PDA

View Full Version : Laney, Metal Or Not



Evil-Payasos
20 mei 2007, 20:11
Hej,

zoals jullie misschien weten zoek ik naar een metal amp. En nu is mijn oogje op een laney gevallen, goedkoop, full tube, maar ik heb geen ervaring mee. het gaat om de:

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=gh100l

Iemand ervaring mee?

interessander
20 mei 2007, 20:16
Geen ervaring met deze versterker maar een gitarist van mastodon speelt nu op een VH100R, en de snelle jongens van dragonforce hebben ook laney's geloof ik.

dePerik
20 mei 2007, 21:41
Van de soundclips op de site ben ik nou niet echt ondersteboven. Maar luister eens naar wat opnames van de endorsees, e staat ene hele lijst. Misschien geeft dat een ebter beeld.
Ik blijf overigens van mening dat Laney een onderschat merk is. En dat zeg ik natuurlijk wéér omdat ik er zelf ook één heb ;)

Squier4ever
20 mei 2007, 22:19
volgens mij is dat meer een (hard) rock en blues amp dan een metal amp. denk dat je extreme metalscheur dan al echt uit een pedaaltje moet gaan halen....

wat ik me kan herinneren is het een soort JCM800 naar ik heb gehoord.

Gitaro
20 mei 2007, 22:21
Ik blijf overigens van mening dat Laney een onderschat merk is. En dat zeg ik natuurlijk wéér omdat ik er zelf ook één heb ;)

Hehe, dat hoor je ook altijd op Opeth forums. Ik zou er haast zelf eentje willen!

Dussehh, check eens wat Opeth, die gebruiken o.a. Laney. www.opeth.com (http://www.opeth.com) -> Discography -> Equipment

ColourofFire
20 mei 2007, 23:10
Laney is iig een goed merk, en zo'n GH100 moet wel goed richting metal gaan denk k.

Outrage
21 mei 2007, 09:11
Metal.

Maar vergis je niet, ik heb de 50 watt versie en die gaat al heel hard. Ik vind het zelf een heel goede versterker. Ik speel er vaak gewoon op zonder effecten, maar 'k gebruik soms ook wat reverb en een equalizertje. 't Ding klinkt wel erg goed, vind ik.

LordSpeedyShit
21 mei 2007, 10:36