PDA

View Full Version : flextone 2 plus



mayly
11 januari 2003, 18:04
jaja, ik heb hem dan toch maar besteld! voor 800 eurootjes. volgend weekend komt die aan en kan ik hem gaan ophalen! ik weet dat de meeste onder jullie niet te spreken zijn over die flextone 2 plus, maar het kwam mij ten eerste voordeliger uit, en ten tweede, voor die prijs kan het toch gewoon niet anders dat die goed is!! trouwens, in feite is het gewoon een POD2.0 met versterking en box en bijna iedereen is toch wel content met die POD2.0, niet??
als ik hem volgend weekend ga halen ga ik natuurlijk zeer uitgebreid experimenteren, en dan laat ik zeker iets weten hoe ik hem vind!
ps: ik ga denk ik in één keer dat floorboard erbij kopen, toch wel handig bij die versterker, vooral live...en ik sta namelijk heel graag op het podium, dus moet ik hem hebben vind ik:) en daarbij speel ik ook nog eens in 2 groepen die elk toch wel een andere sound nodig hebben, wat dus een ruime opslagruimte vereist!

greetz

Jeee
11 januari 2003, 18:52
Op Advalvas.be wordt een Flextone II XL met floorboard aangeboden voor 850 Euro.
Ik denk dat je die dan toch beter kan nemen.

Jeee
11 januari 2003, 18:54
http://bargains.advalvas.be/av2/nl/scripts/barg.dll?SearchVN?D&new}}}&1137324\

Go for it!
Als je die plus neemt, en dan nog een floorboard, ben je zeker 1000 Euro kwijt, en een XL klinkt ook wel wat beter dan een Plus.

mayly
11 januari 2003, 21:08
mja,had ik dat geweten:) ik heb die 'plus' nu eenmaal al besteld en en ik kan die dus moeilijk cancellen.
maar als ik nu later nog een 1x12 cab bijkoop heb ik in feite ook een 'XL' he. ook 2x50W.
tuurlijk kom ik dan wel wat duurder uit, maar ja ik heb dan wel alles nieuw he:)
weet iemand hoeveel zo'n 1x12 cab van line6 kost?
kan dit eiglijk ook van een ander merk zijn wil die 2x50W geven?
maar een cab zal ik dan wel 2de hands kopen.
tkan ook zijn dat ik er later gewoon een 4x12 cab aanhang, maar dan zal ik wel gewoon mijn 60W behouden zeker?! of wordt die dan toch 100W?

ik vind op internet eiglijk nergens de achterkant van die flextone 2 te zien, zou het toch graag eens bewonderen:)

greetz!!

niels5150
13 januari 2003, 22:35
ik had die duoverb gekocht als ik jou was! die klinkt veel echter. flextone is niet zo cool. maar ja

Ic3gl0vE
13 januari 2003, 22:38
van andere/meer speakers wordt het wattage van je versterker niet groter

Jeee
14 januari 2003, 00:00
Ach ja ...

Mayly had toch al beslist dat ie hem ging kopen.
Voor de vorm zette hij wel een vraag op het forum, maar hij heeft hoegenaamd geen rekening gehouden met onze aanbevelingen.

Mayly, wedden dat je hem binnen de 2 jaar verkoopt?

niels5150
14 januari 2003, 11:16
je gaat toch niet iets kopen zonder te proberen? Dat is echt de grootste vergissing die je kan maken. Trouwens, bij Feedback kost hij 200 euro minder en krijg je er een hoes en een FB-4 footcontroller bij. Hoe bedoel je duur!

niels5150
14 januari 2003, 11:20
weet dat de meeste onder jullie niet te spreken zijn over die flextone 2 plus, maar het kwam mij ten eerste voordeliger uit, en ten tweede, voor die prijs kan het toch gewoon niet anders dat die goed is!!

voor de prijs kan het heel goed zijn dat hij niet goed is. Je moet iets kopen wat het beste klinkt, niet omdat het voordeliger is. Je hebt hem niet eens gehoord man!

Rectifier
14 januari 2003, 11:39
Juist, de prijs bepaalt niet hoe een amp klinkt en of je hem mooi vind.
Dat doen je oren. Wel heel erg naief om een versterker te kopen zonder dat je hem geprobeerd hebt. Tenzij je hem al wel kent en bespeeld hebt.

mayly
14 januari 2003, 19:07
ja ik weet da allemaal wel zene. maar het zat zo, ten eerste, ik woon in belgie en effie naar feedback rijden is ni zo simpel. ten tweede: line 6 stopt met de productie van de flextone, en daarom gingen de LAATSTE dus tegen de korting de deur uit, ik belde dus naar gitaarwinkel in herentals, en die zei dat ik wel ni te lang mocht wachten want ze zouden zeeeeeeer snel verkocht worden. daarom heb ik het gedaan. mss idd niet zo wijs van mij om hem te kopen zonder hem te luisteren, maar ik had daarvoor een peavey banditII en moest en zou een andere moeten hebben! omdat ik geld moest hebben,moest ik bandit en multipedaal ME-33 verkopen voor toch nog 600eur(toch nog goed voor mij) en kocht daarmee dus de flextone 2 plus en ga wsl ook nog het floorboard kopen. flextone kwam dus handig uit omdat ik mijn pedalen kwijt was!
dit gezegdzijnde,
ik ga jullie nog wel iets laten weten of ik er tevreden van ga zijn of niet...

greetz
en ik heb jullie raad echt niet willen verwaarlozen, het kwam gewoon zo uit allemaal...

lars
15 januari 2003, 10:11
dom dom dom

niels5150
16 januari 2003, 13:46
wacht maar even met dat floorboard kopen dan he! Ik zou eerst die amp even proberen, ik denk niet dat je er lang tevreden mee zult zijn. Kan je hem niet omwisselen voor een duoverb van line6? Die is een stuk beter namelijk.

klopklop
18 januari 2003, 17:09
Ik wil niks zeggen hoor,

ik zie hier iedereen zeer klote over een Flextone van line6 praat, niks dan negatief.

Al een half jaar gebruik ik een Flextone 2.0. En ik moet zeggen dat deze mij uitzonderlijk in alle gevallen perfect presteerd. Fantastisch geluid en zeer licht tegenover andere versterkers.

Ik moet zeggen dat ze bij Line6 een mooie zet hebben gedaan zo'n amp te creeren.

Ik zeg luister niet naar de rest, probeer hem uit, en ik weet zeker dat hij je goed bevalt. Ik heb trouwens ook een Floarboard en zeer zeker een handig tooltje erbij.

En mijn vader is al meer dan 35 jaar actief op stage, en zelfs hij zegt dat de Flextone geen slechte koop is.

Gegroet Jens Timmermans

klopklop
18 januari 2003, 17:09
Ik wil niks zeggen hoor,

ik zie hier iedereen zeer klote over een Flextone van line6 praat, niks dan negatief.

Al een half jaar gebruik ik een Flextone 2.0. En ik moet zeggen dat deze mij uitzonderlijk in alle gevallen perfect presteerd. Fantastisch geluid en zeer licht tegenover andere versterkers.

Ik moet zeggen dat ze bij Line6 een mooie zet hebben gedaan zo'n amp te creeren.

Ik zeg luister niet naar de rest, probeer hem uit, en ik weet zeker dat hij je goed bevalt. Ik heb trouwens ook een Floarboard en zeer zeker een handig tooltje erbij.

En mijn vader is al meer dan 35 jaar actief op stage, en zelfs hij zegt dat de Flextone geen slechte koop is.

Gegroet Jens Timmermans

Apello
19 januari 2003, 00:57
Eens zien of dit bericht ook een Database Connection Error teweeg brengt.

Ik vind over het algemeen de Line6 klanken heel bruikbaar. Maar naar ik verneem zijn de eindversterkers niet zo best.

Mijn voorkeur gaat dus uit naar een Vetta Pro (helaas bestaan die nog niet) of een POD Pro met mijn eigen eindversterking.

Klinkt heel wat beter dan een Line6 amp en laat je ook niet in de steek bij een optreden.