PDA

View Full Version : Advies nodig



Draughluin
11 januari 2003, 23:00
Hoi, ik heb ff advies van jullie experts nodig over wat ik het beste kan doen:

Ik speel al een aardig poosje gitaar, ik ben alleen een arme student en het laatste wat ik gekocht had was een ovation-geval, nou vind ik elektrisch spelen ook erg leuk.

Ik heb alleen een squire strat, die al een paar maanden uit elkaar ligt, want ik had een half jaar een nogal suprieure gitaar van een maat van me geleend. Nu had ik die pas weer terug gegeven, maar ik wil eigenlijk wel verder met elektrisch spelen..

nou groeit het geld niet op m'n rug maar was ik van plan een goeie gitaar (fender USA of jackson) te kopen in de zomer vakantie, daar dat de enigste periode is waar ik flink kan verdienen..

maar is het een goed plan denken jullie, om alvast een goeie humbucker (emg 81 ofzo) te kopen, die te monteren in mijn squire, en die later over te zetten in die jackson. Of heeft zoiets geen zin bij een squire?


---
Draughluin.

Swan
11 januari 2003, 23:05
t heeft op zich wel zin...
maar ik zou t geld apart houden voor de gitaar...
watvoor versterker heb je? waarschijnlijk een niet al te goede dus dan hebben die EMGs niet zoveeel nut

schaap
11 januari 2003, 23:14
luister naar Swan, ik zie zoiezo het nut niet van emg's als je pas net speelt, je hoort zelf vermoedelijk toch geen verschil met iets anders. Spaar gewoon voor een goede gitaar en ga niet daarvoor moeilijk lopen doen.

Anders Destium
11 januari 2003, 23:15
Lastig geval: Als je een écht goede gitaar koopt zitten er meestal al Seymour Duncan, Dimarzio of EMGs in. Aan de andere kant gaat daar waarschijnlijk wél al je vakantiegeld in op. Ik ben afgelopen zomer niet op vakantie geweest, heb veel gewerkt en heb zodoende een enorm mooie gitaar kunnen kopen, maar dat kon ook omdat ik al mijn financiele pijlen er op richtte :wink:

Draughluin
11 januari 2003, 23:52