PDA

View Full Version : Marshalls doorlussen... HUH!?



DeiDRagonas
21 mei 2007, 22:45
Hooi iedereen...

Heb net iets mafs ontdekt... Echt raar. Ik heb dus twee Marshall AVT50x combo's (net twee maand oud vandaar de "x"... dat is de nieuwste versie) en normaal speel ik dus in stereo via een Line6 POD pre-amp. Deze plug ik in de fx return van beide amps en omzeil zo dus de slechte pre-amp in deze hybride versterkers. Werkt perfect, super veelzijdig (tja, speel in een coverband) en no prob so far.

Maar nu wilde ik dus voor de afwisseling eens direct inpluggen in een van de Marshalls (heb sinds kort rock n roll bandje en wil t simpel houden... geen POD, enkel wat pedaaltjes en de marshalls). Wat ik dus wil is dat mn ene Marshall als extra cabinet (+amp dus) dient zeg maar.

Probleem was dat als ik mn fx send gebruik deze het signaal naar de speaker cut. Maar als ik nu een kabeltje leg tussen beide fx RETURNS van de combo's werkt t perfect!! De ene Marshall speel ik op, signaal gaat via de fx return naar de fx return van de andere Marshall en beide geven hetzelfde signaal af. Werkt prima zoals ik het wil dus, maar is dit wel normaal!!??? Kwam hier toevallig achter doordat ik een kabeltje in de verkeerde input stak.

Ik bedoel... van RETURN naar RETURN???? Hoort dit zo? HUH!??

Groeten Roy.

ben vanhoof
21 mei 2007, 23:32
Das logisch dat het werkt; je gebruikt de ene als pre amp voor de andere, juist zoals je je pod aangesloten hebt. Ofdat het de bedoeling is weet k niet.

DeiDRagonas
21 mei 2007, 23:39
Maar er komt toch geen geluid UIT een fx return? Dat is toch enkel een input? Dus in theorie moet van return naar return niet werken... toch?

Negative K3 fan
22 mei 2007, 00:16
is eigenlijk helemaal niet zo vreemd hoor. Heb je een paralelle fx loop? zit er ergens een knop op je amp die de fx loop regelt?

DeiDRagonas
22 mei 2007, 00:18
Nope... Serieel.

Niet vreemd zeg je??

DeiDRagonas
26 mei 2007, 12:31
Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen??
Dat pluggen van fx-return naar fx-return lijkt me echt niet normaal hoor!

grt Roy.