PDA

View Full Version : London city Hornet



SatanicSandorz
21 mei 2007, 22:53
Vinden jullie een london city hornet 50 watt buizencombo in nieuwstaat voor 350,- een goede deal?
Ze kosten nieuw ongeveer 530,- á 550,-.
Het is voor thuisgebruik als oefenversterker. Ik heb eerder vernomen dat het niet waard is om een zware buizenamp thuis op laag volume te gebruiken.
Anders overweeg ik een goedkope epiphone junior head van 5 watt.
Ik ga voor een bluessound.

guitarguru
21 mei 2007, 22:59
Ja, ik heb een beetje een dubbel antwoord. Die 350 euro vind ik wel een goede deal. Ik vond het in de oefenruimte een behoorlijk goede versterker nml. Zou dat er wel voor over hebben hoor!
Maar voor thuisgebruik natuurlijk complete overkill! Een 2 x 12 combo van 50 watt is waanzin voor thuis. Ik heb daar een Epi VJ head voor gekocht en die is perfect, heerlijke bluessounds en eigenlijk nog te hard hoor!!

ColourofFire
22 mei 2007, 03:24
Tis idd een beetje overkill... maar voor 350 zou ik het toch niet zomaar laten gaan... Alleen de prijs is het kopen al wel waard denk k.

almarvk
22 mei 2007, 08:24
Ja, de prijs is goed maar is de versterker ook prima geschikt voor zijn muzieksmaak? Kan je dan niet beter voor een kleine Fender buizencombo gaan?

LCH
22 mei 2007, 14:19
Zoals hierboven gezegd is 350,- niet veel. Ik heb eens op een Hornet gespeeld en op huiskamervolume komt er niet een bijzonder geluid uit. Voor 350,- kun je dan beter een Vox AD30 VT kopen, die op huiskamervolume misschien nog wel beter klinkt en véél meer mogelijkheden heeft.

Bedenk wel, 350 is niet veel voor zo'n grote bak, maar voor huiskamervolume is voor dat geld m.i. beter te krijgen.

SatanicSandorz
22 mei 2007, 15:40
De Vox ad30vt heeft toch 1 buizen preamp?
Zal dat qua sound op hetzelfde niveau zitten als een budget buizen versterker als de epi vj head?
Ik kom een voxad100vt al voor 350 of minder tegen 2ehands.

Ik denk dat ik de london city hornet helaas dan maar moeten laten liggen, ondanks de aantrekkelijk prijs. Ik ben een beginnende gitarist en voordat ik in een oefenruimte zal staan, zal de hornet al heel wat stof hebben gevangen in een zolderhoek (en wellicht kom ik tegen die tijd ook wel een mooi aanbod tegen)

De Valve junior head zie ik nieuw voor 129,-, dan moet ik nog wel een cheap speaker(cabinet) zien te vinden. Zal een enkele celestion speaker ook te veel zijn voor die head?

Een 2e optie is misschien zo een 2ehands fender g-dec met de leuke effecten en ingebouwde midimodule met bass/keyboard loops. Zal het oefenen wel leuker maken, maar zal waarschijnlijk wel weer heel anders dan de epi vj head buizenamp klinken.
Zal de sound van de g-dec ook goed zijn, want de oordelen zijn verschillend. Volgens sommigen kan het als alles klinken op laag volume in de oefenruimte en volgens anderen weer crap.
Nieuw zijn die dingen 300,- of meer.
2ehands 150,-.
Dus een nieuwe Epi vjhead excl. speaker voor 130 of een 2ehands fender g-dec voor 150,-......hmmmmm of wellicht met de tijd allebei.

guitarguru
22 mei 2007, 15:48
Keuzes.......keuzes..................

Ik heb zelf de Epi VJ head met een goedkoop speakerkastje met één 12 inch speaker erin. 129 euro plus ca. 50 euro voor een goedkoop kastje en je hebt een heel mooie buizensound voor thuis en zelfs voor in de oefenruimte. Je gaat voor een bluessound, voor mij werkt dit perfect in dat genre.

LCH
22 mei 2007, 17:28
Een 2e optie is misschien zo een 2ehands fender g-dec met de leuke effecten en ingebouwde midimodule met bass/keyboard loops. Zal het oefenen wel leuker maken, maar zal waarschijnlijk wel weer heel anders dan de epi vj head buizenamp klinken.
Zal de sound van de g-dec ook goed zijn, want de oordelen zijn verschillend. Volgens sommigen kan het als alles klinken op laag volume in de oefenruimte en volgens anderen weer crap.
Nieuw zijn die dingen 300,- of meer.
2ehands 150,-.

Het is toch vooral voor thuisgebruik? Zo'n Fender G-Dec lijkt me een uiterst bruikbaar dingetje, net als die Vox AD-serie. Een mooie buizenversterker heeft doorgaans een mooiere klank dan een een Vox AD, maar ik weet niet of je het met een Epi VJ + cabje wel redt tegen een Vox AD100, voor dezelfde prijs.

Laat ik het zo zeggen: ik denk dat je meer en langer plezier gaat beleven aan een AD100 of een G-Dec. Die échte buizenbak komt dan nog wel een keer. :D

Jimwoud
22 mei 2007, 17:31
Er komen tweedehands ook veel Hughes & Kettner Tube 50 combo's voorbij. Zijn volgens mij ook wel leuke dingen. 3 kanaals en veelzijdig.