PDA

View Full Version : RMC en OneSpot



Bâh
19 mei 2007, 15:05
RMC adviseert op de site (http://www.realmccoycustom.com) geen Visual Sound OneSpot te gebruiken, maar een adapter met een max output van 200 mA.

Waarom is dat en kan het kwaad als ik het wel doe?

H.Manback
19 mei 2007, 15:54
Aan de maximale stroom zou het niet kunnen liggen lijkt me, visual sound geeft 1700mA op voor de one spot. Wat ik denk is dat de RMC wah de voeding niet genoeg filtert, en dat een one spot dus een fluit toon gaat geven (het is een geschakelde voeding).

Of dit ook echt zo is, geen idee, maar ik kan me niet voorstellen dat het schade zou kunnen opleveren aan het pedaal of de voeding.

GuitarMaster
19 mei 2007, 19:43
Ik gebruik gewoon een one-spot icm mijn RMC, heb nog nooit problemen ondervonden.

bluegate
19 mei 2007, 22:41
Ik gebruik ook een 1Spot in combi met een RMC1 Wah, nooit problemen.

Bâh
20 mei 2007, 10:31
Ok, doen we het gewoon. Thanks!

Nitefly7
6 november 2007, 15:06
ik weet niet hoe oud iedereen's RMC'tje is, maar het schijnt dat de nieuwere er meer last van hebben dan de oude..

zelf heb ik nu ook 'n onespot in huis, met 8 (!)-weg daisy chain, battery-clip, 3,5" plugje.. etc..

ik zou 't maar wat graag willen testen...

...alleen lijkt de 1Spot niet te werken :angry: !
met batterijen werken alle pedalen, maar met inputjack verbonden én 1spot-eraan... niks....

d'oh
6 november 2007, 15:34
@Nitefly7: Plugje van de onespot past niet in de huidige RMC-wahs, de adapterjack zit op de pcb en zit te diep in de wahbehuizing, daarom krijg je je onespot-adapter er niet goed in en hoor je dus niks, als je de wah inschakelt.

Een verlengstukje verhelpt alle problemen. (ik had dit probleem ook, maar wat zijn die RMC's goed!)

Het verhaal van 200mA lijkt me zelf sterk, want hij trekt toch gewoon hoeveel hij zelf nodig heeft?

Nitefly7
6 november 2007, 15:37
@Nitefly7: Plugje van de onespot past niet in de huidige RMC-wahs, de adapterjack zit op de pcb en zit te diep in de wahbehuizing, daarom krijg je je onespot-adapter er niet goed in en hoor je dus niks, als je de wah inschakelt.

Een verlengstukje verhelpt alle problemen. (ik had dit probleem ook, maar wat zijn die RMC's goed!)

Het verhaal van 200mA lijkt me zelf sterk, want hij trekt toch gewoon hoeveel hij zelf nodig heeft?

bij mij heb ik 'n 'flipje'/uitstekende rand uit m'n Pic wah, en voor zover ik 't zie, past 't daisychain stukje erin...

jammer alleen dat die 1spot adapter zelf geen stroom lijkt te geven...