PDA

View Full Version : Marshall 2203/2204 channel-switch?



Chris Winsemius
21 mei 2007, 22:28
Naar aanleiding v/e aantal topics hier en de aankomst v/e JCM800 MV combo ici heb ik 'n vraag/wat input nodig...

(Ik vind zelf de crunch en dynamiek v/d hi-input v/e JMP 2203 waanzinnig voor stevige old-school-crunch en de lo-input met de master voluit te gek voor 'n "knallend clean".)

Zou dit tof/praktisch/meer veelzijdig zijn:

(Voet)schakelaar d'r bij zodat je kunt kiezen tussen de hi- en lo-input. In de hi-mode werken dan beide volume-regelaars en in de lo-mode alleen de pre-amp-volume-regelaar (aangezien die lo-input zeer lang clean blijft)?

Qua instellingen regel ik dan met de pre-amp-volume-regelaar de hoeveelheid gain voor de hi-input-mode en met de master-regelaar het volume, het cleane volume is afhankelijk van die pre-amp-volume-regelaar zodat ik voor de hi-input-mode de master-regelaar gebruik voor het uiteindelijke volume van die stand.

(Ik hoop dat dit 'n beetje helder is...)

pol
21 mei 2007, 22:34
lijkt me nog altijd een beetje onpraktisch qua volume, ik zet de gain op mijn 2203 nl altijd vol open, dat gaat wel luid worden op de low input.

ik zou eigenlijk liever een mod zien om die low input wat feller te krijgen, ala plexi.

Jimwoud
21 mei 2007, 22:46
Chris lijkt mij een zeer bruikbare mod. Zo kan je hem als channel switcher gebruiken: clean en overstuurd. En als single channel met een hi of low input zoals hij normaal is. Toch?

Tristan
21 mei 2007, 22:48
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal... :confused:

Chris Winsemius
21 mei 2007, 22:58
lijkt me nog altijd een beetje onpraktisch qua volume, ik zet de gain op mijn 2203 nl altijd vol open, dat gaat wel luid worden op de low input.

Hoe heb jij de mv staan? D'r is zowiezo wat mogelijk wat dit betreft (extra MV-regelaar op de achterkant die in beide modes werkt).


ik zou eigenlijk liever een mod zien om die low input wat feller te krijgen, ala plexi.

Met wat aanpassingen en bovenstaande extra MV-regelaar is dat mogelijk imho.

Dank voor je input!

Chris Winsemius
21 mei 2007, 22:59
Chris lijkt mij een zeer bruikbare mod. Zo kan je hem als channel switcher gebruiken: clean en overstuurd. En als single channel met een hi of low input zoals hij normaal is. Toch?

Yep, maar de ontwikkeling is nog gaande :)

EDIT:
(om niet te hoeven boren zal de stock lo- of hi-input "opgeofferd" worden voor de footswitch-aansluiting maar beide mogelijkheden zijn dan ook/toch dmw. 'n push-pull-regelaar te krijgen)

Chris Winsemius
21 mei 2007, 23:02
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal... :confused:

Keuze-schakelaar (met push-pull-regelaar en/of footswitch) tussen:
hi-input en beide volume-regelaars actief
lo-input en alléén de pre-amp-volume actief (master-regelaar is dan "als voluit")

Tristan
21 mei 2007, 23:13
Hmm, tsja, dan hangt er een beetje vanaf of dat je de levels op die manier goed kan balanceren, master voluit is volgens mij wel hard op een 800 hoor, zelfs op de low input...
Ik vind dit wel een hele interessante mod moet ik zeggen, dat zou een 800 voor mij ineens ontzettend handig maken, handiger dan de 2061x die ik nu heb, hmm...

pol
21 mei 2007, 23:28
Hoe heb jij de mv staan? D'r is zowiezo wat mogelijk wat dit betreft (extra MV-regelaar op de achterkant die in beide modes werkt).



Met wat aanpassingen en bovenstaande extra MV-regelaar is dat mogelijk imho.

Dank voor je input!

de master staat amper op 2 hier, op repetitievolume.

Negative K3 fan
22 mei 2007, 00:21
hey chris, dit klinkt een beetje ongeveer gelijk als het principe van de cornford richie kotzen signature:

http://www.richiekotzen.com/gear/cornford.pdf

Lexvandoef
22 mei 2007, 00:26
Hey Chris, klinkt als een goed idee als ik het helemaal begrijp

Maarre wat ben je van plan met mijn combotje? :D :P

Mr.Bluesbreaker
22 mei 2007, 00:52
Channelswitching? Maar dat was toch een vies woord:D
Grapje, de low input van mijn 2203 gebruik ik sporadisch, die hadden ze van mij net zo goed weg kunnen laten, of anders kunnen laten functioneren.
Volgens mij worden er gewoon 1 of 2 voorbuisjes minder gebruikt waardoor de low input op de 2203/2204 veel cleaner is.

Het lijkt mij wel tof om een JTM45 cirquit/achtige toon uit de low input te halen, en de high gewoon stock zoals ie is. Maarja, dream on.

Chris Winsemius
22 mei 2007, 12:56
hey chris, dit klinkt een beetje ongeveer gelijk als het principe van de cornford richie kotzen signature:

http://www.richiekotzen.com/gear/cornford.pdf

In die amp wordt meer verzwakking na 'n stage ingeschakeld volgens het verhaal.


Hey Chris, klinkt als een goed idee als ik het helemaal begrijp

Maarre wat ben je van plan met mijn combotje? :D :P

Ok.
LOL, ik dacht aan 'n spoiler en 'n uitgeboorde uitlaat :D
(fixen=fixen, modden alléén op aanvraag/verzoek)


Channelswitching? Maar dat was toch een vies woord:D

Het lijkt mij wel tof om een JTM45 cirquit/achtige toon uit de low input te halen, en de high gewoon stock zoals ie is. Maarja, dream on.

'n Vies woord maar someone's gotto do it, ha ha.

Ik neem dat JTM45-achtige mee in m'n experimenten hoewel ik zo'n JTM45 graag ietsje strakker in het laag wil dan stock.

Lexvandoef
22 mei 2007, 13:00
Ok.
LOL, ik dacht aan 'n spoiler en 'n uitgeboorde uitlaat :D
(fixen=fixen, modden alléén op aanvraag/verzoek)


hehe, kom maar op met die spoiler, mss wordtie dan beter te tillen in de wind :D

Anyway, ik las op je site iets over een betere Master Volume, is dat iets?:D

Negative K3 fan
22 mei 2007, 13:22
In die amp wordt meer verzwakking na 'n stage ingeschakeld volgens het verhaal.


tja ik had he ook niet echt over de technische kant van de zaak, ik denk trouwens dat ze hier gewoon een schakelbaar spanningsdelertje bij de input hebben gemaakt, om zo echt een gitaar met teruggedraaide volume knop te benaderen.

Chris Winsemius
22 mei 2007, 13:32
hehe, kom maar op met die spoiler, mss wordtie dan beter te tillen in de wind :D

Anyway, ik las op je site iets over een betere Master Volume, is dat iets?:D

Striping en geblindeerde ramen! LOL

We spreken het morgen middag gewoon rustig door.

Chris Winsemius
22 mei 2007, 13:34
tja ik had he ook niet echt over de technische kant van de zaak, ik denk trouwens dat ze hier gewoon een schakelbaar spanningsdelertje bij de input hebben gemaakt, om zo echt een gitaar met teruggedraaide volume knop te benaderen.

Uit het verhaal begreep ik dat dat na de 1e stage gebeurt. Zonder boosters/etc. voor 'n amp vervormt de 1e stage toch niet dus kun je 'n teruggedraaide gitaarvolumeknop ook na de 1e stage simuleren. Verder is het ontwerp van die amp anders dan een 2203.

Speeddemon
22 mei 2007, 13:35
De JCM800 RI die ik getest heb, had ABSOLUUT geen extra felheid nodig! (presence stond op 0 en treble op 5, de rest voluit).

Met master op 2 en pre-amp vol open klonk ie lekker zowel in de hi als lo input. Lo was dan echt mooi clean met kloten, zonder nou een randje te hebben (of je moet echt een Les Paul met X2N elementen hebben ofzo).

heavy-metal-thunder
22 mei 2007, 17:35
Chris, had ik geweten dat je deze mod voor elkaar zou krijgen, dan had ik dit weekend op een 2203 io ebay hoger geboden dan 700 (is 760 gegaan).

ALS je die mod voor elkaar krijgt en het zodanig fixt dat er niet te veel volumeverschil tss beide inputs is (ik durf niet schrijven "tussen de 2 kanalen), dan is wordt dit een fantastische amp! Ik heb ooit een jcm 800 weg gedaan omdat ik niet kon switchen tss het mooie clean van de low input en het scheurende van de high input. Trouwens, ik heb ook mijn DSL weg gedaan omdat het volumeverschil tussen de 2 voicings (clean en drive) van kanaal 1 te groot was.

fentemple
22 mei 2007, 17:56
he chris, neem aan dat je deze variant kent? Speel er zelf met veel plezier mee.
http://i86.photobucket.com/albums/k113/fentemple/myModPreamp.gif

Chris Winsemius
22 mei 2007, 18:23
Chris, had ik geweten dat je deze mod voor elkaar zou krijgen, dan had ik dit weekend op een 2203 io ebay hoger geboden dan 700 (is 760 gegaan).

ALS je die mod voor elkaar krijgt en het zodanig fixt dat er niet te veel volumeverschil tss beide inputs is (ik durf niet schrijven "tussen de 2 kanalen), dan is wordt dit een fantastische amp! Ik heb ooit een jcm 800 weg gedaan omdat ik niet kon switchen tss het mooie clean van de low input en het scheurende van de high input. Trouwens, ik heb ook mijn DSL weg gedaan omdat het volumeverschil tussen de 2 voicings (clean en drive) van kanaal 1 te groot was.

Ik doe m'n best, wat jij beschrijft is m'n doel ook met deze amp.

Helemaal cool: ik zet er zowiezo plexi-replica-trafo's in maar de originele set gaat naar 'n mede GitaarNetter voor zijn JCM800-project.

Chris Winsemius
22 mei 2007, 18:45
he chris, neem aan dat je deze variant kent? Speel er zelf met veel plezier mee.
http://i86.photobucket.com/albums/k113/fentemple/myModPreamp.gif

Weleens gezien maar niet wat ik zoek :)
(dit verkloot de hele sound imho)

EDIT: maar dank voor de sugestie!