PDA

View Full Version : doet de prijs ertoe?



Hannelore
22 mei 2007, 22:28
ikzelf ben redelijk onervaren in de kwaliteit van gitaren, en ik vertrouw jullie als wel-ervaren leden om mij te helpen :D,
ik heb dus (nog eens) een gitaar gekocht anderhalfjaar geleden, toen kon ik ja nog geen akkoord spelen. dat was gewoon zo'n plots, maar geweldig idee van mij! maar zeg eens, mijn gitaar kostte toen zo'n 200 euro en dan met zo'n zak erbij en snaren en staantje (ofwat dan ook) kostte het in totaal iets van 300 euro, dus nog goedkoop voor ene gitaar! En ja wat ik me nu afvraag is dat TE goedkoop? is die gitaar nu niet zotslecht van kwaliteit?
als ik die foto eens terugvind van mijn gitaar (niet dat ik die ooit terug zal vinden, ik trek gewoon een nieuwe) zet ik hem er beslist op
(wel 1ste gitaar)

Harry
23 mei 2007, 10:09
de prijs doet er in zoverre toe dat alles naar zijn waarde is. Voor kwaliteit moet je betalen..... dat wil niet zeggen dat jouw gitaar slecht is, dat bepaal je zelf.

leonheart
23 mei 2007, 10:26
wat jij dus hebt gekocht is dus een beginnerspakketje, dat is een goeie keuze geweest. de meeste van die pakketjes kosten rond de 200/300 euro, en is voldoende voor het leren gitaarspelen vanhet 1e/2e jaar gitaarleren. de rond deze tijd is het voor jouw misschien goed om te denken om een (losse) gitaar te kopen. een losse gitaar van 200 euro is meestal al van een betere kwaliteit dan een gitaar in een beginnerssetje van 300 euro.
maar wil je een nieuwe gitaar kopen, ga dan gewoon naar de lokale muziekwinkel en test verschillende gitaren, en speel op een mooie, maar niet al te dure versterker. ga niet eerst naar modellen zoeken op internet ofzo, je moet het uitvinden in de winkels. als jij een gitaar van 350 euro bespeeld, en je bent er helemaal weg van, koop em dan, maar test em wel goed.

mawashi
23 mei 2007, 12:57
Ik heb vorig jaar ook een goedkope gitaar gekocht. Wel geen pakket, heb de gitaar en de versterker apart gekocht. 'k moet zeggen dat ik er toch heel tevreden over ben. Oké, de duurdere gitaren zullen wel beter spelen, maar ik speel uiteindelijk toch maar gewoon thuis voor mijn plezier en dan heb'k echt geen gitaar nodig van 1000 euro. Deze klinkt naar mijn mening ook best goed.

Pais
23 mei 2007, 13:28
Het gaat hier om een akoestische gitaar dus het is waarschijnlijk dat het geen beginnerspakketje was, maar dat ze er zelf een standaard en een tas bij heeft gekocht, zoals ze aangeeft :)

Voor die prijs heb je meestal wel een leuke startersgitaar. Mijn eerste gitaar zat ook rond die prijs en nog steeds vind ik het een hardstikke leuk ding, maar is er inmiddels wel een gitaar bij gekomen met iets meer klasse. Maar dit eigenlijk alleen omdat ik tegen een leuke deal aanliep, want met mn andere gitaartje kon ik ook nog goed mee uit de voeten (inmiddels een stuk minder, want een goede gitaar werkt verslavend ofzo :) )

Echter, veel beginners merken het verschil niet eens hiertussen. Mijn kennis van me kan een klein beetje spelen en zij merkt het verschil niet als ze beide gitaren bespeelt.

Vervang je gitaar pas als dr beperking je in de weg gaan zitten :) Ik ken ook wel mensen die jaren lang spelen op een gitaar van dergelijke prijsklasse en zijn daar helemaal tevreden bij. Maar als je serieus met muziek bezig bent, ontdek je het vanzelf wanneer het tijd is voor een beter instrument.

Hannelore
23 mei 2007, 18:03
Ik heb vorig jaar ook een goedkope gitaar gekocht. Wel geen pakket, heb de gitaar en de versterker apart gekocht. 'k moet zeggen dat ik er toch heel tevreden over ben. Oké, de duurdere gitaren zullen wel beter spelen, maar ik speel uiteindelijk toch maar gewoon thuis voor mijn plezier en dan heb'k echt geen gitaar nodig van 1000 euro. Deze klinkt naar mijn mening ook best goed.

Inderdaad! je hebt helemaal gelijk, hij speelt goed en tis ook niet om op te treden ofzo, ik ben niet van plan om rockster te worden met die gitaar! dus ik hou het wel vol! :D

Blend
24 mei 2007, 21:17
Nu besef ik pas het geluk dat ik heb gehad door op 'n Alhambra 4F begonnen te zijn met gitaarspelen.... :chicken:

Pais
24 mei 2007, 21:25
Nu besef ik pas het geluk dat ik heb gehad door op 'n Alhambra 4F begonnen te zijn met gitaarspelen.... :chicken:
Speel je ook flamenco? :)