PDA

View Full Version : Laney, Metal Or Not



Evil-Payasos
20 mei 2007, 20:11
Hej,

zoals jullie misschien weten zoek ik naar een metal amp. En nu is mijn oogje op een laney gevallen, goedkoop, full tube, maar ik heb geen ervaring mee. het gaat om de:

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=gh100l

Iemand ervaring mee?

interessander
20 mei 2007, 20:16
Geen ervaring met deze versterker maar een gitarist van mastodon speelt nu op een VH100R, en de snelle jongens van dragonforce hebben ook laney's geloof ik.

dePerik
20 mei 2007, 21:41
Van de soundclips op de site ben ik nou niet echt ondersteboven. Maar luister eens naar wat opnames van de endorsees, e staat ene hele lijst. Misschien geeft dat een ebter beeld.
Ik blijf overigens van mening dat Laney een onderschat merk is. En dat zeg ik natuurlijk wéér omdat ik er zelf ook één heb ;)

Squier4ever
20 mei 2007, 22:19
volgens mij is dat meer een (hard) rock en blues amp dan een metal amp. denk dat je extreme metalscheur dan al echt uit een pedaaltje moet gaan halen....

wat ik me kan herinneren is het een soort JCM800 naar ik heb gehoord.

Gitaro
20 mei 2007, 22:21
Ik blijf overigens van mening dat Laney een onderschat merk is. En dat zeg ik natuurlijk wéér omdat ik er zelf ook één heb ;)

Hehe, dat hoor je ook altijd op Opeth forums. Ik zou er haast zelf eentje willen!

Dussehh, check eens wat Opeth, die gebruiken o.a. Laney. www.opeth.com (http://www.opeth.com) -> Discography -> Equipment

ColourofFire
20 mei 2007, 23:10
Laney is iig een goed merk, en zo'n GH100 moet wel goed richting metal gaan denk k.

Outrage
21 mei 2007, 09:11
Metal.

Maar vergis je niet, ik heb de 50 watt versie en die gaat al heel hard. Ik vind het zelf een heel goede versterker. Ik speel er vaak gewoon op zonder effecten, maar 'k gebruik soms ook wat reverb en een equalizertje. 't Ding klinkt wel erg goed, vind ik.

LordSpeedyShit
21 mei 2007, 10:36
Ik heb sinds kort de GH50L (50watt versie van die jij aangaf) en die is zeer bruikbaar voor metal. Enige waarvoor je een pedaaltje nodig kunt hebben is om het geluid iets strakker te trekken, maar das persoonlijk. Voor mij zit er meer dan genoeg scheur in.

Kijk hier voor wat soundclips van de gh50l: http://www.laneyforum.com/sound_clips/

a darker shade of grey
21 mei 2007, 10:43
Ik heb idd ook begrepen dat de GH serie JCM800 on steroids is. Lijkt me dus uitermate geschikt voor metal...

edit: LordSpeedyShit PM!

Negative K3 fan
21 mei 2007, 11:21
opeth speelt ook met laneys, maar live gebruiken ze een gt8 voor distortion, ze gebruiken alleen het clean kanaal

interessander
21 mei 2007, 11:25
opeth speelt ook met laneys, maar live gebruiken ze een gt8 voor distortion, ze gebruiken alleen het clean kanaal

Dat doet me denken aan mn eerste optreden waar ik een sovtek mig 100 leende van een bevriende gitarist en daar dan met een zoom 510 power driver over ging spelen......

LP_CL
21 mei 2007, 11:35
"The GH100L is a single channel master volume style head with footswitchable gain."
bah, single channel... IMO heb je toch wel meer aan een 2 kanaals versterker
Als je dan tohc op zoek bent naar een all-tube metal amp, ga dan in diezelfde prijsklasse voor de ENGL fireball, of voor de Peavey 5150 (nu de 6505) die wel 200€ duurder is dan de laney, maar stukken beter!

a darker shade of grey
21 mei 2007, 11:46
En Engl Fireball is precies hetzelfde ingedeeld als de GH, maar dan zelfs nog met een gain knop minder ook!

Je hebt ook 1 EQ, maar ook 1 gain knop en dan twee kanalen.
De GH heeft 1 EQ, 1 kanaal, maar wel twee gainknoppen om tussen te switchen...ik zie het voordeel van de een boven de ander echt niet...

LordSpeedyShit
21 mei 2007, 19:30
Ik vind het totaal geen gemis dat er maar 1 kanaal is. Je kunt als je het goed afstelt twee heel bruikbare geluiden maken. Ik heb 1 'main' geluid dat vrij heavy is met de drive aan, en 1 geluid zonder de drive wat flinke overdrive is. Beide goed bruikbaar en als ik bij de overdrive mn volume wat terugdraai (op mn gitaar) kan ik er zelfs een bijna clean geluid uit halen (en dat met EMG's). Je kunt ook kiezen of je de Low of High input gebruikt, wat ook wel invloed heeft op je sound. Ik gebruik zelf de Low maar als ik de High gebruik heeft het nog net wat meer gain als je de drive aanzet. Ik houd er niet van maar voor extreme metal is het misschien wel gewenst.

Evil-Payasos
21 mei 2007, 19:51
oke!, dus het is wel een leip dingetje! haha, maar ik zit bij nader inzien toch naar ene kleiner versterkertje te kijken, toch wel full tube, maar misschien combo ogfzo, want met een 50Kg kast naar 3 hoog te schouwen lijkt me niets...

Koch?? is dat wat? (studiotone, Twintone??), die zijn namelijk erg klein en full tube.
en framus?!
Engl combo's Screamer?

Greetz, en al erg bednkat voor alle informatie!

BH

LordSpeedyShit
21 mei 2007, 20:10
Een losse top weegt meestal toch wel minder dan een combo hoor. Koch en Engl zijn allebei goede opties lijkt me.

Realeigo
21 mei 2007, 20:13
Maar die 4x 12 is al bijna evenzwaar als een combo....

Evil-Payasos
21 mei 2007, 20:24
Precies!, dat is dus niet wat ik will, maar ik heb even op Koch's site gekeken, en die studiotone klinkt gestoord goed! die: http://koch.cerium.nl/upload/documents/MP3/ST-CH3a-Line.mp3
is gewoon precies wat ik zoek, LOADS of botoom end, echt leip!, (BTW is dit op 7e sting gespeelt?!)

Hij is klein, fukll tube, een prachtige clean, alleen wel 1000,-.... Of kent iemand ene plek war die goedkoper is?!?!?!

Evil-Payasos
21 mei 2007, 22:08
En een Rivera?! ook nog nooit van gehoord, All tube, (Clubster 45/40) klinkt op de site erg vraai, kan hem allene nergens in NL vinden, iemand ideee./ervaringen!?!?!

LordSpeedyShit
22 mei 2007, 08:47
Hij is klein, fukll tube, een prachtige clean, alleen wel 1000,-.... Of kent iemand ene plek war die goedkoper is?!?!?!
www.gitaarmarkt.nl
www.marktplaats.nl

Kim Wilson
22 mei 2007, 09:12
Precies!, dat is dus niet wat ik will, maar ik heb even op Koch's site gekeken, en die studiotone klinkt gestoord goed! die: http://koch.cerium.nl/upload/documents/MP3/ST-CH3a-Line.mp3
is gewoon precies wat ik zoek, LOADS of botoom end, echt leip!, (BTW is dit op 7e sting gespeelt?!)

Hij is klein, fukll tube, een prachtige clean, alleen wel 1000,-.... Of kent iemand ene plek war die goedkoper is?!?!?!
Tja, een wereldsound voor €300 en 15 kilogram bestaat nu eenmaal niet...

Jimwoud
22 mei 2007, 12:08
Precies!, dat is dus niet wat ik will, maar ik heb even op Koch's site gekeken, en die studiotone klinkt gestoord goed! die: http://koch.cerium.nl/upload/documents/MP3/ST-CH3a-Line.mp3
is gewoon precies wat ik zoek, LOADS of botoom end, echt leip!, (BTW is dit op 7e sting gespeelt?!)

Hij is klein, fukll tube, een prachtige clean, alleen wel 1000,-.... Of kent iemand ene plek war die goedkoper is?!?!?!
Ik vind dit nou niet erg super klinken hoor. Klinkt in eerste instantie vet, maar als je beter luistert is het gewoon een ongedefineerde brij

interessander
22 mei 2007, 19:26
Yep, onstrak in het laag en soort van loudness bijgemixt lijkt het wel.

Evil-Payasos
22 mei 2007, 22:38
Oke,

Is het geen geode amp dan?, zo niet, welke kleine full tube top/combo stellen jullie voor dan?

BH

a darker shade of grey
23 mei 2007, 08:53
Nou als je toch bezig bent met Laney...kijk eens naar de LC-30 II.

30 watt full tube (class A), Laney kwaliteit, kost geen drol. Misschien met een overdrive pedaaltje erbij om hem op zn staart te trappen...

dePerik
25 mei 2007, 21:54
Staat een Laney Protube Lead top te koop op marktplaats...

Je weet maar nooit, lijkt mij wel wat. Ik zou 'm gaan testen als ik jou was

DaveItUp
26 mei 2007, 15:56
Die AOR protubes hebben zoveel laag dat je mensen praktisch aan t kotsen brengt :) Supercoole amps.

dePerik
26 mei 2007, 21:38
Die AOR protubes hebben zoveel laag dat je mensen praktisch aan t kotsen brengt :) Supercoole amps.
Dat dacht ik..... :blast: