PDA

View Full Version : Op zoek naar veelzijdige gitaar



InternEd
22 mei 2007, 17:54
Ik speel in een 'all time greatest hits' coverbandje en wil graag een gitaar die veelzijdig is. Waarmee ik dus kan rocken, maar ook clean goed uit de verf kan komen. Ik gebruik daarvoor nu een Variax, maar heb toch gas voor weer een 'echte' gitaar. Het liefst wil ik op een avond niet van gitaar wisselen en dus alles met 1 gitaar doen.

Ik ben erg gecharmeerd van de LP vorm, (heb ook een Godin LG met P90's) en zou dus kunnen gaan voor een LP studio bijvoorbeeld, maar ben bang dat die niet veelzijdig genoeg is. Wellicht toch een strat met HSS?

a darker shade of grey
22 mei 2007, 18:00
Uhm....ik durf het bijna niet te zeggen: maar een LP?

Je kunt alles spelen met die dingen hoor! Van jazz via pop naar droptuned metal...de studio is een uitstekende keuze...

LaurentB
22 mei 2007, 18:03
Ja, het HSS-Stratocastermodel of een of andere Superstrat is toch wel erg veelzijdig, inderdaad. Ikzelf gebruik trouwens twee gitaren op het podium (ook handig als er een snaar breekt). Maar dan hou ik er wel één per set aan, dat wel.

The Underdog
22 mei 2007, 18:04
Ga voor een LP! Is veel veelzijdiger dan een strat of tele.

no 1 hops
22 mei 2007, 18:07
of zoek een HSH waarvan de neckbucker serie/ parralel geschakeld kan worden.

aan de andere kant, een HSS met een GFS lil killer, dan ben je er ook

d'oh
22 mei 2007, 18:32
ES, met coilsplithummies

Harry
22 mei 2007, 18:41
ik heb een Parker P38 die overal voor te gebruiken is

darkrazer
22 mei 2007, 19:04
Misschien een Ibanez S (A) (Z) dit zij hoewel Ibanez misschien een hard-rock/ metal imago heeft zeer veelzijdige gitaren...

TMKXL
22 mei 2007, 19:32
+1 voor een Parker HSS met piezo. Spelen ongelofelijk lekker, veelzijdige pickup-combinatie en piezo als je eventueel een akoestisch geluid wil hebben.
Kijk es naar de Nitefly of een P38/P40.

Tupelo
22 mei 2007, 20:08
Spam ik 'm ff voor Erik!
Dit is wat je zoekt. *Klik* (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=78444)

En nu je toch al bekend bent met Godins, waarom niet..? :)

InternEd
22 mei 2007, 20:38
Ga voor een LP! Is veel veelzijdiger dan een strat of tele.
Hoe kan een gitaar met 2 elementen/3 standen veelzijdiger zijn dan een met 3 elementen/5 standen? Of zit die veelzijdigheid daar niet in?

zjanke
22 mei 2007, 20:44
Spam ik 'm ff voor Erik!
Dit is wat je zoekt. *Klik* (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=78444)

En nu je toch al bekend bent met Godins, waarom niet..? :)

Inderdaad, goeie keuze. Ik heb een LG met deze elementen, ze zijn splitsbaar en dus ernstig veelzijdig :D
En dan ook nog een piezo erbij, dus je bent meteen compleet

Kaïn
22 mei 2007, 20:50
Misschien een LP , maar dan modden zodat ie een coilsplit heeft? Ik kan me geen veelzijdigere combi verzinnen eigenlijk. Ja je variax misschien :p

The Underdog
22 mei 2007, 21:06
Hoe kan een gitaar met 2 elementen/3 standen veelzijdiger zijn dan een met 3 elementen/5 standen? Of zit die veelzijdigheid daar niet in?
Humbuckers zijn gewoon veel veelzijdiger.

LaurentB
22 mei 2007, 21:20
Humbuckers zijn gewoon veel veelzijdiger.

Vind ik niet per se. Hangt er toch vanaf in welke stijlen je vooral speelt. Als je veel cleane geluiden nodig hebt werkt enkelspoels beter. Als je vaak sterk vervormde geluiden nodig hebt humbuckers.
Maar de versterking doet ook veel.

Tho
22 mei 2007, 21:22
Neem een Moser of een B.C. Rich, die hebben heel veel zijden!

jasper159
22 mei 2007, 21:29
Misschien een Ibanez S (A) (Z) dit zij hoewel Ibanez misschien een hard-rock/ metal imago heeft zeer veelzijdige gitaren...

+1!
Ik heb een SA 260, en op standje 2 (nekpu+ midpu) geeft hij een heel cool funk soundje, + mooie clean bij nekpu, en zwaar bij bridge.
Erg veelzijdig dus.

glacius
22 mei 2007, 21:34
Ik speel in een 'all time greatest hits' coverbandje en wil graag een gitaar die veelzijdig is. Waarmee ik dus kan rocken, maar ook clean goed uit de verf kan komen. Ik gebruik daarvoor nu een Variax, maar heb toch gas voor weer een 'echte' gitaar. Het liefst wil ik op een avond niet van gitaar wisselen en dus alles met 1 gitaar doen.

Ik ben erg gecharmeerd van de LP vorm, (heb ook een Godin LG met P90's) en zou dus kunnen gaan voor een LP studio bijvoorbeeld, maar ben bang dat die niet veelzijdig genoeg is. Wellicht toch een strat met HSS?


een lp met seymour duncans en omgesoldeerde tonepots waarmee je traploos per pickup van humbucker naar singlecoil kunt gaan

ik heb dit in mijn gibson les paul en mijn sound gaat van kliener dan clean tot dikke vette rete strakke beuk scheur !

echt veelzijdig !

je mag het wel eens komen proberen ;)

Rude Perception
22 mei 2007, 21:53
PRS!!!

Juist omdat de klank zo lekker tussen Fender en Gibson in ligt. Wel de scheur van Gibson, maar ook de cleane, dunne klank van Fender in het tussenstandje (funk!!) tot dikke, wollige clean in de neckpick-up, die ook weer heerlijk werkt op een dikke scheurende solo. En als je dan switcht naar je brug heb je een heerlijke rocksound.:satisfie:

Elixir
22 mei 2007, 22:04
+1 voor PRS

PRS is echt de ideale tussenweg tussen Fender en Gibson.

Hendriks
22 mei 2007, 22:09
Ik heb sinds kort een veelzijdige gitaar ,met 2 splitbare hums in sc formaat,van sprankelend clean tot vette scheur,door de splits heb je 8 mogelijkheden.

http://img185.imageshack.us/img185/8619/swing3ue1.jpg

telerocker
22 mei 2007, 22:41
ik heb mijn Yamaha 311ms tele gemodded voor dit doel. Tonezone T in de brug, Dimarzio Paf in de hals. Vervolgens coiltapje en je hebt zes geluiden, van Chic le Freak tot Anouk. Met een H-S-S-strat kom je natuurlijk ook een heel eind.

InternEd
22 mei 2007, 22:58
De mogelijkheden zijn in ieder geval meer dan ik in gedachten had. Dat maakt het niet makkelijk ;)

G.G.
23 mei 2007, 09:46
Wellicht toch een strat met HSS?

Stratje kopen (rosewood toets), hsh slagplaat kopen en een SD Jeff Beck, strat singlecoiltje, Di Marzio PAF monteren. Heb ik ooit eens gehad, en was echt heel veelzijdig.

Orpheo
23 mei 2007, 10:49
warmoth LP/tele met trem, filtertron in t midden, sc. sized hum in brug en hals, en daarnaast een normale singlecoil. DAT is pas veelzijdigheid.

Blokkie
23 mei 2007, 11:07
Gewoon een SG.

Kim Wilson
23 mei 2007, 11:21
Ik heb sinds kort een veelzijdige gitaar ,met 2 splitbare hums in sc formaat,van sprankelend clean tot vette scheur,door de splits heb je 8 mogelijkheden.

http://img185.imageshack.us/img185/8619/swing3ue1.jpg
+1 voor deze gitaar! Ik heb deze ook even mogen proberen, en het is echt een beest van een gitaar!

Op de meeting in Groningen was iemand met een Strat-achtige (weet zo even niet meer wie en wat voor merk) met 3 hotrails erin. Als je die allemaal splittable maakt, kun je niet veelzijdiger.

Orpheo
23 mei 2007, 11:47
Ik heb sinds kort een veelzijdige gitaar ,met 2 splitbare hums in sc formaat,van sprankelend clean tot vette scheur,door de splits heb je 8 mogelijkheden.

http://img185.imageshack.us/img185/8619/swing3ue1.jpg

link naar winkel of bouwer ofzo?

Kim Wilson
23 mei 2007, 11:47
link naar winkel of bouwer ofzo?
www.tonefactory.nl (http://www.tonefactory.nl)

bert k
23 mei 2007, 11:52
Ik zou idd iets met drie elementen zoeken, en liefst dan iets hotrails=achtig, en uiteraard splitbaar. Die suggestie om ook nog een piezobrug te nemen vond ik een goeie! Kijk ook naar zo veel mogelijk schakelmogelijkheden. Kijk ook eens naar die oranje Gier van Mitch, die heeft erg veel mogelijkheden.

En die verhalen van Koop gewoon een LP, of een SG moet je niet serieus nemen. Supergitaren, ik heb zelf een LP, maar niet veelzijdig.

Orpheo
23 mei 2007, 11:53
ook een leuke: duesenberg gitaren. Ook veelzijdig :)

Yamhammer_71
23 mei 2007, 12:02
Er zijn LP's die clean heel erg goed klinken en daarbij natuurlijk rock/hardrock of metal aankunnen....tis ook wel een kwestie van smaak.
Maar kan me voorstellen dat dit niet de meest veelzijdige gitaar is voor de ts.
Als het om veelzijdigheid gaat, heb ik het liefst verschillende gitaren met verschillende karakters dan 1 gitaar waar je eigenlijk ALLES mee doet....mja, misschien is een HSS-configuratie wel iets voor je?

FruscianteFan
23 mei 2007, 12:14
Wat scheelt er nou écht aan die Variax? Veelzijder krijg je ze volgens mij niet, ook al heb ik persoonlijk geen ervaring met deze gitaren.

Anders misschien een 'echte' gitaar met de elektronica van Variax erbij ingebouwd?

Kim Wilson
23 mei 2007, 12:17
Wat scheelt er nou écht aan die Variax? Veelzijder krijg je ze volgens mij niet, ook al heb ik persoonlijk geen ervaring met deze gitaren.

Anders misschien een 'echte' gitaar met de elektronica van Variax erbij ingebouwd?
Idd, op de meeting had Grayfink (?) een Variax bij zich, en dat ding klonk echt heel overtuigend. Hollow, strat, alles. We hebben hem vergeleken met mijn strat, allebei tegelijk in de Bandmaster, en het was echt nagenoeg hetzelfde geluid. Ik vond het een openbaring.

Ik vind ze er alleen niet uitzien. :D

InternEd
23 mei 2007, 12:26
Wat scheelt er nou écht aan die Variax? Veelzijder krijg je ze volgens mij niet, ook al heb ik persoonlijk geen ervaring met deze gitaren.
Eigenlijk niets. Maar hoe moet ik dat zeggen... Ik heb 'r niets mee. Ik heb ooit een Tele thinline gehad, daar was ik echt verliefd op, maar heb ik weggedaan omdat ik niet aan een gelakte toets kan wennen. Met m'n Godin heb ik al wat meer, maar ik wil een gitaar zoeken die me 'echt raakt'. Misschien dom gelul, maar ja.

InternEd
23 mei 2007, 12:29
Kijk ook eens naar die oranje Gier van Mitch, die heeft erg veel mogelijkheden.

En die verhalen van Koop gewoon een LP, of een SG moet je niet serieus nemen. Supergitaren, ik heb zelf een LP, maar niet veelzijdig.
Mitch doet 'm vast niet weg :cooler: Gier heeft nog een stratmodel hangen met Van Zandt pickups. Die heeft nu ook m'n aandacht. Misschien hoef ik dan alleen de brugpickup te veranderen en misschien zelfs niet. Die van Zandt's schijnen wat steviger te zijn dan 'standaard-strat' pickups.

Dat wat jij zegt over een LP vind ik ook. Ik vind 'm supermooi (en SG's superlelijk...) maar is geen 'alles in een' gitaar.

FruscianteFan
23 mei 2007, 12:31
Dan zou ik op zoek gaan naar een gitaar die echt bij je past, in plaats van zomaar een veelzijdige plank. Dan zie je achteraf wel wat je met die gitaar kunt - en desnoods pas je haar aan om haar veelzijder te maken.

vidar
23 mei 2007, 12:36
Nog een leuke optie: De MusicMan Steve Morse Signature
Niet alleen een hele mooie gitaar en niet alleen het signature model van een supergitarist maar ook superveelzijdig en een topsound. Zijn 2e hands meest ook voor acceptabele prijzen te vinden (tot 1300 euro)
Hier de lay out:
http://www.ernieball.com/mmonline/techinfo/controls/cfd_stevemorse.gif

InternEd
23 mei 2007, 12:41
Nog een leuke optie: De MusicMan Steve Morse Signature
Niet alleen een hele mooie gitaar en niet alleen het signature model van een supergitarist maar ook superveelzijdig en een topsound. Zijn 2e hands meest ook voor acceptabele prijzen te vinden (tot 1300 euro)
Hier de lay out:
http://www.ernieball.com/mmonline/techinfo/controls/cfd_stevemorse.gif
Krijg je daar iemand met ir. voor z'n naam bij om 'm te bedienen? :D :D

vidar
23 mei 2007, 12:46
het ziet er inderdaad erg ingewikkeld uit maar als je echt veelzijdig wilt kom je daar haast niet onderuit. HEt voordeel is wel dat deze gitaar met gewone single coils en hums werkt en dus geen splitten. want een echte single coil klinkt toch net weer anders dan een gesplitte humbucker

Kim Wilson
23 mei 2007, 12:48
het ziet er inderdaad erg ingewikkeld uit maar als je echt veelzijdig wilt kom je daar haast niet onderuit. HEt voordeel is wel dat deze gitaar met gewone single coils en hums werkt en dus geen splitten. want een echte single coil klinkt toch net weer anders dan een gesplitte humbucker
Ja, maar je hebt geen sc op de 24e fret...

Een hb in singlecoilformaat klinkt wel overtuigend, in beide standen. Gesplit klinkt ie als een sc, en als humbucker is ie echt dik en vet, als een echte hb.

bert k
23 mei 2007, 12:51
Qua schakelen zoek je altijd naar de makkelijkste bediening. Ik heb op mijn HSS Charvel gewoon drie aan/uit schakelaartjes zitte, plus een vierde switch om mijn humbucker op single te zetten. Het is ff wennen, maar erg logisch, en je hebt erg veel mogelijkheden.

Mitch
23 mei 2007, 17:00
Zie nu je topic pas :D
Die LG van je wil ik ook nog weleens vasthouden, heb er zelf ook één gehad en beviel goed. De output van die P90's was toen echter aan de hoge kant, zeker de halspup. Destijds vervangen en dat scheelde al een slok op een borrel.

Ik herinner me nu trouwens dat ik die blauwe Strat wel een keer gehoord heb, met die Van Zandts is -ie inderdaad net wat steviger dan normaal. Vond ik persoonlijk niet mooi, maar ja... ik hou sowieso al niet van strats, maar ik probeer me te verlaatsen in de strat-liefhebber bij het beoordelen van die sound !

En ja, het is een andere categorie, maar ik zou zeker de sunburst Reflection testen (hals Tele pup en brug humbucker, beide nordstrand) met tremolo en die rode mahonie met TV Jones elementen. De blauwe heeft trouwens de prototypes van zijn eigen ontwerp pickups, maar da's een heel ander verhaal...
De truuk is ook een beetje, met gitaren met twee pickups, dat als je een lekkere heldere, open basisklank hebt, je met je toonpot en een goeie dosis drive van pedaal of versterker, je wel degelijk veelzijdig kan zijn. Wat stevigere, scherpere cingle coils kun je dan toch wat voller laten klinken in de richting van humbuckers. Andersom is dat een stuk lastiger.
Als je wil kun je me anders ook even contacten, het is bij mij twee keer struikelen, kunnen we samen testen. :listen:

tomcat
23 mei 2007, 17:24
http://i174.photobucket.com/albums/w106/tomcatluc/godinlgx.jpg
Ik ken je probleem, het is niet praktisch om heel je optreden te wisselen van gitaar. Dat komt ook nogal pronkerig over en kost tijd tussen de nummers (en het kost je medemuzikanten veel geduld). Toch wil je voor elk nummer een goede klank, ook al is je repertoire zeer uitgebreid en divers. Het vereist ook verschillende afstellingen op je versterking, effecten enz.
Ik bezit zelf nogal wat goeie gitaren (strat '68, gretsch..) maar met de godin LGX kom je een heel eind en wel hierom:
- klankmogelijkheden met de seymours zijn zeer breed (van een aanvaardbaar singlecoil stratgeluid, tot een scheurende LP)
- bespeelbaarheid is uitmuntend
- blijft zeer mooi gestemd
- weegt zeer weinig
- heeft prachtige sustain
- is niet duur, zeker in vergelijking met Gibson/PRS e.d. die m.i. nooit dezelfde mogelijkheden bieden en veeeel duurder zijn
- als je een akoestische klank nodig hebt (en dat kan zeer goed van pas komen als je covers speelt), dan is dit de ultieme oplossing. De LR-baggs pick-up geeft een zeer aanvaardbare akoestische klank, zonder de nadelen van een akoestische gitaar (feedback-bespeelbaarheid). De twee gecombineerd geeft pas echt een supergeluid, wat je nooit met een Gibson/fender.. zal krijgen.
Geloof me, want ik heb ze (fender) allemaal gehad (gibson).

Een vintage fender en gibsongeluid zal je misschien niet krijgen, maar de gitaar heeft wel een eigen geluid en look.
Ze zijn niet makkelijk te vinden, maar je komt ze soms tegen op tweedehandssites (rond 800 euro of meer). Dikwijls ook nog eens met een synthaansluiting, mocht je daarin zijn geïnteresseerd.

Johannes
23 mei 2007, 17:40
Koopje? http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=78587

Kaboemba
23 mei 2007, 17:44
+1 voor PRS

PRS is echt de ideale tussenweg tussen Fender en Gibson.

Alsof fender en gibson De weg zijn.
Ik zeg godin.

Btw misschien moet je de veelzijdigheid niet in je gitaar zoeken maar meer in je amp/effecten.

Anders Destium
23 mei 2007, 21:42
Zie onderschrift

Hendriks
23 mei 2007, 22:25
link naar winkel of bouwer ofzo?

Ze hebben weer nieuwe op voorraad nu ookmet esdoorn top

Tupelo
23 mei 2007, 23:14
Zie onderschrift
Ik had je al onder de aandacht gebracht, maar ik vrees het ergste voor je.
Wanneer ik niet al voldoende gitaren had zou ik 'm zelf van je kopen Erik, meen ik, echt waar! :)

InternEd
24 mei 2007, 11:51
En ja, het is een andere categorie, maar ik zou zeker de sunburst Reflection testen (hals Tele pup en brug humbucker, beide nordstrand) met tremolo en die rode mahonie met TV Jones elementen. De blauwe heeft trouwens de prototypes van zijn eigen ontwerp pickups, maar da's een heel ander verhaal...
Als je wil kun je me anders ook even contacten, het is bij mij twee keer struikelen, kunnen we samen testen. :listen:
Ze zijn mooi. Ook die blauwe. Ik hou niet van sunburst en gebruik nooit een tremolo, dus die valt al snel af. Maar het zijn mooie gitaren. Ik ga zeker eens testen. Misschien morgen al.

Anders Destium
24 mei 2007, 18:55
Ik had je al onder de aandacht gebracht, maar ik vrees het ergste voor je.
Wanneer ik niet al voldoende gitaren had zou ik 'm zelf van je kopen Erik, meen ik, echt waar! :)

Dank je wel daarvoor!

Mitch
24 mei 2007, 19:03
Sja, ik begrijp niet dat je die LGX niet kwijtraakt, Anders... prima ding en niet lelijk ook 8-)

InternEd
26 mei 2007, 18:36
Nou,

Gisteren bij de Gier geweest om die Reflection te testen en ik moet zeggen, lekker!! Ook de mogelijkheid om 'm aan m'n eigen wensen te laten aanpassen spreekt me erg aan. Ik had helaas maar kort de tijd en niet m'n eigen amp bij me. Binnenkort ga ik terug. Wordt vervolgd... ;)

Les TeleStrat
26 mei 2007, 23:08
Ga voor een LP! Is veel veelzijdiger dan een strat of tele.
uhm.. op de strats worden behoorlijk veel muziekgenres gespeeld. meer dan op een les paul, die voornamelijk voor blues/(hard)rock/metal gebruikt wordt

The Underdog
26 mei 2007, 23:23
uhm.. op de strats worden behoorlijk veel muziekgenres gespeeld. meer dan op een les paul, die voornamelijk voor blues/(hard)rock/metal gebruikt wordt
Bullshit. Probeer maar eens death metal te spelen met single coils.

Kim Wilson
26 mei 2007, 23:33
Bullshit. Probeer maar eens death metal te spelen met single coils.
Hij zegt toch juist dat de LP voor metal en rock wordt gebruikt?

Oude Drummer
27 mei 2007, 00:17
Taylor T5?

Orpheo
27 mei 2007, 00:33
uhm.. op de strats worden behoorlijk veel muziekgenres gespeeld. meer dan op een les paul, die voornamelijk voor blues/(hard)rock/metal gebruikt wordt

als je gaat jazzen op je LP kan je dat perfect doen, maar heavy metal ook. exact dezelfde gitaar, zelfde elementen enzo.

zie dat maar eens te flikken met een strat. op een lp kan je goed funk spelen als je even je amp goed instelt, of ska. maar op een 57 style strat heavy metal spelen zie ik niet gebeuren. de LP is voor mij de winnaar als 't gaat om veelzijdigheid.

drap
27 mei 2007, 00:42
Och, in een strat zijn zo andere elementen in gezet hoor, no problemo. Als ik aan metal denk is het eerste wat me te binnen schiet Iron Maiden en die bespelen toch echt overwegend strats. Jeff Beck heeft toch ook fusion uit een strat gepeurd. Of anders Mike Stern op z'n tele. Dat is dan wel geen strat, maar toch maar mooi even singlecoils. Daarentegen is cleane funk spelen op een les paul haast niet te doen, omdat het midden en hoog gebied in het signaal zich daar nou eenmaal niet zo lekker voor leent. Dan peuren die singlecoiltjes er toch een wat prikkender signaal uit, wat zich vele malen beter voor funk leent wat mij betreft. Ach en zo valt voor elke gitaar wat te zeggen. Ik ben blij dat ik van alles wat heb 8-)

FruscianteFan
27 mei 2007, 00:50
Alles kun je op alles spelen, als je maar rekening houdt met het karakter van de gitaar. Je kunt best country spelen op een Les Paul, je kunt best metal spelen op een Strat.

En nu ophouden met zeuren.

Nellyrocks
27 mei 2007, 01:09
Als j een veelzijdige gitaar zoekt denk ik niet dat je veel death metal speelt. Is derhalve ook niet echt relevant denk ik. Verder zit de grootste veelzijdigheid in je vingers, niet in de gitaar.

Ik heb met een gast gespeeld die uit een LP, ac30 en een scheurpedaaltje elke klank haalde die hij maar wilde. En niet alleen van rock naar funk maar ook tussen verschillende gitaristen. Het ene moment klonk hij als David Gilmore en zonder aan een knop te zitten klonk ie als Angus Young. Alleen maar met zijn vingers.







Hij heeft ook een hele gelukkige vrouw. :seriousf:

Yamhammer_71
27 mei 2007, 01:17
Als j een veelzijdige gitaar zoekt denk ik niet dat je veel death metal speelt. Is derhalve ook niet echt relevant denk ik. Verder zit de grootste veelzijdigheid in je vingers, niet in de gitaar

Jup, je vingers maken de toon voor het grootste gedeelte. Funk zal niet iedereen even makkelijk liggen maar is wel degelijk op een Les Paul te spelen; ligt aan je aanslag en attack. Natuurlijk zijn we het wat meer gewend van Fenders, maar een goede gitarist kan prima 'funken' op een Les Paul. Strats kunnen ook wel degelijk voor metal gebruikt worden, zoals eerder in dit forum Iron Maiden werd genoemd.

The Underdog
27 mei 2007, 01:55
Daarom heb ik ook humbuckers in m'n strat zitten :)

Yamhammer_71
27 mei 2007, 01:55
Daarom heb ik ook humbuckers in m'n strat zitten :)

Hahaha :seriousf:

Juist!

Nellyrocks
27 mei 2007, 10:13
Funk zal niet iedereen even makkelijk liggen maar is wel degelijk op een Les Paul te spelen; ligt aan je aanslag en attack. Natuurlijk zijn we het wat meer gewend van Fenders, maar een goede gitarist kan prima 'funken' op een Les Paul.


Nou, kijk maar een een videotje van George Clinton of aanverwanten. Zal je niemand op een Fender zien en dat funkt als stel tetten.

Mitch
27 mei 2007, 12:11
Nou,

Gisteren bij de Gier geweest om die Reflection te testen en ik moet zeggen, lekker!! Ook de mogelijkheid om 'm aan m'n eigen wensen te laten aanpassen spreekt me erg aan. Ik had helaas maar kort de tijd en niet m'n eigen amp bij me. Binnenkort ga ik terug. Wordt vervolgd... ;)

Wil je er even niet doorheen praten, we voeren hier een discussie over single coils versus humbuckers :sssh:

drap
27 mei 2007, 13:13
Nou, kijk maar een een videotje van George Clinton of aanverwanten. Zal je niemand op een Fender zien en dat funkt als stel tetten.

Tuurlijk leent niet alleen Fender zich voor funk, alleen een Les Paul gaat niet echt lekker, althans, niet voor cleane funk. Een Les Paul prikt wat mij betreft te weinig, in ieder geval voor cleane funk. Cleane funk gaat opzich prima op humbuckers verder, de gitarist van James Brown bewees het.

Oh en btw, Eddie Hazel (Parliament Funkadelic en Maggot Brain) gebruikte voornamelijk strats in z'n carriere hoor ;)

Lord Abortion
27 mei 2007, 13:20
Veelzijdige gitaar?

http://www.godofthundermusic.com/images/guitars/BC%20RICH%20BICH%20SUPREME%20USA.jpg

150+ verschillende schakelingen in één instrument. Als je echt alle kanten op wil, dan moet je een BC Rich Bich wel eens overwegen.

grayfink
27 mei 2007, 13:20
Ik heb niet eens humbuckers of singlecoils in mijn elektrische gitaar :eek:

FruscianteFan
27 mei 2007, 13:55
Veelzijdige gitaar?

http://www.godofthundermusic.com/images/guitars/BC%20RICH%20BICH%20SUPREME%20USA.jpg

150+ verschillende schakelingen in één instrument. Als je echt alle kanten op wil, dan moet je een BC Rich Bich wel eens overwegen.en hoeveel daarvan is bruikbaar?

grayfink
27 mei 2007, 13:57
2?
.

Struik
27 mei 2007, 14:53
Kim Wilson
Op de meeting in Groningen was iemand met een Strat-achtige (weet zo even niet meer wie en wat voor merk) met 3 hotrails erin. Als je die allemaal splittable maakt, kun je niet veelzijdiger.


Ik denk dat je mijn Cort G260 gezien hebt, ze zijn splittable en hij is idd erg veelzijdig

InternEd
27 mei 2007, 15:36
Wil je er even niet doorheen praten, we voeren hier een discussie over single coils versus humbuckers :sssh:
Oh. Sorry dat had ik even niet door :D

InternEd
10 juni 2007, 11:44
Nou, ik ben 'r uit hoor.

Ik was al een keer bij de Gier langsgeweest, maar gisteren mijn eigen versterker meegenomen. En da's maar goed ook, want wat ik eerst op 't oog had klonk niet echt geweldig over mijn Twintone. Dat was geen goede combinatie. Tot ik de gitaar pakte met de prototype elementen van De Gier zelf erin. Heeeerlijk.

Het wordt een De Gier Reflection met alder (elzen) body met een medium flame top en een maple (esdoorn) neck en toets. Elementen zijn dus custom de Gier prototypes. Tevens gaat er een LRBaggs piezo in. De kleur wordt transparant oranje/bruin.

Nu nog wachten tot ie klaar is. 6 tot 8 weken... Me very happy :p

Anders Destium
10 juni 2007, 11:48
Gefeliciteerd ermee alvast! Sander de Gier is een hele goede bouwer en een aardige knakker ook nog :)

Nils Veen
10 juni 2007, 12:16
Misschien een Ibanez S (A) (Z) dit zij hoewel Ibanez misschien een hard-rock/ metal imago heeft zeer veelzijdige gitaren...

+1 voor de SA

Mitch
10 juni 2007, 14:20
+1 voor de SA

En een hele dikke -1 voor het niet lezen van het topic.....hij heeft twee posts terug besloten een iets leukere gitaar te kopen.

Ed, alvast van harte en ik zal af en toe eens een blik werpen op je beauty-in-wording. :cheerup:

InternEd
10 juni 2007, 14:59
Ed, alvast van harte en ik zal af en toe eens een blik werpen op je beauty-in-wording. :cheerup:
Ik ga zelf vast en zeker ook wel een paar keer kijken hoever ie is. ;)

grayfink
10 juni 2007, 15:08
Gefeliciteerd! Dat gaat ongetwijfeld een superplank worden. :p

matty
10 juni 2007, 15:46
hoeveel kost dat nu? zo een custom plank?
en ik had anders ook nog een tip voor je:

fender player classic baja tele
4 standen met S1 switch systeem, kan je volgens mij ook heel veeel kanten mee uit

InternEd
10 juni 2007, 18:05
Het is niet echt een custom plank. Tenminste. De reflection is wel een 'standaardmodel' van 'm. Het is dus niet zo dat ik zelf de bodyvorm, dikte van de nek enzo zelf bepaal. Dat is volgens de standaardspecs van deze gitaar. Uiteraard kun je alles anders laten maken, maar dat was voor mij niet nodig en doet dan ook weer het nodige aan de prijs. Ze beginnen afhankelijk van houtsoort/lak/toets/hardware zo rond de 2K.

pieter-jan1
18 juni 2007, 16:46
vond nie echt een goed topic om dit in te zetten, dus hier maar ... is wel veelzijdig genoeg :seriousf: :seriousf: :seriousf: :D

http://youtube.com/watch?v=rutyA12z3Ok

Nobrain
18 juni 2007, 17:00
vond nie echt een goed topic om dit in te zetten, dus hier maar ... is wel veelzijdig genoeg :seriousf: :seriousf: :seriousf: :D

http://youtube.com/watch?v=rutyA12z3Ok

Ik vind die gast een beetje overrated...

Mitch
18 juni 2007, 17:05
*gaap*


Goh, die had ik echt nog nooit gezien, ik lig in een deuk man.