PDA

View Full Version : John Doe's Revenge; mijn nieuwe bandje



Tristan
19 mei 2007, 13:01
Hallo Allemaal,

Ik ben afgelopen weekend met mijn nieuwe bandje de studio ingedoken en ben wel blij met het resultaat, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

Het staat op onze MySpace: www.myspace.com/johndoe39srevenge

Dit is de ruwe mix, het moet dus eigenlijk nog gemixed en gemastered worden...

Er zit ook een gitaarsolo in...

Veel plezier! (hoop ik toch) :D

hendrix2
19 mei 2007, 13:24
Ik zou alvast een cd kopen moest die er zijn!
Helemaal de muziek waar ik van hou!!!!
Erg mooi gezongen, complimenten voor de zangeres!

Geen aanmerkingen.

Tristan
19 mei 2007, 13:41
Bedankt!
Haha, ja, Suus is echt cool...
Sinds zij erbij zit is alles heel anders geworden, er zit een heel andere sfeer in de muziek en eerlijk gezegd gaat het nu ook meer de kant op waar ik van hou...
Ik laat het je wel weten als we een EPtje af hebben, maar dat kan nog wel even duren denk ik...

nielsduursma
19 mei 2007, 14:22
Lekkere muziek man!!
Zo zie/hoor je toch maar weer dat diegene met zo'n beetje het mooiste spul (gezien op de meeting vorig jaar) een HEEEELE lekkere sound krijgt :satisfie:

Verder heb ik ook geen op of aanmerkingen, alhoewel, de zang is hier en daar ietsje te veel aanwezig vind ik. Maar je zegt zelf al dat het maar een ruwe mix is. En om nou te zeggen dat ik er veel verstand van heb..... :sssh:

Tristan
19 mei 2007, 17:04
Haha, Niels, daar zeg je zowaar wat...
De gitaartracks zijn allemaal opgenomen met de Marshall 2061x en mijn Stratje, dus zowel de cleane partijen als de gitaarsolo...
De gitaarsolo is de 2061x op full bore, maar ik had net nieuwe snaren op mijn Stratje liggen dus vandaar klinkt het nog redelijk clean...
Ik heb ook nog een aantal heavy partijtjes overgedubt met een wat meer Fuzzy sound uit de Big D om het geheel nog wat aan te dikken...
Tsja, voor mij geldt nog steeds, steeds meer eigenlijk wel, dat ouderwets spul gelijk staat aan door de mix prikken met een stevige sound...

Overigens zijn er hier op het forum wel mensen die nog veel meer mooi spul hebben hoor, Michael AE en Les Paul R8 to name a few...
Ik heb de Marshall, mijn Stratje, mijn ES335 en een paar pedaaltjes, that's it, maar ik ben er wel erg blij mee... :D

Wat betreft de zang, ik weet het niet, het is een ruwe mix, maar ik vind het niet te veel ofzo...
De zangeres varieert ook veel met de zanglijnen, maar dat geeft ook wel weer de bepaalde sfeer waar ik het eerder al over had, ik vind het juist wel bij de muziek passen...
Het moet ook niet allemaal zo afgepast zijn, tenminste, dat is denk ik niet het doel dat we met dit bandje voor ogen hebben...
Dan wordt het al gauw zo Poppy/Amerikaans, in de vorige formatie leek het wat meer die kant op te gaan, maar ik ben zelf heel blij met deze nieuwe koers...

In deze bezetting zijn we trouwens pas drie weken bij elkaar, drie repetities gehad en daarna gelijk de studio ingedoken omdat het al zo gepland stond... :D

repelsteeltje
19 mei 2007, 17:29
Heel mooi, boeit direct en houd je geboeid.
Goed stuk muziek ben er ook even voor gaan zitten zeg maar, complimenten.

Jeroen_TRC
19 mei 2007, 17:58
Nice!!!!!!!! :cheerup:
Doe mij ook maar een ceedeetje :soul:

*edit*
En nu iets uitgebreider:

Erg leuk, al klinkt het af en toe nog een beetje braafjes.
Dat ligt niet zozeer aan de zang (al mag die van mij persoonlijk zo nu en dan wel wat ruwer) maar aan het geheel. Dat ligt waarschijnlijk ook enigzins aan de ruwe mix.
Verder niets dan lof, het klinkt ERG leuk!

Probeer het geheel iets origineler te krijgen (is er misschien een mannelijk bandlid dat ook kan zingen?) en je hebt een TOPband!

*edit2*

O en die myspace pagina doet nogal vreemd :???:

Tupelo
19 mei 2007, 18:07
Mooi!

Maar.....

Stukje langzamer zou het voor mij spannender maken & wat de zangeres betreft, meer whiskey, rode wijn & minimaal een pakje peuken per dag! :)

Wel een wrede solo trouwens! :p

Tristan
19 mei 2007, 18:55
Hee jongens, bedankt voor de enthousiaste reacties, dat doet me deugd! :D :rockon:

Braaf?
Mwa, valt wel mee toch?
Ik denk dat het in de mix nog wel wat ruwer mag klinken inderdaad, de drums vind ik nu ook iets te veel compressie hebben...
Ik heb de gitaren in het refreintje gedubbeld en de balans daarvan is nog niet helemaal okee, waarschijnlijk nu iets te veel Big D en te weinig Marshall, vandaar dat het misschien nog een klein beetje breierig is...

De vocalen hebben nu ook een reverbje meegekregen die er van mij eigenlijk af mag, Suus heeft echt een ruwe en krachtige strot hoor, we moesten bij verscheidene stukken de input gain zachter zetten omdat ze anders de spullen aan gort zong... :seriousf:

Maar euh, ik ben toch nu al heel erg tevreden over de sound, je hoort dat het goed opgenomen is...
De producer/technicien is Bram Bol, supertoffe dude, heel relaxed...
Hij weet de juiste atmosfeer en sound wel neer te zetten vind ik...
Ook tof dat hij even snel een ruwe mix heeft gemaakt zodat we het nummer alvast op de MySpace konden zetten... :cooler:

Tuup, je bent de eerste die een opmerking maakt over de solo...
Ik ben er ook best blij mee, het was pure improvisatie...
Het lampje ging branden zeg maar en toen kwam dat gekke Surfding in me op waarna we naar die half time feel gingen, het ging eigenlijk allemaal vanzelf...
Er zat een heel klein puntje in de take wat we hebben geknipt, daar speelde ik een noot die ik niet heel mooi vond, even een heel klein stukje uit een andere take geknipt en dat was het dan, maar het is dus bijna 1 take...
Zo is eigenlijk alles gedaan, gitaren, bass, drums en zang, 1 goede take en op een paar kleine puntjes misschien nog wat inprikken...

hendrix2
19 mei 2007, 20:11
Ik wou niet weer een typische gitaristen reactie geven, daarom zei ik niets over de solo. Die solo vind ik overigens fantastisch!

Ik ben echt helemaal weg van het nummer, heb het al enkele malen beluisterd en ik krijg er niet genoeg van!

Echt schitterend!

wordt er nog een nummertje geupload?

Tristan
19 mei 2007, 20:30
@hendrix2:
Nou, we hebben afgelopen weekend ook nog een ander nummer opgenomen, allemaal tegelijk in 1 take, ik denk dat we die binnenkort wel online zullen zetten...
Daarnaast heeft de zangeres nog de vocalen opgenomen voor twee nummers waarvan alle takes al stonden, maar die twee nummers zijn wat meer in de oude stijl van de band, wat Amerikaanser/Popachtiger...
Ik post hier wel weer wat als er een nieuwe track online staat...
Als het goed is kan je het nummer toch ook gratis downloaden, dan kan je het gewoon in je computer zetten...

Ik begrijp dat je geen typische gitaristenreactie wilde geven... :D
Leuk om te horen dat je het echt tof vindt, ik was er zelf ook al echt blij mee, maar je weet het toch nooit helemaal zeker totdat je het de wereld inslingert...
Voor mij is het een combinatie van de muziekstijlen die ik sinds mijn jeugd al helemaal te gek vind, Jazz en Grunge/Alternative Rock met een beetje een 70's achtige vibe en sound, lekker los en met improvisaties...

jasper159
19 mei 2007, 20:31
Ik vind het echt helemaal super!
Ook dat mysterieuze intro'tje dat goed past bij het 'John Doe'.
Zang is ook heel goed. Leuke solo ook.
Heb ondertussen ook al enkele keren beluisterd :)

Tristan
20 mei 2007, 12:26
Haha, ja, dat John Doe is grappig he... :D
Tsja, ik liep er gewoon een keer mee rond in mijn kop en dacht, dat is een goede naam voor een (rock)band...

hendrix2
20 mei 2007, 21:33
Als het goed is kan je het nummer toch ook gratis downloaden, dan kan je het gewoon in je computer zetten...


Downloaden lukt niet hier :(

Als er ooit een EPtje of iets dergelijk komt, stuur me maar meteen een PM dan, ik koop het meteen!

Mitch_mashinguard
21 mei 2007, 00:55
Je hoort meteen dat hier een gitarist bezig is met verstand van muziektheorie en ervaring met het toepassen daarvan in de praktijk gezien het gebruik van de akkoorden en die solo. Geweldig mooi. En echt respect voor de zangeres.

meul
21 mei 2007, 19:25
Hoi Tristan,

dit klinkt als een bandje met potentiel, het doet me af en toe een beetje aan muse denken. Het klinkt nu allemaal inderdaad heel droog. maar ik heb het gevoel dat wanneer dit goed geproduceerd word heel groot zou kunnen gaan klinken. ik ben het eens met iemand anders hier die zegt dat de zangeres een paar flessen mescal achter over zou moeten slaan alvorens het inzingen.

ze zingt zuiver maar het komt soms een beetje huilerig naar mijn oor toe, ook vind ik het net iets te clean maar das kwestie van smaak (altijd weer) jij vond de drumtrack op mijn muziekje een beetje te statisch, op mijn beurt heb ik het idee dat jullie drummer af en toe een beetje zwabbert, of de rest jaagt soms een beetje :-) uiteraard krijgt nu de drummer even de schuld.

wat ik heel mooi vind zijn de gitaar matjes onder de zang. jou solootje geeft een leuk contrast, in het begin dacht ik even dit word nix, later ga je los en word het ineens opvallend fraai. je stapt er ergens in de solo heel mooi uit en komt ook opvallend fraai weer terug. je timed in die solo ook mooi trouwens.

gr,
jan

Negative K3 fan
21 mei 2007, 20:31
veel potentie, in een paar reacties is al precies wat ik dacht tijdens het luisteren... mooooie gitaarsolo!!

alleen jammer van die mix, die is op dit moment jammer genoeg nog ver van af. De drums klinken nog absoluut niet zoals je ze graag wilt horen en volgens mij zit er ook nog het een en ander niet helemaal lekker met het stereo beeld.

Tristan
21 mei 2007, 20:47
@hendrix2:
Jammer dat dat downloaden niet werkt, ik weet ook niet echt het fijne van MySpace verder...
Ik laat het je wel weten als we iets hebben, ik weet eigenlijk nog niet eens of we iets gaan verkopen ofzo, maar zodra we iets af hebben dan hoor je het van me, bedankt voor de support!

@Mitch_Mashinguard:
Bedankt voor je complimenten... :)
Haha, grappig dat je dat zegt over die theorie...
Ik heb echt alles op mijn oren gedaan en zou je dus ook niet zo een twee drie kunnen vertellen wat ik precies heb gedaan en welke akkoordprogressies het nou precies zijn...
Daarvoor zou ik het stuk moeten analyseren, maar het klopt wel dat ik in het verleden een degelijke portie theorie voor mijn kiezen heb genomen, met plezier overigens...
De akkoorden heb ik trouwens samen met de drummer bedacht...

@meul:
Bedankt voor je reactie, waardeer ik zeer... :)
Muse, ja, vooral die riff in de brug is een beetje Muse achtig dat vind ik zelf ook wel...
De zangeres maakt inderdaad soms flinke halen, je moet ervan houden, maar ik vind het persoonlijk wel tof, het geeft haar echt een eigen karakter...
Die gitaarpartijen zwemmen als een walvis in een oceaan, het ligt meer aan mij dan aan de drummer denk ik, tezamen vind ik het dan wel weer cool, geeft een beetje die 70's Vibe waar ik ontzettend veel van hou, soundtechnisch en wat betreft feel gaat er voor mij nog steeds weinig boven opnames uit die tijd...
Droger is volgens mij trouwens grootser en rauwer, dus van mij mag het allemaal juist nog wat droger gemixt worden, met minder reverb zal de zang er ook wat rauwer uitspringen...
De solo, tsja, het lampje brandde en dit kwam eruit, vind zelf het resultaat wel grappig, het contrast met dat surfachtige begin en dan de wat meer melodische opbouw vind ik wel grappig...
Die gekke ladder heb je goed gehoord, ik moest het gewoon spelen, weet het ook niet, het zat ineens in mijn oor, de drummer moest er wel even aan wennen geloof ik... :p
Die timing in de solo is echt weer van de walvis die in een oceaan zwemt, ik kan gewoon niet recht spelen lijkt het wel, tsja, elk nadeel heb z'n voordeel zegt men weleens... :D

Tristan
21 mei 2007, 20:55
veel potentie, in een paar reacties is al precies wat ik dacht tijdens het luisteren... mooooie gitaarsolo!!

alleen jammer van die mix, die is op dit moment jammer genoeg nog ver van af. De drums klinken nog absoluut niet zoals je ze graag wilt horen en volgens mij zit er ook nog het een en ander niet helemaal lekker met het stereo beeld.

De drums vind ik ook te plat gecompressed en je hebt zeker gelijk over het stereobeeld...
Ik weet het niet, maar volgens mij heeft de producer een aantal faders bewogen tijdens het afspelen en die movements zijn 'vastgelegd' op de track, vandaar dat je bijvoorbeeld het gitaartokkeltje in het begin ineens zo raar hoort verschuiven...
Tsja, het was gewoon echt een haastmix, wel supertof dat hij dat nog even wilde doen zo snel, binnenkort gaan we echt mixen en dan post ik het echte resultaat nog wel, de opnames zijn in ieder geval goed, dat viel me gelijk al op... :D
De reacties zijn inderdaad behoorlijk eensgezind valt mij ook op, tsja, ik was er zelf ook al wel enthousiast over maar je weet het nooit helemaal zeker natuurlijk...
Het is voor mij een fijn bandje met leuke mensen, lekker muzikaal, creatief, open en vrij en de kant die we nu opgaan bevalt me ook heel goed...

Reel Big Fish
21 mei 2007, 21:00
Klinkt goed. Ik hou er niet zo eerlijk gezegd, maar klinkt allemaal goed. Maffe gitaarsolo inderdaad, ik vind het 2e gedeelte het mooiste! En de zangeres vind ik erg goed. :)

Don Capo
21 mei 2007, 21:03
Tjee tristan, dacht altijd dat jij veel hardere shit speelde, relaxt man. Heb hem hier thuis op staan en doet me echt wel wat. Ook de complimenten van mijn vriendin! :)

Negative K3 fan
22 mei 2007, 00:11
hey tristan, ik luister er nu weer naar en ik mis gewoon een solootje over het intro, gitaarsolo of een bas melodietje :)

Ic3gl0vE
22 mei 2007, 00:54
Fijn nummer zeg, lekker rustig zo net voor ik ga slapen :)

Tristan
22 mei 2007, 00:54
@Reel Big Fish:
Het tweede gedeelte van de gitaarsolo is ook gewoon mooier, dat vind ik ook, maar het hoeft ook niet altijd mooi te zijn natuurlijk, contrast doet ook wat... :D
Suus, de zangeres, heeft een aantal stukken ook geimproviseerd, dat maakt het wat meer een moment ding en geeft het volgens mij ook wel wat extra diepte...

@Don Capo:
Nog harder?
Nee joh, zoals ik al zei, ik kan voor geen poot Metal spelen, mijn timing klopt echt niet bij die muziek, om over mijn techniek maar te zwijgen... :seriousf:
Ik vind Metal wel hele gave muziek hoor, sommige dingen wel in ieder geval, maar spelen kan ik het niet...
Fijn dat de muziek ook een vrouwelijk publiek aanspreekt, bij Jazz/Rock of Fusion gigs speel je meestal alleen voor mannen, of ze moeten hun vriendin hebben meegesleurd, een beetje de standaard grap in die scene... :D

@NegK3:
Je bedoelt dat tokkeltje in het begin?
Ja, daar zou eerst een baslijntje over komen, uiteindelijk hebben we die weggeknipt geloof ik, dat was het toch niet helemaal, zat een beetje in de weg...
Tsja, keuzes...

@Iceglove:
Dank je wel, enneh, weltrusten...
Oogjes dicht en snaveltjes toe zou meneer de uil zeggen... :D