PDA

View Full Version : Line6 guitarport gekocht



Nellyrocks
22 mei 2007, 18:21
Hai allemaal

Ik denk er over om een UX1 of -2 te kopen dus wat dat betreft zijn alle tips en trucks van harte welkom maar ik heb een vraag.

Ik kwam met zoeken ergens tegen dat dat je met de ableton versie die je erbij krijgt maar vier sporen op kan nemen. Dat motten we niet hebben natuurlijk. Ik kon alleen geen addequaat antwoord vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.

DaveItUp
23 mei 2007, 11:50
Ik heb sinds kort de ux1. Ux2 kan wat meer en heeft phantompower, maar dat had ik niet nodig. Volgens mij zit bij de ux2 ook de vst plugin om direct in t programma de boel te regelen. Bij de ux1 iniedergeval niet, dan moet je gearbox naast je prog runnen. Maakt geen reet uit feitelijk.

Die ableton sucked. Ik vind t sowieso een onoverzichtelijk prog. Ik heb audition geprobeerd en cubase, maar gebruik nu reaper, die ook nog eens gratis is. Goed programma.

www.cockos.com/reaper/download.php

Nellyrocks
23 mei 2007, 11:59
Die ableton sucked.[/url]

Daar ben ik dus benieuwd naar. Wat zuigt er aan?

DaveItUp
23 mei 2007, 12:37
4 sporen max opnemen in de bijgeleverde versie. Ziet er lelijk en onoverzichtelijk uit. Ik vond t niet fijn werken iniedergeval.

GunMetalBlue
25 mei 2007, 15:20
Ik moet zeggen... buiten de SCHITTERENDE midi-ondersteuning van het programma Live, kan ik er ook weinig positiefs over los laten.

Ik ga het nu nog'ns proberen met Cool Edit Pro. Thx Emocide ;)

edit: en ohja, over de toneport zelf... hij kraakt toch wat te veel naar m'n zin en gearbox kan gewoon... TE veel! :p

yellowsun
25 mei 2007, 16:00
Een krakende Toneport? Eertse keer dat ik daarover hoor. Zeker dat het de Toneport is?

Ik amuseer mij alleszins te pletter met de mijne! (ook niet in Ableton, maar in Cubase)

Ic3gl0vE
25 mei 2007, 17:07
Als die kraakt moet je je latency hoger zetten (of de buffer vergroten, is hetzelfde maar de benaming verschilt per software).

Fumi SG
26 mei 2007, 21:31
Ik vind Ableton een fantastisch programma maar de bijgeleverde Line 6 versie is gewoon véél te beperkt. Erg jammer! Maar het programma op zich bevalt me erg goed, je kunt vooral heel makkelijk met korte clipjes werken zoals bepaalde riffjes enzo. Als je korte clipjes op hebt genomen kun je heel makkelijk je nummers aanpassen... Een slagje hier? Nee, klinkt niet, weg er mee. Hier dan? Jah, dat klinkt lekker... snap ie?:D

chubbyfan
27 mei 2007, 13:02
ik heb er ook niks geen problemen mee met de ableton
alleen de lite versie is niks
kost gewoon alleen veel tijd om het programma onder de knie te krijgen
maar ja,ben pas net bezig met dingen opnemen maar het gaat elke dag beter
en sneller

DaveItUp
29 mei 2007, 10:39
Reaper mensen, reaper.

Nellyrocks
29 mei 2007, 23:10
Ik krijg een dezer dagen cubase van iemand iemand maar heb inmiddels ook ergens dat gratis reaper gedownload.

Verschillen?
Wat werkt beter, minder goed icm de toneport of maakt dat niet uit?
Wat is gebruiksvriendelijker?

Ik ben een noob mensen. Ik heb goede oren in mijn hoofd en een paar leuke gitaren maar het technische gedeelte is echt helemaal nieuw voor me. Ik heb net twee weken een computer.

Daarnaast.
Heeft iemand wel eens geprobeerd er toetsen mee op te nemen. Ik weet dat een rhodes of gore synth lekker kan klinken door een gitaarversterker maar werkt dat hier ook zo?

Ic3gl0vE
29 mei 2007, 23:17
Ik heb wel eens een synth door een podXT gehaald, werkte prima hoor.

Nellyrocks
31 mei 2007, 08:38
Ik kan de UX1 van iemand overkopen voor €30,-. Goede deal toch?

GunMetalBlue
3 juni 2007, 20:08
Geschifte deal :D

Zit er wel de software bij?




semi-offtopic: Ik wil EZ-drummer gebruiken in Ableton Live. Ik krijg alles aan de praat alleen weet ik niet, hoe ik de voorgeprogrammeerde drumloops in een midi-bestand krijg in ableton zelf?

In gitarist stond het zo: 'sleep de midi-loop in je sequencer'.

Vraag 1! Wat is een sequencer? :p

MizZoo
3 juni 2007, 21:12
Ableton live is voor jou de sequencer.

Nellyrocks
4 juni 2007, 08:51
Geschifte deal :D

Zit er wel de software bij?

Yep, Er zit ook software bij maar het is niet de UX1 maar een guitarport. Zo'n ander ding. Dat krijg je ervan als je iets koopt in de kroeg van iemand die je niet kent. Maar goed...voor €30,-,

Ik neem aan dat dat het zelfde werkt en dat je daar ook mee kan opnemen?

Nellyrocks
4 juni 2007, 11:30
Krijg een ziekte

Die software werkt niet me XP. Dat slaat echt nergens op. Ik ken het dus gewoon niet gebruiken.

interessander
4 juni 2007, 11:32
Bedoel je gearbox of ableton?, die werken allebei gewoon met XP hoor....

Nellyrocks
4 juni 2007, 11:48
Die guitarport die ik dus van iemand heel goedkoop heb overgekocht werkt neit me XP.

Zet hem wel op MP.

bass blom
4 juni 2007, 12:09
http://line6.com/software/?submit=Show_253A&name=GuitarPort&hardware=PODxt


GuitarPort 2.5 is now replaced by GearBox 2.0 for all users running Windows XP
This update remains the most current for users of Windows 98SE, ME and Windows 2000 and is:
- Required for Model Pack support
- Required for GuitarPort RiffTracker 1.0/1.1 operation
- Recommended for all GuitarPort hardware users not running Windows XP
- Required for compatibility with PODxt Live

Nellyrocks
4 juni 2007, 15:03
http://line6.com/software/?submit=Show_253A&name=GuitarPort&hardware=PODxt

Ha tanx, werkt nu prima maar ik zit nu dus met het volgende. Ik ben echt een noob wat dat betreft.

Ik krijg mijn gitaar niet opgenomen. Ik heb hier nu reaper op aanraden van een paar posts terug maar ik echt geen idee hoe ik het gitaargeluid in dat programma krijg.

Hoe doe je dat IGN.

harrie-beton
4 juni 2007, 20:13
de guitarport werkt als een extra geluidskaart. In ieder muziek programma moet je deze als "input" bron kunnen activeren. Lees even de faq van je reaper. Download even een pdf zodat je niet steeds naar de bekende weg vraagt. Er is genoeg te vinden.

GunMetalBlue
5 juni 2007, 08:56
Ableton live is voor jou de sequencer.


Dan heb ik een probleem! :noob:


Hoe krijg je de voorgeprogrammeerde midi's uit EZ-drummer in een midi-bestand in de sessie-view? Duuzend moal danck!!

rjong999
5 juni 2007, 20:14
De kracht van de wikipedia kun je zien als je Jimi Hendrix opzoekt. Er staat namelijk dat Jimi rechtshandig is, dat wist je niet zeker? http://en.wikipedia.org/wiki/Jimi_hendrix
Ik zie het echt nergens staan...wel een paar keer dat 'ie linkshandig is...

edit:ja, het staat er idd wel. Goed verhaal!

tetzlat
8 juni 2007, 22:23
hey hallo allemaal,

ik heb ook een tone port ux2 gekocht, alleen krijg ik hem niet echt werkend.
Mijn bedoeling was om gewoon mijn gitaar op de tone port aan te sluiten en deze op de pc aan te sluiten, en dan het geluid via de pc boxen, het probleem is alleen dat ik totaal geen geluid eruit krijg.
De metertjes bewegen wel als ik de snaren aan sla, maar er komt geen geluid uit de boxen, en zelfs de metronoom maakt geen geluid.
Ik heb de tutorial al gevolgd van het ableton programma , maar daar word ik ook niet veel wijzer uit.

als iemand mij hier misschien mee kon helpen zou ik hem zeer dankbaar zijn

m.v.g.

martin

Ic3gl0vE
8 juni 2007, 22:37
Hoi en welkom op het forum :)

Kun je misschien vertellen hoe je alles hebt aangesloten? Misschien heb je iets over het hoofd gezien.
Daarnaast is het belangrijk om de goede bron/uitgang te kiezen in Ableton. Omdat ik het programma niet heb, kan ik je niet precies vertellen hoe het moet, maar er is vast ergens iets van 'audio settings', hier moet je je toneport kiezen. Dikke kans dat 'ie nu nog op de interne geluidskaart van de computer staat ingesteld.

tetzlat
9 juni 2007, 06:52
bedankt voor het warme welkom

ik heb de toneport via de usb kabel aangesloten op mijn computer, en ik heb mijn gitaar ( zonder versterker ertussen) in de guitaar ingang van de toneport gedaan.
Wat ik van toneport begreep is dat je niet perse een versterker ertussen nodig heb, dus volgens mij zou dit moeten werken. Daarom denk ik ook dat het een software instelling is die aangepast moet worden.

Nou begreep ik dat het programma gearbox wat erbij zit een versterker is , en dat je met het ableton programma alles kan opnemen, dus misschien dat ik in gearbox nog iets moet instellen, want zelfs de metronoom die in gearbox zit maakt geen geluid.

Ic3gl0vE
9 juni 2007, 11:02
ik heb de toneport via de usb kabel aangesloten op mijn computer, en ik heb mijn gitaar ( zonder versterker ertussen) in de guitaar ingang van de toneport gedaan.

De toneport fungeert inderdaad als voorversterker. Je kunt je gitaar dus rechtstreeks inpluggen. Je moet echter wel je speakers (of hoofdtelefoon) ansluiten op de uitgangen van de toneport. Ik heb het vermoeden dat je speakers op dit moment nog in de uitgang van de interne geluidskaart zitten, dan krijg je inderdaad geen geluid.

harrie-beton
9 juni 2007, 11:51
je kunt ook de output van de toneport aansluiten op de line in van je gewone geluidskaart. Je hoeft dan nooit te wisselen tussen kabels en kunt in de windows mixer de balans maken tussen je soundcard en je toneport.

hb

tetzlat
10 juni 2007, 10:07
het lijkt mij het makkelijkst om de output van mijn toneport aan te sluiten op de line in van mijn pc, daar heb ik dus een audio kabeltje voor nodig dat verloopt van een kleine naar een grote stekker, volgend mij is het de kabel die op jouw recordingwebsite staat bij de eerste foto , kan je die gewoon bij de gitaarboer halen of bij de pc boer ?

Verder vroeg ik mij af of je de toneport altijd aangesloten kan laten, ivm de 2 level indicators die blijven branden, of is het beter om hem uit te zetten na gebruik


alvast bedankt

chubbyfan
10 juni 2007, 11:02
ik heb mijn toneport aangesloten op de stereotoren via de hoofdtelefoonuitgang
werkt perfect :cheerup:
heb ik beter geluid dan uit die computerspeakers
ik heb hem zelf altijd aanstaan,kan volgens mij geen kwaad,gaat vanzelf uit als je de computer uitzet
ik heb zelfs mijn zoom 505 ertussen gezet ,heb ik nog meer effecten

harrie-beton
10 juni 2007, 11:30
Ik zou vanwege de levensduur hem uitzetten als je hem niet gebruikt.

Een hoofdtelefoon uitgang klinkt iets anders dan de line uitgang. Liever de line uitgang gebruiken.

chubbyfan
10 juni 2007, 11:36
dan heb ik geen stereo

harrie-beton
10 juni 2007, 15:43
eh, de outputs van de line uitgang zijn stereo: analog LEFT en and RIGHT staat er bij.

chubbyfan
10 juni 2007, 15:57
ja maar ik heb maar 1 jackplug die uitmond in 2 tulpstekkertjes
bestaan er ook stekkertjes met 2 jack die uitmonden in 2 tulp?
of moet ik er een apart kastje tussenzetten?

bert k
10 juni 2007, 16:22
Ja, die snoertjes bestaan. Gewoon bij de muziekhandel.

Ic3gl0vE
10 juni 2007, 16:54
Evt kun je ook voor een paar cent verloopplugjes kopen bij een onderdelenhuis als je geen zin hebt om een nieuwe kabel te kopen.