PDA

View Full Version : Xotic pedalen vragen



EuroCinema
21 mei 2007, 12:18
Hebben jullie ervaring met deze pedalen? Met name de BB lijkt me interessant. Waar in NL kun je ze testen?

Ook de Blender lijkt me erg nuttig. Maar wel erg duur voor een simpel dry/wet mixertje. Zijn hier goede/goedkopere alternatieven voor?

pol
21 mei 2007, 15:08
radial engineering (van de tonebone pedalen) hebben ook zo een mixertje, die komt ook wel rond de 100 euro.

future2future
21 mei 2007, 15:33
Heey Tim,

als je met mijn pa (rolf) gaat repeteren voor euro, dan kan je wel een keer mijn BB testen, ik heb em. Ik heb ook de RC

Mitch
21 mei 2007, 15:43
Beter nog: vertel je ervaringen eens, f2f, aangezien je er twee hebt. Hebben de andere forumleden er ook wat aan ;)

EuroCinema
21 mei 2007, 15:49
Heey Tim,

als je met mijn pa (rolf) gaat repeteren voor euro, dan kan je wel een keer mijn BB testen, ik heb em. Ik heb ook de RC

Oh, te gek! We repeteren vanavond weer, maar ik weet niet of je dat redt??

future2future
21 mei 2007, 15:59
Ik hoorde het net ja, dat jullie vanavond spelen. Ik geef de BB en de RC aan hem mee. Je kan ze instellen zoals je wil, bij mij varieert het ook constant

EuroCinema
21 mei 2007, 16:02
Ik hoorde het net ja, dat jullie vanavond spelen. Ik geef de BB en de RC aan hem mee. Je kan ze instellen zoals je wil, bij mij varieert het ook constant

Wow, bedankt!! Ik zal morgen verslag uitbrengen!

Mitch
21 mei 2007, 16:56
Graag, f2f heeft er geen tijd voor :sneaky:

(oftewel: ik was ook wel nieuwsgierig naar die BB)

future2future
21 mei 2007, 18:20
Haha relax Mitch! Alles op zijn tijd!

Laat ik beginnen met de RC: deze gaat de deur niet uit, te gek ding met erg veel mogelijkheden, mede door de toonregeling, die gewoon echt wat toevoegt aan je sound.

BB: ben ik niet onverdeeld enthousiast over: In het begin vond ik em te gek, maar toen ik hem vaker gebruikte viel die me toch een beetje tegen. Geen slecht pedaal ofzo, maar voor mij ook geen "Holy Grail"
Ik doe em niet weg, omdat je een goed pedaal altijd wel kan gebruiken, maar ik wissel em wel af met mijn Tubescreamer...

pol
21 mei 2007, 18:30
lijkt de BB fel op een tubescreamer ?

Mitch
21 mei 2007, 19:09
Ik zat je ook maar te stangen hoor, maar ik word nu wel streng: wel goed/valt een beetje tegen neem ik geen genoegen mee :D
Wat is je setup en waar gebruikte je de RC en BB voor ? En viel de BB je juist tegen op hogere gain of niet ?

future2future
21 mei 2007, 19:31
Ik zat je ook maar te stangen hoor, maar ik word nu wel streng: wel goed/valt een beetje tegen neem ik geen genoegen mee :D
Wat is je setup en waar gebruikte je de RC en BB voor ? En viel de BB je juist tegen op hogere gain of niet ?

Ik kocht de RC vooral voor de boost in combinatie met de tone mogelijkheden. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik hem bijna altijd aan heb, de sound is gewoon lekkerder met dan zonder. Helderder, meer ballen.

De BB kocht ik meer als crunch achtig pedaal, en dat doet hij ook wel ok, ik bedoel het is eengoed pedaal, maar misschien had ik er meer van verwacht. Hij werkt gewoon niet zo in mijn setup.

Ik gebruik een Mark IV, niet voor metal maar gewoon als veelzijdige amp voor verschillende stijlen, met een 2x12. Met strats, tele en LP

tillens
21 mei 2007, 20:03
Evt om het xotic rijtje af te maken; ik heb de ac boost. gewoon op de gok gekocht, leek me een vet pedaal en dat is het ook! Ik kan em goed gebruiken als ritme geluid, maar ook voor leads is het erg tof.. Je krijgt er geen mega gain uit, maar wel eeen behoorlijke rauwe dikke sound, erg tof !

EuroCinema
22 mei 2007, 13:17
Met dan aan F2F heb ik gisteren de RC en BB kunnen testen in de oefenruimte. Set-up: Les Paul standard, solid state Fender Princeton en wat pedalen ter referentie.

De RC deed bij mij niet zoveel, behalve de sound helder harder maken. Mooi en handig, maar daar alleen zal ik niet snel 200 euro neerleggen. Lijkt me echt iets voor single coils en een buizenversterker. De BB vond ik stukken mooier: een heel warme, volle sound. Beetje compressie, genoeg laag, aangenaam hoog, goeie toonregeling... Met m'n Rat kon ik de sound bijna dupliceren, maar de BB gaf toch net ff minder kleuring en toonverlies. In vergelijking met m'n TS-9 was de BB meer "smooth", geen laagverlies en in staat tot lagere gainstanden. Op zichzelf klonk de BB voor mij dus het beste van alle aanwezige pedalen.
Spelend met de band merkte ik dat ik in de solo's toch uiteindelijk steeds de TS-9 koos: die sneed meer door de mix en nodigde meer uit om intens te spelen. De BB was in deze setting toch wat braaf, ook als ik laag en hoog terugdaaide werd hij niet zo nasaal zingend als de TS. Ik weet dat veel mensen dat een minpunt vinden, als je los luistert ben ik het daarmee eens, maar binnen een bandsound met o.a. hammond kan het echt een pluspunt zijn.

Dus.... mijn conclusie:
1)De RC past niet in mijn set-up maar is onmiskenbaar een uitstekend apparaat.
2)De BB is het best klinkende pedaal dat ik ken in z'n soort, maar de sound is te subtiel om in mijn set-up en band echt tot z'n recht te komen.
3) het was onwijs leuk om dit zo te kunnen testen, erg bedankt!

future2future
22 mei 2007, 15:52
Met dan aan F2F heb ik gisteren de RC en BB kunnen testen in de oefenruimte. Set-up: Les Paul standard, solid state Fender Princeton en wat pedalen ter referentie.

De RC deed bij mij niet zoveel, behalve de sound helder harder maken. Mooi en handig, maar daar alleen zal ik niet snel 200 euro neerleggen. Lijkt me echt iets voor single coils en een buizenversterker. De BB vond ik stukken mooier: een heel warme, volle sound. Beetje compressie, genoeg laag, aangenaam hoog, goeie toonregeling... Met m'n Rat kon ik de sound bijna dupliceren, maar de BB gaf toch net ff minder kleuring en toonverlies. In vergelijking met m'n TS-9 was de BB meer "smooth", geen laagverlies en in staat tot lagere gainstanden. Op zichzelf klonk de BB voor mij dus het beste van alle aanwezige pedalen.
Spelend met de band merkte ik dat ik in de solo's toch uiteindelijk steeds de TS-9 koos: die sneed meer door de mix en nodigde meer uit om intens te spelen. De BB was in deze setting toch wat braaf, ook als ik laag en hoog terugdaaide werd hij niet zo nasaal zingend als de TS. Ik weet dat veel mensen dat een minpunt vinden, als je los luistert ben ik het daarmee eens, maar binnen een bandsound met o.a. hammond kan het echt een pluspunt zijn.

Dus.... mijn conclusie:
1)De RC past niet in mijn set-up maar is onmiskenbaar een uitstekend apparaat.
2)De BB is het best klinkende pedaal dat ik ken in z'n soort, maar de sound is te subtiel om in mijn set-up en band echt tot z'n recht te komen.
3) het was onwijs leuk om dit zo te kunnen testen, erg bedankt!

Over die RC heb je zeker gelijk, die voegt, bij mij, eigenlijk alleen echt wat toe bij Single coils

Mitch
22 mei 2007, 16:28
EC, dank voor je heldere uiteenzetting. Ik hou in mijn achterhoofd dat dit alles op een heel neutrale SS versterker is gedaan, maar de verschillen zijn me duidelijk.