PDA

View Full Version : Mijn beste opname tot nu toe. (METAL inside)



anibal
22 mei 2007, 12:49
Voor de liefhebbers, Critici, metalfans, nieuwsgierige mensen..

Dit tot nu toe mijn vetste Metal opname ooit. Ik weet dat veel dingen nog beter kunnen, maar tja het is een leerzame traject waar je steeds beter wordt.


Fiction is To Frail mix 1 (http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/fiction3.mp3)
Fiction is To Frail mix 2 (http://www.anibalnet.nl/v2/mymusic.php)

Reacties zijn welkom, niet verplicht ;-)

jw009
22 mei 2007, 15:47
klinkt goed, niet echt mijn stijl met die zang zo maar verder is de opname kwaliteit erg vet.

Jimwoud
22 mei 2007, 16:35
Klinkt erg vet, vind die zang alleen niet echt gaaf, maar dat komt omdat ik grunts meestal niet kan waarderen. Hoe heb je dit opgenomen?

Reel Big Fish
22 mei 2007, 16:42
Jij hebt zeker in Escadron gezeten? :p

Klinkt cool hoor! Vind de solo's alleen niet superboeiend op de een of andere manier... geen idee hoe het komt... ze kunnen me niet boeien om nog eens te beluisteren op de een of andere manier.

Gitaro
22 mei 2007, 17:40
Lekker! Wat heb je met de vocals gedaan man? Het klinkt zo ranzig. Op een goeie manier. Maar naast ranzig klinkt het zo ook een beetje 'wet' of nep, ik ben meer een fan van droge rauwe vocals met alleen compressie etc.

anibal
22 mei 2007, 18:12
Jij hebt zeker in Escadron gezeten? :p.

Ja dit klopt ;-)

anibal
22 mei 2007, 18:14
Lekker! Wat heb je met de vocals gedaan man? Het klinkt zo ranzig. Op een goeie manier. Maar naast ranzig klinkt het zo ook een beetje 'wet' of nep, ik ben meer een fan van droge rauwe vocals met alleen compressie etc.

Niks met de vocalen. idd ze klinken erg ranzig (ze zijn zeker niet nep), sommige stukken zijn 2 x gezongen.. er is idd compressie verder niks.

anibal
22 mei 2007, 18:15
Klinkt erg vet, vind die zang alleen niet echt gaaf, maar dat komt omdat ik grunts meestal niet kan waarderen. Hoe heb je dit opgenomen?


Opgenomen thuis met een G4 mac met logic, POD XT + een tascam US-428, EZDRUMMER..

FrankS
22 mei 2007, 19:05
Jij hebt zeker in Escadron gezeten? :p

Klinkt cool hoor! Vind de solo's alleen niet superboeiend op de een of andere manier... geen idee hoe het komt... ze kunnen me niet boeien om nog eens te beluisteren op de een of andere manier.
Ja mee eens, klinkt cool ja maar @ de solo's; vind ik wel goed gespeeld en alles, maar de keuze van de accoorden/toonsoort kan leuker :)

Maar het gaat om het nummer natuurlijk hehe ;) \m/

Debaser
23 mei 2007, 00:26
hehe Jeremy was de vorige zanger van mijn band.. maar heb m dit nog niet horen doen ... vet stuk anibal... :)

anibal
23 mei 2007, 13:59
Ja mee eens, klinkt cool ja maar @ de solo's; vind ik wel goed gespeeld en alles, maar de keuze van de accoorden/toonsoort kan leuker :)

Maar het gaat om het nummer natuurlijk hehe ;) \m/


Hoi FrankS,

Vond ik zelf erg moelijk hoor om de juiste accoorden/toonsoort te kiezen, dit vond ik trouwens altijd erg moelijk. Maar voor zo ver ben ik toch dik tevreden maar ik snap jou opmerking over accoorden/toonsoort bij de solo. Ik blijf hier aan werken..

Yamhammer_71
23 mei 2007, 15:12
Welke gitaar is gebruikt voor de opname?

anibal
23 mei 2007, 15:30
Welke gitaar is gebruikt voor de opname?

alle riffs zijn gespeld met een schecter hellraiser 7 snaar (active EMG 707)
solo is gespeld met een gibson V gothic EMG 81

http://www.anibalnet.nl/images/c7.jpg

http://www.anibalnet.nl/images/myv.jpg

bobby
24 mei 2007, 01:25
Klinkt super!!

Vage klank heeft de zanger inderdaad hier en daad, wel mooi hoor... een keer wat anders.

Strakke riffs, het geheel mag wel wat scherper wat mij betreft, klinkt wel wat dof hier en daar, maar wel goed.

complimenten!

anibal
24 mei 2007, 07:22
Klinkt super!!

Vage klank heeft de zanger inderdaad hier en daad, wel mooi hoor... een keer wat anders.

Strakke riffs, het geheel mag wel wat scherper wat mij betreft, klinkt wel wat dof hier en daar, maar wel goed.

complimenten!

Hoi Bobby,

Dank man ! jouw reacties zijn altijd erg gewaardeerd. Je heb 100% gelijk over het geluid van de gitaren/geheel (dof) ik ben de hele week bezig om dit te corrigeren, maar dan zou ik terug gaan naar het opnieuw opnemen van de gitaren, verbeteren van mijn POD XT geluid en opnieuw mixen van de drums ;-) kortom alles weer opnieuw.

Dus wat ik ga doen is bij mijn volgende nummer (opname) deze punten proberen te verbeteren.

Nogmaals bedankt !

Squier
24 mei 2007, 09:13
Ik vind het lekker rocken, mijn complimenten!

Ik hoor zo nu en dan je stem (bijna) wegvallen, het niveau zakt even weg.

De solo op 6:15 is geweldig!

anibal
24 mei 2007, 22:09
Heren,

Heb 2 verschillende mix's, ik ga meer voor de 2de. Kunnen jullie mij vertellen welke van de 2 het beste klink (voor zo ver) ?

bobby
25 mei 2007, 00:20
Ik krijg de 2e mix niet aan de praat hier Anibal...

anibal
25 mei 2007, 08:34
Ik krijg de 2e mix niet aan de praat hier Anibal...

Foutje hier.. heb maar een linkje van mijn myspace daar staan ze allebij.

http://myspace.anibalnet.nl/

(was vergeten die te kopieren naar de juiste server)

stevie_vp
25 mei 2007, 17:11
waar is de snare?? nummer is ok hoor maar de snare is echt totaal weg gevallen.. en de kick heeft ook zeker meer punch nodig..
goed gespeeld!

Rexx
28 mei 2007, 15:03
Opgenomen thuis met een G4 mac met logic, POD XT + een tascam US-428, EZDRUMMER..

Ik heb ook een pod xt en ga binnenkort 2e album van me band opnemen en doe de gitaar hiermee werkt zeker lekker.
Welke geluiden heb jij gebruikt?, ze klinken zeker vet.

anibal
28 mei 2007, 19:17
Ik heb ook een pod xt en ga binnenkort 2e album van me band opnemen en doe de gitaar hiermee werkt zeker lekker.
Welke geluiden heb jij gebruikt?, ze klinken zeker vet.


Hi Rexx,

Het is mijn MESA geluid. LET op het is erg HIGH GAIN. Test het.. succes

http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/mymesa.l6t

ben vanhoof
30 mei 2007, 18:03
Ik heb thuis een laptop en een sm57 micro, hier neem ik mee op (cabinet-->sm57-->mengpaneel-->via stereokabeltje naar pc). De opnames klinken nogal slecht, en dit ligt denk ik aan de geluidskaart van de laptop.

Verbetert zo'n Tascam US 122 L de geluidskwaliteit? Ik heb gelezen dat je de xlr van de micro eraan aansluit, maar hoe geraakt de tascam in je pc? Is het geluid dan grotendeels onafhankelijk van de pc kwaliteit?

stevie_vp
31 mei 2007, 00:52
ja dat helpt heel erg.. er zit een pre in en gaat via usb naarje pc. Geen verlies dus.
Kopen!

anibal
31 mei 2007, 10:12
Ik heb thuis een laptop en een sm57 micro, hier neem ik mee op (cabinet-->sm57-->mengpaneel-->via stereokabeltje naar pc). De opnames klinken nogal slecht, en dit ligt denk ik aan de geluidskaart van de laptop.

Verbetert zo'n Tascam US 122 L de geluidskwaliteit? Ik heb gelezen dat je de xlr van de micro eraan aansluit, maar hoe geraakt de tascam in je pc? Is het geluid dan grotendeels onafhankelijk van de pc kwaliteit?

Idd, kopen zal ik zeggen. De US 122 is niet duur en erg goed. Het is een goede investering.

ben vanhoof
31 mei 2007, 22:49
Idd, kopen zal ik zeggen. De US 122 is niet duur en erg goed. Het is een goede investering.

Ok ben overtuigd. Dinsdag heb ik het in mn handen.