PDA

View Full Version : Rivera TBR1



saparua1
22 mei 2007, 20:59
Probleem:
Als ik mijn gitaar rechtstreeks in de TBR plug , dan heeft de amp geen bijgeluiden (ruis). Maar als ik een effect of iets anders in de effectloop zet dan ruist ie ontzettend op de FX loop.
Maar nu komt het: Als ik alleen de eindtrap van de TBR gebruik (dus return A en B) dan ruist ie ook ontzettend.

Wat is mijn probleem?

Nogmaals: zonder gebruik te maken van de send en return A en return B in- en outputs vertoond de amp geen bijgeluiden.

Het betreft hier een "gewone" TBR1 dus geen M of SL.

bluegate
22 mei 2007, 21:06
Zakt het volume ook in (ten opzichte van direct inpluggen)?

Ik heb ook een TBR-1 gehad, maar dit probleem ken ik niet.
Daar hebben onderandere een Mesa Quad & diverse 19" spullen
aan gehangen.
Jaren mee gespeeld tot ik het gewicht niet meer kon verdragen.

saparua1
22 mei 2007, 21:12
Zakt het volume ook in (ten opzichte van direct inpluggen)?

Ik heb ook een TBR-1 gehad, maar dit probleem ken ik niet.
Daar hebben onderandere een Mesa Quad & diverse 19" spullen
aan gehangen.
Jaren mee gespeeld tot ik het gewicht niet meer kon verdragen.

Ik moet wel zeggen dat het volume inderdaad zachter is als ik alleen de eindtrap gebruik. Direct ingeplugd gaat ie veel harder. Maar als ik een effect in de fx loop zet, dan is het geluid niet mooi meer, vanwege de bijgeluiden die uit de fx loop komen.

bluegate
22 mei 2007, 21:43
Wat sluit je erop aan?

Lijkt op een mismatch van uitgang apparaat -> ingang TBR-1
Zet het volume van het aangesloten apparaat voluit en op line niveau (+4dB)
Dan kun je de return potmeters op de TBR-1 omlaag draaien.

Realeigo
22 mei 2007, 21:55
Klein gokje, ik spreek vooral niet uit ervaring, sterker zelfs ik heb nog maar 1 amp gehad met n effectloop en die is solid state. Maaarrr...

Kan het zijn dat als de loop niet gebruikt word dat hij dan ge-by-passed word?
M.a.w. dat de ruis veroorzaakt word door de effectloop zelf zodra hij actief is?

saparua1
23 mei 2007, 08:53
Klein gokje, ik spreek vooral niet uit ervaring, sterker zelfs ik heb nog maar 1 amp gehad met n effectloop en die is solid state. Maaarrr...

Kan het zijn dat als de loop niet gebruikt word dat hij dan ge-by-passed word?
M.a.w. dat de ruis veroorzaakt word door de effectloop zelf zodra hij actief is?

Klinkt heel aannemelijk.......maar dan zit de ruis er nog altijd in. Ik zal eens proberen wat Bleugate zegt (+4db op de uitgang).

saparua1
24 mei 2007, 10:38
Klinkt heel aannemelijk.......maar dan zit de ruis er nog altijd in. Ik zal eens proberen wat Bleugate zegt (+4db op de uitgang).

Yep,......uitganssignaal van de effecten/mixer verhoogd en probleem opgelost, echter zit er op maximale volume nog wel ruis in, maar dat mag de pret niet drukken, want ik speel toch nooit op maximale volume.

Jongens bedankt en op naar de volgende uitdaging (probleem)........

bluegate
24 mei 2007, 12:38
OK!

Succes met de TBR-1, waanzinnige versterker zowel in geluid als in gewicht.

vinni
27 mei 2007, 14:28
Effe off-topic.......hoe is die TBR nou?

Begreep dat er meerdere versies zijn?

Heb zelf overigens twee Rivera Rake Reverbs....

Vinni

saparua1
30 mei 2007, 11:47
Effe off-topic.......hoe is die TBR nou?

Begreep dat er meerdere versies zijn?

Heb zelf overigens twee Rivera Rake Reverbs....

Vinni

Ik heb 'm nu 1 jaar. Al enkele malen heb ik op het punt gestaan de TBR eruit te doen, maar telkens weer (is dat niet een liedje van Willeke Alberti?) doe ik het niet. Laatst wist ik het zeker, de TBR eruit en een Koch MultiTone ervoor in de plaats (omdat ik naast een LP ook op een PRS speel en de combinatie PRS/KOCH leek op een perfecte combinatie). Dus ik een middag op zo'n Koch gespeeld. Bij thuiskomt meteen op m'n TBR gespeeld en tot de conclusie gekomen dat de Koch het ook niet is. Let wel, mijn budget ligt niet in het hogere segment (Budda/HOOK/Marble/etc) maar gewoon betaalbaar. Per slot van rekening is het voor mij echt hobby, maar hecht ontzettend veel waarde aan toon/geluid. De TBR is geen high gain of hedendaagse gain, maar daar heb je stomboxjes of iets anders voor. Voor de rest kan ik met de setup die ik nu heb veel solidstate en buizen geluiden creeeren. Ik heb inmiddels al wat apperatuur geprobeerd, gekocht en verkocht, maar zoals ik het nu heb, is het goed genoeg voor iemand die "op zolder" speelt.

Setup: Gibson Les Paul DC/PRS Custom 22, Rivera TBR1/Marshall 9001/Ensonic DP4/Digitech DPS33 Harmonizer/BBE Sonic Maximizer 462/Rocktron Utopia/Marshall 2x12 en Marshall 4x10/Koch Loadbox.

Ik heb ook Mesa voorversterkers gehad, maar om 1 of andere reden klinken ze niet in combinattie met de TBR eindtrap.

Ooit komt er nog een Knuckelhead Reverb 55, want dat is weer de overtreffende trap van de TBR.

vinni
30 mei 2007, 16:22
Thanks!


Zo'n TBR komt er nog wel een keer.

Groet,
Vinni

bobv
4 juni 2007, 03:17
Ik heb 'm nu 1 jaar. Al enkele malen heb ik op het punt gestaan de TBR eruit te doen, maar telkens weer (is dat niet een liedje van Willeke Alberti?) doe ik het niet. Laatst wist ik het zeker, de TBR eruit en een Koch MultiTone ervoor in de plaats (omdat ik naast een LP ook op een PRS speel en de combinatie PRS/KOCH leek op een perfecte combinatie). Dus ik een middag op zo'n Koch gespeeld. Bij thuiskomt meteen op m'n TBR gespeeld en tot de conclusie gekomen dat de Koch het ook niet is. Let wel, mijn budget ligt niet in het hogere segment (Budda/HOOK/Marble/etc) maar gewoon betaalbaar. Per slot van rekening is het voor mij echt hobby, maar hecht ontzettend veel waarde aan toon/geluid. De TBR is geen high gain of hedendaagse gain, maar daar heb je stomboxjes of iets anders voor. Voor de rest kan ik met de setup die ik nu heb veel solidstate en buizen geluiden creeeren. Ik heb inmiddels al wat apperatuur geprobeerd, gekocht en verkocht, maar zoals ik het nu heb, is het goed genoeg voor iemand die "op zolder" speelt.


Setup: Gibson Les Paul DC/PRS Custom 22, Rivera TBR1/Marshall 9001/Ensonic DP4/Digitech DPS33 Harmonizer/BBE Sonic Maximizer 462/Rocktron Utopia/Marshall 2x12 en Marshall 4x10/Koch Loadbox.

Ik heb ook Mesa voorversterkers gehad, maar om 1 of andere reden klinken ze niet in combinattie met de TBR eindtrap.

Ooit komt er nog een Knuckelhead Reverb 55, want dat is weer de overtreffende trap van de TBR.


Wah zedde toch unne opschkepperd meej al die un zooi van Oe!
Ik speul nog steeds op menne Fendertt meej mn Ibanez Sjam Prul zwart meej gruun ...
Maarreh, wanneer gaan we naar Fryslan die TBR1sl bekijken?!