PDA

View Full Version : Wat een ellende :(



MichaelSS
19 mei 2007, 15:25
Kom ik net bij de gitaarbox uit meppel heb ik de VOX AD100VT.. Wat een ding. Heerlijke scheur erin en een lekkere clean.
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/mhweb/cabinet/mhd/nmhw00582.jpg

Maar nu ben ik al in het bezit van een fender cyber deluxe a 65 watt. En deze versterker is ook goed maar de vox is net iets meer mijn smaak en heeft 2x 12inch en is 100 watt.

Wat moet ik nou doen

http://www.garyhoey.com/images/gear/Cyber-Deluxe.jpg

Nog meer mensen die de ad100vt hebben? En hoe bevalt deze.

Ik moet 100 euro bij de fender toeleggen voor de ad100vt. Ik snap dat niet veel mensen de cyber hebben dus vergelijking is wellicht moeilijk.

:nervous: :nervous:

Pepe
19 mei 2007, 16:29
Wat moet ik nou doen


Ga je werkelijk doen wat er hier geadviseerd gaat worden door mensen die beide versterkers nooit vergeleken hebben of volg je je eigen oren?

In het eerste geval, ik zou de Fender houden.

Hope it helps.

MichaelSS
19 mei 2007, 16:38
Nope, ik wil gewoon advies.

JorikDekkers
19 mei 2007, 17:08
ik heb sinds (denkt na...) bijna 2 jaar zo'n vox ad100vt.

Klinkt op zichzelf prima (maar dat had je al gehoord), maar gaat pas helemaal leven met een EQ in de loop! Op lage volumes merk je dat verschil nog niet zo maar in de band is het wel een enorme verbetering.

Daarnaast gebruik ik de effecten niet, waardoor k dus eigenlijk een 3 kanaals amp overhoudt. Clean, crunch, overdrive. Met een BD-2 ervoor zijn alledrie de kanalen lekker aan te dikken met wat gain en compressie.

Kortom: voorlopig ga ik echt niet over naar buizen, want het klinkt gewoon prima en als je een buizenamp wil met fatsoenlijk volume en evenveel features ben je al snel 1500+ nieuw kwijt.

Enige nadeel is dat het echt een zwaar lomp kreng is om te vervoeren. Zelfs met wieltjes eronder...
maar ik neem aan dat je met die fender ook wel wat gewend bent.

BTW: ik speel erop met een les paul, maar een strat pakt ie stiekem nog beter.. laatst gespeeld op de fender MiM van de drummer, dat klonk als een klok!

MichaelSS
19 mei 2007, 17:19
Bedankt. Hier kan ik wat mee.

Hoe zit het overigens met het cleane gedeelte?? Is hij goed clean te krijgen?? Heb het in de winkel niet echt kunnen horen.

JorikDekkers
19 mei 2007, 17:51
aan cleane sounds geen gebrek, je kan het zo gek niet verzinnen of je kan het eruit krijgen

superclean kan, maar clean met een randje om te bluesen is ook prima te doen.

Dat boutiquecln model is trouwens sowieso briljant: klinkt ook goed met je akoestische!

Kaboemba
19 mei 2007, 20:09
Nou ik heb de vox nooit geprobeerd, maar de fender wel.

En die was vooral sterk op, hoe kan het ook anders, fender sound.
De andere versterkers die ik toen geprobeerd heb waren veel allrounder, anderen waren een roland vga en een flextone.
De fender is zeker niet slecht als je van fender houdt, zoek je meer dan zou ik voor de vox gaan (mits hij allrounder is).

MichaelSS
19 mei 2007, 21:36
Ik heb de vox getest en hij is zeker lekker in blues de scheur is erg goed en de clean (voor zover ik dat heb kunnen testen) was ook lekker. Ik denk dat ik vrijdag even alles goed ga testen. Eigen gitaar mee en wellicht de knoop daar door te hakken.

Fumi SG
19 mei 2007, 21:43
Neem dan als het kan ook je amp mee en doe een één op één vergelijking. En dan natuurlijk wel ff hier je bevindingen posten he!;)

MichaelSS
19 mei 2007, 21:56
Uiteraad.:D

MichaelSS
20 mei 2007, 11:08
Ik heb toch besloten mijn fender te houden. De vox is niks beter volgens mij, en ik ga die gok niet nemen. Ik speel toch veel clean en blues, dus fender voldoet precies en die 100 euro hou ik dus mooi in de zak. Wel ben ik al een tijdje aan het kijken naar een goedkope buizen amp dus deze komt er nog wel!

Bedankt voor de informatie en het advies.

Hier mag eventueel een slotje op.

Bedankt!

Kaboemba
20 mei 2007, 20:53
Ghehehe wat ziet ik nu op marktplaats staan ?Da's toch geen houden.

MichaelSS
20 mei 2007, 21:05
Nee. Ik weet eigenlijk zelf niet eens wat ik wil.

Tis dom om voor elke verandering een nieuw topic aan te maken want dan blijf ik bezig.

Opzich mag hij wel weg voor een goed bod zodat ik er wat geld bij kan leggen voor een fender deville of blues junior.

Met die vox denk ik dat ik erop achteruit ga. Mischien ook niet, maar die gok ga ik niet nemen.

Sorry voor alle verwarring :nervous:

AART
20 mei 2007, 21:37
Haha, grappig maar ook herkenbaar.

Maar ik denk dat je met je 375 wel aan de hoge kant zit aangezien hij nieuw iets onder de 500 zit.

Maar veel succes met het vinden van de juiste amp(mesa studio combo niks voor je? zit ongeveer in je prijsrange).