PDA

View Full Version : Tube Overdrive



Gitaargek
21 mei 2007, 10:54
Beste mensen,

Ik ben nu eindelijk mijn zoektocht gestopt qua pedaaltjes en dergelijke. Ik heb nu mijn geluid gevonden en ben hier zeer blij mee. Ik haal mijn sound uit een Digitech Bad Monkey, Hot Head, Digidelay. Hoef verder geen pedalen erbij. Ik kan hier lekker blues, blues/rock mee spelen. Maar uit nieuwsgierigheid heb ik nog 1 vraagje.

Het geluid van de Digitech Bad Monkey, is dat vergelijkbaar met de Ibanez Tubescreamer (zo'n model dat SRV gebruikte)? Heeft iemand ervaring met beide? En zo ja. Wat heeft je voorkeur.

Groeten.

interessander
21 mei 2007, 11:12
De soms kleine verschillen tussen dit soort boostpedalen waaronder de ts-808 en de digitech bad monkey zijn mooi te horen via deze link: http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1226020

EuroCinema
21 mei 2007, 11:42
Ja, zijn zeker vergelijkbare pedalen. De bad monkey heeft een meer uitgebreide toonregeling, dat maakt 'm flexibeler maar de keerzijde is iets minder karakter. Wat je beter vindt is afhankelijk van smaak, je stijl en je set-up. Dus als je blij bent met je sound: houden zo! (We weten ook niet waar SRV mee had gespeeld als-ie de keuze had gehad uit alles wat er vandaag op de markt is. Misschien wel een Cube 30 met Behringer stompboxes :D )