PDA

View Full Version : Aan de Rochtron VooduValve-kenners



steed
23 mei 2007, 01:49
Kan er iemand mij vertellen of er een batterij in de VooduValve (de "oude", niet de on-line) zit?

Kwestie van tijdig de nodige back-ups te maken...

En waar vind je power supplies voor die dingen?

Kaboemba
23 mei 2007, 12:07
Ik weet bijna zeker dat er wel 1 in zit, kijk anders de handleiding er op na, of schroef hem gewoon open.


Powersupplie is was lastiger, lathans als het zo'n oude rocktron ding is met 5 pootjes ofzo.

steed
23 mei 2007, 16:30
In de handleiding wordt geen gewag gemaakt van een batterij. Hadden ze wel mogen doen indien er één in zou zitten. Openschroeven heb ik ook al overwogen maar bij de vorige unit die ik openmaakte vond ik niet eens de batterij terug, ondanks het feit dat er weldegelijk één in zat...

Wat die power supply betreft; ik ben wel 's op een link gebotst waar ze veel van die dingen hadden. Had ik toen maar...

Kaboemba
23 mei 2007, 16:50
Tja dan maar ff rocktron mailen.

BeeJee
23 mei 2007, 17:16
Die powersupplies zijn gewoon nog breed verkrijgbaar. No panic! Check maar op www.rocktron.com (http://www.rocktron.com)

steed
24 mei 2007, 15:12
Tja dan maar ff rocktron mailen.

Yep, heb ik gedaan. Ik krijg maar geen antwoord...

Chiel
24 mei 2007, 16:19
Naar mijn weten stelt die Power Supply niet zoveel voor hoor. Van de 5 pinnen worden er 4 gebruikt (linker twee en rechter twee). Middelste wordt niet gebruikt. Beide paren zijn intern doorverbonden zodat de twee linker samen één fase hebben en de rechter twee idem dito. Iedere 9V wisselspanningsbron van minimaal 1A volstaat. Heb zelf altijd met een 9V 7A ringkerntrafo een Intellifex, Replifex en GCX gevoed zonder enige problemen.

Raffie
24 mei 2007, 20:30
Ik zou niet weten waarom er een batterij in zou zitten. de presets worden geprogrammeerd in een EEPROM , maw ze worden weggeschreven en verdwijnen niet meer. de vaste presets kunnen altijd nog worden terug gezet met een factory restore ...

ps : get a prophesy instead man ;-)

Raf