PDA

View Full Version : Ambiteus plan, CD maken... samenwerking ?!?



marc_olly
22 mei 2007, 22:14
Hey Guys 'n Girlz...

Ik heb het ambiteuze plan opgevat om een CD te maken.
Mijn recording ambities nemen steeds serieuzere vormen aan en ik ben aan het rondkijken wat de mogelijkheden zijn.

Nu is het best prijzig, maar omdat het ook pas bij hoge aantallen interessant wordt, bedacht ik me dat het misschien leuk/handig/financieel aantrekkelijk is om dit samen met wat andere mensen te doen.

Vanaf 500 cd's is het aantrekkelijk om te persen (en dat is toch wel de kwaliteit/houdbaarheid die ik zoek), maar prijstechnisch is 1.000 stuks veel aantrekkelijker.

Dus... misschien zijn er hier mensen die samen willen werken aan een dergelijke CD. Bij genoeg aanmeldingen kunnen we allemaal 1 of 2 nummers plaatsen, maar als er slechts 2 of 3 mensen mee willen doen, hebben we toch al snel de mogelijkheid voor 20 minuten opname.

Dan kunnen we de boel laten masteren, persen en laten voorzien van een profi boekje tegen een redelijk bedrag en zitten we niet allemaal met 1.000 CD's opgescheept.

Misschien kunnen we er een forum-projectje van maken ?

Ik hoor wel of er wat animo is en anders zal ik het toch gewoon zelf moeten doen !

Thnx,

Marc

marc_olly
25 mei 2007, 20:14
geen animo ?

Ok, het was het proberen waard.
Deze mag wat mij betreft op slot, zal een solo-projectje worden.

Thnx,

Marc

Han S
25 mei 2007, 20:28
Marc, misschien moet je nog ff wachten of een link naar dit topic posten op een ander subforum, want het initiatief vind ik niet verkeerd.

Op een forum als musicplayer deden ze dit regelmatig en dat werkte goed.

marc_olly
25 mei 2007, 21:09
Misschien heb je gelijk, laat nog maar even open dan Haha !

Ik wil gewoon voorkomen dat het te lang gaat lopen en het dan doodbloed.

Dus....

Meld je nu aan en zet je eigen nummer op een profi CD voor een goeie prijs!!!!

harrie-beton
25 mei 2007, 23:26
Leuk initiatief.
De minimum oplage is vaak 500 cd's en dit komt op iets van 575 euro inclusief simpel boekje en ex btw.

Nu is een verzamel cd van meerdere bands wel lastig hoor, vooral als de genres van de bands verschillen. Welk genre maak jij?

guhlenn
26 mei 2007, 16:15
precies dat dacht ik ook. tis weinig zinvol om een funk band en een hard-core band naast elkaar te zetten.

marc_olly
26 mei 2007, 17:59
wat voor muziek... lastig te benoemen, denk dat instrumentale rock de beste omschrijving is.

Maar is het echt zo gek om een compilatie cd te maken van het forum waarbij er meerdere stijlen op 1 cd terecht komen ? Is dat niet juist de toegevoegde waarde? Ik zou er geen probleem van maken.

Zeker als we bijv. met 4 mensen/bandjes aan de gang gaan, dan krijg je gewoon 4 episodes, ieder een eigen karakter/stijl.

Mijn muziek kun je vinden op www.marcvincent.nl maar dat is niet het meest recente werk.

M.

harrie-beton
26 mei 2007, 18:17
Als je een goede site hebt moet je dat misschien als distributie kanaal gebruiken.
Ik ben 38 en heb tegenwoordig stagiaires uit 1984 en die hebben helemaal geen CD's.

guhlenn
28 mei 2007, 12:58
da's gek ja. want daarmee reduceer je markt tot gitaarnet.nl leden. Wie wil nou een cd kopen van een zootje bijelkaar geraapt van een internet site? als je ambitieus bent; gewoon zelf doen, of de inetrent route.

DeiDRagonas
28 mei 2007, 13:26
Ik vind t een best oke idee eigenlijk.
Marc, mail me ff een wat uitgebreider concept. Ik bedoel, heb je al een berekeningetje gemaakt? Op welke termijn ga je dit uitvoeren etc etc. Liefst geen pm... Mail maar ff naar deidragonas@hotmail.com.

Ik ga straks je site nog even bekijken... nu geen tijd.

Laters Roy.

marc_olly
30 mei 2007, 09:50
mijn idee was eigenlijk heel erg simpel:

4 muzikanten/bandjes op 1 CD, 1.000 cd's maken. Dan heeft ieder 250 CD's voor eigen verkoop etc.
Kosten
€ 600.- CD + drukwerk
€ 250.- mastering door een forumlid (?)

Dus voor 212 euro heb je als homerecorder/band een profi CD waar 20 minuten van jouw muziek op staat, en dan geperst met fatsoenlijk drukwerk, dus geen CDR met kleurenprint.

Alternatief idee was om een gitaarnet compilatie CD te maken.
Dan kun je met 15 mensen ieder een nummer plaatsen van +/-5 minuten en professioneel laten persen en drukken.
De kosten zijn dan helemaal te overzien! 85 euro voor ongeveer 80 cd's. En natuurlijk een leuk initiatief voor gitaarnet!!!

Afzet markt wat beperkt, tja misschien is dat zo, maar hoeveel mensen zouden niet eens eenmalig dit willen proberen, dus eigen muziek gemasterd en op CD met een profi-boekje erbij ?
In het geval van een compilatie, die 80 cd's ben je zo kwijt, familie, vrienden, etc.

Als we gaan voor de variant met 4 muzikanten/bandjes, dan heb je dus 250 CD's die je kunt verkopen bij optredens, als demo/prome kunt gebruiken etc. Dan heb je een profi CD voor 1 euro per stuk.

Kijk maar even, als je belangstelling hebt, mail me dan op marc apenstaartje punt hoeishet punt nl
Dan zal ik hier de vorderingen posten en eventueel tussentijds resultaat laten zien/horen.

Ik ben met nog een ander initiatief bezig, dus geen drama als het hier niet lukt, maar ik dacht dat het de moeite waard was om te proberen.

M.