PDA

View Full Version : Wat voor versterker zou jij kiezen??



dennis_rhcp
23 mei 2007, 12:16
hallo iedereen

ik had eerst een andere topic
en had ik een beheringer stack gezien
maar iedereen raade het af dus dat word het niet
ik zoek een versterker met genoeg volume voor kleine/middelgrote concerten
tot ong 350,- euro. het moet een goede od/di hebben
ik speel funky ,metal styl (denk aan red hot chili peppers, system of a down, nirvana)

Kim Wilson
23 mei 2007, 12:19
Bij middelgrote concerten worden de gitaren al over de PA gegooid. Je hoeft dus niet per definitie een amp te hebben die in zijn eentje een hele sporthal kan vullen.

dennis_rhcp
23 mei 2007, 12:21
dat klopt maar ik zou graag niet met een 10 watt boxje willen spelen

Jimwoud
23 mei 2007, 12:24
dat klopt maar ik zou graag niet met een 10 watt boxje willen spelen
Dat is natuurlijk weer het andere uiterste. Wil je perse een stack of een combo. Buizen of transistor?

Kim Wilson
23 mei 2007, 12:24
dat klopt maar ik zou graag niet met een 10 watt boxje willen spelen
Nee, oké. Maar ik wil maar even aangeven dat je niet altijd een 4x12 halfstack nodig hebt.

Qua amp kan ik je niet echt helpen. Behalve dan dat je met een buizenamp aan 15 watt meestal al genoeg hebt, en met een transistoramp al gauw minimaal 60 watt moet hebben, als je er ook nog mee wil optreden.

LCH
23 mei 2007, 12:28
Weet je wat jij moet doen? Een hele middag naar Feedback gaan en alles testen dat ze daar hebben. Een versterker kun je niet kiezen op basis van plaatjes en lulverhalen op een forum als dit.

dennis_rhcp
23 mei 2007, 12:37
ja ik ga wel ff naar eilandmuziek dat is voor mij 5 minuten fietsen dus ik ga
wat versterkers proberen. zijn er nog aanraders wat in die winkel staat
op www.eilandmuziek.nl en dan --> gitaar en dan --> versterkers

Swan
23 mei 2007, 12:46
Keuze zat, misschien is n Peavey Bandit wel iets voor je...
maar of je nou voor 350 euro iets kan kopen wat zoveel beter is dan de Marshall MG die je al hebt? ik betwijfel t...

dennis_rhcp
23 mei 2007, 13:01
behringer heft ook buizen maar dat zou ook wel niks zijn

Jimwoud
23 mei 2007, 13:05
Keuze zat, misschien is n Peavey Bandit wel iets voor je...
maar of je nou voor 350 euro iets kan kopen wat zoveel beter is dan de Marshall MG die je al hebt? ik betwijfel t...
als je goed gelezen had, zou je weten dat die 15 watt is......

dennis_rhcp
23 mei 2007, 13:06
heb ik gelezen maar zit er dan wel od/di op
?

Swan
23 mei 2007, 13:10
als je goed gelezen had, zou je weten dat die 15 watt is......

ach t is hard zat voor kleine/middelgrote gigs, alles wordt toch doorversterkt...
en wat wil je voor dat geld?

ik zou ff doorsparen en 2ehands iets kopen, dan heb je tenminste iets waar je n tijd mee vooruit kan, nu wil je over n jaar weer iets anders...

Jimwoud
23 mei 2007, 13:11
heb ik gelezen maar zit er dan wel od/di op
?
Ik had het tegen Swan.

Bandit is trouwens een leuke versterker. Tweedehands rond de >200 euro. Moet je wel de versie hebben met het donkerblauwe frontje. Zit ook distortion op. maar niet od en dis tegelijk. Dan zou je een od of dis. pedaaltje erbij moeten kopen, hij is maar 2 kanaals.

Kim Wilson
23 mei 2007, 13:12
15 watt transistor is zeker niet genoeg voor in een band.

Swan
23 mei 2007, 13:14
ik heb heel vroeg tijden lang gespeeld met bandits in n bandje, in oefenruimtes staan ze ook vaak zat...

Kim Wilson
23 mei 2007, 13:15
Bandits zijn idd prima amps voor weinig. Gaan hard zat. Wat is het, 60 watt? Zijn goeie scheuramps.

guitartub
23 mei 2007, 13:18
Weet je wat jij moet doen? Een hele middag naar Feedback gaan en alles testen dat ze daar hebben. Een versterker kun je niet kiezen op basis van plaatjes en lulverhalen op een forum als dit.

En zo werkt dat dus gewoon!
Maar kijk bij Eiland dus ook in de prijsklasse van die Bandit (mag het ietsje meer zijn?) ook eens naar Hughes&Kettner edition Blue of de Roland Cube 60, en probeer ook eens die Vox AD30 uit.
Moet lukken, toch?

jonesd
23 mei 2007, 14:42
En zo werkt dat dus gewoon!
Maar kijk bij Eiland dus ook in de prijsklasse van die Bandit (mag het ietsje meer zijn?) ook eens naar Hughes&Kettner edition Blue of de Roland Cube 60, en probeer ook eens die Vox AD30 uit.
Moet lukken, toch?
Bandit, Cube 60 en vox ad30 zou ik ook proberen. Voor de rest staat er m.i. niets boeiends op de site.

Ik zou ook aanraden om eens tweedehands voor een beetje meer naar een leuke buizencombo te kijken.

dennis_rhcp
23 mei 2007, 16:33
ik ben net naar muziekeiland geweest en heb ong 1,5 uur versterkers getest
eerst de grote stack van behringer want ik zat vol nieuwsgierigheid maar dat viel enorm tegen, hij was wel goed maar het is net niet wat ik wil qua geluid
daarna heb ik de peavey geprobeert en die beval me goed hij is vijftig watt
en zat een pedaaltje bij met alles derop en deraan en koste 350 euro

peavey transformer 112:
http://www.amptone.com/images/peaveytransformer112.jpg

wat vinden julie van deze versterker

LCH
23 mei 2007, 16:46
Interessant. Een Peavey Transformer hoor je eigenlijk nooit zoveel over, maar 350 euro voor een 1x12 met pedaaltje is geen rare prijs. Zo te zien is het ook een modeling-amp.

Peavey staat over het algemeen bekend als enorm degelijk en betrouwbaar, dat zal dus wel goed zitten. De 1x12 50 watt modelers van Vox/Fender/Marshall kosten aanzienlijk meer. Wat dat betreft lijkt me dit een prima versterker, al moet ik zeggen dat ik er nog nooit op heb gespeeld. ;)

Welke versterkers heb je nog meer getest en wat vond je ervan?

dennis_rhcp
23 mei 2007, 16:52
Interessant. Een Peavey Transformer hoor je eigenlijk nooit zoveel over, maar 350 euro voor een 1x12 met pedaaltje is geen rare prijs. Zo te zien is het ook een modeling-amp.

Peavey staat over het algemeen bekend als enorm degelijk en betrouwbaar, dat zal dus wel goed zitten. De 1x12 50 watt modelers van Vox/Fender/Marshall kosten aanzienlijk meer. Wat dat betreft lijkt me dit een prima versterker, al moet ik zeggen dat ik er nog nooit op heb gespeeld. ;)

Welke versterkers heb je nog meer getest en wat vond je ervan?

ik heb ook en roland geprobeert maar dat vond ik niks ik heb een kleine fender geprobeert maar de peavey vond ik het beste (er is 1 nadeel aan de peavey is dat de tuner die er op zit kut is maar ik koop dan gewoon een los pedaalte met chromatische tuner voor 20 euro>