PDA

View Full Version : Oude Fender amp onderdelen - waar



keef
19 mei 2007, 14:18
Aan mijn blackface Bassman ontbreken de originele voetjes, de klem waarmee je de cab op de speaker vastzet, het handvat voor de cab en de tilt legs.

Al deze onderdelen zijn nieuw verkrijgbaar, maar die glimmende parts staan niet echt op zo'n oud ding. Is er in Nederland of Europa nog een plek waar deze oude onderdelen te koop zijn, of moet ik naar de US?

http://images.lilypix.com/albums/userpics/10029/normal_IMG_0080.jpg

Chris Winsemius
19 mei 2007, 14:58
Voor oude onderdelen hier weet ik geen adres, ik kan wel even hier kijken of ik nog wat oud silverface spul heb liggen.

Met nieuw spul: lichtjes schuren met 'n fijne korrel, wat zout er op en dan op wat regenachtige dagen buiten laten liggen.

Succes!

G.G.
19 mei 2007, 15:42
Voor oude onderdelen hier weet ik geen adres, ik kan wel even hier kijken of ik nog wat oud silverface spul heb liggen.

Met nieuw spul: lichtjes schuren met 'n fijne korrel, wat zout er op en dan op wat regenachtige dagen buiten laten liggen.

Succes!

Licht schuren, in een plastic bakje zonder deksel. Dat bakje in een grotere bak met deksel en in die grotere bak een laagje azijn leggen. Binnen twee uur een mooie roest aanslag op het nieuwe metaal.

Chris Winsemius
19 mei 2007, 15:46
Thanks GG!

Met "mijn truuk" lukte het al behoorlijk met wat gitaaronderdelen maar ik ga jouw truuk ook 'ns proberen.

keef
19 mei 2007, 15:52
Valt te proberen - hebben jullie het nu over verchroomde of vernikkelde onderdelen?

Chris Winsemius
19 mei 2007, 16:12
Vernikkeld is veel makkelijker/"echter" te doen dan verschroomd.

Dirk_Hendrik
19 mei 2007, 17:29
Licht schuren, In een met zout water bevochtigde zakdoekk op de kachel leggen. In een week weggeroest.

Variantje op Chris "techniek" dus maar minder weersafhankelijk.

keef
19 mei 2007, 18:29
Vernikkeld is veel makkelijker/"echter" te doen dan verschroomd.

Dat herinner ik me ook - maar zijn bv die tilt legs niet verchroomd? Die kleinere dingen als schroeven e.d. zijn niet het probleem.

Chris Winsemius
20 mei 2007, 09:20
Die tilt back legs zijn idd. verchroomd.

Mr.Jay
20 mei 2007, 10:40
Dat herinner ik me ook - maar zijn bv die tilt legs niet verchroomd? Die kleinere dingen als schroeven e.d. zijn niet het probleem.

PM me even anders. Ik heb nog wel e.e.a aan 60's hardware liggen.
JaY

dacrow
25 mei 2007, 20:08
Licht schuren, in een plastic bakje zonder deksel. Dat bakje in een grotere bak met deksel en in die grotere bak een laagje azijn leggen. Binnen twee uur een mooie roest aanslag op het nieuwe metaal.


Alles om ouderwets te lijken :)