PDA

View Full Version : Engl Vs. Randall



Evil-Payasos
19 mei 2007, 14:19
Hey,

Vraagej, want vinden jullie een betere Thrash/metal sound hebben? en welke een betere clean?

Randall V2 Xl Series ( http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/xl/v2.asp ) (MET sound clips!)

Engl Fireball (http://www.engl-amps.com/index2.html ) geen soundclips.

Ben hard aan het sparen voor een goede metal combo...(guit en amp) als guit ben ik al op de Ibanez RGT 220 gevallen! alleen nu nog een amp om naar uit te kijken. (budget licht rond 1000 euro voor top) andere ideeen zijn alrijd welkom!

Thnks,

BH

Jimwoud
19 mei 2007, 14:22
Mag het 2de hands zijn? Want dan kun je voor 1000 euro nog wel betere tops krijgen misschien.

Waar heb je al eens op gespeeld?

EDIT: Ik ben zelf ook op zoek naar een goede metal top met een redelijk clean.

Evil-Payasos
19 mei 2007, 14:26
ja ik daar dus ook naar!, hij moet ook wel redelijke clean hebben idd, maar liever een doodelijk zieke dis dan suuper clean!, ja ik denk wel dat het 2e hands mag zijn, alleen vind ik het altijd moeilijk 2e hands te kopen want je weet nooit wat ermee gedaan is + garantie weg

Jimwoud
19 mei 2007, 14:37
Kijk dan heb je ook nog keuze uit:

- Peavey 5150/6505(en varianten)
- Mesa Single Rectifier(wel rond de 1200 2de hands, maar op 200 euro moet je dan niet kijken als je hem heel vet vind)
- Crate blue Voodoo
- Engl Blackmore
- etc( waar ik nu even niet op kom)

Ik ben zelf benieuwd naar die Peavey Valveking top, die schijnt ook wel een potje metal aan te kunnen. En heel misschien ga ik van de week een Randall RH100 G2 top kopen, vind ik ook erg lekker klinken, en dan komt die buizentop wel wat later.

Evil-Payasos
19 mei 2007, 14:38
Ja idd, want die RG G2'tjes kosten geen drl meer!

wel lekker om even bij de Randall veel te komen!, maar vertel, heb je er al eens op gespeelt?! zo ja, tell me everything!!

BH

Magic Bean
19 mei 2007, 18:20
Ik heb wel eens op die Randall Top gespeeld...
Man, man, dat ding is echt bruut!!!
3 kanaals, clean vond ik niet veel speciaals, maar is zeker bruikbaar.
De OD-kanalen waren echt geweldig: vol, dik, goede definitie.
OD 1 heb ik destijds gebruikt voor rythm, want OD 2 had daar naar mijn smaak te veel gain voor ;)

Jimwoud
19 mei 2007, 18:44
Ja idd, want die RG G2'tjes kosten geen drl meer!

wel lekker om even bij de Randall veel te komen!, maar vertel, heb je er al eens op gespeelt?! zo ja, tell me everything!!

BH
Van welke wil je wat weten, heb er nog niet heel veel getest. Die Randall G2 vond ik echt goed, en zeker voor het geld. Heb zelf een Engl preamp gehad en over een Blackmore, Fireball, Powerball en een Invader gespeeld. Maar vond echt de Invader alleen goed klinken. De meeste Engls vind ik eigenlijk heel rommelig klinken en ongedefineerd. Maar dat is een kwestie van smaak zoals alles. Een 5150 moet ik nog eens goed an de tand voelen, heb er even op gespeeld en toen klonk het heel vet.
Single rectifier heb ik ook geprobeerd, maar daar moet je even goed voor zitten. Kreeg er opzich wel vette sounds uit maar ik vind de gain te grof, te korrelig.

Wat ook goede hi gain bakken zijn: Koch Powertone. Ik heb hem vaak gehoord en even op gespeeld maar die hebben echt een heel mooi clean en de distortion moet je wel van houden, worden veel 2de hands aangeboden.

succes

gerrekat
20 mei 2007, 09:22
Wat je ook doet blijf weg van het Randall Solid state spul. De ENGL FIreball zou een hele goede keuze zijn als je budget het toelaat.

Ik heb zelf een RG 100 en een Cyclone van Randall gehad, geloof me de eerste de betse Marshall Valvestate klinkt beter. Een maat vamme zijn gitarist heeft zo'n nieuwere Randall 200 watt top (zo'n goedkope, RH-200???) die hebben we gelijkt gedumpt toen we hun demo op gingen nemen, wat een krasbak.

AART
20 mei 2007, 11:21
Ik ga een beetje mee met Gerrekat.

Ik heb de V2 nooit getest(dus moet eigenlijk mijn klep houden), maar die clipjes op hun site beloven weinig goeds. De clip warin de mids geboost zouden moeten zijn klinkt als mijn Mark IV met alle mids op 0 en nog erger. Mid scooped klinkt al helemaal gaar en ik denk niet dat die amp zich goed houd in een bandmix. Los van de sound dus(die ik veel te wstandaard/fuzzy vind, geen karakter).

Mijn stem:

ENGL Fireball. Hou je niet van die sound:

Crate Blue Voodoo. Staat er nu een op marktplaats.
5150/6505 > genoeg aangeboden.

Evil-Payasos
20 mei 2007, 12:04
oke! bedankt!, jammer dat jullie die randall solidstate (RH100G2) niet echt mogen, want die viel erg goedkoop uit!, maar ja , ik wil geen troep hebben! (maar als iemand een demootje van die RH100/200G2 heeft zou ik er graag naar luisteren!!)

Verder heb ik ook geen verstand met de Peavey's nog nooit opgespeelt, maar mij werd altijd verteld dat ik zo ver mogenlijk van peaveys moest blijven....haha, en verder de Crate heb ik nog nooit vangehoord!

En iemand met soundclipjes van de engl?! kan het nergerns op internet vinden!

Maar alvast bedankt voor alle nuttige info!!

BH

ExRxIxC
20 mei 2007, 12:12
Je kan op youtube meestal wel wat vinden over gitaar spul sounds. vaak is het bagger kwaliteit maar er zit ook weleens wat bruikbaars bij.

Edit:

hier bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=MXSS2q_D4Tk
daar hoor je de invader en fireball

Jimwoud
20 mei 2007, 12:30
Niet dat ik je aanmoedig je die amp te kopen, maar voor het idee en vergelijking:

youtube Randall RH100 G2 (http://www.youtube.com/watch?v=tBctvgdbnmU)

Youtube Randall RH150 G3 (http://www.youtube.com/watch?v=29Ihhm6ii4w)

Evil-Payasos
20 mei 2007, 12:40
o shit!, die man kan spelen, en...haha ik vind die G2 veel beter klinken! hahaha,

Maar nog even 1 vraagje over die Peavey 6505 en de 6505+, wat is nouw eigenlijk het echte verschill?

damn moeilijk, een amp kopen.....

BH

Jimwoud
20 mei 2007, 13:47
Maar nog even 1 vraagje over die Peavey 6505 en de 6505+, wat is nouw eigenlijk het echte verschill?

damn moeilijk, een amp kopen.....

BH
De 6505+ is hetzelfde als de 5150II, deze hebben een aparte eq-regeling voor de 2 kanalen. clean is wat beter en het distortion kanaal is iets minder bruut dacht ik.

Evil-Payasos
20 mei 2007, 14:46
Oke, haha, fock die + dan! ik wil bruuuuuut!

Fakey
20 mei 2007, 15:11
Ik heb zelf die rh 100 G2 en het is wel een ok topje voor die prijs. Maar meer niet. De distortion klinkt een beetje aan de koude en krasserige kant maar is wel ok. Ik gebruik nu zelf een andere buizen preamp voor de distortion wat me veel beter bevalt. Het is een tijdelijke oplossing todat ik mijn buizentop ga kopen.

Ander minpuntje van de dis. kanaal is dat het heel snel feedback geeft. Maar als ik met mijn pre-amp via het clean kanaal speel dan heb ik geen problemen. Kan dan juist heel hard.

Jimwoud
20 mei 2007, 15:14
Ik heb zelf die rh 100 G2 en het is wel een ok topje voor die prijs. Maar meer niet. De distortion klinkt een beetje aan de koude en krasserige kant maar is wel ok. Ik gebruik nu zelf een andere buizen preamp voor de distortion wat me veel beter bevalt. Het is een tijdelijke oplossing todat ik mijn buizentop ga kopen.

Ander minpuntje van de dis. kanaal is dat het heel snel feedback geeft. Maar als ik met mijn pre-amp via het clean kanaal speel dan heb ik geen problemen. Kan dan juist heel hard.

Welke preamp gebruik je, en stop je de preamp in de input?, eigenlijk moet hij in de fxloop return.

Izegrim
20 mei 2007, 23:25
Ik heb een Fireball en die gaat voorlopig niet meer weg. Maar ik wil het even opnemen voor de 5150II/6505+ want die is dus wel degelijk verschrikkelijk bruut. Samen klinken ze geweldig in de band trouwens.

Fakey
21 mei 2007, 00:56
Welke preamp gebruik je, en stop je de preamp in de input?, eigenlijk moet hij in de fxloop return.

Rocktron Piranha+ Digitech 2112 voor effects. Ik weet dat het officieel door de loop moet, maar om een of andere reden heb ik een fatsoenelijke sound uit kunnen krijgen gewoon via de input. Ook heb ik dan de mogelijkheid tot snelle EQ aanpassingen als ik het nodig hebt.

LP_CL
21 mei 2007, 11:40
1000€ metal amp?
PEAVEY 5150/6505

jorrit
21 mei 2007, 19:26
700 euro, engl preamp en engl poweramp, blaast die 5150 zo t podium af..

(imho)

Evil-Payasos
21 mei 2007, 19:53
wahahaha, ja maar het gaat eigenlik niet om het optreden, want dat doe ik nog niet echt, heb moeite om een band te vinden, omdat ik geen echte lievelings smaak heb.. dus iets cleiner*ligter) mag wel, combootje misschien, Koch?? Studiotone, mutlitone?

THx

BH

StereoX
21 mei 2007, 20:12
heb ook die randall rh100 en ik vind hem echt niet schel. zowel clean als overdrive niet. vooral het eerste gainkanaal vind ik echt vet. de 2e kan idd wat krasserig overkomen. die gebruik ik ook alleen als boost voor m'n solo's.

het is gewoon een kwestie van goed instellen. en vooral niet de bas en treble vol opendraaien.

Misery Signals
21 mei 2007, 21:47
700 euro, engl preamp en engl poweramp, blaast die 5150 zo t podium af..

(imho)

Ik heb nog niet vaak een preamp en poweramp alleen (zonder eq boosts enz) een head (en dan een 5150 nog wel) weten wegblazen... Om nog maar te zwijgen van de tone...

jorrit
22 mei 2007, 09:49
tone is een kwestie van smaak, maar ga jij nu stellen dat een rack opstelling nooit beter kan klinken dan een head? moet je me dat eens uitleggen...

heb die van mij vaak genoeg naast een 5150 gehoord of bijvoorbeeld een engl blackmore en vind mijn setje dan een stuk lekkerder klinken. zeker in vergelijking met de 5150 een stuk gedefineerder en levendiger. maar goed kwesties van smaak zoals ik al zei...

Evil-Payasos
16 juni 2007, 09:25
He,

Dus een Peavey 6505, heeft die een mooie clean? Of is het 3x niets. En de engl Fireball Is die clean wat?

BH

jorrit
16 juni 2007, 20:07
clean is niet geweldig.. maar het ligt er aan wat je zoekt.. de fireball is clean een stuk beter. maar wil je een echt goed clean plus een echt goed dist. geluid zit je gauw aan wat duurders. Ik zou trouwens de engl blackmore eens testen als ik jou was..

testen is sowieso het beste plan, als jij 1000 euro wilt uitgeven moet je niet vertrouwen op wat anderen vinden ...

Evil-Payasos
16 juni 2007, 20:10
Nee idd, Kijk anders even in mijn andere post!! Net allemaal dingen getest: Gode Fulltube Amp (klein)

!!!