PDA

View Full Version : [Eigen werk] Laureate (demo)



Mithrandir
20 mei 2007, 21:59
Hiephoi,

Het volgende nummer is een demo opname voor een concept waar ik aan het werken ben, ik wil een aantal nummers gaan schrijven gebasseerd op het thema "collectief individualisme" en dit nummer moet een instrumentaal intro worden. Het is nog een schets, maar ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

download hier: http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/laureate.mp3

hendrix2
20 mei 2007, 22:15
Woow, hier kan ik echt van genieten.
Vanaf 2.30 min kreeg ik er zelf even kippenvel van!
Mooi man!!!

Korte reply... ik kan er namelijk niets op aanmerken.

Er wordt hier de laatste dagen echt schitterende muziek gepost!!!

Gitaro
20 mei 2007, 22:20
Erg tof, lekker ambient. Zelf zou ik dat riedeltje op het einde laten doorspelen, en dan een fade out. Nu eindigt het met een noot, maar een fade out lijkt me toepasselijker. Just my 2 cents. Jammer dat het geluid van de menigte zo lo-fi is, maar ik neem aan dat dat placeholders zijn :D.

Reel Big Fish
20 mei 2007, 23:41
Klinkt goed. Fijn geluid om (denk ik tenminste) een hele cd mee te maken. Persoonlijk hou ik niet zo van gepraat in muziek, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Jedeel
21 mei 2007, 00:00
Wauwwww!!!!

Als dit nog 'maar' een schets is, ben ik héél benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Boeiend en prachtig!!!!

El Capitain
21 mei 2007, 00:17
Nice Eelco...

De toetsen zijn een lekkere toevoeging.

Mitch_mashinguard
21 mei 2007, 01:04
Er wordt hier de laatste dagen echt schitterende muziek gepost!!!

Mee eens! Ook dit weer geweldig mooi, vooral de laatste minuut.

Mithrandir
21 mei 2007, 13:06
Bedankt voor de reacties, fijn dat jullie het mooi vinden :)

@Gitaro: Het einde ben ik ook niet zo tevreden over, daar heb ik gisteren aan gewerkt, maar dat heeft nog wat aandacht nodig. Een fade out op het piano-deuntje vind ik wel een goed idee.

Wat betreft die samples van menigte, ik gebruik daar nu een mellotron voor en vind het lo-fi effect wel erg tof. Ik zou wel eens wat kunnen experimenteren met andere samples.

MizZoo
21 mei 2007, 15:20
Klinkt echt super, geweldige kwaliteit ook, hoe heb je 't allemaal opgenomen?

Damius
21 mei 2007, 15:26
Zowel erruuug ambitieus als experimenteel, mijn complimenten! :) Ik neem aan dat je blijft posten zodra je een nieuw nr hebt opgenomen, of deze af hebt? Ik heb benieuwd!

Keep up the good work!

Don Capo
21 mei 2007, 15:30
Netjes Eelco, heel mellow, goede luistermuziek,Netjes afgemixt ook!

Mithrandir
21 mei 2007, 15:34
Dank jullie wel!

Even het proces in het kort:
Elektrische gitaar is een Gibson ES335 via de Line6 guitarport, 2e solo is met een e-bow.

Acoustische gitaar is een goedkope Vantage opgenomen met een SM57 via een goedkoop voorversterkertje naar mijn geluidskaart (e-mu 1212m).

Electrische piano is de gratis VST Mr. Ray.

Mellotron geluiden (Bas-accordeon / strings , flute en FX) zijn de M-Tron VST van G-Force. Deze heeft de originele tapes van diverse Mellotrons (MKI, MKII, M300) opgenomen en in een VST verwerkt. Een vriend van me heeft deze gekocht en ik heb daar dankbaar een backup van gemaakt.

Toetsen heb ik ingespeeld met mijn Korg-MS2000 als MIDI-controller.

Opgenomen in Cubase en Audition op mijn zoldertje.

Negative K3 fan
21 mei 2007, 17:06
niceee eelco wat punten van kritiek of suggesties:

hij clipt heel erg hard op bepaalde stukken zoals bij 3:15

daarnaast zou een vette break of overgang wel passen

ik vind bepaalde mellotron sounds wel bijzonder goed geslaagd, ook het gitaargeluid en mellotron combineren heel erg lekker en het begin met die electrische piano doet me aan Air denken (positief dus)

FrankS
22 mei 2007, 02:05
cool stuk ja!! veel sfeer, en lekker hippie-soundje in't begin ja hehe :) En jezus, die acoustische zo met een sm57? doe je netjes zeg! Veel geprocessed daarna? (ik heb alleen nog maar electrisch met oa een sm57 opgenomen dus heb geen idee hoe je dit zo cool krijgt :))

Mithrandir
22 mei 2007, 08:58
Ja, het geluid is wel geprocessed, ik heb de acoustische gitaar wat extra hoog gegeven met de EQ omdat mijn gitaar wat weinig hoog heeft en ik heb wat reverb gebruikt en een multi-band compressor bij het masteren (echt masteren was het niet eigenlijk, ik weet eigenlijk niet echt wat dat allemaal inhoud).

De clipping aan het eind is denk ik te wijten aan de compressie, daar ga ik nog even naar kijken.

new deep
22 mei 2007, 19:01
klinkt gaaf zeg!

provisus
22 mei 2007, 20:28
klinkt goed ! ^^ het laatste stuk klinkt erg op Ayreon!