PDA

View Full Version : DeArmond M-75 T



Luke-wannabe
22 mei 2007, 00:36
Hee
Heeft iemand ervaring met de bovengenoemde gitaar?
Er staat op marktplaats een blauwe en er komt een flinke gas aanval opdrijven. Vooral de Bigsby maakt 'm helemaal af.
En hoe klinken die 2K elementen? Beetje p90-like?
Alvast bedankt!

Pepe
22 mei 2007, 01:21
De 2k's klinken als een P90 zonder rauwe korrel, meer twang and less midhump

je kan ook zeggen; als een dikke teletoon maar minder twang & piercing highs

cool, smooth & double fat, zoiets

Rocketman
22 mei 2007, 04:09
Ik had er een......... geluid stikmooi..... bespeelbaarheid klote (zelfs na een afstelbeurt)..... Kleur: lillijk (champaign sparkle)........ Negatief puntje: ding weegt een ton.

Hij hangt nu te koop bij Dijkmans, Breda, voor 425 euro.

Luke-wannabe
22 mei 2007, 08:21
Okee. Als ik dat zo hoor is dat zeer positief.
Werkt de Bigsby die er op zit een beetje?

jimihattricks
22 mei 2007, 10:19
bespeelbaarheid klote (zelfs na een afstelbeurt)..... Kleur: lillijk (champaign sparkle)........ Negatief puntje: ding weegt een ton.

Hij hangt nu te koop bij Dijkmans, Breda, voor 425 euro.


Okee. Als ik dat zo hoor is dat zeer positief.

:confused:

Luke-wannabe
22 mei 2007, 11:16
Nou ja bespeelbaarheid is voor iedereen anders natuurlijk en het geluid lijkt me gaaf als ik dat zo hoor.
Wat de een lekker vind spelen vind de andere kut.

Harry
22 mei 2007, 11:41
ik heb er ook een, een silver sparkle. Bespeelbaarheid en afwerking zijn prima, evenals het geluid. Ik gebruik de vibrato arm niet of nauwelijks, dus ik kan er niks zinnigs over zeggen. Beschrijving van de elementen vind ik lastig, in mijn onderschrift staat een filmpje van Piggy & the Perverts bij het Gitaarnetfestival, daar speel ik op een andere DeArmond met dezelfde elementen. Weliswaar flink overstuurd, maar misschien heb je er iets aan. Naar mijn mening zijn het gitaren met karakter.

Rocketman
22 mei 2007, 12:54
Ik vond de bigsby heel stroef maar dat kan je oplossen met een andere veer. Overigens vind ik een stroeve bigsby geen ramp. De bigsby zelf is op zich goed. Ik heb nu een Gretsch Tennessean uit '67 en dat ding weegt de helft, bigsby voelt even soepel en veerkrachtig als een tiet (wist even niks anders om het mee te vergelijken) en speelt makkelijker met .11 snaren dan die M75T met .09 snaren.

Rocketman
22 mei 2007, 13:02
btw ik heb ooit een nummertje opgenomen met de M75T. Het heet Kaplumba en staat op o.a. op deze pagina;

http://www.mp3.com.au/artist.asp?id=10059

Het geluid is clean maar je kan volgens mij wel horen dat er best een aardig soundje inzit, in de pickups dan.

dunnoaname
22 mei 2007, 13:07
Die gitar kan ik niet veel over zeggen, maar ik heb wel een andere DeArmond met 2K's. Zijn echt geweldige elementen. Onvergelijkbaar met alle andere elementen, aleen P90 komt een klein beetje in de buurt, maar gewoon uitproberen zoon gitaar ergens.

rickert
22 mei 2007, 19:19
http://www.youtube.com/watch?v=J6tjgw4ohgg Volgens mij heeft Paskal van Blof hem ook, zie filmpje!

Thunders1988
22 mei 2007, 22:31
fok da! ik had er zo een!! als ge de kans krijgt om er zo een te pakken te krijgen, zeker doen! super goeie gitaren, wegen (zoals iemand voor mij zei) enorm weinig!!

supergitaren! echt waar... t lijkt erop da fender alle goeie modellen / merken der uit zwiert... klojo's. :mad:

Pepe
22 mei 2007, 22:38
supergitaren! echt waar... t lijkt erop da fender alle goeie modellen / merken der uit zwiert... klojo's. :mad:

ze zwieren de gitaren eruit die niet goed verkopen

De Dearmond komt nu uit China en heet Projet. Ik heb er eentje gehad en er 2K's ingegooid. Kwa hout, sound en bespeelbaarheid deed ie niks onder voor een japanse DuoJet maar zwaar zwaar...

Chambered zou hij moeten zijn maar ik heb het idee dat ze daarmee de pickup en electronica holtes mee bedoelen

marc_o
22 mei 2007, 22:40
http://www.youtube.com/watch?v=J6tjgw4ohgg Volgens mij heeft Paskal van Blof hem ook, zie filmpje!

Klopt, heeft ie gebruikt tijdens de theatertour en 1 of 2 keer tijdens een rockshow, maar daarvoor was ie minder geschikt ( in de handen van Paskal dan) qua stemvastheid en power, in vergelijking met z'n Zwier-gitaren.

Thunders1988
22 mei 2007, 22:55
@ pepe: waar kan ik info vinden over dat "projet" merk??? ben ik wel geinteresseerd in!

Pepe
23 mei 2007, 00:26
@ pepe: waar kan ik info vinden over dat "projet" merk??? ben ik wel geinteresseerd in!

Bij Gretsch he, Tis een Gretsch Projet

De gitaar is echt goed gebouwd, behalve bezuinigd op arbeidskosten is de hardware niet geweldig. Op het Gretschforum is een bekende mod om er filtertrons of Dearmonds in te gooien en een bigsby erop te zetten. De originele pickups (designed by TVJones) zijn echt goed maar hebben niet de looks he. De Dearmonds klinken wat voller en warmer, de TvJones feller, leek behoorlijk op een firebird maar al een stuk beter dan de hilo trons van mijn Tennessean. Ik heb het model met vast staartstuk gekocht zodat je er de B6 bigsby op kan zetten, nog een Duojet pickguard erop and there you go.
Uiteindelijk totaal voor zo'n 700 euro klaar maar zoals ik al zei, zwaar.
Hij is trouwens wel echt chambered, ik ken iemand die er een armrest op wilde monteren en met zijn schroefje in een holte terecht kwam. Die bleek er dus wel te zitten.
Volgens mij levert Piet Joosten de Projet voor de beste prijs in Nederland. Iets van 450 of daaromtrent en daarvoor krijg je wel een mahonie/maple top set neck Gretsch.

http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G5235T_xl.jpghttp://img255.imageshack.us/img255/3623/projetjy6.jpg

Rocketman
23 mei 2007, 01:32
over smaak valt niet te twisten zeggen ze........ dus dat tvjones of dearmonds "een stuk beter klinken" dan hilotrons is tricky business. De M75T is slechts 1 van de dingen die ik heb ingeruild voor mijn Tennessean en ik had wel een brandstapel van M75Ts willen oprichten in ruil voor 1 Tennessean. Geluid is een kwestie van smaak. Ik denkt trouwens dat er meer platen verkocht zijn met hilotron geluid dan met dearmond geluid. Weinig mis met M75T behalve dat zo'n gitaar het echt niet haalt bij een een Tennessean, of zelfs niet bij een ordinaire strat als je het mij vraag. Geinig hebbedingetje maar lelijk; hij heeft zelfs wel een beetje een Les Paul uitstraling vind ik. Ik ben in ieder geval blij dat ie nu in de muziekwinkel hangt in plaats van bij mij thuis; dacht echt dat ik er nooit meer vanaf zou komen.

Pepe
23 mei 2007, 02:22
over smaak valt niet te twisten zeggen ze........ dus dat tvjones of dearmonds "een stuk beter klinken" dan hilotrons is tricky business. Ik denkt trouwens dat er meer platen verkocht zijn met hilotron geluid dan met dearmond geluid.

Ik ken de nieuwe Tennies niet, ik heb een '63tiger. Wel eens een hilo tron opengemaakt? Een halve filtertron van 4.2 kohm. Ik ken legio Gretsches waar de hilo's zijn vervangen door propper Filtertrons maar andersom geen eentje. Maar goed, het heb sijn charme natuurlijk.

Meer platen verkocht met een hilo sound dan een Dearmond? Hmmm, die mooie jongens van Harry zaten op, Airline, D’Angelico, Eko, Epiphone (http://en.wikipedia.org/wiki/Epiphone), Fender (http://en.wikipedia.org/wiki/Fender), Gretsch (http://en.wikipedia.org/wiki/Gretsch), Guild (http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Guild_Guitars&action=edit), Harmony, Hofner, Kustom, Levin, Ovation (http://en.wikipedia.org/wiki/Ovation_guitar), Premier, Martin (http://en.wikipedia.org/wiki/C.F._Martin_%26_Company), Messenger, Microfrets, Silvertone (http://en.wikipedia.org/wiki/Silvertone_%28instruments%29) and Standel.
De Hilotron op een handvol lowbudget Gretsch modellen. I dare to differ.

Die Tennessean van George was 1 van zijn 3 Gretsches, de andere 2 hadden Dearmonds en Filtertrons, mocht u daar op doelen.

rickert
23 mei 2007, 02:31
Klopt, heeft ie gebruikt tijdens de theatertour en 1 of 2 keer tijdens een rockshow, maar daarvoor was ie minder geschikt ( in de handen van Paskal dan) qua stemvastheid en power, in vergelijking met z'n Zwier-gitaren.

wat koel. Blijven geprezen dingen he, die Zwier-gitaren.

Harry
23 mei 2007, 11:07
over smaak valt niet te twisten zeggen ze........ dus dat tvjones of dearmonds "een stuk beter klinken" dan hilotrons is tricky business. De M75T is slechts 1 van de dingen die ik heb ingeruild voor mijn Tennessean en ik had wel een brandstapel van M75Ts willen oprichten in ruil voor 1 Tennessean. Geluid is een kwestie van smaak. Ik denkt trouwens dat er meer platen verkocht zijn met hilotron geluid dan met dearmond geluid. Weinig mis met M75T behalve dat zo'n gitaar het echt niet haalt bij een een Tennessean, of zelfs niet bij een ordinaire strat als je het mij vraag. Geinig hebbedingetje maar lelijk; hij heeft zelfs wel een beetje een Les Paul uitstraling vind ik. Ik ben in ieder geval blij dat ie nu in de muziekwinkel hangt in plaats van bij mij thuis; dacht echt dat ik er nooit meer vanaf zou komen.


ik twijfelde destijds tussen een Gretsch en een DeArmond, en het feit dat de eerste ettelijke duizenden guldens duurder was dan de laatste, en ik dat niet helemaal terughoorde, gaf aanleiding tot aanschaf van de DeArmond. Ik moet er wel bij zeggen dat ik bijna alleen maar op mijn Starfire Special speel.

Bananorama
23 mei 2007, 14:34
Hee,

Ik heb nu ook een maandje of 4 de Dearmond, champagne sparkle, en ik ben er zo blij mee. Het geluid van de pickups is heerlijk, al moest ik wel wat wennen aan het grote verschil in bridge en neck pick-up, maar voor de rest echt heerlijk. Zoals eerder gezegd is de plank wel zwaar zwaar... Ik was altijd gewend een strat te spelen, maar miste net iets. Wat dat precies was kon ik niet definieren, maar sinds de Dearmond weet ik het. Ik miste gewoon de Dearmond.

Ik wil er nog wel wat betere tuners opzetten en eventueel een betere brug, maar dat komt nog wel. De Bigsby is goed en blijft redelijk goed in tune. Ik heb 'm tweedehands gekocht voor 300 euri. Al met al topgitaar

Axelll
23 mei 2007, 16:58
Bij Gretsch he, Tis een Gretsch Projet

De gitaar is echt goed gebouwd, behalve bezuinigd op arbeidskosten is de hardware niet geweldig. Op het Gretschforum is een bekende mod om er filtertrons of Dearmonds in te gooien en een bigsby erop te zetten. De originele pickups (designed by TVJones) zijn echt goed maar hebben niet de looks he. De Dearmonds klinken wat voller en warmer, de TvJones feller, leek behoorlijk op een firebird maar al een stuk beter dan de hilo trons van mijn Tennessean. Ik heb het model met vast staartstuk gekocht zodat je er de B6 bigsby op kan zetten, nog een Duojet pickguard erop and there you go.
Uiteindelijk totaal voor zo'n 700 euro klaar maar zoals ik al zei, zwaar.
Hij is trouwens wel echt chambered, ik ken iemand die er een armrest op wilde monteren en met zijn schroefje in een holte terecht kwam. Die bleek er dus wel te zitten.
Volgens mij levert Piet Joosten de Projet voor de beste prijs in Nederland. Iets van 450 of daaromtrent en daarvoor krijg je wel een mahonie/maple top set neck Gretsch.

http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G5235T_xl.jpghttp://img255.imageshack.us/img255/3623/projetjy6.jpg

Waaaauw! Waar zijn deze te krijgen in Nederland (bij voorbaat Noord-Holland) ik kom ze op geen ekele website tegen.

Rocketman
24 mei 2007, 03:09
Die Tennessean van George was 1 van zijn 3 Gretsches, de andere 2 hadden Dearmonds en Filtertrons, mocht u daar op doelen.

Noem eens een bandje dat meer platen heeft verkocht met DeArmond sound dan ? Je noemt alleen maar een lading gitaarmerken.

Naast het gegeven dat er miljoenen platen zijn verkocht met George op zijn Hilos wil ik bijvoorbeeld ook graag wijzen op "House of the rising sun" van de Animals. Ook geen klein hitje trouwens. Met de Filtertrons zou ik misschien nog met je mee gaan, maar welke hoeveelheden platen heeft George verkocht met DeArmond elementen ? Beduidend minder dan Hilos gok ik.

Maar goed. Geluid is dus nogmaals een kwestie van smaak. En hier zeggen dat DeArmonds beter zijn dan Hilos is daarom dus sowieso gelul en tenslotte; mensen die geen verschil horen hebben dus niet op een echte versterker ingeplugd, want als je dat wel doet hoor je natuurlijk wel degelijk verschil.

Ik speel overigens op een '67 Tennessean en niet op een recent model.

Pepe
24 mei 2007, 13:57
Ease up man
Van al mijn gitaren, en dat zijn er best wel wat, neemt de Tennie een speciaal plekje in, een oude vriend. Die heeft zijn nukken en tekortkomingen maar dat geeft karakter en schept een band. Ik vind dat je best wel een punt van kritiek op je grote liefde mag hebben maar daar hoef je het natuurlijk ook niet mee eens te zijn. Da's mooi, onvoorwaardelijke liefde.

Rocketman
24 mei 2007, 14:39
Als jij vind dat een tekortkoming van een Tenny vind dat er geen DeArmonds of Filtertrons op zitten dan ben ik het niet met je eens, aangezien smaken verschillen, that's all.

Maar goed, on topic dan maar weer; samenvattend; de DeArmond elementen zijn goed, er zijn mensen die ze beter vinden dan, bijvoorbeeld, Hilotrons, en er zijn mensen die dat niet vinden en er zijn mensen die geen verschil horen. Er zijn mensen die de sparkle finishes van de M75T mooi vinden en mensen die t spuuglelijk vinden. Er zijn mensen die de M75T zwaar vinden en er zijn mensen die m licht vinden. Er zijn mensen die hem makkelijk bespeelbaar vinden en mensen die hem zeer moeilijk bespeelbaar vinden.

Conclusie ?

godman
7 juni 2007, 00:04
Mod-edit: zet maar op gitaarmarkt, niet hier.

zeppo
7 juni 2007, 01:03
ik heb nog een dearmond m75t te koop hij is blauw!
pssst. dat mag wel zo zijn, maar dat mag je hier niet vertellen!

godman
7 juni 2007, 08:23
ow ja ... sorry ,

Cheetoria
10 juni 2007, 19:21
Ik heb een DeArmond, M75T. m'n podium beest, m'n slaapkamer gitaar, gewoon mijn beessie zegmaar:p

en ik moet zeggen: de kleur is onwijs (zwart met beige binding) meegekleurde head, bigsby werkt ontzettend goed, speelt als een trein, het geluid is echt verschrikkelijk mooi, echt de op één na mooiste gitaar, maar zeker de meest veelzijdige gitaar die ik ooit heb gespeeld. kopen!