PDA

View Full Version : hete single-coils voor naast mijn chopper..



Speeddemon
27 juli 2005, 13:06
de neckpickup van m'n Cort S2900 (HSS), wat een Seymour Duncan SSL-1 Vintage Staggered is, vervangen door een SSL-5 Custom Staggered.

Ik vond de SSL-1 op zich wel lekker, alleen was ie te schel voor de neck icm distortion, en ik wilde wat meer druk in 't mid en laag, iets meer SRV meets Malmsteen (hoewel die toch scheller zijn)...

anyway, de SSL-5 doet dat precies! Alsof je een goeie humbucker kruist met een Texas Special singlecoil.

Precies wat ie nodig had. :)

(deze mod heb ik zelf gedaan, bespaart me weer wat. :wink: )

jimihattricks
23 mei 2007, 10:41
mensen,

ik heb laatst een DiMarzio Chopper geinstalleerd in de brugpositie van mijn strat, en man, wat is dat een lekkere pickup!

ik zit alleen nu met een output-probleempje: de chopper heeft (zoals verwacht) een veel hogere output dan de twee andere single-coils die in mijn strat zitten (Fender CS '69s).. die twee single-coils gaan eruit heb ik besloten, en moeten dan vervangen worden met andere SCs die:
- hot genoeg zijn om qua output te matchen met de chopper
- liefst alnico 5 magnets gebruiken (geen Fast-Tracks of Cruisers dus...)
- toch nog als single-coils klinken

opties die ik op dit moment bekijk:
- SD SSL-5/SSL-6
- DiMarzio Red Velvet

advies..?

Orpheo
23 mei 2007, 10:48
dimarzio sls1. die is waanzinnig hot.

jimihattricks
23 mei 2007, 11:53
bedoel je de sds-1..?

komt die qua klank-karakteristieken niet meer in de buurt van een p90?

nog iets > mijn toets-radius is vrij vlak (ehm, of de radius is hoog, hoe zeg je dat nu..), iig, heeft de toets niet de ronding van een vintage strat..

kan ik dan beter flat polepieces nemen..? ik heb nu nl. het idee dat er wat hoog en laag mist, maar weet niet of dat door de pickups komt of door andere factoren (hout etc.)..

jimihattricks
23 mei 2007, 13:31
ik bump dit topic maar ff, aangezien ik een ander topic over SSL-5's ben begonnen (voeg ze anders samen als dat kan..? bedankt!)..

jij hebt dus de SSL-5, met staggered polepieces.. zou de SSL-6 (met flat polepieces) wat minder midrangey klinken..? en hoe hot zijn deze dingen nu, kunnen ze zich meten met een vintage of medium output humbucker..?

en ik lees dat sommigen een 500K volpot ipv de standaard 250K pot installeren om de SSL-5's wat helderder te laten klinken..