PDA

View Full Version : DSL 50 vandaag opgehaald



BrianMay
12 januari 2003, 01:28
ik heb vandaag mijn DSL 50 opgehaald, en ik heb er net een paar uur op gespeeld, en ik vind hem echt super, er was alleen 1 dingetje dat mij opviel, de Deep switch voor extra bas die hoor je eigenlijk alleen je geluid meer bas geven als je de bas regelaar dicht hebt, naarmate je je bas verder opendraait hoor je minder verschil wanneer je die schakelaar inschakelt.
Het 1e kanaal vindt ik clean best goed klinken en als je het volume op 8 zet en de gain helemaal open dan krijg je van die hendrix of clapton achte toontjes.
Het volume van het cleane kanaal viel me wel mee eigenlijk, ik had verwacht dat ie harder ging op het cleane kanaal, maaar ik heb hem tot nu toe op 8 gehad in mijn slaapkamertje.
Op 8 klink ie best wel super want dan begint die eindtrap een beetje te oversturen.
De voetswitch ziet er ook heel degelijk uit is van metaal.
het B kanaal is echt super , hele mooie harmonische distortion die zeer geschikt is voor heavy metal muziek enzo.
En het B kanaal gaat wel zeer hard want harder dan 6 durf ik hem niet te zetten in verband met de buren.
En hij klinkt echt heel mooi vol met veel laag.
Dit is mijn eerste marshall want eerst wilde ik nooit een marshall omdat ik die altijd vrij modderig en dof vond klinken maar deze klinkt heel helder en het laag klinkt ook mooi strak.
Zo en nou ga ik weer verder met pingelen :smile:

greetings

EmgMaster
12 januari 2003, 11:40
Marshalls modderig en dof. Volgens mij bedoel je het tegenovergestelde.
Maar toch gefeliciteerd, veel plezier.
Moet lukken dacht ik :smile:

Dude
12 januari 2003, 12:04
volume op 8 en dan pas bang worden voor de buren... damn.. op 8 kan je voor 1000 man spelen en de eerste paar rijen doof maken

qwerty
12 januari 2003, 14:27
Altijd gedacht dat Brian may op vox ac30īs speelde...
Blijkt ie ineens een dsl50 te hebben gekocht :grin:


:B :B :B :B

BrianMay
12 januari 2003, 14:43
Zo heb er net weer een paar uurtjes op gespeeld, ik kreeg alleen de buren net aan de deur of het iets zachter mocht omdat er kopjes bij hen van de tafel trilden.
Ik vindt het cleane kanaal op 8 niet echt superhard, het doet neit zeer aan je oren , maar na een half uur ofzo begint het wel een beetje onprettig te worden.
Trouwens dat Brian May alleen op Vox ac30's speelt is ook meer een beetje een mythe want een heleboel queen liedjes zijn opgenomen op andere versterkers en gitaren, bijv One Vision is opgenomen met een Guild red special replica en een Hiwatt buizen versterker.

BLOK182
12 januari 2003, 14:48
niet posten man, spelen!! Geintje gefeliciteerd met je nieuwe amp, mooi spul man! Fotooooo

Dude
12 januari 2003, 15:43
met welke cab speel je hem ?

Gearjunkie
12 januari 2003, 16:10
Volgens mij zijn de meeste queen nummers niet opgenomen met de ac-30, maar met een versterker gebouwd door John Deacon, de bassist van queen.

Een Ac-30 is niet handig in de studio denk ik.

BrianMay
12 januari 2003, 18:03
ik speel erop door een zelfgemaakt 4x12 inch kabinet met Jensen speakers erin.

Dude
12 januari 2003, 18:04
50 watt buizen op 8 door een 4x12... damn dude,dat je buren pas na 1 1/2 uur komen klagen man..

BLOK182
12 januari 2003, 19:14
heb je misschien een geluidssampeltje?

BrianMay
12 januari 2003, 21:39
Ehm nee ik heb geen geluidssampeltje sorry.
Ik heb net wel iets vreemds ontdekt.
Volgens mij heeft mijn marshall een voorkeur voor Fender strats,

ik heb er net op gespeeld door 2 ibanezen en dat gaf een vrij blikkerig geluid, daarna speelde ik op mijn strat erdoor en dat gaf een veel voller geluid.
Is echt een heerlijke amp vooral als je liedjes zoals Hey Joe speelt.
Ik had de buren nog niet verteld dat ik een nieuwe halfstack had, ze dachten eerst dat al die herrie uit mijn kleine 30 watt transistor combo van marshall kwam.
Ik vindt vooral dat eerste kanaal echt super met het volume op 8 en de gain helemaal open.
Alleen moet ik van mijn ouders stoppen met pingelen omdat het half 10 is geweest.
stomme buren ook.
kunnen ze niet gewoon peterselie in hun oren stoppen ofzo :smile:
Needless to say, ik ben morgen plotseling ziek zodat ik niet naar school hoef.

Kitaarhiero
12 januari 2003, 21:44
Niet zeggen dat je hoofdpijn hebt... dan hinderen je ouders je als je met je nieuwe amp wil spelen.

gefeli :wink:

niels5150
16 januari 2003, 13:54
volume op 8!!! Das niet te harden man, en die deepswitch werk juist heel erg goed. Ik denk echt dat je een kapotte DSL hebt meegekregen. Laat er als de sodedonder naar kijken. Je kan niet, ik herhaal NIET met deze versterker op 8 spelen zonder meteen doof te zijn, dus er is iets serieus mis met je amp! Ik heb er zelf ook een, dus neem mijn reactie aub serieus!

Dude
16 januari 2003, 15:59
ik denk ook dat er iets mis is met je amp dude, een halfstack op 8 is dodelijk man, zelfs bij grote optredens is 8 al jezus hard, de geluidsman zal je zeker vragen om zahcter te gaan omdat zijn microfoon die ervoor staat begint te roken...

sash
16 januari 2003, 16:49
Ik denk dat het aan je zelfgemaakt cab ligt.

BLOK182
16 januari 2003, 16:50
Zou ook kunnen ja, ken je misschien iemand met een normale merkcab? Dan kan je het daar ff proberen.

BrianMay
16 januari 2003, 17:46
nee de cab is goed want met mij 5150 erop gaat ie ook loeihard.
Maar ik heb het wel over 8 op het cleane kanaal he.
Maar het 2 kanaal klinkt best wel ielig helemaal niet zo vol als het cleane kanaal.