PDA

View Full Version : nieuw nieuw



Hannelore
21 mei 2007, 23:20
joehoe,
ik zit met een groot probleem!
hoeveel ik ook van mijn gitaar hou, ik speel er niet meer op! :o
zit iemand met hetzelfde probleem?
ik volg geen les, maar ben er een jaar geleden zelf mee begonnen,
kwas zot goe bezig ja tot een paar maanden geleden,
haha, eigenlijk zoek ik iemand om mee samen te werken,
ik ben nogal een persoon die vlug dingen beu is en naar vernieuwingen zoekt!
en ja die gitaar van mij was eigenlijk ook nogal een bevlieging! hoewel, ik er
zot graag mee wil doorgaan hoor..
zie mij hier nu zitten om elf uur 's avonds,
dit is wss een typisch probleem bij zelf-doeners
ik ben gewoon niet genoeg gemotiveerd! ik ken wel veel akkoorden enzo, maar
ik zie het gewoon niet zitten om mezelf een lied aan te leren met tabs enzo,
maar aan de andere kant wil ik dan wel liedjes spelen,
ik snap die tabs niet!
och ja, mss is het uit vermoeidheid dat ik hier nu zit te zeveren.. ik slaap niet goed
alle hulp is welkom!
dagdag :D

Damius
21 mei 2007, 23:23
Ooooh feel the drama!

LaurentB
21 mei 2007, 23:27
Toch les nemen misschien? Om jezelf aan de gang te houden?

Pais
21 mei 2007, 23:34
Of wat anders leuks met je tijd doen ipv gitaarspelen?
Motivatie kweken zou het allerlaatste zijn wat ik zou doen. Zoiets moet vanuit je zelf komen, vind ik.

Maar welkom op het forum Hannelore. Als je een speelmaatje zoekt, zoals je aangeeft, kun je een oproepje plaatsen in het "gezocht" forum.

GetnFunky
22 mei 2007, 00:26
Ik geef Pais 100% gelijk. Het moet helemaal uit jezelf komen, doe geen dingen tegen je zin in. Als je het echt moeilijk vindt, maar toch wilt spelen..

Wat mijzelf echt een extra draai geeft, is naar mijn 'idolen' luisteren. Dat geeft me een bepaald doel waar ik me naartoe probeer.. ja probeer te werken. Zoek zelf je drive.. Speel voor een meisje, of ga naar een concert ofzo :D

Edit: Ojah over dat les.. Dat vind ik wel echt onzin. Les is voornamelijk zelfstudie, en als je zelf geen initiatief neemt om te gaan spelen smijt je alleen met geld. Les bevordert je spel alleen als je met plezier en geduld gitaar speelt. Dwing jezelf niet dingen te doen die je niet leuk vindt.

Wokkie
22 mei 2007, 00:44
Je moet het leuk vinden en ervan genieten en het een uitdaging vinden om een liedje te leren. En als je oefent zie je dat het steeds beter gaat.

Kijk eens op youtube en zoek een nummer wat jij mooi vind en ook wil leren spelen (tabs kan je bijna altijd online vinden) en mocht je niet weten hoe die tabs werken vraag het dan hier op het forum of zoek ff op de site, want zal best wel wat over geschreven zijn :)

shidan
22 mei 2007, 08:18
joehoe,
ik zit met een groot probleem!
hoeveel ik ook van mijn gitaar hou, ik speel er niet meer op! :o
zit iemand met hetzelfde probleem?
ik volg geen les, maar ben er een jaar geleden zelf mee begonnen,
kwas zot goe bezig ja tot een paar maanden geleden,
haha, eigenlijk zoek ik iemand om mee samen te werken,
ik ben nogal een persoon die vlug dingen beu is en naar vernieuwingen zoekt!
en ja die gitaar van mij was eigenlijk ook nogal een bevlieging! hoewel, ik er
zot graag mee wil doorgaan hoor..
zie mij hier nu zitten om elf uur 's avonds,
dit is wss een typisch probleem bij zelf-doeners
ik ben gewoon niet genoeg gemotiveerd! ik ken wel veel akkoorden enzo, maar
ik zie het gewoon niet zitten om mezelf een lied aan te leren met tabs enzo,
maar aan de andere kant wil ik dan wel liedjes spelen,
ik snap die tabs niet!
och ja, mss is het uit vermoeidheid dat ik hier nu zit te zeveren.. ik slaap niet goed
alle hulp is welkom!
dagdag :D



Hannelore wat een mooie naam trouwens.

Simpel jedoch effectief recept:

- Stop met het kijken naar Televisie.

- Breng inname van suiker terug tot afentoe echt genieten.

- Koolhydraten ook minderen c.q stoppen indien je geen zware lichamelijke aktiviteiten pleegt. Geen pasta, aardappels rijst e.d. meer groente.Liever roggenbrood dat gewoon brood ( of allisson brood)

- Elf uur naar bed. Zeven uur op

Twee weken gewoon proberen. Je zult zien dat je chemische fabriek je in heel ander vaarwater brengt.

:hippie:

LaurentB
22 mei 2007, 09:01
Of wat anders leuks met je tijd doen ipv gitaarspelen?
Motivatie kweken zou het allerlaatste zijn wat ik zou doen. Zoiets moet vanuit je zelf komen, vind ik.
(...)

En toch... Ikzelf ben helemaal niet zo'n gedisciplineerd oefenbeest, maar juist daarom heb ik wel eens gemerkt dat een beetje zelfopgelegde regelmaat je soms juist een duwtje kan geven, en de vooruitgang die je daardoor boekt je ook motiveert.

LaurentB
22 mei 2007, 09:02
Hannelore wat een mooie naam trouwens.

Simpel jedoch effectief recept:

- Stop met het kijken naar Televisie.

- Breng inname van suiker terug tot afentoe echt genieten.

- Koolhydraten ook minderen c.q stoppen indien je geen zware lichamelijke aktiviteiten pleegt. Geen pasta, aardappels rijst e.d. meer groente.Liever roggenbrood dat gewoon brood ( of allisson brood)

- Elf uur naar bed. Zeven uur op

Twee weken gewoon proberen. Je zult zien dat je chemische fabriek je in heel ander vaarwater brengt.

:hippie:

Ik vind het een interessante strategie :)

Pais
22 mei 2007, 09:16
En toch... Ikzelf ben helemaal niet zo'n gedisciplineerd oefenbeest, maar juist daarom heb ik wel eens gemerkt dat een beetje zelfopgelegde regelmaat je soms juist een duwtje kan geven, en de vooruitgang die je daardoor boekt je ook motiveert.
Ja ik snap wat je bedoelt. Zelf geef ik mezelf ook wel eens een mentale schop onder de arse om toch mn gitaar te pakken. Maar ik vind deze post wel dusdanig desprerate, dat het in mijn oren kansloos klinkt ;)

Janne
22 mei 2007, 09:45
Tja in de jaren dat ik gitaar speel is me dat ook vaak overkomen, je staat stil, ziet geen vorderingen, en je pakt je gitaar minder vaak op. Het is hier ook niet een kwestie van niet willen, maar het komt er gewoon niet van.
Dan kan les misschien toch een goed idee zijn, dat geeft je een richting, iets om iedere week naartoe te werken. Of zoals je zelf al aangeeft, iemand om samen muziek mee te maken, afspreken dat je de volgende week een bepaald nummer kan spelen, en dan moet je wel (hoewel je natuurlijk alleen voor jezelf gitaar speelt (behalve als je ervoor betaald krijgt)).
En nog 1 tip, zet je gitaar ergens neer waar je er zo vaak mogelijk tegenaan loopt, zeker niet in een koffer of tas, maar op een standaard in een kamer waar je veel bent, dat je m gewoon even op kan pakken als je er wel zin in hebt.
Succes en veel plezier ermee!

Janne

(Hm, iemand tips voor mij om mijn horizon te verbreden? Ik sta op het moment ook nogal stil op akoestisch gebied)

Don Capo
22 mei 2007, 10:18
Hannelore wat een mooie naam trouwens.

Simpel jedoch effectief recept:

- Stop met het kijken naar Televisie.

- Breng inname van suiker terug tot afentoe echt genieten.

- Koolhydraten ook minderen c.q stoppen indien je geen zware lichamelijke aktiviteiten pleegt. Geen pasta, aardappels rijst e.d. meer groente.Liever roggenbrood dat gewoon brood ( of allisson brood)

- Elf uur naar bed. Zeven uur op

Twee weken gewoon proberen. Je zult zien dat je chemische fabriek je in heel ander vaarwater brengt.

:hippie:


Of je drink er gewoon gezellig een biertje bij! :D

Als ik dit dieet moet gaan volgen word ik volgens mij heftig depressief! But hey, if it works for you!

vanhouten
22 mei 2007, 10:52
Als je iemand zoekt om mee samen te werken, waar kom je vandaan dan? Dan wordt het al wat makkelijker.

Wokkie
22 mei 2007, 13:38
(Hm, iemand tips voor mij om mijn horizon te verbreden? Ik sta op het moment ook nogal stil op akoestisch gebied)

Jazeker heb wel wat uitdagende nummers voor je waar ik me bezig ben/was namelijk deze:

http://www.youtube.com/watch?v=2DctCyO-E3s

http://www.youtube.com/watch?v=T4Igb5Yors4

http://www.youtube.com/watch?v=_lELKyZwlxc

Hoop dat er wat aan hebt :D

Pais
22 mei 2007, 14:11
Heeujh na aanleiding van die filmpjes heb ik een nieuwe gitarist ontdekt die leuke nummers instrumentaal covert. Hij heeft NAUDO in elke naam staan.

Wokkie
22 mei 2007, 14:18
Heeujh na aanleiding van die filmpjes heb ik een nieuwe gitarist ontdekt die leuke nummers instrumentaal covert. Hij heeft NAUDO in elke naam staan.

Bedoel je dezeman op dit filmpje?

http://www.youtube.com/watch?v=iGnrRgiw_Wk

Pais
22 mei 2007, 14:28
Thats him. Sommige covers vind ik ronduit kut eigenlijk (ben ze nu aan het luisteren :) ) maar wel grappig dat hij echt veel van de liedjes instrumentaal online heeft staan die ik heb leren begeleiden toen ik starte met gitaarspelen. Bijna allemaal zelfs :o

Hannelore
22 mei 2007, 17:08
ja ik terug e,
amai, wist ik veel dat ik raad ging krijgen voor mijn probleem!
zal ik mezelf eens voorstellen
mijn naam is tjah hannelore natuurlijk e en ik woon in gent,
ik heb een zotte gitaar, aantrekkelijk, roodbruinachtig, staat hier in mijn kamer alleen wat mooi te wezen eigenlijk, en gisterenavond laat
dacht ik dus: er zit wel wat meer in dan alleen schoonheid (dichterlijke en verstandige bui) ik wil er dus echt op spelen, sinds ik wat akkoorden ken en 'hey jude' heb ik er dus niet meer op gespeeld.. en tips ja!
youtube was al 1 van mijn favorieten, dus euh een dieet om gitaar te spelen?
allee misschien eens proberen dan, ik ben niet dik, dus is het om mijn motivatie te doen groeien ofzo?
jaja :D

freekick
22 mei 2007, 17:12
gewoon wachten tot de inspiratie terug komt!

Ik vind deze man inspirerend! John Young (whats in a name)
is 64 jaar. Zn Martin 25 jaar geleden 2e hands gekocht.

http://www.youtube.com/watch?v=HA9F553bJr0

Ik ben Alices restaurant ook maar gaan spelen.
Alleen het refrein net als John. Het origineel van Arlo Guthrie
betaat uit 20 minuten monoloog. Gebabbel dus maar wel leuk.

Jeroensnake
22 mei 2007, 17:23
Alices restaurant, JA! Een geweldig nummer. Na drie keer achter elkaar luisteren ben ik het nog niet zat. Vooral dat einde, heerlijk ....


__________________________________________________ ____________
"....That was horrible. If you want to end war and stuff you got to sing loud.
I've been singing this song now for twenty five minutes. I could sing it
for another twenty five minutes. I'm not proud... or tired.

So we'll wait till it comes around again, and this time with four part
harmony and feeling.

We're just waitin' for it to come around is what we're doing.

All right now.

You can get anything you want, at Alice's Restaurant
Excepting Alice
You can get anything you want, at Alice's Restaurant
Walk right in it's around the back
Just a half a mile from the railroad track
You can get anything you want, at Alice's Restaurant

Da da da da da da da dum
At Alice's Restaurant"

freekick
22 mei 2007, 17:31
Alices restaurant, JA! Een geweldig nummer. Na drie keer achter elkaar luisteren ben ik het nog niet zat. Vooral dat einde, heerlijk ...
da da da da da da dum
At Alice's Restaurant"[/i][/color]

En dat stuk waar hij voor de militaire keuring verschijnt en geplaatst wordt bij de afd. criminelen zoals "motherrapers and fatherrapers"die vol afschuw bij hem vandaan schuiven als ze horen waarvoor hij veroordeeld is.

tranen gelachen!

Boom-chick-Franky
22 mei 2007, 20:25
Tja , inderdaad, het spelen of in dit geval muziek maken :seriousf: met andere gitaristen-muzikanten kan inderdaad een aardige boost zijn om toch weer gemotiveerd te raken!Vooral doen!!
Of kijk anders eens op myspace, hier vindt je een ontzaglijk groot aantal gitaristen, die geweldige muziek maken, en waarmee je ook nog eens handige tips kunt uitwisselen!

Succes!
Frank



Hm, iemand tips voor mij om mijn horizon te verbreden? Ik sta op het moment ook nogal stil op akoestisch gebied
Tja Janne, aangezien ik in dezelfde stad als jij woon, misschien kunnen we eens afspreken,om muziek uit te wisselen?? :confused:

Liefhebber
22 mei 2007, 22:23
- Als je geen goesting hebt, gewoon die gitaar niet aanraken!
- Veel naar muziek luisteren, liefst van alles, radio, Cd's van allerlei genres
- Korte vakantie en nooit een gitaar meenemen!
- Veel saaie dingen doen!
- Keertje lekker doorzakken
- Niet op Gitaarnet komen voorlopig
- Paar keer naar Paradiso gaan
- Paar dagen vroeg naar bed
- Grace van Jeff Buckley paar maal achter elkaar draaien
- Naar muziek van Kenny Burrell luisteren en daarna even een stukje Miles Davis en Bach
- Daarna een CD van Paco Pena, paar nummers luisteren en dan weer iets anders, bijv. iets van John Williams of Jimmy Hendrikxs
- Je gitaar eens oppakken en er binnenin kijken en even ruiken: ruikt het naar hout?

Als je dan geen zin meer krijgt zit je in een depressie of je bent voorlopig klaar met gitaarspelen(burn out)

Janne
22 mei 2007, 23:21
Tja Janne, aangezien ik in dezelfde stad als jij woon, misschien kunnen we eens afspreken,om muziek uit te wisselen?? :confused:
Hey, ja volgens mij wist ik dat (hoewel het niet in je profiel staat), maar ik ben de laatste/komende tijd weinig in Weert, ik woon en studeer tegenwoordig in Utrecht.

Don Capo
22 mei 2007, 23:40
Is er misschien alweer animo voor een akoestische meeting?

peter_heijnen
23 mei 2007, 07:59
Of je drink er gewoon gezellig een biertje bij! :D

Als ik dit dieet moet gaan volgen word ik volgens mij heftig depressief! But hey, if it works for you!
Hehe, voor mij werkt het zeker zo, en ik wordt er juist niet depressief van. Maar dan idd zeker af en toe een biertje. :)

Rinze
23 mei 2007, 09:18
Ik zou me er niet te druk over maken, gewoon andere dingen doen, zo nu en dan de gitaar even oppakken en als het niks is weer wegzetten maar je daar vooral niet druk over maken. Zodra je teveel druk op dit soort zaken legt kan het averechts werken is mijn ervaring.

En inspiratie opdoen door muziek te luisteren of les te nemen of een goed boek te lezen of iets totaal anders te doen kan nooit kwaad.

Pais
23 mei 2007, 09:19
Is er misschien alweer animo voor een akoestische meeting?

Jeuhj! :dance:

Janne
23 mei 2007, 09:52
Is er misschien alweer animo voor een akoestische meeting?
Altijd!
Met een beetje geluk hoor ik vandaag voor het eerst tonen uit mijn zelf gebouwde gitaar en die wil ik dan eventueel wel showen (of misschien wil ik dat jullie deze post heel snel vergeten, dat ligt een beetje aan die tonen :)).