PDA

View Full Version : Die kras in mijn gitaar was een kras in mijn hart



Hannelore
22 mei 2007, 17:23
ik kwam net van school, en liep met een enorme zware rugzak naar mijn kamer.
Daar aangekomen groette ik mijn roodbruine vriend en zette ik de computer aan.
Mijn plan was om wat muziek op te zetten en wat te chillen met mijn gitaar, maar ik zeg wel : 'mijn plan WAS', want even later toen ik mijn boxen aan wou zetten, stootte ik met mijn zeldzame onhandigheid 1 van de 2 naar beneden, recht op mijn gitaar! Ik dacht het ergste, maar er zit (gelukkig) alleen een kras in van 1 cm.. maar toch! Ik zakte neer op mijn bed en begon te wenen :D , ik ben dagen niet naar school geweest!
haha :D , vanaf 'ik zakte neer op mijn bed...' is verzonnen, ik wou alleen nog een dramatische touch aan mijn verhaal geven,
en het is lichtelijk overdreven, :D , die ene cm is wel juist!

Mijn gitaar is nu wel even getekend voor het leven, maar ik dacht zo, dat maakt hem uniek, niet? Of! dacht ik toen, mss kan ik er wel iets op vinden!
een handtekening van een of ander beroemde gitarist op die kras of een tekening, (dat laatste schrap je maar) nu is het nog steeds een gewone lelijke kras (alhoewel, lelijk?) in het roodbruine hout...

OJJVZ
22 mei 2007, 17:40
zulke dingen gebeuren sowieso een keer, als je zo ontiegelijk zuinig er op bent dat je m nouwelijks durft te gebruiken kan ie net zo goed al stuk zijn, zeg k altijd :P
volgende kras is al stuk minder erg :P

Pais
22 mei 2007, 17:42
Tjonge wat een verhaal :seriousf:

LaurentB
22 mei 2007, 17:43
Nou, ik zie er toch het positieve van in: gisteren postte je nog dat je geen motivatie meer had, maar die gitaar gaat je dus toch aan het hart! Ik voel met je mee, ik heb een barst in mijn akoestische gitaar, al na een paar maanden na aankoop erin gekomen toen ik ermee viel (in de huiskamer).

Overigens, had ik niet aan gedacht bij je vorige post: veel lezen over gitaren en gitaarspelen, zoals op dit forum, motiveert ook!

LaurentB
22 mei 2007, 17:46
Overigens ben ik nu wel geïntrigeerd geraakt door die 'roodbruine vriend'.
Heb je:

1.) een roodbruine vriend

2.) een roodbruine gitaar

3.) een Cocker Spaniel?

of staat er

4.) steevast een glas Palm bier voor je klaar als je thuiskomt?

The Mess
22 mei 2007, 17:50
Ook daarom heb ik dus geen dure gitaren, ik vind het zonde om die aan mijn onhandigheid en gigs bloot te stellen :D
Bovendien heeft een gitaar die heeft geleefd wel wat!

shidan
22 mei 2007, 17:54
ik kwam net van school, en liep met een enorme zware rugzak naar mijn kamer.
Daar aangekomen groette ik mijn roodbruine vriend en zette ik de computer aan.
Mijn plan was om wat muziek op te zetten en wat te chillen met mijn gitaar, maar ik zeg wel : 'mijn plan WAS', want even later toen ik mijn boxen aan wou zetten, stootte ik met mijn zeldzame onhandigheid 1 van de 2 naar beneden, recht op mijn gitaar! Ik dacht het ergste, maar er zit (gelukkig) alleen een kras in van 1 cm.. maar toch! Ik zakte neer op mijn bed en begon te wenen :D , ik ben dagen niet naar school geweest!
haha :D , vanaf 'ik zakte neer op mijn bed...' is verzonnen, ik wou alleen nog een dramatische touch aan mijn verhaal geven,
en het is lichtelijk overdreven, :D , die ene cm is wel juist!

Mijn gitaar is nu wel even getekend voor het leven, maar ik dacht zo, dat maakt hem uniek, niet? Of! dacht ik toen, mss kan ik er wel iets op vinden!
een handtekening van een of ander beroemde gitarist op die kras of een tekening, (dat laatste schrap je maar) nu is het nog steeds een gewone lelijke kras (alhoewel, lelijk?) in het roodbruine hout...


Hannelore ik wil je er graag wederom op attenderen iets of mijn voedingsadvies ter harte te nemen. Want dat je een bepaalde aarding nodig hebt wordt mij wel duidelijk. Sterkte

Gaarne dit forum niet een te hoog 'lieve Lolita' gehalte te geven.
Het is mij ook compleet onduidelijk wie u is en welke motieven er bestaan waaruit 'gehandeld' wordt. :hippie:

Pais
22 mei 2007, 17:58
Hannelore ik wil je er graag wederom op attenderen iets of mijn voedingsadvies ter harte te nemen. Want dat je een bepaalde aarding nodig hebt wordt mij wel duidelijk. Sterkte

Gaarne dit forum niet een te hoog 'lieve Lolita' gehalte te geven.
Het is mij ook compleet onduidelijk wie u is en welke motieven er bestaan waaruit 'gehandeld' wordt. :hippie:

:seriousf: Shidan, Hannelore is niet de enige met lichterlijk afwijkende, doch bijzonder vermakelijke schrijfstijl binnen dit subforum.


ps :hippie: :hippie:

Hannelore
22 mei 2007, 17:59
Overigens ben ik nu wel geïntrigeerd geraakt door die 'roodbruine vriend'.
Heb je:

1.) een roodbruine vriend

2.) een roodbruine gitaar

3.) een Cocker Spaniel?

of staat er

4.) steevast een glas Palm bier voor je klaar als je thuiskomt?


haha! :D , tis mijn roodbruine gitaar vooral, ik heb toevallig ook nog een roodbruine vriend! khou wel meer van mijn gitaar dan van die vriend
en ik ben geen fan van palm :D

Blend
22 mei 2007, 18:00
Hannelore: een kras heeft gewoon iets. Het betekent dat die gitaar JOUW eigendom is, van niemand anders. Die kras heeft 'n verhaal.
Ik weet nog goed hoe ik ervan baalde toen mijn gitaar 'n kras kreeg. De 2e is inderdaad al 'n stuk minder erg, de 3e valt je niet eens meer op. Die gitaar wordt bespeelt, en dat mag gezien worden ook!

Pais
22 mei 2007, 18:02
Maar in dit geval wordt de gitaar niet bespeeld. :noob: Hij is interieur. En interieur zijn we allemaal netjes op, toch?

LaurentB
22 mei 2007, 18:06
:seriousf: Shidan, Hannelore is niet de enige met lichterlijk afwijkende, doch bijzonder vermakelijke schrijfstijl binnen dit subforum.


ps :hippie: :hippie:


Precies. Volgens mij raken die twee helemaal van de wap van elkaar, misschien had Shidan dat al door...

LaurentB
22 mei 2007, 18:07
haha! :D , tis mijn roodbruine gitaar vooral, ik heb toevallig ook nog een roodbruine vriend! khou wel meer van mijn gitaar dan van die vriend
en ik ben geen fan van palm :D

Verdomd, zo had ik eens een vriendin die meer van haar katten hield dan van mij. Dat gaat niet goed hoor...

LaurentB
22 mei 2007, 18:09
Maar weer on-topic: zo heb ik eens de kop van mijn allereerste gitaar (een klassieke Suzuki van 170 gulden) afgebroken, omdat ik tijdens het huiswerk maken gitaar zat te spelen, en deze ietsjes té rechtop tegen mijn bureau terug plaatste. Kon wel gelijmd worden, trouwens.

shidan
22 mei 2007, 18:18
Maar weer on-topic: zo heb ik eens de kop van mijn allereerste gitaar (een klassieke Suzuki van 170 gulden) afgebroken, omdat ik tijdens het huiswerk maken gitaar zat te spelen, en deze ietsjes té rechtop tegen mijn bureau terug plaatste. Kon wel gelijmd worden, trouwens.



Zolang er geen Grand voor dat motormerk staat en kino hem sec niet heeft aangeraakt is sec gesproken de schade erg relatief.

En het sepoekoe gehalte van een gemiddelde japanse gitaar is hoog.

Bij een grand zou je dan over hari-kiri spreken. :hippie:

Don Capo
22 mei 2007, 18:23
Zolang er geen Grand voor dat motormerk staat en kino hem sec niet heeft aangeraakt is sec gesproken de schade erg relatief.

En het sepoekoe gehalte van een gemiddelde japanse gitaar is hoog.

Bij een grand zou je dan over hari-kiri spreken. :hippie:
Nou dacht ik toch echt dat Seppuku hetzelfde was als Hari-kiri?!

Hannelore
22 mei 2007, 18:25
Verdomd, zo had ik eens een vriendin die meer van haar katten hield dan van mij. Dat gaat niet goed hoor...

haha! jouw commentaar e :D ,
nee maar echt, tis nu al een week geleden sinds die kras en ja, mss doe ik er nog iets mee! maar haha, nu wacht ik dus op de 2de he

Pais
22 mei 2007, 18:27
Geef het maar een plekje meid. LaurentB heeft zn gitaar onthoofd, ook hij heeft het kunnen verwerken.

Hannelore
22 mei 2007, 18:30
Maar in dit geval wordt de gitaar niet bespeeld. :noob: Hij is interieur. En interieur zijn we allemaal netjes op, toch?

Verdomme, dit is pas een motivatie om mijn gitaar terug vast te pakken!
wat een hatelijke zin: mijn gitaar is interieur!
keb em al vast, zie! :D

Pais
22 mei 2007, 18:33
Cool dat dit werkt :D
Maar joh, mijn gitaren zijn ook dikwijls interieur! Helemaal niet hatelijk bedoeld. :nervous:
1 van mn gitaren staat 24/7 interieur te wezen, en ik ben er erg op gesteld hoor.

shidan
22 mei 2007, 19:03
Nou dacht ik toch echt dat Seppuku hetzelfde was als Hari-kiri?!


Ik sluit me aan bij je spelling. Maar er is een wezenlijk verschil.

Seppuku is bedoeld voor de 'lagere kaste' en mag alle variatie's op het thema behelzen.

Een gewone boer die zich met zijn voorhoofd fontanel in een Makita boormachine laat vallen bijv.

Of een kantoor forens die zich voor een bullet trein werpt.

Allemaal seppuku.

Hari-kiri.
Alleen voorbehouden aan krijgerskaste. Door ervaren schaamte en tekort schieten of ontevredenheid van de 'meester' zelfdodings ritueel. Zou echt een oplossing zijn in het overbevolkte westen.
Lemmet van mes wordt met 'rijst'papier vastgehouden. In de onderbuik ingebracht met 'horizontale motion' en bij navelpassering hoogwaarts gebracht. Er kan eventuele assistentie worden verleend als eerbewijs door topping van het hoofd met een 'katana'.

Bij deze onthoofde suzuki gitaar is naar mijn weten geen katana gebruikt. :hippie: :hippie:

peter_heijnen
22 mei 2007, 19:19
Gaarne dit forum niet een te hoog 'lieve Lolita' gehalte te geven.
Shidan, wil je je persoonlijke voorkeur aub niet aan iemand anders opdringen? Alvast bedankt.

Henkie spenkie
22 mei 2007, 19:19
Ai wat een pijnlijk verhaal! Zoiets doet altijd pijn (merk ik zelf ook).

Maareuh..natuurlijk wil ik mijn handtekening wel even op jouw gitaar zetten :D

LaurentB
22 mei 2007, 19:24
Geef het maar een plekje meid. LaurentB heeft zn gitaar onthoofd, ook hij heeft het kunnen verwerken.

Een jaar later heb ik hem aan het nichtje van mijn gitaarlerares verkocht en zelf deze Hopf Cordoba gekocht:

http://www.em11.nl/images/hopf.jpg

Tho
22 mei 2007, 19:30
Die gitaar wordt bespeelt, en dat mag gezien worden ook!

Ik geef er toch de voorkeur aan moet de gitaar met een plectrum te bespelen, in plaats van er subtiel speakers op donderen :D

Hannelore
22 mei 2007, 19:40
Een jaar later heb ik hem aan het nichtje van mijn gitaarlerares verkocht en zelf deze Hopf Cordoba gekocht:

http://www.em11.nl/images/hopf.jpg

heb jij die site gemaakt? :o

Blend
22 mei 2007, 19:41
Ik geef er toch de voorkeur aan moet de gitaar met een plectrum te bespelen, in plaats van er subtiel speakers op donderen :D

Ach, boeiend! als je je gitaar toch niet bespeelt, moet je toch érgens je stijlvolle deuken en krassen vandaan halen :)


EDIT: Haha, als ik het ontopic bekijk spreek ik me nu wel fataal tegen, maar goed ..

LaurentB
22 mei 2007, 20:00
heb jij die site gemaakt? :o

Ja hoor, helemaal zelf.

Hannelore
22 mei 2007, 20:00
Cool dat dit werkt :D
Maar joh, mijn gitaren zijn ook dikwijls interieur! Helemaal niet hatelijk bedoeld. :nervous:
1 van mn gitaren staat 24/7 interieur te wezen, en ik ben er erg op gesteld hoor.

ooh :) niet erg hoor! zie, kheb mijn gitaar nog altijd vast!

Hannelore
22 mei 2007, 20:04
Ja hoor, helemaal zelf.

zot! en die muziek, doen jullie dat hier allemaal?

oh, en nog iets ik speelde op mijn gitaar he toen die kras er nog niet in was! niet denken dat ik die gitaar kocht en hem liet staan, ik heb er een jaar op gespeeld! :D maar ik ben nog veel van plan

LaurentB
22 mei 2007, 20:15
zot! en die muziek, doen jullie dat hier allemaal?

Dat varieert, denk ik zo. Er zijn er die puur akoestisch spelen, ook die vooral electrisch spelen (op het andere forum), en er zijn er zoals ik, die het allebei doen.

Blend
22 mei 2007, 22:25
Ook zijn er mensen, zoals ik, die voornamelijk piano en keyboards spelen..

GetnFunky
22 mei 2007, 23:05
Jammer van die kras, maar ik moet toegeven. Je hebt wel gevoel voor humor! haha..

-Yves-
23 mei 2007, 09:15
Bij wijze van toevoeging mijn hartverscheurend verhaal, weliswaar ontdaan van het emogehalte:

Had welgeteld 3 maanden mijn Santa Cruz VA...
(Je voelt hem inderdaad al komen.)
Op een optreden ergens vlak bij Londen...
(Klinkt altijd goed en over het feit dat dit maar eenmalig was, zwijgen we natuurlijk.)
Loopt de banjospeler op het podium met zijn metalen pispot tegen mijn gitaar.
Resultaat, ZES DIEPE PUTTEN in het bovenblad.
(Werkelijk zware littekens.)
Ik heb niet gehuild maar ik had enom veel zin om zijn besnaarde braadpan te laten fungeren als autokrik.

Inderdaad, het is er om vragen. Wie heeft nu een banjospeler in de band? Dat is al bijna zoiets als een drummer maar dan nog erger. :D

Hoe dan ook, ik heb de trampolineplukker laten weten dat ik bij hem zal komen aankloppen als ik de doos ooit verkoop om bijgevolg het waardeverlies te komen innen.

Branko
23 mei 2007, 15:34
Krasjes horen erbij toch????
Maakt hem echt van jouw en je hebt je verhaal erbij!!!!!! :) :) :)

Hannelore
23 mei 2007, 17:59
haha, ja mijn verhaal, je had me moeten horen ..
ik heb wel 3 verhalen :D over hetzelfde!
maar kom kijk, ik heb ook wel ergens een litteken en daardoor ben ik niet minder e! nog steeds even leuk :D niet van een geluidsbox e.

LaurentB
23 mei 2007, 23:24
haha, ja mijn verhaal, je had me moeten horen ..
ik heb wel 3 verhalen :D over hetzelfde!
maar kom kijk, ik heb ook wel ergens een litteken en daardoor ben ik niet minder e! nog steeds even leuk :D niet van een geluidsbox e.

Ik heb trouwens wél een klein litteken op mijn kin, veroorzaakt door een geluidsbox. Die box tilde ik bij een verhuizing in een busje, ik richtte mij op, stootte mijn hoofd tegen het dak en stuiterde terug met mijn kin op de hoek van die box. Zo ken ik ook nog iemand die zich geblesseerd heeft bij het schaken.

Wokkie
24 mei 2007, 00:19
Zo ken ik ook nog iemand die zich geblesseerd heeft bij het schaken.

Met schaken :seriousf: Hoe heeft ie dat dan voor elkaar gekregen? Vinger uit de kom? :o

MitchelldM
24 mei 2007, 07:17
Met schaken :seriousf: Hoe heeft ie dat dan voor elkaar gekregen? Vinger uit de kom? :o

Komt ervan als je je warming-up niet goed doet :listen:

vanhouten
24 mei 2007, 10:19
een kras, scrarface gitaar heb je nu;)

LaurentB
24 mei 2007, 13:58
Met schaken :seriousf: Hoe heeft ie dat dan voor elkaar gekregen? Vinger uit de kom? :o

Hij zag plotseling een goede zet, wou die toen zo snel doen dat-ie van zijn stoel gleed en met zijn kin op de hoek van de tafel terecht kwam...

Hannelore
24 mei 2007, 17:28
tjah, het kan natuurlijk iedereen gebeuren he :D

Yamhammer_71
24 mei 2007, 17:39
Nja, krassen op een gitaar maken me niet zoveel uit.

Ik ben wel heel zuinig op mn gitaren, maar krassen kun je nou eenmaal niet voorkomen en geven ook weer karakter aan een gitaar.

Zolang de klank en bespeelbaarheid er niet onder de lijden heeft maakt het mij niets uit. Cracks, losse onderdelen en andere opvallende grovere schade vind ik wel erg. Maar dat zal nooit voorkomen op mijn gitaren in ieder geval :)

MitchelldM
24 mei 2007, 23:04
Ik heb nu ook mijn eerste kras op mijn gitaar, naja ik vind het wel mooi staan :sssh: :hippie:

oorzaak
24 mei 2007, 23:12
zot! en die muziek, doen jullie dat hier allemaal?

Ja hoor Hannelore, kijk en luister maar eens op mijn site www.oorzaak.nl, zowel muziek als site helemaal home-made.

(dit is waarschijnlijk een typische dierlijk-instinctieve reactie om óók indruk te willen maken op iemand van het andere geslacht maar niettemin doe ik het lekker toch)

Groeten, Frits

Hannelore
27 mei 2007, 23:19
Ja hoor Hannelore, kijk en luister maar eens op mijn site www.oorzaak.nl, zowel muziek als site helemaal home-made.

(dit is waarschijnlijk een typische dierlijk-instinctieve reactie om óók indruk te willen maken op iemand van het andere geslacht maar niettemin doe ik het lekker toch)

Groeten, Frits

Haha! het is dan maar logisch dat ik onder indruk ben, wat waarschijnlijk ook een dierlijk-instinctieve reactie is op jouw site!

(nu moet ik het zelf ook doen! :D )

Laser
29 mei 2007, 14:07
:soul:
om kort te zijn:
- geluidsboxen zijn een bedreiging voor mens én gitaar, en zouden op minstens 5 meter van mens en gitaar aan de leiband moeten gehouden worden
- gitaren zijn als vriendjes, een krasje geeft er karakter aan en maakt de liefde intenser
- kinderen die paardje willen rijden op een gitaar, al dan niet in de kist, moeten verbannen worden naar een eiland vol geluidsboxen.
:cheerup: :seriousf: :cheerup: