, dof is ie niet. Gain op 0, volume op max. toon 12 uur, vind ik een mooie setting.