PDA

View Full Version : Little Wing (intro)



Cizzie
19 mei 2007, 23:40
Hoi

Dit is een filmpje van mij waar ik de intro van Little Wing speel.
Ik moet het liedje 13 juni spelen op school voor muziekles, het cijfer telt mee voor m'n examen waar ik graag een beetje hoog cijfer op wil halen dus ik hoop dat goed is!
Ik ga ook nog zingen 13 juni (terwijl ik akkoorden speel, niet zoals Jimi dus) en moet de solo nog leren maar ik denk dat het moeilijkste stuk van het lied nog de intro is.
Ik speel het een beetje anders dan Jimi omdat ik het best nog een lastig stuk vind maar ik doe m'n best.

Ik zou graag wat opbouwende kritiek krijgen :)

http://www.youtube.com/watch?v=6tSydGNNEfo

Han Solo
20 mei 2007, 00:02
OK, je weet ongeveer wat je wilt spelen; ik zou zeggen oefen de intro nog vele malen langzaam omdat het lijkt dat je nog iets teveel moet nadenken tijdens het spelen en gebruik een metronoom of backingtrack om de timing vloeiender te krijgen.

Veel naar de intro blijven luisteren en horen waar hij de pauzes laat vallen en op welke noten hij de nadruk legt.


Verder is het bijna altijd een kwestie van herhalen, herhalen, herhalen.
Gaat ongetwijfeld lukken.
Succes!

jasper159
20 mei 2007, 11:59
Goed bezig, alleen nog wat meer traag oefenen, komt zeker in orde, zeker met zo'n talent als jij ;)

Had toevallig die intro van little wing gisteren ook eens opgenomen, kzal hem straks of morgen ook es posten.

Tristan
20 mei 2007, 12:22
Hmm, sommige noten zijn nog niet okee, maar volgens mij heb je de basisgrepen wel te pakken...
Gebruik je hier eigenlijk goede tabs en/of notenschrift voor?

Hendrix is echt ontzettend moeilijk hoor, ik durf zelfs te stellen dat geen enkele gitarist bij zijn spel in de buurt komt, zelfs de groten niet die het ooit hebben geprobeerd te spelen...

De sleutel ligt hem volgens mij in de rust en het vloeiende dat er bij Hendrix inligt, het ademt echt zoals bij geen ander...
Op de een of andere manier heb jij dat ook wel, volgens mij gaat het je wel lukken, als je wat meer op je gemak bent met het stuk...

Tsja, het zijn vaak eigenlijk versieringen van akoorden/basisgrepen die Hendrix speelt maar vooral de manier waarop hij ze speelt is belangrijk...
Dus niet alleen luisteren naar wat hij speelt maar ook naar hoe hij het speelt helpt hierbij denk ik...

Veel succes en plezier in ieder geval! :D

Rinze
20 mei 2007, 12:39
De sleutel ligt hem volgens mij in de rust en het vloeiende dat er bij Hendrix inligt, het ademt echt zoals bij geen ander...


Tsja, het zijn vaak eigenlijk versieringen van akoorden/basisgrepen die Hendrix speelt maar vooral de manier waarop hij ze speelt is belangrijk...
Dus niet alleen luisteren naar wat hij speelt maar ook naar hoe hij het speelt helpt hierbij denk ik...
:D

Ik denk dat hier veel waars in zit. Hoewel een hoop dingen van Hendrix puur technisch niet eens zo heel moeilijk zijn is het vooral hoe hij speelt wat het moeilijk maakt. De keuze van de versieringen, de timing en swing en ook zeker wat hij niet speelt is minstens zo belangrijk als het technische en theoretische verhaal. Ik vind dat je een heel eind in de richting komt, maar ik zou het inderdaad per akkoord nog eens heel langzaam door gaan spelen en dan proberen te bedenken wat ie doet en waarom. Ik wou trouwens wel dat ik op jouw leeftijd al zo kon spelen, mooi man! Daar heb je de rest van je leven plezier van.

Helter Skelter
20 mei 2007, 12:54
leuk! Little Wing :soul:

De beste tip voor jou staat in de 1e post namelijk oefenen met een metronoom!

Na 4 maten ga je ritmisch helemaal 'uit het lood' en met een metronoom train je je gevoel voor maten en timing. Als je veel oefent kan je na verloop van tijd de metronoom steeds minder gebruiken en goed de maat aanhouden door b.v. het tikken van je voet

Suc6!

Gitaro
20 mei 2007, 14:03
+1 metronoom etc.

Ik vond dat stuk trouwens echt fucking moeilijk om te leren. Erg toffe (maar 'vreemde') phrasing.