PDA

View Full Version : 2e hands gitaar



MR Fishstick
23 mei 2007, 00:21
hey, ik speel geruime tijd akoustisch en zou zeer graag elektrisch beginnen spelen.

ik ben op zoek naar een les paul achtige gitaar.

ik kwam deze tegen http://www.2dehands.be/epiphone-les-paul-20722997.html?locale=all&p=all&per=100&user=1061110

wat denken jullie hiervan.
is de prijs te duur. en is dit een goed startersmodel.
(ik zou graag bij de les paul look blijven.)


btw ik zou er roland cube van 30 wat bijkopen. (vinden jullie dit een goede keuze?)
groetjes ROB.

The Underdog
23 mei 2007, 00:42
Ik zou deze gitaar niet kopen. Ga eens op zoek naar een Les Paul Standard of Studio, die hebben een gelijmde hals.

repelsteeltje
23 mei 2007, 00:44
Kan van een plaatje niet goed oordelen over de gitaar.
Ephiphone is op zich een goed merk voor 100 euro meer hebbie al een nieuwe.
ik weet natuurlijk niet wat jouw wensen zijn maar ik zou naar de gitaarwinkel gaan en daar rond kijken en je laten informeren.
Probeer eens wat uit voor de zelfde prijsklasse heb je ook ibanez en daarvan kan je in deze prijsklasse ook redelijk goed uit de verf komen.
Bedenk wel dat kwaliteit iets meer kost en in veel gevallen 1 keer pijn doet in je portemonee en dat je vaak iets duurzaams aanschaft.
Kijk eens bijvoorbeeld voor een ibanez in de prijsklasse va 800 tot 1200 euro heb je echt wel kwaliteit voor en iets duurzaams.
Maar de aanschaf van een gitaar is iets wat je best doet wanneer je de gitaar zelf uitprobeert.
Dan kan jezelf ook uitmaken wat je wilt en waar je voorkeur ligt.
Ik zeg nu ibanez maar misschien vindt jij het wel een shitgitaar.

iwamoto
23 mei 2007, 00:50
ik wil niet lullig doen, maar wie wil bob marley op zn gitaar? niemand toch, een beetje alsof marc knopfler op je rode strat hebt....

Johannes
23 mei 2007, 01:25
Ik zou deze gitaar niet kopen. Ga eens op zoek naar een Les Paul Standard of Studio, die hebben een gelijmde hals.


En die in de advertentie niet?

The Underdog
23 mei 2007, 02:18
En die in de advertentie niet?
Blijkbaar wel, ik dacht dat het om een verbeterde versie van de Special ging.

grayfink
23 mei 2007, 07:27
Viel mij ook gelijk op. Wel een gelijmde hals. Een Epiphone met een Cube is een perfecte set om te beginnen. Punt uit.

Jimwoud
23 mei 2007, 09:59
Viel mij ook gelijk op. Wel een gelijmde hals. Een Epiphone met een Cube is een perfecte set om te beginnen. Punt uit.
+1: Met een goede epi kun je lang doen, misschien later nog een pickup upgrade en je kunt weer een paar jaartjes verder.

Squier4ever
23 mei 2007, 10:03
+1: Met een goede epi kun je lang doen, misschien later nog een pickup upgrade en je kunt weer een paar jaartjes verder.

+1+1!

en daarbij vind ik dat plaatje van marley erop ook best leuk.

Dekkz0r
23 mei 2007, 10:10
Is dit wat dan, zo'n LP Custom? (http://cgi.ebay.nl/Epiphone-Les-Paul-Custom-Guitarra-Electrica-Negro_W0QQitemZ170111795867QQihZ007QQcategoryZ2384 QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohos ting)

Jimwoud
23 mei 2007, 12:42
Is dit wat dan, zo'n LP Custom? (http://cgi.ebay.nl/Epiphone-Les-Paul-Custom-Guitarra-Electrica-Negro_W0QQitemZ170111795867QQihZ007QQcategoryZ2384 QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohos ting)
Ik ga er donderdagavond waarschijnlijk 1 halen, en ik heb de keuze uit 2 witte en 2 zwarte, daar maar de beste uit kiezen, ben nog aan het twijfelen over de kleur.

btw. als er iemand mee wilt die verstand heeft van Les Pauls, gaarne!! Ik ga er een halen in Amsterdam.

Dekkz0r
23 mei 2007, 12:43
dan hoor ik graag van je of t wat is :)

jimihattricks
23 mei 2007, 12:55
+1: Met een goede epi kun je lang doen, misschien later nog een pickup upgrade en je kunt weer een paar jaartjes verder.

volgens mij zitten er al vrij goede pickups in (gibson 57 classics)...

ik zou overigens niet blind voor die cube gaan.. er zijn zoveel goedkope opties tegenwoordig (modelling, maar ook buizen), dat je beslist verder moet kijken!

Jimwoud
23 mei 2007, 13:01
volgens mij zitten er al vrij goede pickups in (gibson 57 classics)...

Ok die zullen dan wel ok zijn. Ik heb zelf een epi LP limited edition uit 96 met open coils, maar die klinken ook super, ben nog niet van plan om die te vervangen, maar misschien later.

MR Fishstick
24 mei 2007, 00:10
hey,

bedankt voor de vele en snelle reacties.

ik onthoud vooral hetvolgende;
- de 2e handsgitaar uit het artikel is te duur.
- ik kan beter iets meer geld uitgeven aan een nieuwe epi
- ik moet zeker zien dat de gitaar een gelijmde hals heeft. (wat zijn de voordelen hiervan, en hebben alle epi's een gelijmde hals?)
- ik kan ook eens kijken bij ibanez.
- die cube is goed voor te beginnen, maar toch ook niet op blindstaren.

als ik een van de bovenstaande conclusies verkeerd trek, let me knwo :D

allevast bedankt voor de hulp, na de exameperiode ga ik eindelijk mijn elektische aanschaffen, ik laat jullie zeker weten wat het geworden is, allevast bedankt voor hulp.