PDA

View Full Version : Handzaam opname apparatuur (Edirol R-09)



Rockmo(ther)
19 mei 2007, 14:56
Vandaag bij NM geweest en toch maar een uitgave gedaan die mij een groot deel van mijn vakantiegeld kost..;)
Ik heb de Edirol R-09 gekocht. Opname apparaatje dat je overal mee naar toe kunt nemen. Voor mij ideaal, want ik wil thuis en in de oefenruimte kunnen opnemen zonder al te veel heisa, maar ook bij mijn zangles (om de vorderingen te kunnen terugluisteren).

Ik heb hem net thuis uitgeprobeerd op zang en hij doet het echt perfect!! Het is een superlicht en compact apparaatje en de kwaliteit is echt goed. Ik heb zelf 16 bits WAV uitgetest zonder externe microfoon.
Moet ik meld erbij vermelden dat ik meteen een grotere geheugenkaart heb aangeschaft, want die erbij zat was maar 64 MB en dan gaat er maar ca. 5 minuten aan WAV op.
Maar er kan ook op MP3 formaat opgenomen worden. Dat scheelt natuurlijk weer ruimte. Voor normale toepassingen is dit vaak al genoeg.

Plug hem met USB-kabel aan de laptop en overtanken, klaar! (Dus ook geschikt voor de computern00bs ;))
Morgen ga ik hem testen op mijn gitaarspel en vanavond neem ik hem mee naar het optreden van Nine Yards om dat ook te testen.

Voor zover mijn positieve feedback..:)

(lijkt haast wel SPAM.. :sssh: )