PDA

View Full Version : alleen voor marshallkenners!



glasbier
22 mei 2007, 20:32
ik zit weleens te denken om een marshall aan te schaffen.
omdat ik op dit forum weleens lees dat de jcm800 nogal een goede amp moet zijn,gaan mijn gedachten daar naar uit.
omdat ik echt een leek ben op marshallgebied,zijn er meerdere types van de jcm800?
of adviseren jullie mij een andere type marshall?
ik speel al jaren over verschillende fenders,maar wil nu eens een versterker met een heerlijke creamy sound die ook echt kan scheuren,maar moet geen highgain amp zijn.
graag jullie advies.

glasbier
22 mei 2007, 20:37
o ja,de mensen hier die mij kennen weten dat ik in de symforock zit....

Fumi SG
22 mei 2007, 20:54
o ja,de mensen hier die mij kennen weten dat ik in de symforock zit....

De niet-kenners weten dat nu dus ook... :confused:

Een opmerking vooraf, voor een echte creamy overdrive zou ik het toch niet gaan zoeken bij een JCM800.

Chris Winsemius
22 mei 2007, 21:02
Creamy + Marshall: pre '69 Plexies en dan voluit.

IRL en meestal wat betaalbaarder: later exemplaar of 'n reïssue met plexi-trafo('s) en 'n goeie mastervolume.

Rinze
22 mei 2007, 21:23
In de JCM800 serie heb je een- en tweekanaalsversterkers. Vreemd genoeg klinken de eenkanalers niet alleen beter maar gaan ze ook veel harder. Maar ook onderling zit er erg veel verschil in, ik denk door de buizen?

Op de meeting van afgelopen zaterdag voor het eerst in twee jaar weer eens op een JCM800 gespeeld. Hij klonk lekker maar ging niet half zo hard als mijn eigen trouwe ouwe en dus verkochte :D JCM. Allebei 50 watt zelfde type, enorm verschil.

Je moet er van houden, ze scheuren niet echt enorm (geen higain), tenzij je op enorm volume speelt. Zet er een pedaaltje voor en je bent wel klaar. probeer er een paar uit, lijkt mij het beste om er achter te komen of het wat voor je is.

jerome
22 mei 2007, 22:33
De niet-kenners weten dat nu dus ook... :confused: