PDA

View Full Version : Isolation Days (eigen instrumental)



Reel Big Fish
20 mei 2007, 22:53
Hallo,

speciaal voor mn eigen zooi die ik naast de band maak een myspace accountje gemaakt, nu net het eerste nummer erop gezet; Isolation Days. Gemaakt voor m'n vriendin, om haar te tonen hoe erg ik haar mis.

http://www.myspace.com/robbinsmit

Opgenomen met Guitarport en Audition 1.4... de gitaar is een Epiphone les Paul Standard Plus.

De andere twee nummers (Dreamhead en Avenged) ook opgenomen met Guitarport en Audition en de les Paul. Voor de drums heb ik Rhythm Rascal gebruikt.

Wat misschien leuk is om te vermelden... Isolation Days is het eerste nummer dat ik heb geschreven waar ik in moet tokkelen. Omdat ik dit normaal gesproken nooit deed, is dit voor mij eigenlijk wel een hoogtepuntje

Enjoy!

Gitaro
20 mei 2007, 23:06
Opeth fan? (http://youtube.com/watch?v=jJJ9hdu3wXM)

Klinkt lekker, geen kritiek :)

Reel Big Fish
21 mei 2007, 16:52
Opeth heeft mij inderdaad geinspireerd. Eén lick is volgens mij ook hetzelfde als in Windowpane als ik me niet vergis.

Edit: dat nummer Isolation Years was niet mijn inspiratiebron, titel was pure toeval, het was bij mij puur een titel omdat ik me ook zo voelde op dat moment.

Thanks, anderen! :)

Negative K3 fan
21 mei 2007, 16:54
ja 1 stukje rechtstreeks uit windowpane, maar zeker niet slecht :)

Reel Big Fish
22 mei 2007, 14:05
Bedankt! Jij had volgens mij de preview op MSN van me gekregen. Zelf vind ik de sound veel beter dan eerst. :)

Reacties op die andere 2 mp3's zijn ook welkom overigens. Shoot! :D

Reel Big Fish
24 mei 2007, 12:17
N.a.v een opmerking in Offtopic, heb ik nu in de eerste post vermeld hoe ik het nummer (of de nummers) op heb genomen, voor diegene die het interesseert. :)

Gert-Jan
24 mei 2007, 18:46
Het klinkt ok qua melodie....alleen is je gitaar volgens mij niet goed gestemd.

Reel Big Fish
24 mei 2007, 18:50
Welke precies, die van de begeleiding of de melodieën zelf (dus de lead)? Van die tweede kan nog wel kloppen, maar dan is hij ook maar echt een klein beetje ontstemt. Snaren zitten er ook al langer dan een maand op.. daar kan het natuurlijk ook nog aan liggen. Of de intonatie misschien?? Geen idee! :o

Bedankt!

peter_heijnen
24 mei 2007, 18:57
Hey rbf, nu zou ik dus in kunnen gaan op de dingen die in mijn oren niet kloppen, maar dat doe ik lekker niet.

Waar ik wel op in ga is de sfeer, die vind ik namelijk erg mooi! Je vriendin zal er zeker trots op zijn.

Reel Big Fish
30 mei 2007, 13:34
Hallo Peter,

bedankt voor de reactie. M'n vriendin vond het ook erg mooi, daar ben ik ook erg blij om! :)

Bedankt!