PDA

View Full Version : Nieuwe les paul!



Orpheo
21 mei 2007, 20:40
Ik heb onlangs, met hulp van warmoth, mijn eigen LP gemaakt!

de specs:

korina back
AAAA(A?) flame maple top
indian rosewood NECK
rio/braz. rosewood toets
binding om fretboard
celtic cross als inleg
superjumbo frets
3 hummies
hipshot trem
sperzel tuners

en hier wat foto's. Sommigen onder ons zullen 'm waanzinnig lelijk vinden, ik vínd 'm super. hij is heel erg stemvast, de hipshot is echt waanzinnig. hij klinkt, ondanks de andere brug, en bolt on neck, toch wel les paul-like.
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_9667.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_9688.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_9690.jpg

a darker shade of grey
21 mei 2007, 20:42
Wauw!
Supermooi!
Welke pups heb je erin liggen?

Man dat ding is écht gaaf, maar wat heb jij eigenlijk met LP's???


edit: ik had alleen een andere inlay gekozen...

Orpheo
21 mei 2007, 20:45
de gitaar is geinspireerd op een explorer die shamray ooit gemaakt heeft (die op zijn beurt geinspireerd is op een private stock PRS, in purple mist, qua finish dus). deze finish is een purplemist burst bovenop, en achterop gewoon een purpleburst. de back is trouwens gevlamd korina. Het is geen echt WIT korina, maar ook niet echt het bekende zwarte, eerder een tussenweg.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_9686.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_9685.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/KIF_9689.jpg

Orpheo
21 mei 2007, 20:46
Wauw!
Supermooi!
Welke pups heb je erin liggen?

Man dat ding is écht gaaf, maar wat heb jij eigenlijk met LP's???


edit: ik had alleen een andere inlay gekozen...

voorlopig gibson burstbuckers. er gaan zo bareknuckles in. warpig in brug, black dog in hals, filtertron mid.

wat ik heb met les pauls... alles. ik hoef geen enkele gitaar, op een LP na. de rest heeft 't NET niet (of TOTAAL niet) qua looks en feel. nou ja, als het maar een singlecut met carved top is vind ik t best eigenlijk ;)

deze krijgt trouwens over een maand een nieuwe hals; purperhart en ebben, met dezelfde inleg. is imo mooier dan t rosewood :)

Blend
21 mei 2007, 20:53
de gitaar is geinspireerd op een explorer die shamray ooit gemaakt heeft (die op zijn beurt geinspireerd is op een private stock PRS, in purple mist, qua finish dus).



Ik dacht er idd al wat PRS-achtige trekjes in te zien.

Mooie gitaar, gefeliciteerd!

Luke-wannabe
21 mei 2007, 21:04
Mwah ben er niet kapot van, maar t zal vast een goeie gitaar zijn!
Veel plezier ermee.

Tupelo
21 mei 2007, 21:10
deze krijgt trouwens over een maand een nieuwe hals; purperhart en ebben, met dezelfde inleg. is imo mooier dan t rosewood :)

Mooi! Congrats, maar houd 'm heel hè! :)

Begrijp alleen bovenstaande even niet goed.
Dacht dat je juist met opzet voor een pallisander hals gekozen had..? :confused:

LaurentB
21 mei 2007, 21:12
Ik vind hem wel wat hebben, ja, mooi gedaan!

Anders Destium
21 mei 2007, 21:21
Mooie hals, mooie body, veel plezier ervan :)

Dirkdewaard
21 mei 2007, 21:21
HOLY MOTHER OF GOD, mijn excuus, iedereen zijn smaak
maar ik wist niet dat de gitaar uit mijn nachtmerrie echt bestond!!

(als jij er maar blij mee bent :D )

pasqual
21 mei 2007, 21:47
mooi gemaakt,

heb je het lakwerk ook zelf gedaan? zo ja, hoe krijg je dat zo mooi voor elkaar? ik vind die hals wel iets hebben. ik vindt LP's vooral mooi, maar niet mijn ding om op te spelen. voor ieder wat wils. als we allemaal hetzelfde wilden hebben, waren we snel uitgeluld hiero. :D

groeten Pasqual.

Wimvdb
21 mei 2007, 21:54
nice , ik zou alleen zelfs geen temelo en bolt on op een LP willen. Maar wel lekkere vorm , neck en kleur.

Je mist wel nog wat schroefjes ...

DeiDRagonas
21 mei 2007, 21:58
Gefeliciteerd man!
Ik zou bijna zeggen "mooi ding" maar ja, die brug he... En de top... tja tja... Niet echt mijn ding toch deze gitaar denk ik. Maar veel plezier ervan joh. Vind btw die hals er wel erg netjes uitzien!

Grt R.

marter544
21 mei 2007, 22:08
Hij klinkt vast mooi, maar ik vind em niet mooi... Doet me een beetje denken aan de keipers enzo op marktplaats (kwa looks, kan ook door de brakke foto's komen). Even een vraagje, had je niet voor een mooie slange bolt-on heel kunnen kiezen, ipv. zo'n lomp blok? Dan kan je ook beter bij de hogere posities.

Orpheo
21 mei 2007, 22:22
dat blok zit echt niet in de weg. dit was een project waar ik heel veel bij geleerd heb, en bij de volgenden zullen fouten en lessen geleerd bij deze in de praktijk gebracht worden.

@ tupelo: er zit NU n pallisander hals op, maar er komt een purperhart/ebben hals op.

ik snap dat 't lijkt alsof 't een goedkope keiper ofzo is, maar IRL is die top veel en veel gaver. de kleur is ook niet goed te pakken op foto's, maar de kleur is PRECIES zoals ik die wil. Fred dons heeft 'm trouwens gelakt.

iwamoto
21 mei 2007, 22:27
je ging toch een warmoth superstrat maken? ;)

nee ik vind m mooi hoor ventje, maar moet het nu elke keer les paul zijn?

pieter-jan1
21 mei 2007, 22:29
voor een zelfbouw is hij niet mis ... ik vind alleen een tremelo op een lp nogal overdreven ... en ik had er 2 hb in gezet ...

mja, zal wel lekker spelen zekers ... veel plezier ermee :listen:

hendrix_appendix
21 mei 2007, 22:35
Maar een gitaar naar jouw specs waar je alweer een andere hals en andere pickups in gaat doen :???:

Danieldg
21 mei 2007, 22:37
Geweldig mooie gitaar man ! Die top is echt zo lekker :cooler:

iwamoto
21 mei 2007, 22:40
Maar een gitaar naar jouw specs waar je alweer een andere hals en andere pickups in gaat doen :???:
...orpheo....

Noid
21 mei 2007, 22:51
Mooie gitaar. Geweldig al dat goud op die zwart/grijze top. Natuurlijk kan er een tremolo op een LP, staat toch goed en maakt de gitaar alleen maar functioneler! Enige minpunt vind ik de bookmatch van die top, die vind ik niet geweldig. Wat is de cavity op de achterkant voor de pots trouwens groot, wat zit daar onder? En hoe bevalt het feit dat die hals bolt on is.

Rinze
21 mei 2007, 22:56
Ik vind hem wel mooi, inderdaad een beetje PRS Singlecut-achtig. Is dat nou duur qua materiaal?

Lexvandoef
21 mei 2007, 22:57
Hey Orpheo, feli, toffe gitaar. De kleur is niet echt mijn ding :D Maar waarom zit er eigenlijk geen Gibson-achtige headstock op? Vind dat zelf het mooist op een les paul. En die bolt on hals? Is dat expres of doen ze geen set necks?

Anyway, gefeliciteerd, je hebt er weer een aparte gitaar bij :D

bert k
21 mei 2007, 22:57
Ja, ik vind hem mooi. Trem op een LP vind ik super, al schijnt dat not done te zijn, ik hou van tremolo's. Argument is vaak dat je sustain eronder lijdt. Dat zou je zo kunnen vergelijken met een andere LP, hoe is hij qua sustain?

Bolt-on hoeft geen probleem te zijn, set neck is wat luxer, maar als je overal goed bij kan is het wel best. Ik heb zelf geen problemen met mijn bolt-on Charvel of mijn Tele, en op mijn LP merk ik niet dat dat nou zoveel scheelt.

Orpheo
21 mei 2007, 23:50
hij sustaint waanzinnig goed. hij doet niet onder voor mijn andere LP's. warmoth doet geen set neck, en dat maakt niet echt uit. ik kan nu tenminste leuk halzen wisselen als ik zo 3 warmoths heb ;)

Ik heb gekozen voor dit headstock, omdat het een soort 'orpheo'versie van een PRs singlecut trem moest zijn.bij de gibsonhead gaan de snaren onder een te grote hoek naar de tunerpegs, en bij deze is dat nagenoeg recht. deze hals gaat op n gitaar waar er geen trem is, want bij een tremgitaar wil ik straight stringpull; snaren rechtuit naar head. vandaar (ook) dat ik n andere hals neem tzt. een andere reden is dat ik deze nam als studieproject; kijken hoe warmoth is en bevalt. en ik wist vooraf niet dat ik deze kleur zou kiezen.

Orpheo
21 mei 2007, 23:54
Maar een gitaar naar jouw specs waar je alweer een andere hals en andere pickups in gaat doen :???:

pff man zit niet te zeveren. ik heb uitgelegd 't hoe en wat. maar om JOU een lol te doen houd ik deze hals. en deze elementen zijn TIJDELIJK. dat was al bij voorbaad zo. ik heb even geen geld nu voor nieuwe elementen, en er is nu n gitaar bij fred dons voor herlakken, dus de elementen van die gitaar zitten in deze warmoth.

@ iwa: ja. het moet Les Paul zijn. de rest vind ik lelijk.

in die cavity zit nog niets bijzonders, op de normale wiring na. er komt nog wel wat extra's in. en ik vind 't mooier, en handiger werken, en t scheelt gewicht. er kan nog wel ooit iets inzitten van piezo, synth, whatever. maar nog niet. ik houd m'n opties graag open :)

over die bookmatch: hij is echt een perfecte bookmatch hoor, alleen een heel erg overdreven top ;) ik schat 'm zo 5A in ofzo? hij is IRL echt veel gaver dan op foto's. de kleur is HEEL lastig te pakken te krijgen op foto.

bert k
21 mei 2007, 23:57
Als die kop zo recht loopt (kan ik niet goed zien op de foto's) kan je heel goed staggered stemmechanieken nemen, die worden lager naar achteren toe. Dan heb je op een platte kop toch een goeie snaarhoek.

DeiDRagonas
22 mei 2007, 00:05
over die bookmatch: hij is echt een perfecte bookmatch hoor, alleen een heel erg overdreven top


Serieus?? Want dat is ook een van de echt mindere punten qua looks vond ik... De bookmach is volgens mij gewoon echt scheef hoor.

edit: Als je de foto op zn kant flipt, lijkt t al minder erg, maar toch niet geweldig. Maar goed, t gaat toch om de sound, dus boeie...

Orpheo
22 mei 2007, 00:05
Als die kop zo recht loopt (kan ik niet goed zien op de foto's) kan je heel goed staggered stemmechanieken nemen, die worden lager naar achteren toe. Dan heb je op een platte kop toch een goeie snaarhoek.

de headstock is angled, als bij een les paul, dus staggered is niet nodig :)

Orpheo
22 mei 2007, 00:17
Serieus?? Want dat is ook een van de echt mindere punten qua looks vond ik... De bookmach is volgens mij gewoon echt scheef hoor.

edit: Als je de foto op zn kant flipt, lijkt t al minder erg, maar toch niet geweldig. Maar goed, t gaat toch om de sound, dus boeie...

ja, hij is echt goed gebookmatched. t lijkt alleen scheef omdat t licht er zo opvalt. de back is wel ge-slipmatched, maar de top is recht. maar al zou t scheef zijn, t heeft toch wel wat vind ik :P maar goed, de volgende 2 zullen geen last hebben van zo'n idiote top :D

DeiDRagonas
22 mei 2007, 00:20
Go Orpheo... Ben nu al benieuwd wat je er volgende keer van gaat maken. Behalve dat deze niet echt mijn ding is, blijft t natuurlijk voor een home-gebakken gitaar een topper. Ik bedoel, heb je echt netjes gedaan joh, zou ik niet kunnen.

Laters Roy.

bert k
22 mei 2007, 00:28
de headstock is angled, als bij een les paul, dus staggered is niet nodig :)
Aha, ik begreep je verkeerd toen je zei dat de snaren recht liepen. Duidelijk nu.

Orpheo
22 mei 2007, 00:28
Go Orpheo... Ben nu al benieuwd wat je er volgende keer van gaat maken. Behalve dat deze niet echt mijn ding is, blijft t natuurlijk voor een home-gebakken gitaar een topper. Ik bedoel, heb je echt netjes gedaan joh, zou ik niet kunnen.

Laters Roy.

even een tipje van de sluier:

warmoth2:
korina back
flamed walnut top met binding (perloid)
macassar ebben toets (gewoon ebben met gekleurde strepen zeg maar)
zelfde inleg, perloid
binding, perloid
ziricote back
ook hipshot brug, sperzels, 3 elementen, net als deze

warmoth3:
piezo/synth gitaar met:
korina back
lacewood (flat) top of flame maple, ligt eraan wat mijn smaak is op dat moment en hangt af van nog wat factoren. (als ze koa op koa hebben in de showcase neem ik naturlijk die, maar ok).
redwood back
de hals van deze gitaar, en warmoth1 krijgt dan een purperheart/ebben hals.
en dan weer hipshot, 3 hummies, sperzels.

dat is het HEEL kort samengevat.

en nogmaals waarom ik de halzen wissel: de kleuren passen niet, en warmoth3 moet toch echt n hals krijgen! en purperhart is gewoon cool, dus waarom niet purperhart op n paarse gitaar.

Lexvandoef
22 mei 2007, 01:16
Waarom doe je ze eigenlijk alle 3 met relatief gezien dezelfde specs?

de korina back, hipshot en 3 humbuckers in alle 3 de les pauls? Is het niet leuker om nog meer te veranderen/experimenteren?

Verder wel goede smaak in exotische houtsoorten:D

Orpheo
22 mei 2007, 01:46
Waarom doe je ze eigenlijk alle 3 met relatief gezien dezelfde specs?

de korina back, hipshot en 3 humbuckers in alle 3 de les pauls? Is het niet leuker om nog meer te veranderen/experimenteren?

Verder wel goede smaak in exotische houtsoorten:D

-korina, omdat dat me meer bevalt dan mahonie
-hipshot, omdat ze heel stabiel zijn, goed klinken, tof eruit zien, en ik ToM's al heb
-3 humbuckers, omdat dat mijn 'ding' is. ik ben GEK op 3 hummies, ik vind 2 gewoon ronduit lelijk (behalve op alpine white en sunburst standard, op customs-> 3 pups!).

Lexvandoef
22 mei 2007, 02:35
Okay das vrij duidelijk. Maar heb je dan niet aan 1 custombuilt Warmoth niet genoeg? :D Just kiddin.

Ik zou dan gaan denken aan een les paul met strat sound :P Essen olympic white body, maple hals en 21 frets maple toets, 3 singles, die hipshot :D en dan 3 V + 1 T, 5 way switch

Beetje strat sound met les paul feel?:D

Maar mooi dat je dit gewoon allemaal kan doen, show them Warmoths Orpheo ;)

Gitaro
22 mei 2007, 02:57
Damn, ik wou dat ik het geld had om er zo mee bezig te zijn. Gefeliciteerd weer, en de top vind ik dus echt fucking mooi. Toen ik het fretboard zag was mn eerste gedachte trouwens "nee! ebony!" :D

Negative K3 fan
22 mei 2007, 09:06
eeuwig zonde van die plaat metaal op de achterkant, kan gewoon niet en dat weet je zelf ook wel nimrod :D

maar verder wel lekker, mooi halsje ook!

Fender75
22 mei 2007, 09:58
Ik vind het een schitterende gitaar. Op de foto's bij het zelfbouw onderdeel van dit forum komen de kleuren veeeel mooier over!!!! Complimenten Orpheo...maar binnenkort heb ik er ook een..:)

Mitch
22 mei 2007, 10:40
Cool, je eigen Warmoth PRS singlecut :D

De logica van drie van deze gitaren ontgaat mij ook een beetje eerlijk gezegd, maar alle goede dingen komen in drieën zeggen ze, dus ik hoop er maar het beste van voor je !

iwamoto
22 mei 2007, 10:47
eeuwig zonde van die plaat metaal op de achterkant, kan gewoon niet en dat weet je zelf ook wel nimrod :D

maar verder wel lekker, mooi halsje ook!
hey, zo mag je hem toch niet noemen :sssh:

Orpheo
22 mei 2007, 10:53
de logica... ik wil gewoon les pauls :D meer logica is toch niet nodig? :)

Orpheo
22 mei 2007, 11:11
oh ja: liefhebbers van dikke halzen kunnen bij deze gitaar hun lol op; de hals is dikker dan die van een gibson LP R8 :D

Orpheo
22 mei 2007, 11:12
eeuwig zonde van die plaat metaal op de achterkant, kan gewoon niet en dat weet je zelf ook wel nimrod :D

maar verder wel lekker, mooi halsje ook!
ik vind die metalen plaat mooier dan de andere oplossing; ringetjes. dat is pas lelijk. bij de volgende ga ik 't wel verzinken. weer een lesje geleerd he :)

@gitaro: agreed, ebben komt er dus ook aan, met purperhart hals :)

grootste minpunt: de nut is waanzinnig slecht ingevijld door warmoth. moet dus even aangepast worden. dit vind ik echt een verschrikkelijk kloteklusje, maar ja, t moet...

bass blom
22 mei 2007, 11:47
gewoon een kant en klare graphtech nut bestellen
ik heb er 1 in mn lpc, hoefde alleen aan zijkanten wat bijgevijld en klaar

Orpheo
22 mei 2007, 11:56
gewoon een kant en klare graphtech nut bestellen
ik heb er 1 in mn lpc, hoefde alleen aan zijkanten wat bijgevijld en klaar

ga ik ook doen de volgende keer. nja... ik weet 't niet... de toetsen van warmoth zijn natuurlijk wel compound radius...

Rormo
22 mei 2007, 15:07
HOLY MOTHER OF GOD, mijn excuus, iedereen zijn smaak
maar ik wist niet dat de gitaar uit mijn nachtmerrie echt bestond!!

(als jij er maar blij mee bent :D )

eens. Foeilelijk, maar als jij er maar blij mee bent. Daar gaat het om. Hij ziet er zeker wel strak gebouwd uit.

BLOK182
22 mei 2007, 15:10
Mooie hals (op de inlays na), die wil ik wel op mijn PRS hebben! Voor de rest zal het best een gave gitaar zijn, maar totaal niet mijn ding:-)

hendrix_appendix
22 mei 2007, 17:22
pff man zit niet te zeveren. ik heb uitgelegd 't hoe en wat. maar om JOU een lol te doen houd ik deze hals. en deze elementen zijn TIJDELIJK. dat was al bij voorbaad zo...

Rustig maar gast, ik sprak enkel mn verbazing uit. je doet maar wat je wilt, het is per slot van rekening jouw gitaar.

rickert
22 mei 2007, 17:32
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, maar denk toch datik van het positieve uitga:p Iig wel goed je ideeën zo samenvoegen, stoerrrr.

fred dons
22 mei 2007, 21:07
niks mis met een paarse warmoth les paul, 5 a top, hipshot trem, rosewood nek en 3 pups ;)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=209&page=26&ktw=f83430346f9e948616ba83302ec1946a
(maar dan net weer anders als Orpheo)

beide les pauls zijn in het echt meer afwijkend, deze heeft tone chambers en is veel lichter en heeft een mahonie back, de nek op die van mij is niet van indian rosewood maar van malagassy (die van orpheo is veel mooier) de klank zal ook behoorlijk afwijken door die verschillen

Outrage
22 mei 2007, 23:13
Ik vind een ebben toets ook mooier dan een rosewood. Zou je heel veel verschil merken in geluid (versterkt en onversterkt)?

Viel de prijs uiteindelijk een beetje mee?

marc_o
22 mei 2007, 23:41
Best een toffe bak, maar als ik iets te zeiken zou moeten hebben, vind ik het zonde hoe de zwarte Burst-rand is gespoten, overal een klein randje rond de body, maar in de bovenste "hoorn" en de onderste "hoorn" veel te veel zwart oppervlak....wat het overigens geen mindere gitaar maakt.

fred dons
23 mei 2007, 09:22
dat is hoe ook de PRS gespoten was en ook wel hoe traditioneel een teardrop burst is, zou je hem helemaal een dunne rand geven dan lijkt het niet meer "les paul" (tis hier natuurlijk wat meer dramatisch door die donkere kleuren)

Orpheo
23 mei 2007, 10:39
@ marc: fred heeft t precies gespoten zoals ik had gevraagd :) echt dead-on. het is dus een kwestie van smaak :)

marc_o
24 mei 2007, 21:36
Dan heb ik niks aan te merken en dan blijft over: een best coole gitaar.

Tias
24 mei 2007, 21:49
ziet er vet uit, kheb alleen een hekel aan tremelo's:P

Cris
25 mei 2007, 12:11
Over smaak valt niet te twisten, dus ik zal niet zeggen dat ik hem niet mooi is.

Maar zolang die maar lekker speelt toch.

Harm
25 mei 2007, 14:48
Ik vind het een mooie Les Paul! Het geschroefde zal een iets ander geluid geven, maar dat hoeft de pret niet te drukken! Zelf ben ik gruwelijk gek op de tremelo op de PRS siongle cut.. Ik zit er zelfs aan te denken omdat ooit eens te gaan doen met een Huber, icm een Brazilian Rosewood hals....

@Fred: Ook een geweldig mooie LP! Jij hebt echt een geweldig mooie set gitaren! :-)

Orpheo
25 mei 2007, 22:38
warmoth2 en 3 zijn besteld ghehe

korina/koa body met rosewood hals (op deze komt namelijk een pau ferro/ebben halsje)

warmoth3 is korina/walnut met ziricote/macassar ebben hals.

BazzzMastah
26 mei 2007, 03:06
Mooi ding man. echt one of a kind!

Fender75
26 mei 2007, 10:37
Ben benieuwd naar de Korina Koa top Orpheo...zit ik zelf ook aan te denken! Ga je deze nog speciaal aflakken?

Orpheo
26 mei 2007, 18:14
Ben benieuwd naar de Korina Koa top Orpheo...zit ik zelf ook aan te denken! Ga je deze nog speciaal aflakken?

die word gewoon naturel. de walnut top word wel speciaal. krijgt de gele stain van de gitaar van orreltak in 't midden, en rood aan de zijkant. eigenlijk een sunburst dus, maar dan VEEEEL lichter. of als de top heel gaaf is, gewoon naturel :)


de koa krijgt btw een milde paf in brug en 2 p90's in mid en hals. de walnut krijgt filtertron in mid, en nog wat leuke elementjes in hals en brug.

Orpheo
26 mei 2007, 23:02
ik heb net de warmoth weer bespeeld, en vergeleken met m'n 2 main-axes. het is gewoon freaky hoe goed de warmoth klinkt en speelt. sustain is langer, ondanks bolt on en trem, tone is dikker en toch meer helderheid, en het speelcomfort ligt veel hoger dan met normale les pauls. m'n gibsons de deur uit, dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen, maar het besef 'fuck, les pauls die goed spelen en beter klinken' doet wel pijn.

Yamhammer_71
26 mei 2007, 23:06
ik heb net de warmoth weer bespeeld, en vergeleken met m'n 2 main-axes. het is gewoon freaky hoe goed de warmoth klinkt en speelt. sustain is langer, ondanks bolt on en trem, tone is dikker en toch meer helderheid, en het speelcomfort ligt veel hoger dan met normale les pauls. m'n gibsons de deur uit, dat kan ik niet over m'n hart verkrijgen, maar het besef 'fuck, les pauls die goed spelen en beter klinken' doet wel pijn.

Of jouw Les Pauls zijn gewoon minder...

fred dons
26 mei 2007, 23:26
plaag hem niet zo ;)

Orpheo
26 mei 2007, 23:27
Of jouw Les Pauls zijn gewoon minder...

:seriousf: :seriousf:


loser mijn les pauls zijn ongelooflijk goed. kan je nagaan hoe de warmoth is. ach, waarom ga ik hier nog op reageren.

imlikeajungle
26 mei 2007, 23:48
Bizar dan toch dat niet de hele wereld op Warmoths speelt?! :cheerup:
Gelukkig heb jij het ontdekt!

Yamhammer_71
27 mei 2007, 00:11
Het was maar een geintje, de Warmoth zal best fantastisch klinken :dance:

Ieder zn ding.

Orpheo
27 mei 2007, 00:23
Bizar dan toch dat niet de hele wereld op Warmoths speelt?! :cheerup:
Gelukkig heb jij het ontdekt!

het heeft o.a. het hele idee van bolt on tegen, en de naam. wanneer je 't eenmaal geprobeerd hebt heb ik gemerkt, is er geen weg terug

edit: mooi toch dat niet iedereen erop speelt? nu kan ik voor n appel en een ei een LP met korina/koa body kopen....

Orgasmocaster
27 mei 2007, 00:26
Bizar dan toch dat niet de hele wereld op Warmoths speelt?! :cheerup:
Gelukkig heb jij het ontdekt!

Dat vindt ik nou ook.. Persoonlijk wil ik geen Nieuwe 'off the shelf' gitaar meer. Warmoth is een soort van verslaving! Het is toch geweldig dat je een gitaar voor rond de 1000 kunt kopen die gelijk is aan een $4000+ custom shop gitaar!

oh en trouwens, er spelen heel wat meer Artiesten op Warmoths dan je denkt. en dat is incl gitaristen die officieel endorsed zijn of zelfs signature models hebben.

Orpheo
27 mei 2007, 00:27
oh en trouwens, er spelen heel wat meer Artiesten op Warmoths dan je denkt. en dat is incl gitaristen die officieel endorsed zijn of zelfs signature models hebben.

oh?dat wist ik niet :) vertel!

Chris Winsemius
27 mei 2007, 00:29
Wat die signature/endorsement-dingen betreft: gebeurt ook bij amps. Artiest krijgt 'n amp (of met flinke korting) en laat 'm dan modificeren. Amp ziet er hetzelfde uit maar klinkt anders :)

Bij gitaren is dat vaak met 'n opplak-logootje te doen... (Ik bedoel Warmoth body in dezelfde kleur of 'n Warmoth hals met 'n [ander] logootje).

Yamhammer_71
27 mei 2007, 00:29
het heeft o.a. het hele idee van bolt on tegen, en de naam. wanneer je 't eenmaal geprobeerd hebt heb ik gemerkt, is er geen weg terug

Meen je dat nou echt? :nervous:

Nja, als je een LP-man bent en zulke lovende woorden hebt over de Warmoth dan zeg het misschien wel iets...ik zou het ding eerst moeten horen + bespelen, dan ben ik misschien overtuigd. Ben momenteel helemaal in de wolken met mn LP Standard...wat een sound! Zitten nieuwe BKP pickups in + nieuwe pots. Ik heb mn sound helemaal gevonden.

Orgasmocaster
27 mei 2007, 00:38
ik heb een van de warmoth verkopers es gevraagd..
tot zover ik kan herinneren noemde hij de volgende:
SRV, EVH, Eric Clapton, Eric Johnson, Prince, Sambora, Bonamassa, en nog veel meer..

In veel gevallen worden ze ook door hun Guitar Techs gebeld en komen ze er pas later of nooit achter dat het voor een bekende gitarist was

ook veel boetiek gitaartjes worden van warmoth onderdelen gemaakt. Sadowski, Pensa Suhr en Valley Arts bijv.

fred dons
27 mei 2007, 11:19
sadowski ontkent maar gaf wel toe dat misschien (??) hij wel eens een replacement neck gekocht heeft (lijk mij vrij bullshit)
Pensa wordt door Wildwood en nog wat andere ghostbuilders gemaakt (zijn voornamelijk set neck en dat doet warmoth niet)
Valley Arts werd tot voor kort door Warmoth gedaan maar volgens mij doet gibson het nu inhouse (maar dat weet ik niet zeker)
Voor Musicman werd ook een tijd de nekken door warmoth gedaan (nadat ze eerst door charvel werden gemaakt)
Yamaha heeft voor haar topline ook warmoth parts (bodies en nekken) gebruikt en zo zijn er ongetwijfeld meer bedrijven die warmoth hebben gebruikt voor hun productie

Rinze
27 mei 2007, 12:27
Kun je zo'n Warmoth-hals niet gewoon lijmen, of maakt dat niet zoveel uit omdat ie niet zo ver doorloopt?

fred dons
27 mei 2007, 12:47
het kan wel maar het voegt weinig toe, qua stevigheid zal het weinig uitmaken (een PRS heeft minder lijmnoppervlak) maar ik zie niet zo snel enig voordeel. op verzoek (en je moet ervoor bijbetalen) levert warmoth niet voorgeboorde onderdelen

Snaar'n Bennie
27 mei 2007, 12:58
Ik vind zo'n VW (axis, van halen) body met gewelfde top echt prachtig werk van Warmoth. En dan met twee P90's en geen trem maar een stopstaart. Prachtig!

fred dons
27 mei 2007, 13:39
ik heb zo'n platte EVH van hun gehad met stoptail (ooit bij Peer Dellen gekocht) en tis dat ik niet van stoptail hou maar het was wel een hele mooie goede gitaar (ik heb nu een "echte" musicman en die is ook goed hoor :D)

Anders Destium
27 mei 2007, 14:24
Ik heb Orpheo vaker dit soort lovende woorden zien gebruiken, om vrij kort erna de gitaar te koop aan te bieden of te slopen.

Orpheo
27 mei 2007, 14:28
Ik heb Orpheo vaker dit soort lovende woorden zien gebruiken, om vrij kort erna de gitaar te koop aan te bieden of te slopen.

daarom zeg ik ook: eerst de wittebroodsweken overleven....



of zei ik dat nu op msn tegen n vriend van me... :???:

anyway, tis effe doorspelen maar voorlopig bevalt ie uitstekend.

Fender75
27 mei 2007, 20:56
Wanneer komen de bestelde gitaren binnen? Ben zo benieuwd hoe die Koa top eruit ziet!

rickert
27 mei 2007, 23:37
Ik heb Orpheo vaker dit soort lovende woorden zien gebruiken, om vrij kort erna de gitaar te koop aan te bieden of te slopen.

Die edwards *snif* :(

marc_o
27 mei 2007, 23:41
Ik heb Orpheo vaker dit soort lovende woorden zien gebruiken, om vrij kort erna de gitaar te koop aan te bieden of te slopen.


Ik denk dat jij je sterk vergist....zulke mensen zitten niet op dit forum...

Yamhammer_71
29 mei 2007, 13:38
deze krijgt trouwens over een maand een nieuwe hals; purperhart en ebben, met dezelfde inleg. is imo mooier dan t rosewood :)

Ik zou het niet alleen voor de looks doen omdat ebben 'mooier' is.
Het zal inderdaad niet verkeerd staan, maar ebben klinkt echt anders dan rosewood. Ebben klinkt strakker, hardere attack en meer geschikt voor het zwaardere werk dan rosewood. Rosewood klinkt wat warmer, ingetogener en ietsjes ronder, natuurlijk ook geschikt voor zwaardere stijlen maar afhankelijk vd gitaar + anders dan ebben.
Veel succes...ebben is tegenwoordig nogal schaars, dus zoek een goede plank hout uit! ;)

Kim Wilson
29 mei 2007, 13:50
Ik zou het niet alleen voor de looks doen omdat ebben 'mooier' is.
Het zal inderdaad niet verkeerd staan, maar ebben klinkt echt anders dan rosewood. Ebben klinkt strakker, hardere attack en meer geschikt voor het zwaardere werk dan rosewood. Rosewood klinkt wat warmer, ingetogener en ietsjes ronder, natuurlijk ook geschikt voor zwaardere stijlen maar afhankelijk vd gitaar + anders dan ebben.
Veel succes...ebben is tegenwoordig nogal schaars, dus zoek een goede plank hout uit! ;)
En jij denkt dat Orpheo dit allemaal nog niet weet? ;)

Orpheo
29 mei 2007, 15:50
Wanneer komen de bestelde gitaren binnen? Ben zo benieuwd hoe die Koa top eruit ziet!

pff dat duurt nog wel een tijd hoor! ze moeten 'm nog van de grond af aan bouwen! ik vermoed dat ie begin augustus binnen is.

Ik heb trouwens nu gekozen voor een pau ferro/ebben hals met dezelfde inleg. Waarom pau ferro ipv purperhart? Omdat purperhart verschrikkelijk lelijk aged (soort viezig stront-bruin, vind ik) en pau ferro niet.

Pau ferro is iets harder dan rosewood, en icm het ebben geeft dat denk ik nog meer dikheid en agressiviteit. Ik heb namelijk gemerkt dat ebben niet zozeer meer hoog GEEFT, maar het vooral strakker maakt, en de algehele tone iets zwaarder, dikker maakt. Ik heb 't gemerkt bij de walnut/maple gitaar van Fred Dons. die had ook deze karaktertrek. Mocht 't toch niks worden, past ie mooi op de korina/koa body.

Orpheo
29 mei 2007, 15:52
ebben is nogal schaars, dus zoek een goede plank hout uit! ;)

dat valt wel mee hoor. echt GOED rosewood is imo schaarser dan ebben. ik heb verdraaid veel geluk met mijn rio/braz. RW toets/indian RW hals. het speelt en klinkt waanzinnig lekker, en die honkbalknuppel speelt ook heerlijk! beetje als een PRS mccarty rosewood eigenlijk :) mn warmoth ontloopt mijn ouwe PRS niet heel erg. missie geslaagd dus, want dat was de oorspronkelijke opzet; een singlecut versie van mijn ouwe PRS, met wat custom features.