PDA

View Full Version : Advies nodig



Draughluin
11 januari 2003, 23:00
Hoi, ik heb ff advies van jullie experts nodig over wat ik het beste kan doen:

Ik speel al een aardig poosje gitaar, ik ben alleen een arme student en het laatste wat ik gekocht had was een ovation-geval, nou vind ik elektrisch spelen ook erg leuk.

Ik heb alleen een squire strat, die al een paar maanden uit elkaar ligt, want ik had een half jaar een nogal suprieure gitaar van een maat van me geleend. Nu had ik die pas weer terug gegeven, maar ik wil eigenlijk wel verder met elektrisch spelen..

nou groeit het geld niet op m'n rug maar was ik van plan een goeie gitaar (fender USA of jackson) te kopen in de zomer vakantie, daar dat de enigste periode is waar ik flink kan verdienen..

maar is het een goed plan denken jullie, om alvast een goeie humbucker (emg 81 ofzo) te kopen, die te monteren in mijn squire, en die later over te zetten in die jackson. Of heeft zoiets geen zin bij een squire?


---
Draughluin.

Swan
11 januari 2003, 23:05
t heeft op zich wel zin...
maar ik zou t geld apart houden voor de gitaar...
watvoor versterker heb je? waarschijnlijk een niet al te goede dus dan hebben die EMGs niet zoveeel nut

schaap
11 januari 2003, 23:14
luister naar Swan, ik zie zoiezo het nut niet van emg's als je pas net speelt, je hoort zelf vermoedelijk toch geen verschil met iets anders. Spaar gewoon voor een goede gitaar en ga niet daarvoor moeilijk lopen doen.

Anders Destium
11 januari 2003, 23:15
Lastig geval: Als je een écht goede gitaar koopt zitten er meestal al Seymour Duncan, Dimarzio of EMGs in. Aan de andere kant gaat daar waarschijnlijk wél al je vakantiegeld in op. Ik ben afgelopen zomer niet op vakantie geweest, heb veel gewerkt en heb zodoende een enorm mooie gitaar kunnen kopen, maar dat kon ook omdat ik al mijn financiele pijlen er op richtte :wink:

Draughluin
11 januari 2003, 23:52
Ik speel niet net gitaar, ik speel zo'n 5 jaar ofzo, en ik hoor echt wel wanneer iets goed klinkt of niet... maar die elementen in die squire klinken klote, vooral met distortion...

Ik kan ook een goedkope 2dehands humbuckertje scoren en die in de squire zetten zolang.. is goedkope tijdelijke oplossing misschien...

of heel goed kijken wat ik zal opsparen, als ik b.v. een fender usa koop, gooi ik er toch emg's in want die vind ik beter klinken.. (heb een tijdje een telecaster onderdak geboden met EMG's erin, ding klonk geweldig.. )

maarre in jackson zitten geloof ik in de japanse en usa modellen ook geen super elementen dacht ik?


--
draughluin

Anders Destium
12 januari 2003, 00:12
Als je een USA strat wil moet het hoe dan ook een fat strat worden dan, anders moet je hotrails...

Draughluin
12 januari 2003, 00:27
jah, da's waar, maar da's niet zo'n probleem want ik wil zowiezo een humbucker in de bridge positie..

hehe ik ga denk ik toch gewoon een emg81 in de squire zetten... kijken wat er gebeurt.. over een half jaar schroef ik 'm toch in een fender of jackson (hopelijk).. in iedergeval geen single coil gebrom meer als het goed is...



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Draughluin op 2003-01-12 00:29 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Draughluin op 2003-01-12 00:30 ]</font>

Ic3gl0vE
12 januari 2003, 13:05
Op 2003-01-11 23:52, schreef Draughluin:


maarre in jackson zitten geloof ik in de japanse en usa modellen ook geen super elementen dacht ik?



In alle USA's ziten seymour duncan's.. in de goedkopere aziatische jacksons zitten jackson elementen of duncan designed elementen. In de duurdere japanners zitten seymour duncan's. Ik heb zelf een jackson met duncan designed elementen en een met jackson's en ik moet zeggen dat ze erg lekker klinken. Kan vast wel beter maar de prijs/kwaliteitverhouding van jacksons vind ik erg goed

BLOK182
12 januari 2003, 13:12
Mooie gitaar is bijv. een Jackson SL3, betaalbaar maar toch goeie elementen enzo.

Draughluin
12 januari 2003, 15:55
Je ziet op ebay af en toe USA jacksons staan voor rond de 600 Euro... alleen lijkt het me een beetje eng om 600 Euro over te maken naar iemand die ik niet ken...

Komt er nou nog 19% invoer-belasting op eigenlijk?

BLOK182
12 januari 2003, 16:12
ja, en 3 % invoerbelasting en nog eens zo'n 150 euro voor het versturen.

Draughluin
12 januari 2003, 16:23
Nog even dit: ik kan misschien goedkoop aan een fender hals komen,

past zo'n ding altijd op een squire body? want ik wil niet dat ik er iets af schuur en als ik later een goede fender body koop, niks aan die hals zou hebben omdat ie dan niet meer past op die nieuwe body (snappie)...

Gearjunkie
12 januari 2003, 17:13
In principe zou die moeten passen, wat betreft mensuur zeker.

Maar, als die hals goedkoop is, is ie dan wel helemaal goed?

Draughluin
13 januari 2003, 15:38
Op ebay staan soms best wel mooie goedkope body's en halzen, zelfs als je het vervoer en belastingen erbij rekend.