PDA

View Full Version : gain op ENGL E530



wizzie1982
23 mei 2007, 00:48
Hoi,

ik heb de volgende setup in mijn rack zitten:

TC-electronic G-Major
ENGL E530 preamp
ENGL 840/50 poweramp
(en nog een tuner, een lade en twee draadloze systemen)

Mijn probleem is als volgt:

Ik ben de laatste tijd wat bezig met sweepen en merk dat dat bij het normale solo geluid wat ik altijd gebruik wat verzuipt in de hoeveelheid gain. Daarom wil ik wat minder gain gaan gebruiken voor mijn solo's, maar ik vind het toch wel lekker om wat meer gain te kunnen gebruiken bij mijn slag geluid.
De E530 heeft daar een prachtige low/high gain switch voor, maar het verschil tussen die twee is me veel te groot. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

alvast bedankt!

greetz, Sander

stevie_vp
23 mei 2007, 02:30
Hey! Ik heb ook nog ergens een 530 liggen.. leuk dingetje maar die vershillen zijn idd erg groot.. Ik neem aan de je gmajor na de engl komt dus een patch met minder volume zou dan niet werken.. wat je kan doen een volumepedaal als stompbox of via midi een rack-volume pedaal nemen. als je deze voor je engl zet en met minder volume ben je klaar. Vin je dit teveel gedoe en te duur zou ik gewoon je volume knop wat dichtdraaien bij solo's...
(Die dingen zitten over t algemeen niet voor niets zo dicht bij je pink ;) )

Magic Bean
23 mei 2007, 08:50
Er staat volgens mij nog een midi volume controller van nobels op marktplaats.

Jimwoud
23 mei 2007, 09:23
Hey! Ik heb ook nog ergens een 530 liggen.. leuk dingetje maar die vershillen zijn idd erg groot.. Ik neem aan de je gmajor na de engl komt dus een patch met minder volume zou dan niet werken.. wat je kan doen een volumepedaal als stompbox of via midi een rack-volume pedaal nemen. als je deze voor je engl zet en met minder volume ben je klaar. Vin je dit teveel gedoe en te duur zou ik gewoon je volume knop wat dichtdraaien bij solo's...
(Die dingen zitten over t algemeen niet voor niets zo dicht bij je pink ;) )

Er zijn genoeg bouwpakketjes te vinden voor die volume stompboxjes. En die zijn niet duur zie hier (http://www.musikding.de/product_info.php?cPath=52_122&products_id=381).

succes Jim

wizzie1982
23 mei 2007, 16:11
zijn die dingen er ook midi gestuurd? dat zou misschien nog wel eens een optie kunnen zijn dan, want ik heb niet genoeg schakel kanalen op mijn g-major :p

boss
24 mei 2007, 20:12
Staat de G-Major in serie? Zoja, dan zou je ook een preset van de G-Major -3 db kunnen maken op je lead kanaal. En een de solo preset (op hetzelfde kanaal) op 0 db zetten.
Ik doe dit bij mijn Koch Multitone op het lead kanaal.
Slag op het lead kanaal = preset G-Major -3 db.
Solo op hetzelfde kanaal andere preset maar dan 0 db.

wizzie1982
24 mei 2007, 21:26
en wat bereik je daar dan mee? dan is mijn solo toch alleen maar luider dan mijn lead geluid? niet met minder gain?

boss
24 mei 2007, 23:42
yep, heb je gelijk in. Ik had de reactie van stevie_vp verkeerd gelezen.... :(
Inderdaad, je volume moet dan voor je Engl komen.