PDA

View Full Version : Potmeter vervangen van een JH-1 wahwah



rammybully
20 mei 2007, 22:23
Ik heb een Jim Dunlop JH-1 wahwah. De potmeter kraakt heel erg, veel herrie enz..enz..

Nou had een kennis van mij een aantal nieuwe originele potmeters van een RMC wahwah liggen. Goed spul lijkt me. Hij heeft me er een gegeven.

Kan ik deze gewoon in mijn JH wah zetten??? Ik kan niet zien hoeveel "k" de RMC potmeter is. De oude is 100k.....

Op de oude potmeter zit een weerstandje of condensatortje gesoldeerd.(ik weet niet wat het is) Deze is afgebroken. Wat voor één moet ik hebben????

Ik hoop dat iemand kan helpen :strat:

gvink
21 mei 2007, 14:57
Die kan je zo verwisselen.

Kan je een fototje posten van de weerstand? Of de kleurcode (gekleurde 'bandjes' rondom het weerstandje) opnoemen die erop staat? Dan kan je opzoeken wat voor waarde 't is..

rammybully
21 mei 2007, 16:56
Het volgende staat er op:

A 1 A (dit kan ook "R 1 R" zijn... moeilijk te zien)
2 2 1

en daaronder

K F N
8 2 8

Het gaat trouwens om een geel/oranje achtige kleur.

Little Jay
21 mei 2007, 23:31
Oh yes, wie weet welke waarde dat weerstandje (of condensator?) heeft?? Heb jaren geleden mij JH-wah zo gemold, weerstandje weg... klinkt niet hetzelfde meer..... (Had toevallig net een 2e hands Vox V847 gekregen die ik sindsdien gebruikt heb...)

Maar wil toch de JH weer fixen.....

(die kleurcodes..dat zegt mij helaas helemaal niets....)

gvink
22 mei 2007, 13:59
hier even een plaatje van een weerstandje met daarop de kleurcodes..:

http://www.gvees.com/images/weerstand.jpg

bruin-zwart-geel-goud = 100 ohm
(bruin lijkt op de foto meer rood... is echt bruin :) )

rammybully
22 mei 2007, 16:28
Bij mij staan alleen maar die rare cijferstjes op het weerstandje..

Heel lang geleden is die potmeter ooit eens laten vervangen, misschien is er toen een ander weerstandje tussen gezet??? Er moet er een andere in...

Dirk_Hendrik
22 mei 2007, 16:44
Ik vermoed dat het een 220pF condensatortje is. Foto zou écht helpen.