PDA

View Full Version : M'n eerste fatsoenlijke mix! - Waltz of the iconoclast [deel 1 - begrafenismetal]



Gitaro
21 mei 2007, 01:21
Klikkkennnnn! (http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=audio&file=Waltz_of_the_iconoclast_01.mp3)

Heel erg bedankt aan Bloodline voor z'n mixvideos, ik had geen idee welke schermpjes e.d. ik moest gebruiken, en aan Han S voor de info over de PSP Vintage Wamer (waarvan ik me trouwens NU pas realiseer dat ik hem verkeerd heb gebruikt! Boeie, volgende keer beter)... you rule!

Cubase, EZdrummer (Drumkit from hell toevoeging), m'n gitaarversterker (Roland Cube 30), PSP Vintage Warmer, kick- en snaresamples zijn dmv Drumagog vervangen door samples van Andy Sneap. De gitaar is een LTD EX-400, en ik gebruik alleen het brugelement, een EMG81. 4 gitaartracks.

Brand los!

edit: Paar aanpassingen gemaakt, link geupdate

edit2: ik heb de overhead en de hihat inmiddels iets lager gezet, vond ze te hard. Ook heb ik de gitaren op het einde opnieuw opgenomen omdat het daar niet helemaal gelijk liep. De link update ik niet meer, deel 2 van het lied is inmiddels al bijna af

Reel Big Fish
21 mei 2007, 12:45
Blijft wel erg hetzelfde, de overgangsriff mag wat mij betreft sneller komen, vooral ook omdat het alleen maar instrumental is. Ik denk dat een zanger een hoop goed zal maken (lees: de afstand zal overbruggen).

Goeie sound trouwens, klinkt fijn allemaal. De mix is goed :)

Gitaro
21 mei 2007, 13:44
Ja klopt, er komt nog veel zang over, maar die bespaar ik jullie doorgaans, veel mensen zetten iets af zodra er growls enzo komen. Het gaat me nu dus echt om de mix. Bedankt :D

Swan
22 mei 2007, 14:28
hey,
de mix klinkt goed, maar voor mijn gevoel eigelijk veel te clean voor dit soort muziek, maar misschien is dat slechts n kwestie van smaak...
muzikaal vind ik t niet zo erg interessant, doet kwa riff n beetje denken aan Shape of Despair maar dan zonder de interessante gelaagdheid, en er mag wat mij betreft veel meer laag in.

Gitaro
22 mei 2007, 15:01
Bedankt! Het is idd behoorlijk saai ja, ik ga er naast vocals waarschijnlijk nog een paar cleane leadstukjes en misschien wat piano-gedoe overheengooien. het ging me nu ook meer om de (drum)mix.

Ik ben erg zuinig geweest met het laag omdat er nog een baspartij onder moet, zodra ik die opgenomen heb ga ik kijken hoe ik het laag wat lekkerder kan krijgen!