PDA

View Full Version : pickups veranderen



Di Stefano
21 mei 2007, 23:51
Ik ben momenteel in het bezit van een amerikaanse fender stratocaster. Ik vind het een fantastisch instrument enkel de sound van de single coils zit me niet helemaal lekker. Ik zou deze graag willen veranderen naar humbuckers. Mijn vraag is nu of de humbuckers zonder probleem in de body van de gitaar gaan passen (mits de aankoop van een andere slagplaat natuurlijk). Of zal ik hiervoor een deel van de body moeten uitsnijden zodat de humbuckers zullen passen?

G.G.
22 mei 2007, 05:17
Haal je slagplaat eens los en kijk of je een badkuip fresing hebt, Anders fresen of railsjes plaatsen.

AgileGhost
22 mei 2007, 15:09
Volgens mij past een brug-humbucker sowieso, de rest wordt waarschijnlijk lastig.

Di Stefano
22 mei 2007, 21:57
En is het een hele klus om de pickupgaten groter te maken zodat er humbuckers in passen?

telerocker
22 mei 2007, 22:13
humbuckers in single-coil-formaat erin (hot rails oid) en zo aansluiten dat je ze kunt splitten. zo word je gitaar veelzijdiger.

Di Stefano
22 mei 2007, 23:41
Ik heb al bepaalde humbuckers in gedachten, deze hebben een gewoon formaat

G.G.
23 mei 2007, 08:54
En is het een hele klus om de pickupgaten groter te maken zodat er humbuckers in passen?

Als je de beschikking hebt over een bovenfrees is het ongeveer 15 minuten werk als de body gedemonteerd is.

Di Stefano
23 mei 2007, 15:31
De gaten ga ik denk ik toch laten maken, daar ben ik zelf niet zo handig in.

Minda
23 mei 2007, 20:46
Hoi,

ik heb laatst zo'n klusje voor iemand ondernomen, kijk hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91460) maar. Deze gitaar had al een grote holte, maar anders had ik die gewoon gefreesd. Met het juiste gereedschap en wat ervaring is het een eenvoudige klus.

Di Stefano
23 mei 2007, 23:06
En wat kost het om het te laten doen? En waarom werd de binnenkant afgeplakt met aluminium?

Minda
24 mei 2007, 07:23
Ik PM je wel even, ik wil niet 'handelen' over het forum, da's niet gewenst.