PDA

View Full Version : Nieuwe oude Peavey Classic 50!



Bâh
20 mei 2007, 10:49
Yeah, nieuwe versterker gekocht!

Eerst plaatjes dan lullen:

http://members.lycos.nl/zwijntjuh/Peaveycl50-1.JPG

Totaalplaatje:
http://members.lycos.nl/zwijntjuh/Peaveycl50-2.JPG

Voor degene die het nog niet weten. Het is een Peavey Classic 50 head met 1x15" cab.

Vrijdag heb ik hem opgehaald en gisteren de hele dag getest.
Ge-wel-dig!
Het cleane kanaal is erg clean. Cleaner dan de Delta Blues, maar voor de rest vergelijkbaar. Hij lijkt wel iets beter om te gaan met effectpedaaltjes.
Verder ook zeer geschikt om de akoestische gitaar mee te versterken! (1 van de redenen waarom ik meer vermogen zocht)

Het lead kanaal is wel anders dan de Delta Blues. Meer pit en stevigere overdrive. Daar kan ik zeker wel wat mee.

Nadeel is alleen de gedeelde toonregeling. Als je hem afstelt op een mooi clean wordt de overdrive iets te iel. En andersom, als je een lekkere dikke overdrive instelt dan wordt het clean te donker.
Maar dat is op te lossen met een eq in de loop. No big deal.

Verder voordelen t.o.v. de Delta Blues zijn de master volume, de standby en footswitcheble reverb.

Zeker een blijvertje!

MichaelSS
20 mei 2007, 10:59
Super super super vet.

Ik wou hem eerst kopen. Deze stond op markplaats.nl. Beetje gemaild met die man maar we konden het niet eens worden over de prijs. Ik zie dat de P van peavey er weer op zit?? Deze was eraf (gebroken) wat wel jammer was.

Echt super ding.. Gefeliciteerd!

Bâh
20 mei 2007, 11:01
Super super super vet.

Ik wou hem eerst kopen. Deze stond op markplaats.nl. Beetje gemaild met die man maar we konden het niet eens worden over de prijs. Ik zie dat de P van peavey er weer op zit?? Deze was eraf (gebroken) wat wel jammer was.

Echt super ding.. Gefeliciteerd!

Ja klopt, de bovenkant van de P lag eraf, maar die had hij er alweer op gelijmd. Niks meer van te zien.

Wat de prijs betreft. Bellen werkt beter dan mailen ;).

Wat had je geboden?

MichaelSS
20 mei 2007, 11:05
Hij vroeg 650, ik hem heb eerst een ruilvoorstel gedaan en daarna 450 geboden.

bluegate
20 mei 2007, 11:17
Misschien kun je 'm laten aanpassen met een treble bleed op het cleane kanaal.

Ik vind het wel een mooie half stack.
Al had ik liever het logo op zo'n metalen plaatje gezien zoals waarop
"Classic 115E" staat.

Bâh
20 mei 2007, 11:21
Hij vroeg 650, ik hem heb eerst een ruilvoorstel gedaan en daarna 450 geboden.

Ik heb hem 550 gegeven. Vind ik hem ook zeker waard.
Betere kwaliteit en geluid dan de nieuwe classic serie, waar je nu zo 1100 euro voor een classic50 combootje neertelt.

Bâh
20 mei 2007, 11:46
Misschien kun je 'm laten aanpassen met een treble bleed op het cleane kanaal.

Ik vind het wel een mooie half stack.
Al had ik liever het logo op zo'n metalen plaatje gezien zoals waarop
"Classic 115E" staat.

Ja misschien is modden een optie.

Wat het plaatje betreft ben ik het helemaal met je eens.
Misschien vervang ik die nog wel een keer door dezelfde als op m'n Delta Blues. Het plaatje zit met 2 schroefjes vast dus dat is waarschijnlijk wel te doen.

Rinze
20 mei 2007, 11:51
Mooi ding man, heb zelf een Classic 30 waar ik ook heel tevreden over ben. Klinkt dat 15 inch cabinet goed? Ziet er ook heel mooi uit zo samen, zou ook goed staan in mijn woonkamer... :D

Bâh
20 mei 2007, 12:00
Mooi ding man, heb zelf een Classic 30 waar ik ook heel tevreden over ben. Klinkt dat 15 inch cabinet goed? Ziet er ook heel mooi uit zo samen, zou ook goed staan in mijn woonkamer... :D

Tnx!
Dat cabinet is geweldig. Ik hou van een warme sound en dat kan je er heel goed uithalen.
De meeste mensen denken alleen dat het hoog dan weer slecht is, maar dat is absoluut niet waar. Ook het hoog komt er prima uit.
Mooie warme allround cab denk ik zo. (En het gaat ECHT hard)

Misschien dat ik ooit (als ik er 1 tegenkom) nog een Peavey 410e cabinet bij koop. Die combi schijnt helemaal geweldig te zijn.

MichaelSS
20 mei 2007, 13:35
Je hebt gelijk hoor. Hij is het zeker waard maar om nu 550 euro uit te geven is voor mij te veel van het goede.

Maar mooi ding.

Lexvandoef
20 mei 2007, 14:33
Hey Boudewijn

Mooi ding man, ben je een beetje peaveygek aan het worden?:P

Merk je nu trouwens echt veel verschil met je Delta Blues? Ik vond dat ding al zo lekker klinken.

Anyway gefeliciteerd, wanneer kom ik luisteren?:D

almarvk
20 mei 2007, 14:44
Super mooi ding! Hoe klinkt ie trouwens met een 15" speaker?

Bâh
20 mei 2007, 15:16
Hey Boudewijn

Mooi ding man, ben je een beetje peaveygek aan het worden?:P

Merk je nu trouwens echt veel verschil met je Delta Blues? Ik vond dat ding al zo lekker klinken.

Anyway gefeliciteerd, wanneer kom ik luisteren?:D

Ik hou gewoon van gitaarzooi dat met een P begint. Peavey, PRS, Picture Wah, Pibson en ga zo maar door.

Qua klankkleur verschilt hij niet gek veel van de DB. Qua power en pit wel.

We gaan wel weer een keer jammen in je loodsje ok? Als ik de oordoppen binnen heb die ik gisteren heb laten aanmeten. ;)



Super mooi ding! Hoe klinkt ie trouwens met een 15" speaker?

Tnx.
Hij klinkt lekker warm met een 15" speaker.

Braindead
20 mei 2007, 17:04
Ik weet niet hoe hij klinkt, maar wat een plaatje om te zien! Mooier kan bijna niet.

Wimvdb
20 mei 2007, 21:01
Lekker lekker , Ik heb een peavey classic 30 staan die ik soms eens aansluit op een 4x14 of 1x15 bascab , klinkt echt te gek diep en lekker. Ik zie wel dat jouw amp andere controls heeft... En mijn knoppen staan eigenlijk totaal in andere volgorde ook :s

Wel een van de beste amps die ik ooit gehad heb

Hallie
21 mei 2007, 09:54
wat zouden jullie pavey fans eerder aanraden?

delta blues of classic?

is de classic 30 op relatief laag volume nog mooi?

van delta blues weet ik weinig, alleen dat ik niks met de tremelo heb:O

(trouwens waarom zie je de peavey classic 20 nooit meer?, die is Juist iets voor mij!)

Rinze
21 mei 2007, 10:18
De Delta Blues is wat Fenderachtiger in het hoog, schijnt op een paar kleine puntjes te verschillen van de Classic 30, die wat meer de Vox-kant uitgaat qua clean. De Classic doet het ook op lage volumes goed, tenminste clean en met vette voorversterkeroversturing. Licht overstuurd heeft ie toch wat meer volume nodig om echt lekker te klinken.


De Classic 20 zie je tweedehands nog wel eens voorbijkomen, zit wel een 10 inch speaker in die ik niet geweldig vond klinken. Ik heb er een gehad die ik een beetje heb laten aanpassen zodat er iets beter hoog in zat (kwestie van een condensator losknippen), die stond dan aangesloten op een Marshall 4*12 kast, dat klonk geweldig. Maar dan ben je dus niet meer klein en behendig bezig, bovendien heeft de 20 maar een kanaal en geen reverb.

Hallie
21 mei 2007, 10:34
oke thnx, en de delta blues.. heeft die een 15 of 20 watter, maar wel Mét 2 kanalen?

btw.. zijn de kleine amps : delta blues en classic van 15 tot 30 watt allemaal op een cabinet aan te sluiten? :gitarist: :lp:

Rinze
21 mei 2007, 11:08
Delta Blues en Classic 30 zijn allebei dertig watters met twee kanalen.

-=Rob=-
21 mei 2007, 13:18
Geweldig ding, ziet er goed uit.

Ben toevallig op dit moment bezig mijn Classic 50 combo om te bouwen tot top, omdat ik erachter ben gekomen dat de combi met een Marshall 4xG12T75 voor mij helemaal geweldig is.

De classic serie van Peavey wordt nog steeds onderschat imho...

telerocker
21 mei 2007, 21:38
gefeliciteerd. mooie combi. de top zie je niet vaak langskomen. ik had ooit een peavey 50 classic 4x10. heb ik verkocht voor 750 gulden. oeffff. nu nog spijt van. het cleane kanaal is echt geweldig, het drivekanaal goed. werkt ook goed met pedaaltjes. enfin, goeie koop. suc6 ermee.

Wimvdb
22 mei 2007, 21:43
De 30 die ik heb vind ik juist het beste klinken op laag volume... Dus no problemo !

marc_o
22 mei 2007, 22:15
gefeliciteerd. mooie combi. de top zie je niet vaak langskomen. ik had ooit een peavey 50 classic 4x10. heb ik verkocht voor 750 gulden. oeffff. nu nog spijt van. het cleane kanaal is echt geweldig, het drivekanaal goed. werkt ook goed met pedaaltjes. enfin, goeie koop. suc6 ermee.





JJJJJJJJJJJJJJJJjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa weer een Zeeuw erbij!!!

wees welkom!

Hallie
31 mei 2007, 14:46
vraagje.. ik snap dat de pre en post gain regelaars zijn.. maar wat doet elke knop precies?

of staat Pre voor preamp en post voor....?

guitaraddict
31 mei 2007, 16:16
Jammer dat er geen biasregelaar in zit .
Heb dit ontdekt toen ik een keer voor iemand de eindbuizen wilde vervangen en deze dus veel te veel stroom trokken en gingen "redplaten"" .
Het veranderen naar een instelbare bias is toch wel wat werk maar loont uiteindelijk de moeite.
De versterker klinkt inderdaad niet verkeerd. Met een set mooie alnico speakers lijkt hij me echt de moeite waard.

Alf

Hallie
31 mei 2007, 23:21
vraagje.. ik snap dat de pre en post gain regelaars zijn.. maar wat doet elke knop precies?

of staat Pre voor preamp en post voor....?

niemand 8-) ?

Chris Winsemius
31 mei 2007, 23:27
Pre: hoeveelheid gain/vervorming
post: hoeveelheid volume

Ik zie nu pas (sorry!!!) dat het over 'n oudere Classic gaat blijkbaar (?), wat voor eindbuizen zitten d'r in?