PDA

View Full Version : Wat kost jou gitaarleraar?



Petekay
23 mei 2007, 10:44
Even uit nieuwsgierigheid..

Ik betaal 27 euro per 3 kwartier, het volgende seizoen wordt dat 30 euro.

Volgens mij is de prijs wel pittig, maar het is wel een Topleraar! (Matthieu Brandt uit Haarlem)

FruscianteFan
23 mei 2007, 10:54
Dan ben ik blij dat ik geen leraar heb.

Wouter!
23 mei 2007, 11:04
zijn volgens mij al meerdere topics van...



ik betaal 10 euro voor 45 minuten maar meestal word het anderhalf uur voor dezelfde prijs :D

Petekay
23 mei 2007, 11:08
zijn volgens mij al meerdere topics van...



ik betaal 10 euro voor 45 minuten maar meestal word het anderhalf uur voor dezelfde prijs :D

Excuses, te snel gepost. Maar dat is trouwens niet duur! Maar zo aan je woonplaats te zien, ligt Born niet in noord-holland zeker.

E-J
23 mei 2007, 11:27
11 euro voor een uurtje, maar dit loopt ook vaak uit :)

Petekay
23 mei 2007, 11:35
11 euro voor een uurtje, maar dit loopt ook vaak uit :)

Zit ik nou echt verkeerd????!

Zijn jullie goedkope docenten wel echt goed dan ??

Pais
23 mei 2007, 11:37
Is dit door iemand die beroepsmatig aan het lesgeven is? Als je daar nog belasting over afdraagt, hou je echt niets over... al helemaal niet wanneer je de lessen laat uitlopen.


Ik heb momenteel les van twee (particuliere) leraren. Bij de ene betaal ik ongeveer 16 euro per driekwartier. Bij de andere 25 euro per uur. Dat is ook echt een uur intensief les waar ik echt tevreden over ben.

Bij de eerste leraar is het altijd bijzonder, dat op de een of andere manier ben ik er meestal veel langer dan drie kwartier, maar is de tijd dat we met les bezig zijn korter. Er wordt denk ik teveel gekletst :)

Kim Wilson
23 mei 2007, 11:40
Die 10 euro-docenten kunnen dat nooit officieel doen voor dat geld. Het zijn vermoedelijk vrienden die een goed stukkie kunnen spelen, en hun kennis doorgeven aan vrienden, in de avonduren.

€27 per 3 kwartier is helemaal niet zo duur. Het komt neer op €36 per uur, dat is helemaal nog geen gek uurloon, als je het goed beschouwt. En priv้ of in een groep scheelt natuurlijk ook.

Ik heb al eens les gehad bij iemand voor €25 per uur (dacht ik).

Valoosj
23 mei 2007, 12:03
5 euro per uur :D

mn drummer is afgestudeerd aan het conservatorium, dit wel met een gitaar in zijn pollen.

E-J
23 mei 2007, 12:07
Zit ik nou echt verkeerd????!

Zijn jullie goedkope docenten wel echt goed dan ??

Nou... de mijne speelt al meer dan 30 jaar gitaar :) Hele fijne vent, ik kan met alle soorten muziek aankomen, en hij doet het ้cht niet voor het geld. Ik heb in de afgelopen 3 maanden meer geleerd dan ik mezelf heb aangeleerd in de afgelopen 5 jaar...

Dekkz0r
23 mei 2007, 12:32
Ik betaal 16 euro per uur (uren lopen snel uit)

Particulier en erg goed

InternEd
23 mei 2007, 12:33
Ik betaal € 45,= per maand voor 3 kwartier om de week.
Da's dus gemiddeld € 22,50 per les van 3 kwartier.

mawashi
23 mei 2007, 12:48
Ik volg gitaarles in een muziekschool (het is wel groepsles) voor 160 euro per jaar. In de vakanties is er geen les, dus ongeveer een 30-tal lessen per jaar van een uur.

guitartub
23 mei 2007, 14:32
Ik betaal € 45,= per maand voor 3 kwartier om de week.
Da's dus gemiddeld € 22,50 per les van 3 kwartier.

Same here.
Tsja, als ik lees dat er iemand les heeft voor €5,- en dat het die persoon niet om het geld te doen is dan zal zijn boterham wel op een andere manier op de plank komen. Mijn docent moet er van vreten, heeft volledige bevoegdheid en zelf binnen- en buitenlandse cursussen gevolgd. De man is imo een TOPPER, en kwaliteit moet je tegenwoordig gewoon voor betalen. (En dan is ie zo te zien niet eens de duurste.)

jasper159
23 mei 2007, 14:36
Bij mij : 160€ voor 10 lessen van 40 minuten, dus 16euro per 40-45 minuten. (En het is met een echte gitaarleraar.)
Plus dan krijg ik daarbij ook nog eens 10% korting bij Keymusic, en 10% bij Thoma Okaze. :)

Wouter!
23 mei 2007, 20:49
Nou... de mijne speelt al meer dan 30 jaar gitaar :) Hele fijne vent, ik kan met alle soorten muziek aankomen, en hij doet het ้cht niet voor het geld. Ik heb in de afgelopen 3 maanden meer geleerd dan ik mezelf heb aangeleerd in de afgelopen 5 jaar...
jij ook al;) toch niet toevallig dezelfde eh:P

vanhouten
23 mei 2007, 20:56
Ik betaal 10 euro per half uur. Geweldige leraar in Oss. Is een goede prijs en leer veel.

E-J
23 mei 2007, 21:37
jij ook al;) toch niet toevallig dezelfde eh:P

Mijn gitaarleraar komt anders wel uit...Born ;)

Henkie spenkie
23 mei 2007, 21:57
HAAAAAAAAALLELUJA! :o

Ik sta echt verstelt van die prijzen hier joh! 10 eurie per uur? Daar kan iemand niet van leven toch? Wat voor leraren zijn dat? Hebben die er nog werk naast ofzow? Zijn ze ook afgestudeerd aan het conservatorium? Hoe is het mogelijk!

mijn leraar is €35 per maand en dan krijg ik iedere week een half uurtje les. Wel vet goede les trouwens. En ik vind het echt super goedkoop! Hij gaat voor dat geld dan trouwens wel gewoon door in de vakantie, als hij ziek is haalt hij de les in, en als je een dag van te voren aangeeft toch niet te kunnen haalt hij dat ook in.

Maar ik had eerst les aan een grote muziekschool hier, die overal lessen voor hadden, en daar betaalde ik €50 in de maand ofzo, voor een half uur met zn 2en les, en daar moest je gewoon door betalen terwijl in vakanties geen les gegeven werdt, en ook als de lerares ziek was en je ze binnen 4 weken niet beter was/vervanging had :o

mawashi
24 mei 2007, 06:26
Ik volg gitaarles in een muziekschool (het is wel groepsles) voor 160 euro per jaar. In de vakanties is er geen les, dus ongeveer een 30-tal lessen per jaar van een uur.

'k moet er ook wel even bijvertellen misschien dat lesgeven niet zijn hoofdberoep is. Overdag doet hij zijn gewone job en 's avonds geeft hij overal gitaarlessen.

Hardguitar
24 mei 2007, 07:51
€12,75 voor een half uurtje Priv่ les... dat is dan wel nog drumles nu (shame on me)

Maar na de zomervakantie krijg ik gitaarles en dat is hetzelfde tarief :)

Don Capo
24 mei 2007, 09:29
80 euries per maand, veel te weinig voor de kwaliteit van de lessen die ik krijg. Geld is niet echt een issue bij mij qua gitaarles, wat ik veel belangrijker vind is de kwaliteit van de docent. Heb inmiddels al aardig wat docenten versleten varierend in prijsklasse en uit mijn ervaring kan ik zeggen dat een hoge prijs niet gelijk staat aan kwaliteit.

gijsbreghtgitaar
24 mei 2007, 10:31
Klopt, want ik reken €5,- per half uur ! :))

Pais
24 mei 2007, 10:35
80 euries per maand, veel te weinig voor de kwaliteit van de lessen die ik krijg. Geld is niet echt een issue bij mij qua gitaarles, wat ik veel belangrijker vind is de kwaliteit van de docent. Heb inmiddels al aardig wat docenten versleten varierend in prijsklasse en uit mijn ervaring kan ik zeggen dat een hoge prijs niet gelijk staat aan kwaliteit.

Jij volgt les in amsterdam toch? Welke docent heb je?

Don Capo
24 mei 2007, 11:17
Jij volgt les in amsterdam toch? Welke docent heb je?
Frans Nottrot. Jouw Flamencodocent zal hem wel kennen

Wouter!
24 mei 2007, 13:41
Mijn gitaarleraar komt anders wel uit...Born ;)

mijne uit obbicht dus niet dezelfde :D

Jyuuga
24 mei 2007, 13:56
Mn ouders betalen 72 euro per maand voor 20 min. per week. Niet echt goedkoop maar ik heb wel een fijne leraar.

Pais
24 mei 2007, 15:31
Hoe ziet zo'n 20min durende les eruit??

Voordat we eenmaal de gitaren op elkaar gestemd en ik wat ben opgewarmd, zijn we snel 10 min verder. 20 min lijkt me echt heel kort, voor een les.

Jyuuga
24 mei 2007, 16:00
Hoe ziet zo'n 20min durende les eruit??

Voordat we eenmaal de gitaren op elkaar gestemd en ik wat ben opgewarmd, zijn we snel 10 min verder. 20 min lijkt me echt heel kort, voor een les.

Nou, meestal is mn gitaar gestemd, en als dat niet zo is dan duurt het 2 min. Opwarmen hoeft meestal niet en hij heeft wel wat klaar liggen om te leren. Zo wou ik een keer dat snelle shred stukje van Sweet Child O' Mine leren, maar zei hij dat als ik leerde heel snel te spelen dat je dan al snel iets krijgt van: het is snel dus het is vet, en dat je dan nogal slordig gaat spelen. Laatst moest ook mn hand in een zestiende maat houden, waardoor je als je wat speelt, het altijd in time is. En ik moest ook een keer een tokkeltje leren (Behind Blue Eyes), dus de lessen varieren nogal. Maar soms vroeg hij ook van: wat wil je leren? En dan laat je hem een stukje van een liedje horen die hij dan in 1 minuutje uitzoekt. Dus zoiets.

EDIT: De tijd gaat wel snel voorbij ja, het is ook kort idd.

Petekay
24 mei 2007, 16:05
Zo wou ik een keer dat snelle shred stukje van Sweet Child O' Mine leren, maar zei hij dat als ik leerde heel snel te spelen dat je dan al snel iets krijgt van: het is snel dus het is vet, en dat je dan nogal slordig gaat spelen.

Mijn docent adviseert inderdaad ook om met nieuwe liedjes niet te snel te spelen, extra langzaam juist. Zodat de handeling van je vingerzetting etc. in je hersenpannetje blijft zitten. Als dat er eenmaal inzit kan je lekker knallen.

MichaelSS
24 mei 2007, 17:52
8 euro per 20 minuten.

Ryld
24 mei 2007, 18:05
Ik betaal 5 euro per uur, en dat uur loopt vaak uit tot 2 uur, het is de vader van een vriend van me die al 30 jaar actief klassiek en electrisch speelt, ik geef zelf het les tempo aan, krijg de basis technieken meerdere malen uitgelegd en hij verliest nooit zijn geduld ( :satisfie: ) en kan als ik iets echt niet snap altijd even
langskomen ookal heb ik geen les. Hij werkt gewoon door de weeks en vindt het leuk om mensen gitaar spelen te leren :) kortom, een betere leraar kan ik me niet
voorstellen!

Slesj
24 mei 2007, 19:33
Die 10 euro-docenten kunnen dat nooit officieel doen voor dat geld. Het zijn vermoedelijk vrienden die een goed stukkie kunnen spelen, en hun kennis doorgeven aan vrienden, in de avonduren.

€27 per 3 kwartier is helemaal niet zo duur. Het komt neer op €36 per uur, dat is helemaal nog geen gek uurloon, als je het goed beschouwt. En priv้ of in een groep scheelt natuurlijk ook.

Ik heb al eens les gehad bij iemand voor €25 per uur (dacht ik).

Nouw, ik heb toch liever les van een goede vriend voor €7,50 per ong. 3 kwartier, dan dat ik zoveel geld kwijt ben. Hij heeft me echt al het een en ander bijgeleerd, en het grootste gedeelte doe je toch zelf. Hoeveel gitaristen zijn er wel niet die zich de kunst der gitaar spelen zelf hebben aangeleerd! :satisfie:

Squier4ever
24 mei 2007, 20:24
Nouw, ik heb toch liever les van een goede vriend voor €7,50 per ong. 3 kwartier, dan dat ik zoveel geld kwijt ben. Hij heeft me echt al het een en ander bijgeleerd, en het grootste gedeelte doe je toch zelf. Hoeveel gitaristen zijn er wel niet die zich de kunst der gitaar spelen zelf hebben aangeleerd! :satisfie:

alleen kunnen die 7,50 per half uur helemaal niet legaal zijn, als in wit.
want ik had les voor 13,50 per half uur, helemaal wit......

dus die man werkt zwart.

Slesj
24 mei 2007, 21:13
alleen kunnen die 7,50 per half uur helemaal niet legaal zijn, als in wit.
want ik had les voor 13,50 per half uur, helemaal wit......

dus die man werkt zwart.

ja so what :) hij geeft de les gewoon als hobbie erbij, net zoals jij, ik noem maar wat, voor 10 euro ff de schuur van je opa gaat verven!

MichaelSS
24 mei 2007, 21:16
nou en? Alles wat structueel binnen komt moet je opgeven :stop:

naja boeien. Iedereen hier schuift wel wat bij. :D

Slesj
24 mei 2007, 21:35
nou en? Alles wat structueel binnen komt moet je opgeven :stop:

naja boeien. Iedereen hier schuift wel wat bij. :D

dat bedoel ik :satisfie:

Kim Wilson
24 mei 2007, 21:48
ja so what :) hij geeft de les gewoon als hobbie erbij, net zoals jij, ik noem maar wat, voor 10 euro ff de schuur van je opa gaat verven!
En jij ziet daar geen verschil in? :confused:

Slesj
25 mei 2007, 10:05
En jij ziet daar geen verschil in? :confused:

nee, eigenlijk niet nee

appyhaan
25 mei 2007, 14:56
nou en? Alles wat structueel binnen komt moet je opgeven :stop:

naja boeien. Iedereen hier schuift wel wat bij. :D

Ik weet het niet meer helemaal zeker, maar er is een bepaald bedrag waarover je niks hoeft op te geven. Daar komt dan wel bij dat dat je enige inkomsten mogen zijn.

lauraa
27 mei 2007, 20:57
80€ voor n gans jaar

The_Darkness
27 mei 2007, 21:12
15 euro voor een half uur
maar hij zorgt wel dat je alles heb om te oefenen hij heeft een eigen ftp waar hij alles op heeft staan (muziek, programma's, agenda, logboek)

Balthazar
28 mei 2007, 17:45
ik betaalde ook altijd 30 euro per uur aan mijn leraar en ik vraag zelf 20 tegenwoordig.

kassie
10 juni 2007, 14:38
10tje per uur particulier les, bij een afgestudeerd conservatoriumgitarist, tevens ook een goede vriend btw.

liesj
10 juni 2007, 14:43
ik volg gwn les in muziekschool en m'n ouders betalen zo'n 50 euro per jaar voor de gitaarles.Het zijn wel groepslessen,maar ik heb een zeer goeie leraar,en leer veel bij.

Pais
10 juni 2007, 14:54
ik volg gwn les in muziekschool en m'n ouders betalen zo'n 50 euro per jaar voor de gitaarles.Het zijn wel groepslessen,maar ik heb een zeer goeie leraar,en leer veel bij.

50 euro per jaar?! Tjonge, het wordt steeds goedkoper :p Hoeveel les krijg je voor die 50 euro en met hoeveel leerlingen zit je in een groep?

GetnFunky
10 juni 2007, 15:45
aha..! ja precies, mocht ik les gaan volgen zal het me 420 euro per jaar kosten. En dat is met 2 andere curcisten voor een uur.. Ik ben wel echt bang dat ik mezelf de verkeerde dingen aanleer, vooral mijn vingerzetting als ik een nieuw liedje oefen.. en het aanslaan van snaren per vinger

mawashi
10 juni 2007, 19:03
Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat mensen hier een dure leraar ook meteen gelijkstellen met kwaliteit. Je kan toch ook goedkopere leraars hebben die ook goed kunnen lesgeven? 'k zou zelf eerlijk gezegd niet graag 30 euro voor een uur willen betalen.

Undertaker-120306
11 juni 2007, 10:35
ik betaal 50 euro in de maand dat is 1 keer in de week een half uur

Wausser
12 juni 2007, 17:19
ongeveer 420 per jaar bij de plaatselijke muziek school voor 20 min per week les

gijsbreghtgitaar
14 juni 2007, 13:49
Ik heb die vraag bij de kamer van koophandel neergelegd. Extra inkomsten hoor je aan te geven bij de belasting. Er is echter wel een grijs gebied.
Wanneer ik een vriend lesgeef hoef ik dat niet te melden. 'Da's net als de schuur van opa verven voor een tientje. Op het moment dat je buiten je eigen bekenden kring klanten werft moet je wel gaan aangeven. Dan ben je aanwezig op de concurrentiemarkt. Dus dan geldt: belasting betalen.

En zo zit dat dus.
Tenminste volgens de telefonische reactie.