PDA

View Full Version : Kool & Elfring cabinets?



Magic Bean
23 mei 2007, 11:24
Ik zag ze op marktplaats adverteren.
Site ziet er goed uit en die cabs nog beter.
Volledig te customizen qua looks en speakers en ze lijken me niet duur.

Heeft iemand die dingen wel ns uitgeprobeerd?

Die 2x12 met G12K-100 speakers lijken me wel een goede keuze voor progressive rock/metal, niet?

www.kool-elfring.com

Gibsonman
24 mei 2007, 14:08
Die Kool & Elfring cab's zijn echt top !!!! Ik heb er een met greenbacks, ik wist niet wat ik hoorde wat een verschil. Ik had hiervoor een Marhall1960 kast en ook nog een Hughes & Kettner met V30's, maar wat een verschil met deze, ook qua afwerking enzo.
Van die speakers die je noemt weet ik niet zoveel maar je zou eens op Celestion site kunnen kijken. Ik zag dat ze op de site van Kool & Elfring nu ook geluidsfragmenten hebben dus daar kan je ze beluisteren. Ik heb die cab toen gewoon bij ze afgehaald, kon ik 'm eerst even proberen zie je. Moest wel op afspraak trouwens want het is maar een kleine toko. Wel relaxte gasten trouwens en ze weten er een hoop van af.

Rock on! :punk:

a darker shade of grey
24 mei 2007, 15:56
Wow wat een gouden tip! Dank dank!!! Weet k eindelijk waar ik een fatsoenlijke cab vandaan kan halen voor een fatsoenlijke prijs!

Squier4ever
24 mei 2007, 18:56
Wow wat een gouden tip! Dank dank!!! Weet k eindelijk waar ik een fatsoenlijke cab vandaan kan halen voor een fatsoenlijke prijs!

nja ik wil niet veel zeggen maar ze zijn haast net zo duur als bijv. bogner cabs.

Gibsonman
24 mei 2007, 19:26
mmmm... Waar verkopen ze Bogners cabs met Celestion greenbacks voor EUR 715,-? Volgens mij zitten die toch echt richting de 1200 Euri's? :hippie:

Squier4ever
24 mei 2007, 19:52
mmmm... Waar verkopen ze Bogners cabs met Celestion greenbacks voor EUR 715,-? Volgens mij zitten die toch echt richting de 1200 Euri's? :hippie:

1 of 2x12?

Gibsonman
24 mei 2007, 20:03
Ik heb een 4x12 die kostte EUR 715,-.

Bogner met greenbacks 2x12 kost EUR 829,- bij feedback!!!!
Die Kool & Elfrin 2x12 greenback kost EUR 495,-.

Dat is een aardig verschil.......

Squier4ever
24 mei 2007, 20:55
Ik heb een 4x12 die kostte EUR 715,-.

Bogner met greenbacks 2x12 kost EUR 829,- bij feedback!!!!
Die Kool & Elfrin 2x12 greenback kost EUR 495,-.

Dat is een aardig verschil.......

ok.... je hebt gelijk.
dacht dat bogner vergelijkbaar was...

Magic Bean
24 mei 2007, 22:57
Qua kwaliteit lijkt het wel vergelijkbaar met Bogner.
Je kan bovendien verschillende soorten tolex en speakerdoek kiezen zonder meerprijs.
Heeft iemand die 2x12's ooit uitgetest?

Jimwoud
24 mei 2007, 23:43
Het wordt pas interesant als je snakeskin kunt kiezen punt uit. Ziet er voor de rest goed uit!

Gibsonman
27 mei 2007, 08:35
Snakeskin zal je iets extra kosten vermoed ik....... :hippie:

AART
27 mei 2007, 10:08
Snakeskin zal je iets extra kosten vermoed ik....... :hippie:


Het is allebei even duur in aanschaf, dus ik zou niet weten waarom...

imlikeajungle
27 mei 2007, 11:55
Nog mensen met ervaring?
Kan je een lege cab kopen?
Vergelijkingen met Avatar?

Dude
27 mei 2007, 14:14
Ik heb ze toevallig gemailed,

ja je kan een lege cab kopen voor een redelijk bedrag, voor verdere info moet je ze zelf maar effe mailen denk ik.

groet !

Mitch
27 mei 2007, 14:20
Vergelijkingen met Avatar?

Waarom zou dat interessant zijn ? Die zijn amper te verkrijgen hier ?!
Er is wel een importeur van, maar ondanks een ingesproken voice mail en twee verzonden emailtjes heb ik daar nog nooit een teken van leven van gehad. Heeft volgens mij alleen interesse in het verhandelen van bass cabs... :chicken:

imlikeajungle
27 mei 2007, 14:56
Er was overlaatst iemand op het forum van Offstage.be die er eentje verkocht, dus ik dacht dat ze wel goed te krijgen waren...

EDIT: er zijn er 3 op Offstage.be :)

@Dude: bedankt, ik mail ze even.

pol
28 mei 2007, 17:19
prijzen vallen wel goed mee idd, spijtig dat ze zo ver af zitten.
Die 100watters van celestion doen het wel lekker in die samples.

Speeddemon
29 mei 2007, 12:22
Ik heb wat samples zitten vergelijken, en ik werk nu met Engl 2x12 Vintage 30's. Die vond ik ook bij K&E één van de beste. Die Century Vintage vallen me ook niet tegen; klinken een beetje als een mildere/afgerone Vintage 30.

Van de Greenbacks had ik duidelijk meer verwacht. Misschien dat ik slecht (maar eigenlijk dus TE goed) vergelijkings materiaal heb, door ooit op een oud London City 4x12" cabinet te spelen, met Greenbacks. Die klonken heerlijk vol, vet, maar ook smooth. de K&E samples van de Greenbacks klinken meer hol/nasaal.

BartL
23 september 2007, 22:13
Zijn er ondertussen nog mensen die ervaring hebben opgedaan met deze cabinetten. Ik ben op zoek naar een 2x12" 16 ohm mono voor mijn Multitone, ik denk met V30's erin. 510 euro is geen koopje natuurlijk, maar als de kwaliteit inderdaad zo hoog ligt, is dat natuurlijk geen probleem. Voor een Marshall 1936 betaal je ongeveer 300 euro tweedehands, en dan zitten er nog G12T-75 speakers in. Dan is K&F misschien een beter optie...

Dus: Hebben nog meerdere mensen een vergelijkend waren onderzoek kunnen doen? :)

dekuif
24 september 2007, 11:32
Ola, ik heb de Kool & Elfring 2 x 12 met v30's.

De kwaliteit is erg goed, dit mag / moet je vergelijken met bv. de Bogner cabs.

Je kunt ze ook uittesten bij Kool & Elfring, bel ze eventjes, komt vast goed.

Mocht het te ver weg zijn, dan kun je ook bij mij komen testen.

Ibanez RuleZ
24 september 2007, 12:02
nice... ziet dr uit als een leuk alternatief idd, al doen de 2x12 en de 1x12 me een beetje denken aan mesa ontwerpen... (die rectokastjes van ze). dat is niet een slechte eigenschap btw.

maar dit is inderdaad een om te onthouden, want ik moet binnenkort ook eens wat nieuw grut hebben (goede 1x12 er bij).

Harrald

Kamiess
24 september 2007, 12:06
Ik zit er ook aan te denken als alternatief voor m'n 4x12.

Alleen heb ik ze al 2 x gemaild afgelopen 3 week maar nog geen reactie....
Moet ze maar eens bellen denk ik.

BTW heb een Laney gh100l.
Zat te denken aan een vintage 30 > jullie???
Dan wel een 2x12, ga samenwonen en heb dus niet de hulp meer van mijn pa om de rommel de trap af te slepen.

Magic Bean
24 september 2007, 21:16
Ik zou bij een Laney geen V30 gebruiken.
V30 hebben nogal een 'notch' in het mid-hoog, en laney's zijn van zichzelf al redelijk schelle bakken.

Kamiess
24 september 2007, 22:42
ow, nou ik dacht omdat het vaak gezien wordt als een soort tegenhanger van de jcm800(die wel goed mer v30 werkt) dit ook wel zou kunnen.

Wat zijn de suggesties dan?
Ook geen greenbacks denk ik dan...

Magic Bean
24 september 2007, 23:16
G12-K100 zou misschien een goede keus zijn.
Ander misschien een G12H (evt. 70th anniversary) of G12-65 Heritage.

Luister naar de samples op de website en vergelijk het met de V30.
Zelf testen is uiteraard nog steeds het beste, wie weet vind je die 'notch' van de V30 wel lekker...

Marc Oblivian
25 september 2007, 13:10
Ik zit er ook aan te denken als alternatief voor m'n 4x12.

Alleen heb ik ze al 2 x gemaild afgelopen 3 week maar nog geen reactie....
Moet ze maar eens bellen denk ik.

BTW heb een Laney gh100l.
Zat te denken aan een vintage 30 > jullie???
Dan wel een 2x12, ga samenwonen en heb dus niet de hulp meer van mijn pa om de rommel de trap af te slepen.

Ik heb ook gemailed, maar geen reactie (1 van de compagnons was ook op vakantie geloof ik).
Bellen werkt wel goed: krijg je een uitgebreide uitleg enz...
Bellen dus!

Marc Oblivian
25 september 2007, 13:11
G12-K100 zou misschien een goede keus zijn.
Ander misschien een G12H (evt. 70th anniversary) of G12-65 Heritage.

Luister naar de samples op de website en vergelijk het met de V30.
Zelf testen is uiteraard nog steeds het beste, wie weet vind je die 'notch' van de V30 wel lekker...

ik ga half oktober een kast met V30 en een kast met g12-k100 bij ze testen.
Zal mijn bevindingen posten.

AART
25 september 2007, 14:46
Ik zat er ook al naar te kijken, maar nieuwe cabs zijn niet echt waardevast.

Wel interessant though, kwaliteitscabinet met V30's/M25's/C80's voor maar 730 euro...

Erg goed idee.

Jimwoud
25 september 2007, 15:06
Ik zat er ook al naar te kijken, maar nieuwe cabs zijn niet echt waardevast.
Wel interessant though, kwaliteitscabinet met V30's/M25's/C80's voor maar 730 euro...

Erg goed idee.
Zeker niet van dit relatief onbekende merk. Het zou wel eventueel interessant als je de grote merken er naast kunt proberen. Weet niet of ze dat doen?

AART
25 september 2007, 15:10
Tja, ik zit nu naar 2ehands mesa cabs te kijken omdat ik eigenlijk snel een nieuwe cab nodig heb, maar dit is een beetje ene punt waar ik over val omdat ik soms(vaak) dingen wel eens wil verkopen na een tijdje 2ehands.

Maar het aanbod van mesa cabs op dit moment is echt klein. Er staan er twee op alle veilingsites bij elkaar en beiden zijn overpriced tot veel te ver overpriced(750-875).

interessander
25 september 2007, 15:22
Ik wil ook ooit een andere cab en had Kool & Elfring gemaild, kreeg snel respons.
De Century vintage speakers lijken me wel wat, alleen ik heb niet echt tijd om daar eens heen te gaan om te testen en liever nog naast mn huidige cab.
Zo'n mesa zou ik ook zeker willen maar ik dacht dat de prijzen daarvan altijd wel rond de 750 lagen?

AART
25 september 2007, 15:42
Ik wil ook ooit een andere cab en had Kool & Elfring gemaild, kreeg snel respons.
De Century vintage speakers lijken me wel wat, alleen ik heb niet echt tijd om daar eens heen te gaan om te testen en liever nog naast mn huidige cab.
Zo'n mesa zou ik ook zeker willen maar ik dacht dat de prijzen daarvan altijd wel rond de 750 lagen?

Hmm, een jaar geleden gingen ze voor 500 tot 600 euro. Ik vind 600-650 euro toch een zeer prima prijs voor een mesa 4x12, gloedjenieuwe kasten uitgezonderd.

Daarnaast zijn de halfback cabs sinds 1992 niet meer gemaakt, en om voor een 15 jaar oude kast nou 750 te gaan neertellen... Die dingen waren toendertijd nieuw 750 gulden oid.

Marc Oblivian
26 september 2007, 14:20
Zeker niet van dit relatief onbekende merk. Het zou wel eventueel interessant als je de grote merken er naast kunt proberen. Weet niet of ze dat doen?

Ik mag mijn huidige cabinet (Marshall straight met 4x12) meenemen om te vergelijken. Kool & Elfring raade het mij zelfs aan om vergelijkingsmateriaal mee te nemen. Neem ook mijn eigen amp en gitaren mee. Op zich geen probleem dus....
Nu nog even zien of het inderdaad zoveel beter klinkt.
Als die K&E beter dan de Marshall is, koop ik de K&E en ga ik waarschijnlijk de Marhall verkopen en daar een 2x12 voor terughalen.....heb ik keuze tussen 4x12 en 2x12 voor verschillende soorten gigs....
Hele onderneming zo.....heheheh

BartL
3 oktober 2007, 13:01
Zo...Delta Blues weer de deur uit. Nu wordt het echt dringend tijd voor een nieuw cabinet. Ik heb eigenlijk al bijna zeker een akkoord over een Marshall 1960AV V30. Al wil ik misschien liever toch een K&E 2x12... maarja, die zijn weer minimaal 110 euro duurder (en dan laat ik het feit dat ik 500 km moet reizen om de cabs uberhaupt uit te testen buiten beschouwing). Ik weet niet of ik het aandurf om "blind" een K&E te kopen...

Nog nieuwe gelukkige bezitterd van een K&E?

dekuif
3 oktober 2007, 13:35
Hier een bezitter van een K&E, in regio Den Bosch. Komt dat beter uit om te testen?

gr Robert

BartL
3 oktober 2007, 13:52
Dat ligt stukken dichterbij inderdaad, best een optie! :) Welke heb je?

Edit: Ik heb ze ook eens eventjes gemaild voor welke prijzen ze lege 112 en 212 cabs leveren.

AART
3 oktober 2007, 14:18
Bart, waar/bij wie haal je die 1960 AV, mag ook via PM, maar ik heb er ook ergens een gescoord(als het goed is..?).

dekuif
3 oktober 2007, 14:19
ik heb de 2 x 12 uitvoering met V30 speakers

Marc Oblivian
3 oktober 2007, 14:55
En? Hoe bevalt ie?
Ook vergeleken met andere cabinets?

dekuif
3 oktober 2007, 15:05
Ik heb voorheen op verschillende cabs gespeeld, voornamelijk op marshalls ( 1936, 1960, 1922 ).

Deze cab is meer ( zoals eerder gezegd op dit forum ) te vergelijken met Bogner, Mesa, etc.

Het klinkt gewoon loepzuiver, en erg warm en vol. Eergisteren op gerepeteerd en weer heel de tijd staan genieten en glunderen.

Marc Oblivian
4 oktober 2007, 09:02
Klinkt goed.
Wat voor muziek speel je en wat voor speakers gebruik je in het cabinet?
Ik speel rock en metal en ga de 4x12 met g12-k100 en 4x12 met V30 bij K&E testen. Ben benieuwd of ik veel verschil hoor met m'n Marshall met greenbacks...

Evil-Payasos
4 oktober 2007, 09:32
Dit staat er op de Kool_elfring site over Celestion V30's:

12", Ceramic, 60W, 8Ω and 16Ω
70-5.000 Hz, Fs=75Hz, Sens. 100dB
4,7kg

Zijn ze ineens 60 wat geworden ofzo?

Jimwoud
4 oktober 2007, 10:06
Dit staat er op de Kool_elfring site over Celestion V30's:

12", Ceramic, 60W, 8Ω and 16Ω
70-5.000 Hz, Fs=75Hz, Sens. 100dB
4,7kg

Zijn ze ineens 60 wat geworden ofzo?
Nee hoor zijn ze al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrennn!

Ibanez RuleZ
4 oktober 2007, 10:18
Ik heb voorheen op verschillende cabs gespeeld, voornamelijk op marshalls ( 1936, 1960, 1922 ).

Deze cab is meer ( zoals eerder gezegd op dit forum ) te vergelijken met Bogner, Mesa, etc.



doel je dan in kwaliteitstermen of qua geluid? ik dacht dat bogner wat opener klonk dan een mesa die boomeriger was... hoe bedoel je dit precies?

Harrald

Evil-Payasos
4 oktober 2007, 10:29
Nee hoor zijn ze al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrennn!

Hehe.
Oke, bedankt :satisfie:

Meneer I.
4 oktober 2007, 10:35
Zodra K&E klaar zijn met hun prototype buizentop dan mag ik langskomen om het eens uit te testen :cooler:
Ik zal dan meteen eens wat verschillende cabs uitproberen, icm met verschillende gitaren.


Ik ken Elfring nog vanuit de studietijd... en we kwamen enige tijd terug elkaar "weer tegen" via marktplaats... :satisfie:

Jimwoud
4 oktober 2007, 10:47
Zodra K&E klaar zijn met hun prototype buizentop dan mag ik langskomen om het eens uit te testen :cooler:
Ik zal dan meteen eens wat verschillende cabs uitproberen, icm met verschillende gitaren.


Ik ken Elfring nog vanuit de studietijd... en we kwamen enige tijd terug elkaar "weer tegen" via marktplaats... :satisfie:
gaaf dat ze dat ook gaan doen. Wat voor soort versterker wordt het? Of is dat top-secret?

Meneer I.
4 oktober 2007, 13:31
Ik zal hem binnenkort weer eens bellen, kijken hoe ver ze er mee zijn. Volgens mij wordt het een 2 kanaals 50 Watter met FX loop en footswitch.

Jimwoud
4 oktober 2007, 13:38
Ik zal hem binnenkort weer eens bellen, kijken hoe ver ze er mee zijn. Volgens mij wordt het een 2 kanaals 50 Watter met FX loop en footswitch.
Klinkt goed, als het meer een goede rock/metal bak wordt vind ik het prima.

dekuif
4 oktober 2007, 15:55
Zoals eerder genoemd speel ik met V30's.

En de vergelijkingen met andere cabs, daarmee probeer ik aan te geven dat de K&E cabs gewoon goed de concurrentie aan kunnen van Mesa, Bogner, etc.

Het zit denk ik qua sound tussen Mesa en Bogner in.

Maar dat is moeilijk te verwoorden, je moet het gewoon testen. En als het is wat je zoekt, dan is dat toch prima?

Ibanez RuleZ
4 oktober 2007, 16:26
het was ook een vraag puur uit nieuwsgierigheid :-)

H.

Marc Oblivian
4 oktober 2007, 16:27
Mkay, dank je.
13 oktober weet ik of ik er ook zo over te spreken ben.

Marc Oblivian
16 oktober 2007, 09:48
Allright...belofte maakt schuld, dus even een verslagje van een testje van twee K&E cabinets...

Afgelopen zaterdag twee 4x12 getest bij ze: 1 met V30 en 1 met G12-k100.

Testmateriaal: Engl Powerball, the Heritage LP custom, Dean USA Timecapsule V

Eindoordeel was dat ik het allebei bovengemiddeld goede kasten vond. Echt een behoorlijk verschil met bv Marshall: ze klanken stabieler, voller...gaven een geluid met meer "autoriteit"zeg maar. Ze zien er ook beter uit vind ik (kwestie van smaak).

Okee: V30....
Beetje allroundspeaker die zich leent voor pop, rock en zelfs richting metal.
Persoonlijk vind ik hem het beste voor rock. Er zit namelijk (in mijn oren) min of meer al een beetje een "rockschreeuw" in het karakter van deze speakers.
Toch geen irritante schreeuw of overheersend karakter: hij klinkt lekker vol en niet kil.
Reageert goed op afgedempte aanslag, bas blijft goed overeind.
Vond deze speakers het mooiste klinken icm het crunchkanaal van de Powerball, maar ook op het gaingedeelte zeker lekker (minder voor metal, meer voor de wat hardere rock)
Clean: mooie volle sound...met juiste afstelling zelfs "vriendelijk" te noemen.
Kast "volgde" goed zeg maar...was niet makkelijk "van zijn stuk"te krijgen. alleen bij wat snellere metalstukken wat minder overtuigend qua detaillering en overzicht.
Ik had mijn eigen kast met greenbacks ook mee.
In vergelijking met de greenbacks hadden de V30 wat minder het "neuzige en houten" karakter dat de greenbacks wel hebben.
Niet negatief bedoeld. De greenbacks hebben hierdoor echter wel een wat authentiekere (ouderwets zo je wilt) karakter. Wel wat meer "aanwezig" en betere basrespons bij de V30. Het was echter ook niet echt een verschil van dag en nacht tussen deze speakers.

Dat was weer wel het geval bij de G12-k100.
Aiaiaiaiai....je hoort wel waar deze speakers heen willen: heeeel geschikt voor high-gain gebruik.
Powerballgebruikers: als je echt een brute sound uit je top wilt halen: haal een kast met deze speakers. Deze combi levert een sound op waar je bang van wordt. Echt een muur van geluid en dat al op kwart volume.
Deze kast geeft het gaingedeelte op een heel "vloeiende" manier weer: het lijkt wel of het heel gemakkelijk gaat. Dat geldt ook voor het spelen: het lijkt wel of snellere stukken makkelijker spelen over deze kast.
Basweergave: shocking: erg diepe bassen die er heel gecontroleerd uitrollen. Dit lijkt de kast waar de "depth" knop van de Powerball voor gemaakt is.
Bij dit alles komt nog dat deze kast nergens het detail verliest (hij heeft ook belachelijk veel vermogen: 400 watt....dus hij is niet snel van zijn stuk te brengen).
Echter: het detailrijke lijkt de kast met clean en in mindere mate op de crunchstand een beetje parten te spelen. Hier krijgt de kast een wat scheller en sterieler karaker (alhoewel ik dingen al snel schel vind klinken....).
Op deze kanalen moet de treble op versterker dus behoorlijk wat teruggedraaid worden (of of middenstand of halshum spelen) om nog "warm te kunnen klinken. Het kan IMO dus wel, maar er zijn zeker andere instellingen dan met de V30 of Greenback vereist (die kon ik nl beide op dezelfde instellingen lekker laten klinken).

Conclusie: K&E cabs zijn inderdaad van een (stuk) betere kwaliteit dan standaard Marshall niveau. Dit zie je, maar dat hoor je ook zeker.
Aaangezien ik echter een kast zoek voor mijn rockband en voor mijn metalband, ben ik er nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk hou ik toch mijn kast met greenbacks voor de rockband (zou ik nl waarschijnlijk verkopen en een K&E terugkopen) en moet ik maar even doorsparen voor een K&E voor erbij....
Dit wordt dan toch de kast met G12-k100, omdat deze er met name met de gainsound wel erg bovenuitstak (en ik denk dat ik met een beetje tweaken er op clean en crunchgebied ook wel goede geluiden uitkrijg als dat nodig mocht blijken...).
Dit betekent dus wel 2 4x12 cabs in huis. Nu nog even een plekkie vinden waar ik ze beide kan neerzetten....pfffff

pol
16 oktober 2007, 09:58
coole review.

waren dit standaard formaat of oversized cabs ?

Baker
16 oktober 2007, 10:38
Okee: V30....
Beetje allroundspeaker die zich leent voor pop, rock en zelfs richting metal.
Persoonlijk vind ik hem het beste voor rock. Er zit namelijk (in mijn oren) min of meer al een beetje een "rockschreeuw" in het karakter van deze speakers.
Toch geen irritante schreeuw of overheersend karakter: hij klinkt lekker vol en niet kil.
Reageert goed op afgedempte aanslag, bas blijft goed overeind.
Vond deze speakers het mooiste klinken icm het crunchkanaal van de Powerball, maar ook op het gaingedeelte zeker lekker (minder voor metal, meer voor de wat hardere rock)
Clean: mooie volle sound...met juiste afstelling zelfs "vriendelijk" te noemen.
Kast "volgde" goed zeg maar...was niet makkelijk "van zijn stuk"te krijgen. alleen bij wat snellere metalstukken wat minder overtuigend qua detaillering en overzicht.
Ik had mijn eigen kast met greenbacks ook mee.
In vergelijking met de greenbacks hadden de V30 wat minder het "neuzige en houten" karakter dat de greenbacks wel hebben.
Niet negatief bedoeld. De greenbacks hebben hierdoor echter wel een wat authentiekere (ouderwets zo je wilt) karakter. Wel wat meer "aanwezig" en betere basrespons bij de V30. Het was echter ook niet echt een verschil van dag en nacht tussen deze speakers.

Hee wat toevallig. Heb net gisteren uitgebreid een K&E cab getest en vergeleken met een Marshall 4x12 met greenbags. Testmateriaal Marshall JVM + LP.

Een vriend van mij heeft nl. net van de week zijn K&E kast binnengekregen. Het is een beetje een maatwerk geval. Een kast met 4 V30 speakers. De onderste 2 zijn 12" speakers. De bovenste 2 zijn 10" speakers. De kast is half open. (onderste gedeelte dicht, bovenste open)

Qua sound sluit ik me volledig bij de omschrijving van Marc aan.
Alleen heeft deze kast een heel erg open geluid en veel spreiding door het open bovenste gedeelte. Die geluid van de marshall cab is toch een beetje een soort laser straal en dat is bij die K&E echt veel minder.

De Marshall greenbags kast gaf het ultieme rockgeluid.
De K&E gaf een veelzijdiger en een inspirerender geluid.

Ik vond uiteindelijk de K&E beter.

gvink
16 oktober 2007, 11:42
had iemand nog een prijsje voor een lege 2*12?
Als dat überhaupt kan.. staat bij de FAQ dat ze alleen cabs mét speakers leveren. Anders mail ik ze zelf namelijk even... :)

Nielsje
16 oktober 2007, 11:44
Damn mooie prijzen, en ik wil van m'n 4x 12 af en een 2 x 12 hebben hebben hebben...

alleen het ontwerp..tja...

wel koel van de meerdere mogelijkheden, ze zouden wat foto's op de site moeten zetten! van alleen die 'tolex samples' wordt ik niet extreem geil..

Je gaat toch niet alleen naar 1 tepel zitten staren?

Marc Oblivian
16 oktober 2007, 11:53
coole review.

waren dit standaard formaat of oversized cabs ?
standaard.
Bij de oversized ben ik bang dat de bas niet strak genoeg is.




(en hij moet in mijn Nissan Micra passen:-)

Marc Oblivian
16 oktober 2007, 11:56
had iemand nog een prijsje voor een lege 2*12?
Als dat überhaupt kan.. staat bij de FAQ dat ze alleen cabs mét speakers leveren. Anders mail ik ze zelf namelijk even... :)

Volgens mij leveren ze ook lege cabs

BartL
16 oktober 2007, 12:03
Mooie review!

Heb ook al gemaild voor lege cabs, maar nog geen reactie. Heb nu echter een Engl 412SS en die bevalt me goed, is alleen erg groot dus daar zal ik binnenkort wel gek van worden :)

jozum
16 oktober 2007, 12:48
hoe zit het eigenlijk met minimum wattage? Maw, wat gebeurt er als je een 18watter op een 2x12 (min. 30 watt volgens de site) aansluit. Of heeft dit alleen met geluidssterkte te maken.

isa1984
16 oktober 2007, 12:51
Het wattage van je kast moet opgeteld (dus alle speakers samen) minstens overeenkomen met het aantal output watts van je amp.
Een 18 watt amp kan dus prima op een 30 w kast.

provisus
16 oktober 2007, 19:50
Kan je de Cabs ook laten relicen? nu dat je beschadigde gitaren kunt kopen, kun je vast ook wel cabs die beschadigd zijn kopen.

AART
16 oktober 2007, 19:55
Kan je de Cabs ook laten relicen? nu dat je beschadigde gitaren kunt kopen, kun je vast ook wel cabs die beschadigd zijn kopen.


:seriousf:

"Nieuw: Cab met gescheurd tolex en gerafeld speakerdoek, V30 speakers met perforaties. Slechts €1599,-!"

casper innosence
17 oktober 2007, 01:20
Kan je de Cabs ook laten relicen? nu dat je beschadigde gitaren kunt kopen, kun je vast ook wel cabs die beschadigd zijn kopen.

Was er niet ooit een jimi hendrix reissue van marshall waarbij inderdaad de tolex al "ge-aged" was... of vergis ik me nu dusdanig

on topic. Ik begin wel steeds benieuwder te worden naar die kool en elfring kasten.. wellicht toch eens kontacten voor n tryout

jw009
17 oktober 2007, 10:10
Ik begin wel steeds benieuwder te worden naar die kool en elfring kasten.. wellicht toch eens kontacten voor n tryout

Ja me too, maar klopt het nou dat ze alleen straight modellen hebben en geen slanted?

Marc Oblivian
17 oktober 2007, 10:28
Klopt...het is hun ervaring dat dat beter klinkt....(staat op de site)

AART
17 oktober 2007, 10:28
Ja me too, maar klopt het nou dat ze alleen straight modellen hebben en geen slanted?

Ja, maar op de site staat dat als je ze vraagd een slanted te doen dat ze dat dan ook wel willen doen als ze in en goede bui zijn ofzo...

Mail/bel ze eens zou ik zeggen.

jw009
17 oktober 2007, 15:25
Ja, maar op de site staat dat als je ze vraagd een slanted te doen dat ze dat dan ook wel willen doen als ze in en goede bui zijn ofzo...

Mail/bel ze eens zou ik zeggen.

Ok dus de optie is er wel. Maar dan zullen ze ze niet op voorraad hebben, dus dat wordt lastig om te testen.
Kan iemand (die er ervaring mee heeft) vertellen of er nou veel verschil is tussen straight en slanted qua spreiding van het geluid. Dus hoor je je zelf nog wel een beetje in een band met een straight of blaast alles onder je door?

pol
17 oktober 2007, 15:28
valt wel mee, als je echt kort op je cab staat hoor je een angled wel iets beter, maar echt veel verschil maakt dat nu ook weer niet.

Bij de meeste rechte cabs staat de baffle trouwens een beetje schuin naar boven gericht.

Marc Oblivian
17 oktober 2007, 15:41
Maar dat is bij deze cabs dus niet zo...

jw009
17 oktober 2007, 15:50
Maar dat is bij deze cabs dus niet zo...

Merkte jij veel verschil met je marshall kast of is die ook straight?

pol
17 oktober 2007, 15:51
de diezel cab die ik had was ook gewoon recht, had ik ook geen problemen mee om mezelf te horen.

Marc Oblivian
17 oktober 2007, 17:11
Merkte jij veel verschil met je marshall kast of is die ook straight?

Mijn Marshall kast is idd ook straight.
Ik heb echter nooit een probleem om mezelf te horen (ja, wel als ik er 50cm voor sta, maar daar helpt een slanted kast ook niet tegen).

BartL
26 oktober 2007, 23:27
Ik zag deze foto en nu vroeg ik me af of de constructie nou speciaal is, of zit het hem echt in het gebruikte hout o.i.d.? Ik heb er zelf overigens geen idee van ofzo, maar ik dacht: misschien wel leuk om even te posten...
http://aycu26.webshots.com/image/32985/2005154087382962304_rs.jpgK&F 2x12" XL

AART
27 oktober 2007, 01:30
nee, niks speciaals nee, ook het hout niet(berken zo te zien).
Maar wat had je verwacht dan, rocket science?

Een kast is een kast, maar het gaat ook om hoe het afgewerkt is en of er wel echt multiplex gebruikt wordt etc.

Volgens mij is dit trouwens geen B/BB kwaliteit, dan hadden er geen noesten gezeten in de baffle en zijkant platen(de latjes kan me weinig schelen).

Jimwoud
27 oktober 2007, 10:41
Volgens mij is dit trouwens geen B/BB kwaliteit, dan hadden er geen noesten gezeten in de baffle en zijkant platen(de latjes kan me weinig schelen).

Je hoeft ook echt geen B/BB te gebruiken hoor voor een kast. En misschien zit de B zijde wel aan de andere kant en is dit de BB.

Toch vind ik dat het er iets rommelig uitziet. Maar ik heb ook nog nooit andere duurdere kasten open gezien.

AART
27 oktober 2007, 10:49
Je hoeft ook echt geen B/BB te gebruiken hoor voor een kast. En misschien zit de B zijde wel aan de andere kant en is dit de BB.

Toch vind ik dat het er iets rommelig uitziet. Maar ik heb ook nog nooit andere duurdere kasten open gezien.


Enige echte minpunt wat ik ze kan aanreken:

het grillcloth is op de baffle gemonteerd, dat is niet echt geweldig en mesa heeft er een aparte plaat voor(diezel en vht ook, anderen weet ik niet). Eigenlijk een beetje marshally om te doen.

BartL
27 oktober 2007, 11:16
Maar wat had je verwacht dan, rocket science?
Zoals ik al zei: Zelf heb ik er geen idee van, daarom laat ik jullie oordelen :)

Powerchordschuiver
27 oktober 2007, 11:29
Is die kast op die foto een K&E?
Ik zie er Fender speakers inzitten, en ik dacht dat K&E alleen Celestions monteren in hun kasten.

AART
27 oktober 2007, 13:20
Is die kast op die foto een K&E?
Ik zie er Fender speakers inzitten, en ik dacht dat K&E alleen Celestions monteren in hun kasten.

kijk op marktplaats, daar staat ie. K&E met fender speakers.

Nielsje
27 oktober 2007, 13:37
Geen gekke prijs toch?

Foto's gezien , wel een mooie cab!

Alleen als ik hem zou kopen, gaan er wel Greenbacks in o.i.d. :)

Lexvandoef
27 oktober 2007, 14:45
Geen gekke prijs toch?

Foto's gezien , wel een mooie cab!

Alleen als ik hem zou kopen, gaan er wel Greenbacks in o.i.d. :)

Euhm, Niels, die kleur? Ik loop van het podium af hoor, als je dat ding er opzet :seriousf:

isa1984
27 oktober 2007, 18:20
Ik heb een K&E cab besteld, daar komt mijn fender twin reverb top op!
Komen twee celestion classic lead 80s in, ik zal volgende week (als die 2x12 binnen is) even een review geven hier, als jullie dat wat lijkt. Ik hoor echt van meerdere mensen dan hun kwaliteit overeenkomt met die van bogner. Toen ik ze van de week aan de telefoon had waren ze heel behulpzaam en had ik in de gaten dat ze veel verstand van zaken hebben.
Maargoed, volgende week het moment van de waarheid dus!

Ibanez RuleZ
27 oktober 2007, 19:01
Ik heb een K&E cab besteld, daar komt mijn fender twin reverb top op!
Komen twee celestion classic lead 80s in, ik zal volgende week (als die 2x12 binnen is) even een review geven hier, als jullie dat wat lijkt. Ik hoor echt van meerdere mensen dan hun kwaliteit overeenkomt met die van bogner.

waarschijnlijk zit daar ook een stukje wishfull thinking bij... het ziet er niet zo bijster veel genialer uit dan ik zelf zou maken.

overigens vind ik (maar das persoonlijk) het niet zo handig om een stuk uit de hoekverbinding weg te halen ten gunste van handvatten. je haalt dan een stuk stijfheid weg uit de kast die ik zelf lekker had laten zitten door klassieke handvatten te gebruiken.

harrald

BartL
27 oktober 2007, 20:57
overigens vind ik (maar das persoonlijk) het niet zo handig om een stuk uit de hoekverbinding weg te halen ten gunste van handvatten. je haalt dan een stuk stijfheid weg uit de kast die ik zelf lekker had laten zitten door klassieke handvatten te gebruiken.
Helemaal mee eens, vind het erg lelijk zo.

Nielsje
27 oktober 2007, 21:37
Ja en nee.

De handvaten zijn van staal, en een stuk stijver dan het hout. Uiteraard komt er wel een verbinding bij, maar ik denk niet dat het er minder van wordt, zo'n stalen hoekprofiel kan heel veel hebben!

Ibanez RuleZ
27 oktober 2007, 23:46
hmms, je redenering klopt niet echt. je (a) doorbreekt het verbindingsprofiel en (b) je hebt, in vergelijk met de andere hoeken veel minder verbindings (dus lijm-)oppervlak, wat je stijfheid kost. dat metaal is best stijf van zichzelf, maar zit met een paar lullige schroefjes vast ipv de dovetails bij de rest vam de hoeken.

h.

Powerchordschuiver
27 oktober 2007, 23:52
Onzin, de stijfheid van de kast komt van de baffle plate en het achterpaneel.
Zo'n zwaluwstaartverbinding is prachtig, en maakt dat je de hoeken niet makkelijk 'van elkaar los kunt trekken', maar wezenlijk iets bijdragen aan de stijfheid van de kast doet het volgens mij niet.

AART
28 oktober 2007, 00:10
waarschijnlijk zit daar ook een stukje wishfull thinking bij... het ziet er niet zo bijster veel genialer uit dan ik zelf zou maken.

overigens vind ik (maar das persoonlijk) het niet zo handig om een stuk uit de hoekverbinding weg te halen ten gunste van handvatten. je haalt dan een stuk stijfheid weg uit de kast die ik zelf lekker had laten zitten door klassieke handvatten te gebruiken.

harrald


Bogner ziet er hetzelfde uit vanbinnen hoor. Bogner gebruikt ook geen rocket science, cabs zijn echt heel simpel. De kosten zitten hem ook echt niet in de constructie en R&D, maar in de afwerking.

Hoekjes, tolex, speakers, hout, handvatten, jacks, kabel, jackdish. Zeker een klein bedrijf als K&E zal geen geweldig grote inkoopkortingen hebben, en kijk eens hoeveel dat spul voor een normale kast kost. Zeker als je stevig tolex en mooi grillcloth wil ben je zo over de 100 euro qua spul.

Kasten zijn kasten, alleen om een kast goedkoop te krijgen(alles onder de 5-600 nieuw) moet je gaan bezuinigen op die basisdingen.

En bij die kasten van 11-12 honderd euro zoals mesa en soldano betaal je ook voor de kleinschaligheid van de arbeid(mens ipv machine dus duurder) en de naam ofcourse.

Als de constructie goed is hangt de klank verder vooral af van het volume van de kast, de speakers en de gebruikte materialen(dikte, soort hout, mdf baffle of berken/mahonie? etc etc).

Ibanez RuleZ
28 oktober 2007, 12:40
Onzin, de stijfheid van de kast komt van de baffle plate en het achterpaneel.
Zo'n zwaluwstaartverbinding is prachtig, en maakt dat je de hoeken niet makkelijk 'van elkaar los kunt trekken', maar wezenlijk iets bijdragen aan de stijfheid van de kast doet het volgens mij niet.

wow, je blinkt weer uit in je subtiliteit vriend...

volgens mij verwar je constructieve stijfheid met de stijfheid die ik bedoel ten aanzien van geluid. natuurlijk haalt een kast een niet te verwaarlozen deel van zijn constructiestijfheid uit de baffle, maar wat ik bedoel is; hoe meer lijm/verbindingsoppervlak, hoe stijver de kast op dat gebied zal zijn en hoe strakker die zal zijn. daar gaan ze volgens mij manco op bij K&E bij de 2x12 kasten.

harrald

Nielsje
28 oktober 2007, 13:03
Ik vind het ook wel interessant dat er nu al 2e hands cabs worden aangeboden, zo lang zijn ze toch niet bezig? Blijkbaar iemand die niet tevreden was met het resultaat.

300~350 euri voor een 2e hands cab van dergelijke kwaliteit is niet slecht denk ik.

Ik vraag me af of je het verschil hoort tussen de handvaten op de hoek of gewoon in de wand.. De stijfheid in de hoek is dan weer terug, maar dan heb je weer een 'zwakkere' plek in de wand zelf.

Net als die discussie ooit tussen metalen versus kunstof handvaten op de marshall cabs.. pff..

Highroller
28 oktober 2007, 14:12
Als je de handgreep in het midden van de cab plaatst verzwak je dus het midden .....

Ibanez RuleZ
28 oktober 2007, 19:42
uhuh, daar verzwak je alleen het midden van 1 plaat,nu verzwak je per handgreep ook nog eens de bovenplaat extra, waar dat met de traditionele manier niet gebeurde.

nu zal dit mogelijk marginaal zijn, maar het is wel iets om over na te denken en wat ze daar zouden moeten toelichten, want als het mij opvalt en bij mij vragen oproept, dan lijkt het me dat meer mensen dat kunnen hebben?

H.

Magic Bean
29 oktober 2007, 17:44
Het is wel een stuk makkelijker tillen! ;)

jw009
30 oktober 2007, 11:41
Ik heb een K&E cab besteld, daar komt mijn fender twin reverb top op!
Komen twee celestion classic lead 80s in, ik zal volgende week (als die 2x12 binnen is) even een review geven hier, als jullie dat wat lijkt. Ik hoor echt van meerdere mensen dan hun kwaliteit overeenkomt met die van bogner. Toen ik ze van de week aan de telefoon had waren ze heel behulpzaam en had ik in de gaten dat ze veel verstand van zaken hebben.
Maargoed, volgende week het moment van de waarheid dus!


En al binnen? Het zou wel interessant zijn als iemand ook zijn bogner cab een keer openschroeft en we de plaatjes kunnen vergelijken!! Vrijwilligers...???

Kamiess
30 oktober 2007, 21:27
Nou, ik heb vandaag ook maar eens gebeld.
Leuke vent aan de tel, geeft veel info en en helpt je goed op weg.

Denk dat ik maar een bestel...

wordt vervolgd...

isa1984
30 oktober 2007, 21:29
Nope! Nog niet binnen, maar zal in de loop van deze week wel komen, twee weken levertijd. Ik wacht in spanning af.

jw009
5 november 2007, 11:19
Nope! Nog niet binnen, maar zal in de loop van deze week wel komen, twee weken levertijd. Ik wacht in spanning af.

Nog steeds niet???

isa1984
5 november 2007, 18:34
Ja vandaag (is het maandag), om 4 uur des middags welteverstaan. Hij zou vrijdag al komen, maar UPS deed moeilijk, en daar werd ik door Kool en Elfring op vrijdagochtend keurig voor uit mijn bed gebeld om 10 uur sochtends. Maargoed, ik heb vandaag geen tijd omdat ik vanavond moet spelen (ik neem m nog niet mee) dus ik ga morgen lekker even testen, en ik zal kijken of ik er een paar fotos bij kan plakken. Bovendien heb ik nog geen speakerkabel omdat ik altijd een combo gebruik, moet ik nog even kopen dus.

Heb van de week nog met ze gebeld, er werd als tip gegeven om eerst een kwartiertje op laag volume je speakers 'in te spelen' en daarna dezelfde op hoog volume met oordoppen. Ga ik dus ook even doen morgen. Jullie horen het wel dus!

Dude
5 november 2007, 23:34
Heb van de week nog met ze gebeld, er werd als tip gegeven om eerst een kwartiertje op laag volume je speakers 'in te spelen' en daarna dezelfde op hoog volume met oordoppen. Ga ik dus ook even doen morgen. Jullie horen het wel dus!

ga je zo hard spelen dan ?

jw009
8 november 2007, 11:15
Ja vandaag (is het maandag), om 4 uur des middags welteverstaan. Hij zou vrijdag al komen, maar UPS deed moeilijk, en daar werd ik door Kool en Elfring op vrijdagochtend keurig voor uit mijn bed gebeld om 10 uur sochtends. Maargoed, ik heb vandaag geen tijd omdat ik vanavond moet spelen (ik neem m nog niet mee) dus ik ga morgen lekker even testen, en ik zal kijken of ik er een paar fotos bij kan plakken. Bovendien heb ik nog geen speakerkabel omdat ik altijd een combo gebruik, moet ik nog even kopen dus.

Heb van de week nog met ze gebeld, er werd als tip gegeven om eerst een kwartiertje op laag volume je speakers 'in te spelen' en daarna dezelfde op hoog volume met oordoppen. Ga ik dus ook even doen morgen. Jullie horen het wel dus!


FOTO'S!!!!!! REVIEW !!!!!!!!

isa1984
8 november 2007, 13:32
Nou, het cabinet is binnen en getest. Foto's volgen nog, sorry hij staat nu in de oefenruimte. Ik kan alleen zeggen dat het er te gek uit ziet. Ik heb gekozen voor een 2x12 cabinet met een zgn. camelbrown covering en een tan grill. Er zijn twee classic lead 80 celestion speakers ingebouwd. Fijne speakers zijn dat, blijven mooi clean, ook op hoge volumes. Aangezien ik funk/soul speel is dit voor mij belangrijk. Als top gebruik ik een oude fender twin reverb (die overigens bromt, als je speelt is het weg, volgens mij zijn het de elco's oid).

Maargoed, het gaat om het cabinet en de constructie hiervan en hoe deze reageert etcetc. De K&E 2x12 weegt 30 kg, en is volgens mij erg degelijk gebouwd. Ik heb m kunnen vergelijken met een brunetti (2x12) met vintage 30s, een carvin (carvin speakers), een vox (vox speakers, volgens mij ook met een vintage 30 karakter) en zo'n marshall 2x12(1922 oid kan dat?). Ik vind het lastig om iets te zeggen over een cabinet omdat je al gauw de speakers met elkaar gaat vergelijken. Ik kan alleen maar zeggen dat de K&E zeker vergeleken met de carvin en de vox flink meer body heeft. De Marshall kan niet tippen aan de K&E, sound van de Marschall is veel vlakker en tammer en mist punch, dit geldt eigenlijk ook voor de vox en de carvin.
De brunetti vond ik opzich ook prima klinken, alleen zoals ik al eerder aangaf zit er verschill in de speakers. Daarnaast had deze kast de verkeerde impendantie (mn twin is 4ohm).

Conclusie: De 2x12 cabinets als vox, carvin en marshall zijn naar mijn mening niet te vergelijken met de K&E. Sommige van deze cabinetten zitten in de winkel al tegen de K&E prijs van 500 euro aan die ik voor deze cab betaald heb. Ik denk dat je met een K&E een goed cabinet hebt voor een goeie prijs, je krijgt een cab met de zelfde eigenschappen als de cabs in het hogere prijssegment. En je kunt de looks ook nog zelf bepalen....

Foto's volgen dus nog.

Highroller
10 november 2007, 08:42
Ik ben benieuwd naar de foto's!

Powerchordschuiver
14 november 2007, 21:35
Ja, waar blijven die foto's?

Nellyrocks
14 november 2007, 23:41
Dit moet em zijn dan toch? Staat op hun site.

Mooi hoor.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/XL212darkcamel_brownwheat_220.jpg

Kaïn
15 november 2007, 09:16
Ik zat net ff te surfen op die site, bij de opties. Staat daar onder mooi, NEW croc and snakeskin vinyl! This just got a whole lot more interresting :hippie:

isa1984
15 november 2007, 11:28
Dit moet em zijn dan toch? Staat op hun site.

Mooi hoor.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/XL212darkcamel_brownwheat_220.jpg

Yes, dat is m! Is te gek...
Excuus voor het gebrek aan foto's maar mn complete setup staat nu in de studio en ik vergeet steeds een camera mee te nemen. Maar ze komen nog wel hoor.....

Highroller
16 november 2007, 13:46
Erg sjieke cab!

Jimwoud
16 november 2007, 13:52
Toch vind ik die rand minder, die is te dun. Had mooier geweest als ze die wat verdikken, zoals Orange ofzo, ziet er toch wat vetter en degelijker uit. Bij een 2x12 valt het nog wel mee, maar bij een 4x12 oogt het te iel. Maar het zal uiteraard stevig genoeg zijn.

Kaïn
16 november 2007, 14:08
Jammer dat ze alleen mono zijn :( had toch graag ook stereo gehad. Of kan je dat vragen aan ze ?

Highroller
16 november 2007, 16:24
Je zou ze even moeten mailen, maar volgens mij is alles mogelijk bij hun.

Kamiess
10 januari 2008, 12:08
Nou ik had er ook 1 besteld.
Alles keurig in orde, kreeg vandaag net bericht van UPS dat ik 'm morgen binnen krijg.
Ze zijn wel makkelijk, ik wilde 'm op mijn werk laten bezorgen(ben nooit thuis overdag) en het bezorgadres werdt aangepast en kreeg nog even een bevestiging.

Ik ben benieuwd naar morgen.

jw009
10 januari 2008, 12:27
Nou ik had er ook 1 besteld.
Alles keurig in orde, kreeg vandaag net bericht van UPS dat ik 'm morgen binnen krijg.
Ze zijn wel makkelijk, ik wilde 'm op mijn werk laten bezorgen(ben nooit thuis overdag) en het bezorgadres werdt aangepast en kreeg nog even een bevestiging.

Ik ben benieuwd naar morgen.

wat voor cabinet/speakers is eht?

Kamiess
10 januari 2008, 12:29
2x12 xl met vintage 30 speakers erin.

Nielsje
10 januari 2008, 12:31
Welke kleurtjes enzo!?
Ben benieuwd!

Kamiess
10 januari 2008, 13:09
heb m gewoon standaard zwart > tijdloos.

dacht eerst aan rood of zo, maar toch maar voor standaard zwart gegaan

maak wel ff foto's van't weekend

Bl44t44p
10 januari 2008, 17:29
En hoe ie klinkt natuurlijk :)

Kamiess
11 januari 2008, 18:34
ahaa, hij is binnen.

Foto's komen straks op hyves denk ik.
Mijn buizen staan op te warmen > meer volgt

Evil-Payasos
15 januari 2008, 11:16
Vaagje,

Is het mogenliijk om 2 2x12's op elkaar aan te sluiten?

En op de site staat bij Kool staat:

General specifications :

* min. 30 Watt / max. 200 Watt RMS (depending on selected speakers)

Betekent dit dat ik niet met bvb. een HB GA5 head over kan spelen?!

En hoe kan je de zilveren hoekpuntjes van de cab goud krijgen?

Kamiess
15 januari 2008, 11:30
2 2x12 op elkaar kan niet (heeft maar 1 ingang en geen uitgang)> als je top of combo 2 luidsprekeruitgangen heeft kan het wel.

Enne die benton is toch maar 5 watt, dus volgens mij kan er met een 2x12 nooit iets fout gaan.

Goudkleurig, je zou ze kunnen vragen en anders heeft elke doe het zelf zaak wel goudkleurige spuitbussen.

Arvoitus
15 januari 2008, 15:26
Vaagje,

Is het mogenliijk om 2 2x12's op elkaar aan te sluiten?

En op de site staat bij Kool staat:

General specifications :

* min. 30 Watt / max. 200 Watt RMS (depending on selected speakers)

Betekent dit dat ik niet met bvb. een HB GA5 head over kan spelen?!

En hoe kan je de zilveren hoekpuntjes van de cab goud krijgen?
Meeste heads hebben geen dubbele uitgang.
Maar een rack poweramp (meestal) wel.

Lexvandoef
15 januari 2008, 15:28
Meeste heads hebben geen dubbele uitgang.
Maar een rack poweramp (meestal) wel.

Ik ken juist bijna geen heads of combo's die geen 2 speakeruitgangen hebben, mijn 2203 heeft er 2, mijn ac15 heeft er 2, en mijn bedrock heeft er 2. En allemaal schakelbaar tussen 16/8/4 of tussen 16/8.

pol
15 januari 2008, 15:29
Als je dit even vraagt zullen wel een cab met 2 ingangen voor je maken, niet ? dan kan je cabs doorlinken.

Evil-Payasos
15 januari 2008, 19:38
Heeft echt elke head een dubble speaker uitgang?

En is het mogenlijk om 2 cabs aan elkaar te linken en dan naar 1 head?

PS: Waar blijven de foto's!

En is er een meerprijs op die snakeskin? :hippie:

Nielsje
15 januari 2008, 19:41
Heeft echt elke head een dubble speaker uitgang?

Nee, maar een hoop heads hebben het wel.




En is het mogenlijk om 2 cabs aan elkaar te linken en dan naar 1 head?

Ja, dat is soms mogelijk, ligt er maar net aan hoe je cabs zijn geschakeld, en of ze ook de fysieke mogelijkheid hebben.

Evil-Payasos
15 januari 2008, 20:12
Het gaat erom, dat ik nu een GA5 ga halen en een 2x12 V30 van K en E, maar later zou ik die 2x12 V30 met nog een 2x12 V39 willen uitbouwen naar een 4x12.. En dan waarschijnlijk die Ga5 vervangen met (laten de Goden mij bijstaan) Mesa boogie Mark IV. Daarnaast vind het optisch ook veel mooier, om dan 2 verschillende kleuren combinaties te nemen op ie 2x12's. Om een soort creative stack te maken, inplaats van het gewone, Full Black..

Meneer I.
15 januari 2008, 20:22
Twee 2x12 cabs met allebei slechts 1 ingang gaat prima samen, mits je ze maar parallel schakelt met een "Y" kabel. Je kunt dan gewoon een head met 1 uitgang gebruiken. De "Y" kabel moet je waarschijnlijk wel zelf in elkaar solderen.

Alleen wel de impedantie in de gaten houden!

*Wat voor impedantie speakers zitten er nu in, 8 of 16ohm?
*Of als je dat niet weet wat voor impedantie is de gehele cab?

Evil-Payasos
15 januari 2008, 21:08
Twee 2x12 cabs met allebei slechts 1 ingang gaat prima samen, mits je ze maar parallel schakelt met een "Y" kabel. Je kunt dan gewoon een head met 1 uitgang gebruiken. De "Y" kabel moet je waarschijnlijk wel zelf in elkaar solderen.

Alleen wel de impedantie in de gaten houden!

*Wat voor impedantie speakers zitten er nu in, 8 of 16ohm?
*Of als je dat niet weet wat voor impedantie is de gehele cab?

Impedance (Mono): 16 Ohm staat bij de gehele cab, speaker zegt: 8 en 16Ohm..

En is het zo dat de meeste ''duurdere'' (1000+) amps wel 2 speaker uitgangen hebben? Wat dat zou het gewoon een stuk makkelijker maken, hoef ik ook niet te solderen :stop: :satisfie:

Arvoitus
15 januari 2008, 21:54
Ik ken juist bijna geen heads of combo's die geen 2 speakeruitgangen hebben, mijn 2203 heeft er 2, mijn ac15 heeft er 2, en mijn bedrock heeft er 2. En allemaal schakelbaar tussen 16/8/4 of tussen 16/8.
Mijn excuses, veel heads die ik gezien heb hadden het niet ;)

Kamiess
15 januari 2008, 22:30
Ik heb eigenlijk nog nooit een head gezien die er maar 1 had.
Mijn Laney heeft zelfs 7(staat keurig boven voor welke impedantie je welke uitgang gebruikt), maar ook daar kunnen praktisch maar 2 op.

Mijn poweramp kunnen 4 cabs op.

Bl44t44p
15 januari 2008, 23:35
Verder nog nieuwe Kool & Elfring eigenaren die hun ervaringen willen delen? Ik ga morgen wat 2x12's testen bij Jukebox maar ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar die van Kool & Elfring!

Nielsje
15 januari 2008, 23:41
Welke wil je gaan doen?? maak meteen een review (ik wil ook een 2 x 12..)

Bogner, HOOK, paul lenders?!

Bl44t44p
15 januari 2008, 23:44
Wat ik tegenkom :D Met een focus op ENGL. Maar we'll see, ik moet ook wat heads testen dus krijg 't druk ;)

AART
15 januari 2008, 23:45
Ik heb eigenlijk nog nooit een head gezien die er maar 1 had.
Mijn Laney heeft zelfs 7(staat keurig boven voor welke impedantie je welke uitgang gebruikt), maar ook daar kunnen praktisch maar 2 op.

Mijn poweramp kunnen 4 cabs op.


Mijn crate blue voodoo(te koop spam spam) kan 4 16 ohm cabs verwerken. Twee marshall full stacks... niet verkeerd. Al denk ik dat 99% van de gitaristen er nooit meer dan 1 aan hangt.

vinni
16 januari 2008, 00:12
Wat ik jammer vind is dat de 2X12 zo laag is.
De Bogner is beduidend hoger. Ik heb momenteel mijn amp en cab vlak achter mij staan dus dan is een hogere 2X12 veel handiger.


Vinni

Evil-Payasos
16 januari 2008, 09:58
Wat ik jammer vind is dat de 2X12 zo laag is.
De Bogner is beduidend hoger. Ik heb momenteel mijn amp en cab vlak achter mij staan dus dan is een hogere 2X12 veel handiger.


Vinni

Ja.. Maar de prijs he...

PS: POST DIE FOTO'S VAN DIE KOOLTJES NOUW!

Nellyrocks
16 januari 2008, 10:18
Twee bierkratjes????

Nielsje
16 januari 2008, 10:30
Twee bierkratjes????

Hm.. dat heeft nogal invloed op je geluid. Ik heb het eens geprobeerd met een heineken en amstel krat, maar dat resulteerde in een wat waterig geluid, kwam absoluut niet door de mix heen.

Toen de kratten maar vervangen door een grolsch en hertog jan exemplaar, met als gevolg: smaak, diepte, warmte, wat zoeter/bitter geluid. Perfect!

jw009
16 januari 2008, 10:54
Hm.. dat heeft nogal invloed op je geluid. Ik heb het eens geprobeerd met een heineken en amstel krat, maar dat resulteerde in een wat waterig geluid, kwam absoluut niet door de mix heen.

Toen de kratten maar vervangen door een grolsch en hertog jan exemplaar, met als gevolg: smaak, diepte, warmte, wat zoeter/bitter geluid. Perfect!

WHAHAHAHAAAAAA :seriousf:

Highroller
16 januari 2008, 14:20
Wat ik jammer vind is dat de 2X12 zo laag is.
De Bogner is beduidend hoger. Ik heb momenteel mijn amp en cab vlak achter mij staan dus dan is een hogere 2X12 veel handiger.


Vinni

De Bogner cab is wel hoger maar speakers zijn net zover van de grond verwijderd als bij de K&E 2x12 dus dat maakt geen f@ck uit.

Evil-Payasos
16 januari 2008, 15:25
ahaa, hij is binnen.

Foto's komen straks op hyves denk ik.
Mijn buizen staan op te warmen > meer volgt

Laat ons niet langer wachten! Soundsamples, Foto's, Filmpjes, Laat ons alles zien!

Debaser
5 februari 2008, 08:58
idd ben benieuwd hoe die dingen klinken,
wil misschien een 4x12 kopen binnen kort of een 2x12 Bogner...
maar ga natuurlijk ook ff elders kiek'n

ramoneriks
25 maart 2008, 19:27
Hee People,

Vandaag langs geweest bij Kool en Elfring met mijn twee gitaren en mijn versterker :

Gear :
Fender Stratocaster USA
Adamovic Hornet (custom build guitar www.adamovic.nl)

Amp:

Mesa Boogie F-50 met Mercury Magnetics Travo

Ik heb drie typen speakers vergeleken en gekeken welke het beste bij mij paste:

-de V-30
-de G12-M25 Greenbag
-de Gold

Na ze ieder geprobeerd te hebben heb ik gekozen voor de Gold Speakers, een duur dingetje maar wel voor mij het mooiste.
De Bas/Mid/Hoog waren prachtig in Balans, de sound is ruim en vol.

De dude van K&E wist precies waar hij over praatte en had veel geduld met mijn luisteren. Het leuk vond ik ook dat hetgene wat hij beschreef met de Sound per speaker er ook duidelijk uitkwam.

Ik ben erg te spreken over de service en hoop binnen een week of twee mijn 2x12 binnen te krijgen.

Echt super mooi geluid en zeker waar voor je geld!

Grtz
Ramon

vidar
25 maart 2008, 23:11
@ Vinni: het voordeel van Kool en Elfring is nou juist dat je de cabs op maat kunt laten maken!
Heb toen ik nog opzoek was naar een cab geinformeerd naar de kosten om een K&F in de afmetingen van een Bogner te laten maken. Kan gewoon en kostte toen maar 60 euro meer.
Dat antwoord kwam toen alleen net te laat, was diezelfde dag mn ENGL gaan halen, geen spijt van gehad trouwens!

nic2
3 april 2008, 12:46
Hallo,

Ik heb een peavey 5150 en ben opzoek naar een andere cabinet. Ik speel in een old school hardcore bandje en zoek iets wat hier zeer geschikt voor is. Kunne jullie mij misschien wat raad geven i.v.m.speakers vanop de site. En eventueel iets aanbevelen.
groetjes

Marc Oblivian
3 april 2008, 13:34
Je kan de mensen van Kool&Elfring gewoon mailen met deze vraag: mailadres staat op hun site www.kool-elfring.com
NB: het nieuwe EVH cabinet dat bij de 5150III hoort is ook erg goed....

casper innosence
3 april 2008, 13:43
Hallo,

Ik heb een peavey 5150 en ben opzoek naar een andere cabinet. Ik speel in een old school hardcore bandje en zoek iets wat hier zeer geschikt voor is. Kunne jullie mij misschien wat raad geven i.v.m.speakers vanop de site. En eventueel iets aanbevelen.
groetjes

Ik heb ooit n HC band zien spelen met een 5150 over een Kool/Elfring cab. Meen dat het een xxl was met g12k100 speakers

Zelf speel ik hardcore emt n orange v30 cab, enorm strak iig.

nic2
3 april 2008, 14:19
Merci voor de reacties alvast, ik zal ze wel eens mailen. Andere meningen zijn nog altijd welkom!

Marc Oblivian
3 april 2008, 15:01
Die G12k100 kast kan ik inderdaad ook aanraden.
Is alleen wat minder als je clean speelt, maar dat gebeurt in hardcore niet zo vaak:-)

nic2
3 april 2008, 16:08
Klinkt wel wat voller als de V30 speakers precies. Er wordt nogal wild gedaan over die v30's, maar dan is de G12K100 nog beter dan.?