PDA

View Full Version : 2 tubescreamers over elkaar



Bart10
23 mei 2007, 09:40
Hallo beste gitaristen, ik heb pas een maxon tube screamer gekocht ik vind het een prachtig pedaal maar ik heb gehoord dat je door nog tubescreamer er achter te zetten je het geluid een soort 'op kan blazen' zodat het allemaal nog wat heftiger klinkt. dit lijkt mij persoonlijk helemaal het einde maar ik ben heel erg benieuwd.
weten jullie hier misschien meer van, of het echt wel zo gaaf is en heeft er misschien iemand een geluidsfragmentje voor mij met een geluid met 1 tubescreamer en dan met twee?
alvast bedankt groeten bart

EuroCinema
23 mei 2007, 09:56
Is volgens mij vooral een fase waar veel gitaristen doorheen gaan. Je hebt een nieuwe TS gekocht, maar wat moet je nou met die ouwe? Hee, samen klinken ze best wel vet. Maar ook meer gecompresst en een beetje onnatuurlijk gezwollen, een soort steroiden-sound. Dus gooi je na verloop van tijd die eerste TS toch maar in de kast of je ruilt 'm in. Als je blij bent met je TS-sound, zou ik eerder m'n geld aan iets anders uitgeven.

(Maar ik ben een ex-rocker die nu jazz speelt, de bluesrockers hebben vast een andere mening).

G.G.
23 mei 2007, 10:31
Komt dit je bekend voor:

http://guitargeek.com/rigs/img/s/srv_1984.gif

Ik zou zeggen: luister eens naar SRV

Bart10
23 mei 2007, 13:38
dit komt me inderdaad bekend voor! maar ik ben nu benieuwd naar een sampletje van iemand waarbij je echt het verschil hoort tusses 1 en 2 tubescreamers, ik ben benieuwd. ik ken het geuid van srv natuurlijk wel maar hierin hoor ik niet goed wanneer er nu 2 tubescreamers aan het gillen zijnj en wanneer 1

Jorisch
23 mei 2007, 17:26
ik had ook zoiets bedacht maar dan met EHX holy grail pedalen

Wat nu als je er 3 achter elkaar zet

allemaal op dezelfde stand en volluit

Je zal niet veel snelle dingen kunnen spelen maar wel ziekelijk lange tonen :D

of misschien niet langer maar wel vetter

krijg je trouwens niet het effect dat de tweede holy grail een galm op de galm van de eerste holy grail maakt, enz

dick dale zette ook meerdere spring reverbs achter elkaar en als iemand een goede sound heeft ..

gr

zoon van Piet
24 mei 2007, 16:10
iedereen kan een SRV-schemaatje in mekaar prutsen, maar het wil niet zeggen dat de man ook echt twee 808's gebruikte. want zijn pedalensetup zag er zo (http://www.custom-sounds.com/isroot/Customsounds/Images/srv_pedalboard.jpg) uit.
Degelijke info over zijn gear vind je hier. (http://www.custom-sounds.com/epages/customsounds.storefront/46559b64017a3846274159fa3d3d0645/UserTemplate/38)

Ik moet nog steeds de eerste foto zien waarop hij met een 808 speelt!

jimihattricks
24 mei 2007, 17:45
ja, en die effecten krijgen bijna een magische kracht als iemand als SRV erop zou hebben gespeeld.. als je je wat meer verdiept zie je dat hij allerlei overdrives gebruikte, wsl was hij er minder mee bezig dan wij hier op dit forum :satisfie:

hij blijft mijn held natuurlijk, dat wel 8-)

zoon van Piet
24 mei 2007, 19:21
precies. Maar vreemd genoeg werkt de magie voor de tubescreamer die hij werkelijk gebruikte is nog steeds voor een habbekrats te koop.

Effe kijken: er staan er drie op marktplaats, voor weinig! De ts10 is de meest onderschatte ts.

vinni
25 mei 2007, 15:16
http://www.overtube.com/

Misschien iets voor jou?\

Vinni

Markn
25 mei 2007, 17:41
Hmm, misschien beetje off-topic, maar kun je een ts-9 ook aan een roland fc-200 hangen? En kun je de tube-screamer dan meeswitchen met een knop van de fc-200?

EuroCinema
25 mei 2007, 18:04
Degelijke info over zijn gear vind je hier. (http://www.custom-sounds.com/epages/customsounds.storefront/46559b64017a3846274159fa3d3d0645/UserTemplate/38)



Waar? Kan het met die link niet vinden....

BeeJee
25 mei 2007, 18:15
eh nee, dat gaat niet....

jero
25 mei 2007, 18:26
Waar? Kan het met die link niet vinden....

even naar articles en dan stevie ray vaughan

EuroCinema
26 mei 2007, 10:35
Gevonden. Wel verdomme! En ik heb mijn fijne TS-10 ooit ingeruild omdat je daar volgens de gitaarblaadjes nooit die authentieke SRV-toon mee kreeg!
Nou ja, ik heb nu een 9. En geen behoefte meer om precies als SRV te klinken.

BeeJee
26 mei 2007, 20:53
Ik heb nu een TS10 na jarenlang een vintage TS9 gehad te hebben. De TS10 is een prima tubescreamer.

B_2_the_a
26 mei 2007, 20:56
iedereen kan een SRV-schemaatje in mekaar prutsen, maar het wil niet zeggen dat de man ook echt twee 808's gebruikte. want zijn pedalensetup zag er zo (http://www.custom-sounds.com/isroot/Customsounds/Images/srv_pedalboard.jpg) uit.
Degelijke info over zijn gear vind je hier. (http://www.custom-sounds.com/epages/customsounds.storefront/46559b64017a3846274159fa3d3d0645/UserTemplate/38)

Ik moet nog steeds de eerste foto zien waarop hij met een 808 speelt!


hij speelde op een ts-10 die gemod was tot 808 :) ts10 is steviger

zoon van Piet
27 mei 2007, 18:45
hij speelde op een ts-10 die gemod was tot 808 :) ts10 is steviger

waar heb je die wetenschap vandaan? lijkt me nogal stug, aangezien modden pas opkwam nadat hij dood was... en omdat steve volgens de genoemde site de 9 al prefereerde boven de 808.

Dirk_Hendrik
27 mei 2007, 18:54
Gevonden. Wel verdomme! En ik heb mijn fijne TS-10 ooit ingeruild omdat je daar volgens de gitaarblaadjes nooit die authentieke SRV-toon mee kreeg!
Nou ja, ik heb nu een 9. En geen behoefte meer om precies als SRV te klinken.

Het zou me op het podium geen bal kunne schelen of er nou een 10, een 9 , een 5, een 808 of wat dan ook lag. Op het moment dat m'n drummer op z'n bekkens begint te hengsten is al die nuance weg en daarnaast ben ik ook gezegend met een percussionist.

De verschillen zijn zooooo minimaal dat alle "TS tone" verhalen nogal overrated zijn.

rickert
27 mei 2007, 22:45
Het zou me op het podium geen bal kunne schelen of er nou een 10, een 9 , een 5, een 808 of wat dan ook lag. Op het moment dat m'n drummer op z'n bekkens begint te hengsten is al die nuance weg en daarnaast ben ik ook gezegend met een percussionist.

De verschillen zijn zooooo minimaal dat alle "TS tone" verhalen nogal overrated zijn.

Indeed, ik heb vandeweek de ts9dsx gekocht, en getest met andere ernaast, maar toch voor deze gekozen omdat hij ook veelzijdiger is.

DeiDRagonas
28 mei 2007, 00:22
Toevallig... Ik heb deze week ook een heeeele reeks tube screamers en lichtere overdrives getest en ik vond de TS9 ook verruit de beste (dat is hem ook geworden dus). Ook beter dan de 808. De Ibanez tubescreamers blijven ook heerlijk klinken over een al vrij stevige distortionsound. Ik vind t prachtpedalen... En tussen de 10, 9, 808 etc onderling zit idd vrij weinig verschil (het is er WEL hoor), maar vooral andere merken vielen me erg tegen. Carl Martin, Boss en nog wat dingen vond ik naast de Ibanez pedalen zo schel en leeg klinken.

Oh btw... Twee tubescreamers achter elkaar werkt prima!!!! Als je van die sound houdt lekker doen. En NEEE... Ik heb geen geluidsfragmenten. lol...

Grt, R.

zoon van Piet
28 mei 2007, 10:51
Het zou me op het podium geen bal kunne schelen of er nou een 10, een 9 , een 5, een 808 of wat dan ook lag. Op het moment dat m'n drummer op z'n bekkens begint te hengsten is al die nuance weg en daarnaast ben ik ook gezegend met een percussionist.

De verschillen zijn zooooo minimaal dat alle "TS tone" verhalen nogal overrated zijn.

Precies. En dat maakt de 10 tot een prima keus voor aspirant-TS-adepten.

Mocht er nog eens een pedalenmeeting komen, neem ik ze wel even allemaal mee, om te testen - maar dan wel op een andere plek als waar mn verzameling originele muffen getest mag worden...

(IDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEI DEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDE EIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEI DEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDE EIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEI DEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEEIDEE)

EuroCinema
28 mei 2007, 11:15
Overigens heb ik dit weekend wel kunne experimenteren met een TS over een BD-2. Best lekkere sound, maar als je er 1 uitzet denk je: wat klinkt dit lekker open en dynamisch! Niet mijn ding dus, 2 overdrives.

zoon van Piet
28 mei 2007, 12:51
Ik gebruik al jaren twee OD/Di pedalen, voor de extra peut gas, zeg maar. twee Ts-en achter elkaar klinkt goed, maar ik stoorde me wel aan de bekende midhump, die wordt dan wel dubbelop. De dromedaris wordt een kameel, zeg maar. Dus ik doe de Ts en de OD9 en de combinatie is verrassend dynamisch, ik kan mijn sound clean krijgen met de volumeknop ( van de strat/tele, bij de LP kan je dat vergeten)

En nu experimenteer ik er op los met drie, want de DOD OD250 verovert een plek in mn bak...

jero
28 mei 2007, 13:13
inderdaad, twee overdrives kan uitstekend werken, maar in mijn ervaring alleen als ze
1.) niet teveel kleuren,
2.) niet teveel compressie hebben,
3.) de gain niet te ver is opengeschroefd.

2 tubescreamers is qua compressie en kleuring al snel iets teveel voor mij. Meer neutralere pedalen, zoals de Red Snapper, of de Tim, of de OCD stacken uitstekend.

up-guitarman
29 mei 2007, 01:19
Ik ben ook aan het twijfelen om me eens een TS aante schaffen ipv mijn SD-1. Niet dat die slecht is, maar op humbuckers vind ik die toch niet zo tof klinken...

B_2_the_a
29 mei 2007, 06:02
mijn voornaamste vervorming komt uit:
- de schreeuw (bassdrive/fulldrive, draait op 19v intern, met allemaal leuke mods) op een kwart (kanaal 1) en voluit (kanaal 2)
- Oude schaller fuzz

Ik boost beide sound voor solotjes met m'n eq (ge-7)
En om een dikkere sound te hebben gooi ik mijn octafuzz erbij aan (lage standen)