PDA

View Full Version : Review - Deep Purple Live at Hellendoorn 19.05.07



artnaz
21 mei 2007, 01:00
Hij is een beetje erg lang geworden, dus probeer ik het in meerdere stukken...



Review Deep Purple & Guests, Hellendoorn, 19 mei '07

Het Festival ging om 15.00 open, dus we (mijn vader, Dennis (een vriend/zanger van onze band), en ik) waren een beetje bang toen we pas om 13.45 vertrokken. Eenmaal in Hellendoorn aangekomen hebben we 3 rondjes gereden door de slechte organisatie. Verkeerde richtingaanwijzers, géén richtingsaanwijzers, en toen bleek dat we een rondje moesten maken en van de andere kant het festival op moesten komen. Ook nog 5 euro voor het parkeren betalen…Naja, om 14.40 waren we er in ieder geval.

Het terrein was erg gezellig. Veel kraampjes met DP-merchandise, bootlegs, shirts en andere dure hebbedingetjes. Ook genoeg kraampjes om wat te eten te halen. Al snel gingen we onze plek in het midden voor de hekken opeisen. Omdat het niet al te druk was, maar nog wel gevaarlijk om ons plekje te verliezen, gingen we omstebeurten even rondwandelen en de spulletjes bekijken.

16.30 – 17.30 – the Bintangs
“De oudste band van Nederland, al 45 jaar actief”. De bassgitarist/zanger was de enige die rond de 60 uitzag, maargoed. Muziek was niet echt topkwaliteit, maar wel uit te houden. Beetje eentonige Status Quo-gedoe. De gitarist was een kende maar één pose met zijn zwarte telecaster, en de kale tweede zanger was met z’n tamboerijn erg irritant. Leukste vond ik hoe de verlegen tweede gitarist (lijkt een beetje op Arnant Assante) toen hij af en toe op een dwarsfluit, mondharmonica en een pedal steel gitaar speelde. Niet bijzondere band dus.

18.00 – 19.15 – Talisman
Ik had redelijke verwachtingen, aangezien de beroemde Jeff Scott Soto van de partij is, hoewel ik de band niet echt kende. De eerste indruk in 10 seconden was erg goed. Maar toen bleek het allemaal heel eentonig en ééndimensionaal was. De bas deed alle melodie, gitaar was slecht hoorbaar, en deed eigenlijk alleen maar solo’s. De bassist was wel retegoed, alleen jammer dat hij totaal geen contact had met het publiek. Was heel statisch en had een zonnebril op en bewoog zijn hoofd nauwelijks. Gitarist leek ook op iemand, was technisch ook wel goed, maar daar blijft het bij. Speelde op een leuke Epiphone LP Custom, een Mesa Dual Rec een een POD. Dat laatste snap ik dan niet, misschien verklaart het ook dat zijn sound niet al te best was. Tijdens de nummers was de bas ook maar allemaal vage snelle riedeltjes aan het spelen, waardoor er totaal geen basis of houvast was. Dat hij tijdens de bassolo zijn partij van een klassiek stukje (weet zo niet hoe het heet) vergat en drie keer probeerde vond ik ook niet echt professioneel. Jeff Scott Soto blijkt ook een vervelende man te zijn, en wat me opviel was dat hij niet altijd even zuiver zong! In het algemeen ben ik dus niet te spreken over de band.

19.45 – 21.00 – Y&T
Mijn vader zei dat ze best goed zijn, en ook heel bekend zijn. Ikzelf kende ze niet. Eerste twee nummers waren wel redelijk, goed om aan te horen. Maar toen werd het beter en beter! Op een gegeven moment zat ik helemaal in. Geweldig gewoon. De zanger/gitarist Dave Meniketti was op beide terreinen supergoed. Al die passie die hij in de zang en gitaar stopt, ongelooflijk. Deed me een beetje aan Gary Moore denken. Echt prachtig gewoon. Hij speelde over een Gibson LP i.c.m. een JCM2000 TSL100, en een Strat á la Plus (maar zonder de Fender logo!) over een Dual Rec. Verder eigenlijk weinig toe te voegen, de band creëerde een heerlijke sfeer, geen overbodige aandachttrekkerij zoals bij Talisman. Gewoon puur uit het hart met geweldige muziek!

Meniketti gooide tegen het eind zijn plectrum (volgens mij de enige) over ons heen. Mijn vader dook naar beneden en kwam daadwerkelijk met het plectrum terug! Terwijl dat ding echt een paar meter achter ons leek te vallen. Na de show gooiden de roadies nog een kapotte drumstick naar beneden. Ik vroeg aan de lieve vrouw of ze hem aan mij wilde geven, en bijna had ze hem aan iemand anders gegeven toen Dennis haar gelukkig het goede pad wees. Dennis kreeg trouwens ook de setlist en wat songteksten van Talisman te pakken. Grappig was trouwens dat Jeff Scott Soto en zijn drummer tijdens de act naast de stage aan het meezingen waren! Toen was Soto weg en had de drummer het hele optreden achten een box gezeten genieten…

artnaz
21 mei 2007, 01:02
21.30 – 23.00 – Deep Purple
Door Y&T zat iedereen al in de sfeer. Ik was weer terug op de wereld en zag dat het stampvol was! Opvallend was dat bij elke volgende band de band meer roadies had en er meer fotografen waren. De fotografen mochten twee nummers blijven, best vervelend die mensen. Overigens waren er geen bodyguards! Een iel ventje verscholen in de ene hoek en een klein vrouwtje in een andere hoek waren de enige mensen tussen het publiek en de band. En dat ventje den het vrouwtje hadden vertoonden geen enkel teken van een bodyguard naast hun fysieke eigenschappen. Goed, het zien van al die die en 6 ENGL cabs met een mooie rack waarin een ENGL Powerball, ENGL Invader en een ENGL Special edition zat deed mijn bloed al koken! Toen kwamen die prachtige drum-set van Paice, de bass-cabs van Glover, en de gigantische grote ruimte van Airey kwam en ik had al een enorme big smile.

Toen kwamen werkelijk mijn helden, en mijn big smile werd chronisch. Ik heb serieus moeite om het onder woorden te brengen. Gewoon fantastisch! Het feit dat ik echt Deep Purple zie, het feit dat Gillan oogcontact met me heeft en zelfs een gebaar naar me maakt van “die Don Airey is best goed”, het feit dat de afstand tussen mij en Morse 2 meter is… De muziek is geweldig, klinkt superstrak, en het komt echt van Deep Purple! En dan zetten ze ook nog een supershow neer. Interactie met publiek was geweldig. Gillan “schrok” zelfs van de luide ontvangst. Gillan was erg grappig trouwens tijdens het hele optreden. Als ik het goed begrepen heb waren er 9000 mensen, en de sfeer was geweldig. Het klinkt overdreven, maar ik heb het letterlijk als een droom ervaren. Ik was mezelf niet, was van de wereld… Heel vreemd… Kan natuurlijk ook doordat ik ’s morgens er al vroeg uit moest, al 3,5 uur andere bands geluisterd had, 2 uur gestaan heb, en een beetje marihuana van een paar meter naast mij heb meegerookt.

Maar goed, ze speelden veel Blackmore-nummers gelukkig, de start met Pictures Of Home vond ik super. Topnummer, en niet vaak live uitgevoerd. Eigenlijk was alles gewoonweg ontzettend goed. Morse zijn gitaarsolo was ook heel cool. Hij had een vaag riedeltje - wat allemaal aparte noten over de hele hals leken - met zijn looping station opgenomen, en ging erover soleren. De band ondersteunde hem ook soms daarbij. Aan het einde gooide hij ook een plectrum over ons heen, ik zag hem tussen de hoofden van een paar mensen achter mij vallen. Het werd donker, maar ik “wist” in mijn waan waar hij gevallen was en had hem ook in één keer te pakken! En de rest maar zoeken… Opmerkelijk was dat Gillan’s stem erg goed was. Beter dan pakweg 10 jaar geleden zelfs. Het schijnt dat hij zanglessen heeft genomen, en blijkbaar met resultaat. Wat ik erg vaag vond was dat Airey mij strak aan bleef kijken tijdens het spelen. Ik kan me vergissen natuurlijk, het kon ook het meisje naast mij zijn geweest of mijn vader. Of misschien was ik gewoon zijn vaste punt, maar het leek alsof hij iemand in mij herkende en probeerde te zien of dat nou echt zo was. Of alsof hij wist dat hij mij ergens van kende, maar niet kon herinneren waarvan (in dat geval had ik hem kunnen vertellen dat hij mij vast een keer heeft zien optreden…:p). Ja, ik heb een rijke fantasie, maar hij keek toch mijn kant uit… Wederom vond ik het erg grappig dat nu de gitarist van Talisman de hele tijd naast het podium mee zat te genieten. En toen Morse even wegging tijdens de intro van Lazy door Airey ging hij met een glimlach ook nog eens uitgebreid foto’s van Morse nemen. En geef de man eens ongelijk…

Ik schrok een beetje toen ze Smoke On The Water begonnen te spelen, want dat betekend het einde (encore niet meegerekend). Ze kwamen al snel terug met de bijna-40-jaar-oude Hush, leuk om dat met deze line-up te horen. Glover was daarna nog niet begonnen met Black Night of het publiek was de melodie oorverdovend aan het zingen. Glover stopte dus en ging snel over mijn zangkwaliteiten aan Gillan rapporteren. Echt zo’n moment dat je huid relatief een hoogte van mnt. Everest haalt ten opzichte van je normale kippenvel dat je tijdens het hele optreden al had. Prachtige finale dus! Nogmaals, de sfeer was geweldig en iedereen was tevreden, zowel de band als publiek. Dan nog het bewijs dat Airey mij aankeek: hij gooide zijn handdoek precies naar mij! En waar dacht je waar het tweede handdoek kwam? Bijna bij mij, maar mijn vader graaide hem net voor me weg. Praktisch ook bij mij dus… Overigens gooide Paice nog een drum stick naar ons toe die ik net niet kon pakken. Wederom liep die lieve vrouw voorbij, maar ze kwam eerst langs Dennis die nu dus die stick heeft… Ook heeft de mazzelaar de (getypte) setlist te pakken gekregen die voor Glover’s neus lag…

Na de tijd hebben we nog wat ervaringen uitgewisseld met een paar mensen. Een paar enthousiaste vrouwen wilden graag met de stick en plectrum op de foto. Dan kwam een VIP met ons praten, in eerste instantie verstonden we hem niet, dus begon hij Engels te praten. Tegen het einde van het gesprek bleek dat hij en wij toch Nederlands waren. Die kerel had een aantal foto’s met de bandleden en de handtekeningen van ze op een nieuw album bij zich! Daarna hebben we nog wat gegeten, en bezonken in gedachten reden we weer naar huis…

Dan toch nog een paar puntjes van kritiek.
-90 minuten was een beetje weinig. In eerste instantie was het Deep Purple + guests/support, maar het werd dus meer een festival. Daardoor voelde het soms iets te samengeperst aan. En ik had graag een langere solo van zowel Airey als Paice gezien…
- Morse is een uitstekende gitarist natuurlijk, en ook een unieke gitarist. Niemand is zoals master Blackmore natuurlijk, maar Morse is totaal anders, dus heel Deep Purple is ook anders. Ook heb ik niks met zijn sound, alsof hij zijn tone-knop volledig dicht heeft zitten. Als ik zijn ENGL’s had was mijn sound wel anders geweest…;)
- Jammer vind ik ook die nieuwe opstelling die ze al heel wat jaren hebben. Ik bedoel dat de synthesizers naast de drums staan op een verhoging. Zo zie je de toetsenist voor geen meter, alleen zijn hoofd af en toe. De toetsenist kan zo dus niet goed met het publiek meedoen. En het ziet er voor geen meter uit vind ik. Enige voordeel is dat het podium dan wat “schoner” is; Glover, Gillan en Morse hebben zo alle vrijheid om over het podium te lopen. Maar die paar meter vind ik het echt niet waard.
- Wat mij ook opviel is dat de bandleden wel erg vaak met elkaar gingen praten en lachen. Niets mis mee natuurlijk, maar ik heb de indruk dat ze dat expres doen voor de show. Wel leuk, maar het spontane en relaxte is zo een beetje weg…
- Grootste nadeel is dat Blackmore (& Lord) er niet bij zijn. Beetje oneerlijk om daar nu over te zeuren, maar Deep Purple is geen echte Deep Purple zonder Blackmore. Niet alleen wat betreft zijn spel, maar de hele omgang met de band en het publiek… Maargoed, over Blackmore kan ik nog wel een paar A4’tjes schrijven…


Al met al vond ik het echt een ongelooflijk optreden! Geweldige show, geweldige sfeer, geweldige muziek! En onze oogst van twee plectrums, twee handdoeken, twee drum sticks, en heel wat papierwerk. Buiten dat al mijn andere wensen om Deep Purple te spreken, ik wou dat ik ze gewoon hartelijk kon bedanken voor alles…


Line-up:
Vocals: Ian Gillan
Guitar: Steve Morse
Keys: Don Airey
Bass: Roger Glover
Drums: Ian Paice

Set List:
Pictures Of Home
Things I Never Said
Into The Fire
Strange Kind of Woman
Rapture Of The Deep
Fireball
Morse Solo/The Well Dressed Guitar
When A Blind Man Cries
Lazy
The Battle Rages On
Space Truckin’
Highway Star
Smoke On The Water
-------
Hush
Black Night

artnaz
21 mei 2007, 01:07
Hij is wel enorm lang geworden he...:o


Nog even een korte review dan maar:


Review Deep Purple & Guests, Hellendoorn, 19 mei '07


:rockon:UNBELIEVABLE!:rockon:

Dennis Daja
21 mei 2007, 11:55
Goede review.

Wat me opviel was dat ze sowieso veel contact maakten met het publiek, meer dan ik op DVD's had gezien. Jou mening betreffende het met elkaar praten deel ik absoluut niet. Ik denk dat dit helemaal niets met de show te maken heeft maar dat ze tijdens een concert gewoon de behoefte voelen om af en toe te praten. Ik zie ook absoluut de entertainingswaarde niet in van praten met elkaar tijdesn een show.

Ik vind je trouwens iets te pessimistisch over het geluid van Steve Morse. Dat was in mijn ogen prima, maar inderdaad het had beter gekunt. De blik van Don Airey ging inderdaad naar de eerste rij en hij was behoorlijk leeg. Volgens mij was hij gewoon geconcentreert en heeft het er niet zo veel mee te maken dat hij jou herkent ;)

ik ben het niet met je eens betreffende Bintangs. Die speelden in mijn ogen behoorlijk goed en ze hadden een behoorlijk hoge amusementswaarde, vooral voor een band die ik voor het eerst hoorde.

Wat me vooral opviel was de stem van Gillan, ik heb hem echt in jaren deze noten niet horen halen en hij was bijzonder zuiver, ik durf zelfs te wedden dat hij Child In Time niet zo heel slecht zou hebben gezongen! Verder was ik erg onder de indruk van jet publiek. Erg veel jonge mensen zelfs met spandoeken. Sowieso vind ik het prettiger om met jonge mensen een zaal te delen... ouderen kunnen vaak behoorlijk zeiken (voorbeeld: ik werd op mijn schouder getikt: "Sie sind viel zu gross um vorann zu stehen" en even later wéér (zelfde persoon) "Your to big to stand in front", "Yes but I've waited the entire fucking day to see Deep Purple.")

Zekers een plaatsje in mijn top 5 waard deze show.

Pedulla
21 mei 2007, 12:51
Even een kleine opmerking omtrent de gitarist van Talisman.

Deze man heeft alleen op de eerste Talisman CD meegespeelt. De twee andere, originele gitaristen, konden niet meekomen.

Hij had iets minder dan 3 weken om de nummers te leren.

Ik had heel graag Talisman willen zien, helaas was ik niet in Nederland.


Y & T heb ik inmiddels drie keer gezien, kreeg er iedere keer weer kippevel (met of zonder n ?) van.

artnaz
21 mei 2007, 13:30
Ja, Soto maakte ook zo'n lelijk grapje van "Jullie aanschouwen nu onze eerste repetitie in 5 jaar." En even later zei hij "Dit nummer hebben we 2 jaar geleden opgenomen." :D De getallen kloppen misschien niet, maar you get the point, right;)?

Y&T is echt geweldig ja, kippenvel...:satisfie:

Yamhammer_71
21 mei 2007, 13:55
En waar bleef het nummer 'Alive'?????

heavy-metal-thunder
21 mei 2007, 14:15
vorig jaar speelde Dave Mineketti over een Mesa boogie recitifier en de andere gitarist over een DSL of TSL, weet ik niet precies meer.

btw: Y&T was begin eighties best wel populair.

JeroenZ
21 mei 2007, 21:46
Hoe was de sound van Steve , Arthur?

artnaz
21 mei 2007, 22:49
Typisch Morse... Het heeft wel wat, maar persoonlijk ben ik er niet weg van. Alsof hij zijn toneknopt dus dicht heeft zitten, en hele romige overdrive... Misschien een te perfecte, afgeronde sound...

Die van Meniketti vond ik wel prachtig. Zijn LP klonk machtig, en zijn Strat Plus was helemaal hemels...:D

artnaz
21 mei 2007, 22:56
vorig jaar speelde Dave Mineketti over een Mesa boogie recitifier en de andere gitarist over een DSL of TSL, weet ik niet precies meer.Nu dus ook. Zijn Strat over de Dual Rectifier en de LP over de TSL. Het zou ook andersom kunnen zijn overigens. En die andere gitarist had ook een TSL...

Jimwoud
21 mei 2007, 23:06
Leuke revieuw.

Zonde van Soto, vind hem bij Malmsteen steengoed.

Had toch wel graag DP willen zijn, hoewel ik hun setlist niet erg interesant vond, maarja het zijn wel hun krakers natuurlijk. Ik vind Don eigenlijk echt een hele goede vervanger van Lord, die werd namelijk erg lui, net als Paice(Heb nog wel precies dezelfde drumset gekocht als hij, Pearl mmx silver sparkle). Die vind ik ook niet echt interesant meer. Maarja dan zet ik made in Japan wel op. Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe sound van Morse, vond hem met zn 5150's altijd wel erg vet klinken. Maar met die Invader moet het ook wel goed te pruimen zijn.

Trouwens wat echt een super gitaarnummer is met morse:

Deep Purple - Cascades - Live in the Olympia, en dan dat tussen stuk met die opbouw naar het einde toe, gebruikt hij ook een looper, geweldig.

Jopie
21 mei 2007, 23:39
Yooo , heb onze Bay area rockers de dag ervoor gezien in de Melkweg , de derde keer inmiddels. Zij zijn met stip de meest onderschatte band ever , en dan met name de skills van Dave Meniketti zowel zang als gitaar.
Heb bijna alle nummers weer mee geblehhd , Mean Streak , forever , Hurricane , Barroom boogie , I believe in you maar ook Don't be afraid of the dark , this time en Keep on runnin. Zeer zeker de moeite waard om vanuit Friesland naar Amsterdam te rijen , deze jongen ging met een big smile weer naar huus.

Dat ze hier nog maar lang mogen komen.....Rock on guys

heavy-metal-thunder
22 mei 2007, 17:39
Nu dus ook. Zijn Strat over de Dual Rectifier en de LP over de TSL. Het zou ook andersom kunnen zijn overigens. En die andere gitarist had ook een TSL...

In 2005 - wat vliegt die tijd - had hij 2 mesa's boven elkaar. TOch wel mooie sound! Zo'n rectifier rukt de ballen van je lijf.

rinaldo
23 mei 2007, 18:51
goh, dat had ik toch wel willen zien, deep purple is al jaren een van mijn favoriete bands, maar dan wel met blackmore natuurlijk :D al is steve morse natuurlijk ook een heel goeie gitarist, maar toch hoor ik blackmore liever.

ik ben bv. de laatste tijd alle albums van DP aan het verzamelen, en heb nu net het album perpendicular aan de verzameling toegevoegd en ik moet zeggen het is niet zo mijn ding, ondanks dat vele zeggen dat het het beste DP album sinds perfect strangers is, moet ik er erg aan wennen, ik bedoel, richie is er niet bij :punk: maar goed hij was natuurlijk wel een pain in the arse, en ze spelen tegenwoordig beter dan ooit tevoren, maar toch.......

btw zoveel engl amps on stage en daar zat niet eens een richie blacmore bij?
zucht... volgens mij doen ze het erom :sneaky:

artnaz
23 mei 2007, 19:07
Leuke revieuw.

Zonde van Soto, vind hem bij Malmsteen steengoed.

Had toch wel graag DP willen zijn, hoewel ik hun setlist niet erg interesant vond, maarja het zijn wel hun krakers natuurlijk. Ik vind Don eigenlijk echt een hele goede vervanger van Lord, die werd namelijk erg lui, net als Paice(Heb nog wel precies dezelfde drumset gekocht als hij, Pearl mmx silver sparkle). Die vind ik ook niet echt interesant meer. Maarja dan zet ik made in Japan wel op. Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe sound van Morse, vond hem met zn 5150's altijd wel erg vet klinken. Maar met die Invader moet het ook wel goed te pruimen zijn.

Trouwens wat echt een super gitaarnummer is met morse:

Deep Purple - Cascades - Live in the Olympia, en dan dat tussen stuk met die opbouw naar het einde toe, gebruikt hij ook een looper, geweldig.Bij Malmsteen en bij Axel Rudi Pell vond ik Soto ook heel goed, vandaar dat het ook wat tegenviel. Olympia vind ik één van de betere werken van DP met mkVIII. Cascades is daar geen uitzondering van...:D Maar wat bedoel je dat Lord en Paice lui zijn? Paice doet misschien geen uitzonderlijke dingen meer nee, maar wat wil je dan ook van een veteraan. En Lord is en blijft mijn no.1 (Airey is natuurlijk ook super, en één van mijn favorieten is Derek Sherinian), zijn spel verveelt nooit, vind ik. En hij is redelijk druk bezig met zijn solo-carriere, voorzover ik weet...

goh, dat had ik toch wel willen zien, deep purple is al jaren een van mijn favoriete bands, maar dan wel met blackmore natuurlijk, al is steve morse natuurlijk ook een heel goeie gitarist, maar toch hoor ik blackmore liever.

ik ben bv. de laatste tijd alle albums van DP aan het verzamelen, en heb nu net het album perpendicular aan de verzameling toegevoegd en ik moet zeggen het is niet zo mijn ding, ondanks dat vele zeggen dat het het beste DP album sinds perfect strangers is, moet ik er erg aan wennen, ik bedoel, richie is er niet bij. Maar goed hij was natuurlijk wel een pain in the arse, en ze spelen tegenwoordig beter dan ooit tevoren, maar toch.......

btw zoveel engl amps on stage en daar zat niet eens een richie blacmore bij?
zucht... volgens mij doen ze het eromPurpendicular beste album sinds Perfect Strangers? Hoor ik voor de eerste keer... Zowiezo vind ik Blackmore's werk beter dan die van Morse, buiten dan Blackmore mijn favorietje is:D. En Slaves & Masters vind ik toch wel een ijzersterk en ondergewaardeerd album!

En Gillan was een pain in the ass, dus ging Blackmore weg. Ben ik hem ook wel dankbaar voor, want Strangers In Us All vind ik het beste Rainbow album sinds '78. Wat ik dan weer minder vind is dat Blackmore ermee gestopt is...:sneaky: Hoewel Blackmore's Night eigenlijkook zeer goed is, vooral de eerste drie albums, maar het is toch niet meer dé Blackmore.

En die ENGL Blackmore heb ik al, en Morse wil natuurlijk niet een wannabe-wannabe-Blackmore zijn he! Bovendien speelt Blackmore ook niet op "zijn eigen" amps...;)

rinaldo
23 mei 2007, 21:17
ja slaves en masters is idd een goed album, maar vind het toch meer een rainbow plaat, komt ook denk ik omdat joe lynn turner op dit album zingt, het is niet voor niets dat de overige purple leden ooit gezegd hebben,dit is de beste rainbow plaat die deep purple ooit gemaakt heeft. :)

maar hoe dan ook, ik luister liever naar dit album dan naar purpendicular, mijn favoriet op dit moment is, come hell or high water, prachtig live album waar de vonken van af springen. is denk ik zon beetje in het tijdperk dat de verstandhouding tussen gillan en blackmore al aardig verstoord was, al hoor je het er niet van af.

heb trouwens van een collega laatst een live album van purple in paradiso gekregen uit 1969.. toen speelden ze nog maar een paar maanden in de markII bezetting. moet je nagaan, hello we are deep purple, toen moesten ze zich nog voorstellen, deep purple in rock was nog niet eens uitgebracht, en er staat een uitvoering op van speed king, die ze op dat moment volgens mij voor het eerst speelden, hij had ook een andere titel op dat moment.

en child in time staat er ook op waanzinnig richie op z,n best
ach, waar is ie toch gebleven :???:

artnaz
23 mei 2007, 21:29
Dat "beste Rainbow-album van Deep Purple" is inderdaad wel grappig. Het is ook wel wat melodieuser en minder straight-to-the-face-rock dan Deep Purple meestal is...

Paradiso '69 ? :o
Is dat een officiele, originele uitgave? En hoe kan ik er aan komen :) ?

rinaldo
23 mei 2007, 21:45
mijn collega heeft hem van het internet geplukt, het zal wel een bootleg zijn denk ik, de geluidskwaliteit van het eerste nummer speed king, wat op dat moment'' kneel and pray''heete is allerbelabbertst, maar de rest van het cdtje is voor 69 begrippen best heel aardig, het is vooral de sfeer die je er van af proeft, alsof je zelf in paradiso zit te luisteren naar deep purple, heel erg apart,

er staat zelfs een instrumentale versie van paint it black van de stones op, als je geen bezwaar tegen copietjes hebt wil ik er wel een voor je branden, anders pm je me maar even.

Jimwoud
24 mei 2007, 09:40
Ik vind Purpendiculair echt een heel goed album, Loosen my strings is toch echt super mooi, rosa's cantina, staan veel lekkerer nummers op. Slaves ken ik niet zo goed, maar kon me niet echt pakken ofzo. Ik vind trouwens alle platen met Steve Morse wel gaaf, jammer dat het harde van abandon niet doorgevoerd is.

Rinaldo: Heb je Come hell or high water in audio of video? Ik heb nog de VHS ervan, echt hele irritant volume verschillen zitten erin. Maar ik vind dat optreden niet zo eigenlijk, wel super grappig dat blackmore water naar de camera gooit, en hij staat een hele tijd achter zn versterker te spelen. Vind CiT ook erg slecht op die opnamens.

die bootlegs van paradiso klinken mij ook wel interesant in de oren. Hoop dat ze nog eens een clubtour gaan doen, en dan uiteraard paradiso niet overslaan. Zullen de kaarten wel erg snel gaan alleen, maar ja.

Ik ga toch Slaves maar weer eens luisteren, Ook Joe Lynn Turner vond ik super bij malmsteen.

rinaldo
24 mei 2007, 19:03
ik heb hem in cd uitgave, audio dus. maar ik vraag me af of mijn cd en de video die jij bedoeld wel dezelfde zijn, ik heb die opname idd wel eens gezien dat blackmore een glas water naar gillan gooit, maar daar word highway star bijna voor de helft zonder blackmore gespeelt, hij had weer een van zijn nukken en kwam gewoon even niet opdagen, en op het moment dat hij zijn gitaarsolo speelt komt hij het podium pas op.

op de cd die ik heb speelt hij vanaf het begin mee, en is de geluidskwaliteit gewoon echt uitstekend, of het moet zijn dat ze voor de cd nog even wat opgepoetst hebben. anyway ik vind het een prima cd, en ik geloof wel dat die video en deze cd in iedergeval uit de zelfde concert reeks komen, want wat ik ervan gezien heb op youtube komt aardig overeen met mijn cd, aleen is de geluidskwaliteit veel beter.

wat purpendicular betreft, moet ik zeggen dat hij idd wel goed klinkt enzo, maar toch moet ik er aan wennen, morse strooit mij wat te vaak met die super snelle lickjes, ik doe het hem niet na ofzo maar het iriteert mij op het laatst een beetje. en steeds die boventonen die hij er te pas en te onpas tussen gooit heb je op het laatst ook wel gehoord, nee ik blijf er bij er gaat niets boven richie blackmore. :rockon: :rockon:

oja wat live in paradiso betreft, ik zal mijn collega eens vragen waar hij hem gedownload heeft.

wimjunior
26 mei 2007, 22:19
Hallo,

Goed om zoveel positieve reacties te lezen van Y&T.

Ik wilde één ding rechtzetten:
Dave speelde niet op een LP.
Tijdens het concert in Hellendoorn (en alle andere Euro-shows) speelt hij op een Bisceglia (die inderdaad, op verzoek van Dave, veel op een LP lijkt).

Ik heb de link naar de website van Bisceglia voor de geïnteresseerden:
http://www.biscegliaguitars.com/stats.htm

artnaz
26 mei 2007, 22:23
Interessant. Weet je ook wat voor een Strat hij heeft? Het leek een blue burst met Lace Sensors, en een bird's eye maple neck. Maar op de headstock stond helemaal niks!

wimjunior
27 mei 2007, 21:47
Op de website is een sectie over Dave's Gear.
Hier is de link:
http://www.meniketti.com/gear.htm (http://)

Grtz,
Wim

heavy-metal-thunder
27 mei 2007, 22:06
Hallo,

Goed om zoveel positieve reacties te lezen van Y&T.

Ik wilde één ding rechtzetten:
Dave speelde niet op een LP.
Tijdens het concert in Hellendoorn (en alle andere Euro-shows) speelt hij op een Bisceglia (die inderdaad, op verzoek van Dave, veel op een LP lijkt).

Ik heb de link naar de website van Bisceglia voor de geïnteresseerden:
http://www.biscegliaguitars.com/stats.htm

2 jaar geleden heb ik hem gezien in België. Ik had het geluk dat ik een ganse namiddag de sound check kon bijwonen. Hij had toen wel een les paul (ik meen dat zijn roadie zei dat ze van 68 was) die een forse head crack had, verder nog een junior geloof, en nog een blauwe en een zwarte strat. Voor de rest een paar boss pedaaltjes (chorus, delay) en 2 Mesa heads op één 4*12.