PDA

View Full Version : 6PDT switches ?



yhcmarc
20 mei 2007, 14:44
Ik ben op zoek naar een dergelijke switch voor een pedaal dat ik wil gaan maken, (stereo looper met 1 knop). Ik heb even gekeken bij o.a. newtone maar kan die dingen nergens vinden, iemand een idee waar ik een dergelijke switch zou kunnen bestellen, als ze zowiezo al bestaan natuurlijk ;)

thnx

birt
20 mei 2007, 14:57
gebruik een 4pdt met bijkomend circuit voor de leds.

yhcmarc
20 mei 2007, 15:11
gebruik een 4pdt met bijkomend circuit voor de leds.

Ok, nu heeft newtone die ook niet, maar een iets meer uitgebreidde uitleg zou welkom zijn ;)

Jimwoud
20 mei 2007, 15:16
Volgens mij bestaan die niet, maar leg even uit hoe je het wilt schakelen, volgens mij wil je de keuze loop 1 of loop 2? of niet? want dan kan het ook wel op een andere manier met een standaard 3PDT

yhcmarc
20 mei 2007, 15:36
Volgens mij bestaan die niet, maar leg even uit hoe je het wilt schakelen, volgens mij wil je de keuze loop 1 of loop 2? of niet? want dan kan het ook wel op een andere manier met een standaard 3PDT

Dat wil ik ook, maar dan stereo met 1 knop oftewel ..

A in -> Loop 1 (tubescreamer) of Loop 2 (log volume + lin tone pot)
B in -> Loop 1 (RAT) of Loop 2 (log volume + lin tone pot)

Ik speel nl. op 2 amps, een jcm800 1959 en een Ampeg V4, op de mrshall vind ik de tubescreamer beter klinken en op de Ampeg de RAT, nu wil ik beiden tegelijk (allebei 1 kanaals amps) in een keer kunnen schakelen van het betreffende overdrive pedaal naar de 2 potmeters (per kant dus ;) ) wat leidt tot een overdrive en een clean kanaal. Deze switcher wil ik als geheel ook nog compleet kunnen bypassen in stereo, dus volgens mij heb ik dan 2 6PDT switches nodig om dus de schakeling + led's te kunnen schakelen. In feite kan ik op deze manier op beide amps met 2 knoppen een 3 kanaals amp emuleren.

Voor de volledigheid :

A in -> 6PDT 1 -> 6PDT2 (*1) of A TB -> A out
B in -> 6PDT 1 -> 6PDT2 (*2) of B TB -> B out

*1 -> tubescreamer of 2 pots
*2 -> rat of 2 pots

yhcmarc
21 mei 2007, 17:41
Iemand nog tips hoe dit op te lossen ? Relais misschien ? thnx

birt
21 mei 2007, 18:01
Volgens mij bestaan die niet

informeer jezelf voor je uitspraken doet:
http://www.banzaieffects.com/home.php?cat=246

Dirk_Hendrik
21 mei 2007, 18:03
Misschien stront in m'n ogen maar ik zie daar volgens mij geen 6PDT?

piezo
21 mei 2007, 19:28
Iemand nog tips hoe dit op te lossen ? Relais misschien ? thnxIk heb ooit bij mijn electronicaboer wel eens nagevraagd of zoiets bestond, om 6 piezozadeltjes zowel gescheiden als samen te kunnen uitsturen. In de Elektuur heeft ooit een electronische (opamp?) versie gestaan, maar die voldeed voor mij niet, waarom weet ik niet meer. Misschien voor jou wel.

Mijn eenvoudige oplossing? Gewoon 2 stuks 3PDT's mechanisch aan elkaar koppelen.