PDA

View Full Version : The Extreme Guitarshop Sweep Picking Lick [YouTube]



Bosch
22 mei 2007, 17:41
Het gaat echt nergens over, maar ik kan er zelf iig om lachen. :)

The Extreme Guitarshop Sweep Picking Lick (http://www.youtube.com/watch?v=r7CC376naVo)

Ever since I started playing the guitar seriously, the most metaphysical question of all was: which lick is perfectly suited for playing in a guitarshop.

Atention please! Can somebody stop this bad ass kid from shredding our guitars! :)

Roy K.
22 mei 2007, 21:44
Heheh, hij is fijn! :D

Maar netjes gespeeld! 8-)

Elixir
22 mei 2007, 21:58
Wow... jou vingers bewegen echt met de snelheid van het licht :o .

Respect.

glennshred
22 mei 2007, 22:20
gewoon te gek.. hoop dat ik ook ooit ook zoiets kan :jam:

krizz
22 mei 2007, 23:22
Vet man! :)

Genuine shred. Diminished arps zijn natuurlijk het allercoolste.

Negative K3 fan
23 mei 2007, 01:20
lijpe shit, nu nog met een verborgen camera in een gitaarwinkel gaan zitten :)

ExRxIxC
23 mei 2007, 10:00
lijpe shit, nu nog met een verborgen camera in een gitaarwinkel gaan zitten :)

En dan zeggen dat je je eerste gitaar wil kopen en of je hem even kan testen :D

-=JEROEN=-
23 mei 2007, 10:13
pfff, uitslover :listen:

Mitch_mashinguard
23 mei 2007, 12:30
Als je dit speelt in een gitaarzaak snoer je echt iedereen de mond :D . Meesterlijk man!

Das Schaap
23 mei 2007, 20:47
Ik heb volgens mij weleens extremer van je gezien. :punk:

Maar dat was een korter filmpje nog met je andere axe.

En wat speel je toegankelijk. :o ;)

oorzaak
25 mei 2007, 00:54
Ja, wat moet ik zeggen? Dat ik jaloers ben, ik zou liegen als ik zei dat het niet zo is. Maar tegelijkertijd (zoals je zelf al zegt) gaat dit natuurlijk niet over muziek.

Ik heb zelf ook altijd problemen met bands als Dream Theater. In geen 1000 jaar zal ik kunnen spelen als die gasten, maar hun muziek kan me voor geen meter boeien.

Bosch, krijg jij het voor elkaar om zulke capriolen in echte, goeie muziek in te passen?

Groeten, Frits

ps Als dit lullig overkomt, zit er vast meer jaloezie achter dan ik wil toegeven ;)

krizz
25 mei 2007, 01:07
Heb je al op z'n website gekeken? Staat hartstikke veel goeie muziek op! :)

De eeuwige muzieksmaak discussie.

Gitaro
25 mei 2007, 01:08
Ik heb zelf ook altijd problemen met bands als Dream Theater. In geen 1000 jaar zal ik kunnen spelen als die gasten, maar hun muziek kan me voor geen meter boeien.

Bosch, krijg jij het voor elkaar om zulke capriolen in echte, goeie muziek in te passen?

Daar impliceer je dus wel mooi dat Dream Theater geen echte of goeie muziek is. Nou, het is verre van mijn favoriete band, maar mij zul je niet horen beweren dat het nep of slecht is :roll:. Wél dat jij kortzichtig bent.

En voor het antwoord op je "vraag" moet je maar even naar pagina 2 bladeren en de muziek van Bosch checken.

Oh, en dan moet je deel 3 van Quasi una fantasia, oftewel, Moonlight Sonata, even beluisteren. Meneer Beethoven speelt namelijk ook retesnelle arpeggio's. Dat is dan zeker weer wel 'muziek'.

Ik begrijp ook wel dat je flink nuanceert, maar ik lees effe tussen de regels

oorzaak
25 mei 2007, 01:25
Gitaro,

Ik vind Dream Theater dus echt géén muziek. Wie ik bijvoorbeeld wel bij vlagen bijzonder goeie muziek vind maken terwijl hij toch ook een notenkakker is, is John McLaughlin. Het verschil is dat ik bij hem het gevoel heb dat het geen lege trucjes zijn maar dat er een echte emotie achter zit. Hoewel ik ook ooit bij een concert van hem ben weggelopen omdat ik het shit vond. Maar dat vind ik dan uiteindelijk ook weer 'echt' aan McLaughlin: hij probeerde die avond iets en dat lukte niet. Hij ging dus niet blind op zijn techniek maar wilde iets overbrengen en dat kwam er ff niet uit.

En voor mij is meneer Beethoven niet heilig, hoor. Franz Liszt ook niet. Of Paganini. O shit, Django Reinhardt weer wel. Hoe leg ik dit uit?

Groeten, Frits

Gitaro
25 mei 2007, 02:01
Sorry, ik wou het net even weghalen, dat was een nogal onnodige post van mij. To each his own. DT vind ik ook bagger, in Liquid Tension Expiriment vind ik Petrucci veel beter. maar ik vind het zo irritant dat muzikaliteit of emotie er altijd bij wordt gehaald, ik heb zelf ook snelle licks om de gaten in m'n improvisaties te vullen, maar in al die noten zit net zo veel emotie als in elke mislukte noot van Hendrix.

Bovendien kan ik niet geloven dat Petrucci of Bosch als emotieloze zombies gitaarspelen wanneer ze serieus met een lied bezig zijn. Natuurlijk is dit een funvideo, maar als iemand dat over mij zou zeggen, en dus openlijk twijfelt "of ik ook nog muziek kan maken" (want zo lees ik het) zou ik me flink beledigd voelen. Dus vandaar

oorzaak
25 mei 2007, 02:16
Natuurlijk is dit een funvideo, maar als iemand dat over mij zou zeggen, en dus openlijk twijfelt "of ik ook nog muziek kan maken" (want zo lees ik het) zou ik me flink beledigd voelen. Dus vandaar

Ik ben blij dat je nog even reageert. Ik meen wat ik gezegd heb over wat naar mijn gevoel wel en niet 'echte' muziek is. Maar achteraf zie ik ook dat het wat vervelend kan overkomen richting Bosch, wat niet mijn bedoeling was. Hoop dat de lucht hiermee wat geklaard is, dudes?

Frits

Gert-Jan
25 mei 2007, 08:41
Er zijn al heel vaak en heel veel discussies gevoerd over wat nu goed, slecht, muzikaal of bagger is. Ik ben van mening dat je daar nooit over uitgelult raakt alleen al om het feit dat muziek emoties oproept bij de toehoorder die altijd weer uniek zijn.

Petrucci is een muzikant, of hij 'goed' of 'muzikaal' is bepaalt de luisteraar.... de een vindt het bagger de ander vindt hem geniaal......kom je nooit uit...

btw...ik vind Wouter zeer muzikaal....hij weet en durft nieuwe paden te bewandelen en dat is iets wat op dit forum niet vaak te beluisteren is (Meul hoort daar wat mij betreft ook bij)

Cheers!

Bosch
25 mei 2007, 11:00
Bedankt voor de reacties.

Eerlijk gezegd, heb ik sterk getwijfeld of ik dit zou posten. Enerzijds is dit soort shred iets dat ik een beetje achter mij heb gelaten. (Ik kan toch niet meekomen met de echt snellle jongens :)). Al langer ben ik echt veel meer bezig met 'muziek'>'techniek'. Plus, in alle eerlijkheid vind ik het niet bijzonder knap wat ik heb gespeeld, maar ik wou gewoon eens een keer een video maken. (Veel positieve reacties verbazen mij dan ook, maar dat is goed voor het zelfvertrouwen :P).
Anderzijds kan ik er toch wel de humor van inzien want zelfs de meest begeisterde bluesman kan zo nu en dan oprecht een vette shredlick waarderen. Als je enthousiast gitaarspeelt, is dit toch ook wel grappig op z'n tijd.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar met de kritische opmerking over Dream Theater kan ik persoonlijk volgen. Als ik naar 'echte' muziek wil luisteren, ga ik daar niet naar luisteren. In die zin kan ik Oorzaak echt volgen. De muziek staat in dienst van de techniek, terwijl dat omgekeerd moet zijn. Maar, techniek kan niettemin een echte meerwaarde hebben. Voor mij is dat al snel het geval en daarom is Shawn Lane mijn nr 1.
DT is dus echt wel muziek, maar mij persoonlijk raakt het alleen oppervlakkig, terwijl bijvooorbeeld Eric Satie diep raakt (en dat is weer heel eenvoudige muziek). In een andere bui kan ik weer sterk enthousiast raken over de technische hoogstandjes van DT en LT. Ach, WTF ... ieder z'n ding.

(@ Das Schaap Dit is mijn 'nieuwe' Charvel, ... ik heb deze idd eerder gehad, maar verkocht en een paar weken geleden weer teruggekocht haha, ... was toch de beste van de 30 gitaren die ik ooit heb gehad:) ... doe hem nu nooit meer weg)

Ik zal binnenkort een keer een muzikaal nummer in video posten. Nogmaals bedankt.

c.hultermans
25 mei 2007, 23:00
Gaaf gedaan Wouter!!!

Arch_Evil
27 mei 2007, 20:33
Klinkt goed!!!
Ik wou dat ik zo goed kon spelen :roll:
Gelijk maar even wat op je site beluisterd, en moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben. Ga je nog meer filmpjes posten? :)
Goed bezig in ieder geval!

En ook ik zal me nog even mengen in de off topic discussie :D
Dream Theater is 1 van mijn favoriete bands, al begrijp ik zelf niet waarom :roll:
Veel nummers van hun zijn ZO technisch, dat je gewoon moe wordt om er naar te luisteren. Maar ze hebben ook echt een aantal mega vette nummers. Nou moet ik wel zeggen (mijn persoonlijke mening): hoe nieuwer hun nummers, hoe minder mooi ik ze vind. Images and Words blijft voor mij hun beste album. Luister maar eens naar Pull Me Under, GEWELDIG nummer en toen speelden ze nog niet zulke belachelijk ingewikkelde nummers.